لوازم جانبی و تیونینگ

خلاقیت در دوربین دید عقب وایرلس

شرکت پِرل (Pearl) که توسط سه مهندس سابق اپل تأسیس شده، به دنبال توسعه یک تکنولوژی انقلابی در زمینه دستیار راننده خودروهاست و اولین محصول آنها، RearVision، یک سیستم دوربین نمای عقب با تنظیم ساده و راحت است که انرژی موردنیاز خود را از خورشید می‌گیرد. این سیستم نه‌تنها می‌تواند اعتماد به نفس بیشتری را برای راننده به همراه داشته باشد، بلکه نیاز به استفاده از یک مدل خودروی خاص یا یک خودروی جدید ندارد و همه رانندگان می‌توانند از مزایای تکنولوژیِ آن بهره‌مند شوند. برایسون گاردنر (Bryson Gardner)، مؤسس و مدیرعامل پرل امیدوار است که:

_iphone_sRGB_smp
دوام خودروها روز به روز در حال افزایش است و در همین حال، این خودرو به‌سرعت از رشد روزافزون تکنولوژی‌های جدید عقب می‌مانند. صنعت اساساً می‌تواند تنها در یک چرخه طراحی ۶ تا ۷ ساله، این خودروها را به روز نگه دارد و هر ساله، تنها تعداد کمی از خودروهای جدید ساخته و توسط مشتریان خریدارای می‌شوند. از نظر زمانی، امکانات جدید خودروها، از ایربگ‌ها گرفته تا ترمزهای ضدّ قفل به ۳۰ تا ۴۰ سال زمان نیاز داشته‌اند به صورت فراگیر توسط مصرف‌کنندگان مورداستفاده قرار گیرند.

rearvision-app

Pearl-2
تنها یک دقیقه برای نصب سیستم دوربین RearVision کافی است؛ چرا که این سیستم، هیچ سیمی ندارد و قابلیت ارتقای اتوماتیک و هشدار وجود موانع را دارا است. RearVision از دوربین‌های دوگانه HD که یکی برای روشنایی روز بهینه‌سازی شده و دیگری به صورت حساس به IR برای شب درنظر گرفته شده، بهره می‌گیرد. این دوربین‌ها دارای حسگرهای ۱/۳″ CMOS و ابعاد پیکسل ۲/۲ میکرون هستند و یک میدان دید ۱۷۵ درجه در اختیار قرار می‌دهند. این سیستم همچنین با یک پایه تلفن و یک آداپتور برای اتصال به برق خودرو همراه است. تلفن شما می‌تواند به شکلی منحصر به فرد با فریم  RearVision جفت شود؛ بنابراین احتمال سرقت این سیستم در حدّ صفر است، چرا که هیچ‌کس دیگری به جز شما نمی‌تواند از آن استفاده کند. یک سری پنل‌های خورشیدی که در قسمت پایین فریم قرار گرفته‌اند، انرژی موردنیاز را برای سیستم دوربین تأمین خواهند کرد.

Pearl-3
کمترین چیزهایی که برای استفاده از این سیستم نیاز دارید، یک آیفون  ۵ (یا مدل جدیدتر) با سیستم‌عامل iOS 9 (یا نسخه جدیدتر)، و یا یک دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید حداقل نسخه «آب‌نبات چوبی ۵.۰)  با بلوتوث حداقل نسخه ۴.۰ است. آنهایی هم که بابت خرابی‌های ناشی از تأثیر شرایط آب‌و‌هوایی نگران هستند، باید به خاطر داشته باشند که این وسیله اگرچه در مقابل آب مقاوم است، ولی به صورت «ضدّ آب» نیست. بنابراین لازم نیست که آن را در هنگام بارندگی‌های شدید، از جای خود خارج کنید، امّا انداختن آن در آب نیز چندان ایده جالبی نخواهد بود.

Pearl-1
شاید مهمترین مشکل در توسعه بازار دوربین RearVision، قیمت خرده‌فروشی آن در وب‌سایت کمپانی است که به میزان ۵۰۰ دلار ($۴۹۹.۹۹) ذکر شده است. ضمن اینکه این وسیله تنها در امریکا و به صورت پیش‌سفارش در اختیار قرار می‌گیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    این که جدید نیس!!! چندسال هست نمونش توى بازاره توى سایت هاى لوازم خودرو!
    تازه با قیمت خیلى کمتر. البته کیفیت و یه سرى قابلیت هاى اینو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      یه نوع
      هست
      برای
      کنترل
      اتاق
      کودک
      که
      می شه
      رو گوشی
      تصویر و
      صدای
      کودک
      را
      داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رحمان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    خیلی زحمت کشیدیدددددددددددددددد
    اصلا کارامد نیست.
    اخه کی حوصله میکنه برا هر بار دنده عقب گرفتن گوشیشو در بیاره و اونو باز کنه بزاره روی داشبورد و ……
    با این پول میری راحت یه دونه مانیتور و دوربین میگیری و روی ماشینت نصب میکنی که هر بار رفتی دنده عقب اتوماتیک برات تصویر را نشون بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۱۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      راحت دیگه چه کاریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهمان

      ۱۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (54 ديدگاه)

      و یا میتونی یه تبلت با بهترین صفحه نمایش رو با قیمتی کمتر از مانیتور بی کیفیت چینی تهیه کنی و با پایه های مخصوص داخل خودرو قرار بدی و استفاده کنی و وقتی نیاز نداشتی هم اون رو جدا کنی و با خودت ببری و نگران دزدیده شدنش هم نباشی
      این دستگاه در صورتی که طرفدار این ایده هستید خیلی کارامد خواهد بود
      فقط قیمتش نامعقوله که البته با توجه به اینکه مخترعانش قبلا کارمند اپل بودند جای تعجب نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قابلیت های خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. king 918

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    سمند هم وقتی دنده عقب میگیری سنسور های فوق پیشرفته فرا طبیعی که روی سپر عقب به شکل کاملا دست ساز جای گیر شده شروع به هشدار دادن میکنن فقط هنگام برخورد ترمز نمیکنه ماشین به سیستمی مجهز شده که هنگام برخورد فهش های روز دنیا تقدیمت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا