لوازم جانبی و تیونینگ

انتخاب‌های خیلی زیاد، احتمال تصمیم‌های اشتباه؟!

آیا انتخاب‌های اشتباه تفاوت‌هایی بین خودروی عالی و یک نمونه‌ی ناخوشایند را نشان می‌دهند؟

اکثر خودروهای برندهای امروزی سطح وسیعی از آپشن های شخصی سازی را پیشنهاد می‌دهند. بی‌شک موارد خطرناک زیادی وجود دارند که می‌تواند باعث تأسف و افسوس خریداران شود.

این هفته من به مرکز اختصاصی آئودی برای دریافت بازخوردهای کارشناسان شاسی این شرکت دعوت شده بودم. در این تست خودروی TTS حضور داشت.

2016 Audi TTS
۲۰۱۶ Audi TTS
ما طرفدار پروپاقرص این خودرو هستیم. من از گروه تست خواستم تا با نمونه‌ی مجهز به رینگ‌های ۱۹ و سپس ۲۰ اینچی رانندگی کنم. این رینگ‌های ۲۰ اینچی واقعاً زیبا بودند، البته تا زمانی که خودرو را راندم.

اینجا دو TTS مشابه با تنها یک اینچ اختلاف در سایز رینگ‌ها وجود دارند. من خودروی مجهز به رینگ‌های ۱۹ اینچی را بسیار دوست داشتم اما از همین خودرو با رینگ‌های ۲۰ اینچی متنفر شدم. این خودرو حسی عصبی و ناراحت دارد.

audi-tts-configurator
این موضوع باعث شد فکر کنم که چه تعداد از افراد ابتدا خودرویی با رینگ‌های کوچک‌تر را تست می‌کنند و سپس لیست آپشن ها را با توجه به عکس‌های موجود در سایت تیک می‌زنند؟ این افراد تا زمانی که دیگر دیر شده به اثرات تصمیم خود واقف نیستند.

Volvo-configurator
حتی در بین این مهندسان خبره، من با وجود سطح وسیعی از آپشن ها گیج شدم. فنرهای فولادی، سیستم تعلیق بادی، سواری مگنتیک، رینگ‌های کوچک، رینگ‌های بزرگ و…

audi-a3-configurator
هیچ دو خودرویی حسی مشابه ندارند؛ و اگر شما ابتدا تست سواری داشته باشید و سپس لیست آپشن ها را در نظر بگیرید، می‌توانید از به وقوع پیوستن یک اشتباه گران‌قیمت جلوگیری کنید.

این فقط مشکل آئودی نیست بلکه مشکل اکثر برندهای ممتاز و عادی است. انتخاب کردن هرگز چیز بدی نیست مگر تا زمانی که گیج شوید. انتخاب‌های زیادی بین دینامیک، لوکس بودن، ایمنی و تکنولوژی وجود دارد. من واقعاً برای فروشندگانی که توضیح کاملی برای مشتری نمی‌دهند و آن‌ها را در انتخابشان تنها می‌گذارند متأسفم.

بله سفارشی بودن برابر است با لوکس بودن اما از طرفی هم لوکس بودن به معنی آسانی و راحتی است و خریدن بسیاری از خودروهای تاپ امروزی کار سختی است.

Aston-Martin-DB11-configurator-03
منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    جالب بود همین موضوع رو من بارها تجربه کردم مثلا نصب رینگ ۱۶ برای پژو ۴۰۵ که واقعا کیفیت سواریش رو خراب میکنه بعلاوه اسیب به جلوبندی و خطای کیلومتر افزایش مصرف سوخت رو هم در پی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد زمانلو

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (129 ديدگاه)

    کاشکی از این به بعد در کنار car configurator آنلاین یه کارشناس آنلاین همیشه سایت رو رصد کنه و در صورت نیاز به داد مشتریان آنلاین برسه. از بس که آپشن هارو زیاد کردن!


    ( البته این حرفو به من و شمایی که این ور آب هستیم و دهنمون به خاطر ماشینای اون ور آب یه متر باز می مونه نیست !)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مرسی شاهین جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (809 ديدگاه)

    یه موضوع دیگه ای در مورد سفارش که ذهنه منو مشغول کرده اینه که وقتی یه ماشینو سفارش میدی بعد میری سراغ آپشن ها مثلا ماشینه 31000تاست بعد یه رینگ سفارشی میخری 1500تا قیمت ماشینت میشه 32500 تا اینجا مشکلی نداره ولی رینگهای قبلی ماشینت چی میشه تایرها یا مثلا سیستم قبلیش
    اینارو آدم اگه بره دم یه تجهزاتی بخره رینگو لاسیتکو و… قبلی رو میتونه پس بگیره بگذاره سایت بفروشه لااقل یکم از پولی که هزینه کرده بر گرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنيامين

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وقتی میگن قیمت یه ماشین ٣١٠٠٠ تاس قمیت رینگ ولاستیکش هم واست حساب کردن حال اون رینگ جدیدی که انتخاب کردی ١۵٠٠ تا نسبت به رینگ اصلی خودش گرونتره که قیمتش میشه ٣٢۵٠٠ .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حميد

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    منم وقتی میخوام پراید بخرم دو جا گیج میشم یکی اول که سی نوع پراید داریم همه یک شکلند دوم
    از لیست بلند بالای تجهیزات سر در گم میشم مثلا وقتی ضبط نداره پولش رو برمیگردونند میگن خودتون بریند بازار بخرید ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. behzad power active

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    به نظرم هرچی رینگ بزرگتر باشه ماشین بیشتر میکوبه. یه نمونه فابریک کارخونه رنو سافران تجربه دارم رینگ فابریک بود کوچیکترین دست اندازهارو میکوبید. چکش کردیم از لاستیکم نبود رینگ واسش زیادی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (189 ديدگاه)

      بستگی به کیفیت جاده های محل زندگی هم داره
      بهمین دلیل مثلا سراتو سایپا با رینگ و لاستیک متفاوتی نسبت به نسخه وارداتی تولید میشه
      و مثل چینی های داخل کشور که سایز رینگ به بدنه نمیاد ولی اگه بخوان برای اروپا یا آمریکا تولید کنن مسلمٱ از رینگ بزرگتری استفاده میکنن چون کیفیت سواری از بین نمیره ولی اینجا مجبورأ از رینگ نهایتا ۱۷ استفاده کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام یه سوال داشتم. نهایت سایز رینگ برای خودرو هایی مثل 206,,405,سمند و غیره چنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      بزرگترین رینگ استفاده شده توسط کارخانه برای سمند و ۴۰۵ رینگهای ۱۷ اینچی بوده سپس شخص میتونه اون عدد رو به هر عدد غیر اصولی تغییر بده?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (314 ديدگاه)

        ۱۵ اینچ بوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. omid

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      انتخاب رینگ و لاستیک برای یک خودرو یک مساله کاملا علمی و فنی است ضمن اینکه در کنار آن به سلیقه خریدار هم برمیگرده. یکی سواری نرم و راحت رو دوست داره و یکی خشک و اسپرت. اما برای انتخاب سایز رینگ و لاستیک باید اصولی که در طراحی اون خودرو درنظرگرفته شده رو رعایت کرد. همه اینها مبناهای علمی داره که با جستجو توی اینترنت میشه پیدا کرد چه سایز رینگی برای کدوم ماشین در چه کلاسی و برای چه کارایی مناسب هست.
      در مورد خودروهایی که نام بردید فکر نمیکنم بالای 16 اینچ بازده مناسبی داشته باشن و معایبش خیلی بیشتر از زیبایی احتمالی خودرو هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (16 ديدگاه)

        مرسی بخاطر پاسختون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مطالب خوبی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    چند وقت پیش در مورد این موضوع با دوستم بحث جالبی داشتم او به تغییراتی در ماشین کاملا” احساسی نگاه میکردبرای مثال افزودن رینگ های بزرگ ، کاهش ارتفاع زیاد، نصب سبستم صوتی قدرتمند و فرمان کوچک را کاملا ایدآل میدانست بدون اینکه به تاثیر هیچ یک بر سواری ، شاسی و پلتفرم، سیستم تعلیق ، برق ماشین و میزان دور و نیروی فرمان و غیره…. فکر کرده باشد .
    شما هم از این دوستها دارید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا