لوازم جانبی و تیونینگ

هشتاد سالگی «موپار» در سال ۲۰۱۷

سال ۲۰۱۷ میلادی، هشتادمین سالی است که از تولد «موپار» می‌گذرد و این برند، یک سری برنامه‌های خاص به همین مناسبت درنظر گرفته است؛ برنامه‌هایی که برای تمام طول سال جاری پیش‌بینی شده‌اند. آغاز این برنامه‌ها، یک نمایش گسترده در نمایشگاه اتومبیل دیترویت است و سپس نوبت به نسخه‌های خاص وسایل نقلیه می‌رسد. همچنین قرار است که قطعات پرفورمنس بیشتری در موتورهای محصولات «فیات کرایسلر اتومبیل» استفاده شود.

80-years-of-mopar-01
در گذشته‌ای بسیار دور، سال ۱۹۳۷، «موپار» برندی بود که در ابتدا برای عنوان محصولات ضدّ یخ به کار برده می‌شد. این ضدّیخ‌ها در کمپانی‌هایی مانند پلی‌موث، دی‌سوتو، کرایسلر، ایمپریال و داج مورد استفاده قرار می‌گرفت.

1964-mopar-ran-out-of-space-ad-1
کلمه موپار (MoPar) ترکیبی از عبارت “Motor Parts” به معنای قطعات موتور است. این برند هم‌اکنون به خاطر مدل‌های پرفورمسن و عضلانی خود مشهور است؛ خودروهایی که در سال‌های دهه ۱۹۶۰ میلادی بسیار محبوب بودند. موپار حال تبدیل به یک غول قطعات و خدمات خودرو در سطح جهانی تبدیل شده که بیش از نیم میلیون قطعه را برای وسایل نقلیه فیات کرایسلر ارائه می‌کند. پی‌یِترو گورلی‌یِر (Pietro Gorlier) رئیس قطعات و سرویس موپار در این زمینه می‌گوید:

برند موپار همچنان موقعیت بی‌نظیر خود را در دنیای اتومبیل حفظ کرده است. شهرت و اعتبار این برند، دامنه خدمات و میزان علاقه هواداران با هیچ مرکز سرویس و قطعات دیگری در صنعت قابل‌مقایسه نیست. برند موپار که حیات خود را از یک نام ساده برای محصولات ضدّ یخ شروع کرده، اینک در بیش از ۱۵۰ بازار جهان، قطعات، سرویس و خدمات ویژه برای مشتریان عرضه می‌کند.

1960s-the-mopar-omega-m-logo

2016-mopar-sponsored-dodge-charger-rt-national-hot-rod-association-nhra-drag-racers-matt-hagan
البته موپار در کنار ضدّ یخ، در سال‌های جنگ‌ جهانی دوم در دهه ۱۹۴۰ میلادی به تولید رادیو و تجهیزات نظامی نیز می‌پرداخت. سپس نوبت به قطعات با عملکرد بالا برای پیشرانه اتومبیل‌های مسابقه در سال‌های دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ رسیده و اکنون نیز یک سری تولید محدود از خودروها و کیت‌های ویژه «موپار» برای موتورها  ارائه می‌دهد.

mopar-logo-2002-present

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تولد این غول‌ قطعه ساز رو به آمریکایی‌بازا تبریک می‌گم، امیدوارم فیات کرایسلر قدر این برند اصیل رو بدونه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Parker

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کارش خیلی درسته.
    تبریک…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ASTON

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    آرزوی پایندگی تمام برندهای آمریکایی

    و آرزوی تغییر و دگردیسی خودرو سازهای وطنی یعنی میشه یه روزی خودروسازهای ایرانی ماشین هایی بسازن که ما به تولیدشون افتخار کنیم و سرمون رو تو کشورهای سر
    آمد خودروسازی بالا بگیریم
    در حا ل حاظر وقتی به خودروسازهای ایرانی نگاه میکنم به چشمم مثل آدم معتادی میمونن که واسه سرپا نگه داشتن خودشون باید حتما جیب خونواده رو خالی کنن یا یه چیزی از وسایل خونه رو بفروشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. PlymouthBarracuda

      ۲۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (130 ديدگاه)

      تعبیر واقعا قشنگی بود…
      آفرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. PlymouthBarracuda

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    تبریک به بهترین…
    #TopTech

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا