لوتوس

لوتوس اورا GTE و GTC

لوتوس GTE

تولید بیش از ۴۴۴ اسب بخار قدرت از موتور ۳.۵ لیتری V6 ، اورا GTE رابه قویترین خودروی جاده ای لوتوس که تا به امروز ساخته شده ، کرده است. GTE خودرویی است با روح سرکش مسابقه ای که در غالب یک خودروی خیابانی در آمده است.

Lotus-Evora_GTE

GTE در اصل بعنوان یک نسخه محدود ویژه برای بازار آسیا است که به مناسبت جشن ورود موفقیت آمیز لوتوس به دسته خودروهای GTE مسابقات جهانی، طراحی شده است. این خودروی خیابانی دست ساز ویژگی های یک خودروی مسابقه ای استقامتی را داراست . از جمله : گیربکس  (AMT (Automated Manual Transmission و رینگ های سبک وزن فرج کاری شده ی آلیاژِی با قفل مرکزی که توسط لاستیک های پیرلی P-Zero Corsa پوشیده شده اند . در مقایسه با مدل پایه اورا ، استفاده هوشمندانه و گسترده از فیبر کربن در نمای داخل و خارج  سبب شده تا GTE به مقدار ۱۰۵ کیلوگرم سبک تر باشد.

Lotus-Evora_GTE

استفاده از فیبر کربن را در قسمت هایی همچون سپرهای جلو و عقب ، درها و بال عقب در نمای خارجی شاهد هستیم. همچنین در کابین  تلفیق چرم و فیبرکربن در کنار صندلی های Recaro فضایی راحت و ایمن را بوجود آورده است.  تا به امروز در بازار چین ۱۱۴ سفارش برای این مدل دریافت شده است.

 

لوتوسGTC

Lotus-Evora-GTC

لوتوس با بروزرسانی خط تولید خودروهای مسابقه ای خود اورا GTC را با اعمال تغییراتی برروی اندورا GT4 رونمایی کرد. GTC  از گلگیرهایی با آرک های بزرگتر ، وزن کمتر و فن آوری های بیشتر بهره مند است اما موتور و گیربکسش را از اندورا GT4 وام گرفته است . موتوری ۴ لیتری V6 با قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر که توسط جعبه دنده ۶سرعته XTRAC همراهی می شود. به منظور کاهش وزن درهای فیبرکربنی ، سقف و محفظه موتور از فیبرگلاس و پنجره های پلکسی گلاس را شاهد هستیم . بنا به درخواست مشتری GTC وزنی در حدود ۱۱۳۰ تا ۱۱۴۰ کیلوگرم را دارا می باشد که ۳۰ کیلوگرم کمتر از اندورا می باشد.

Lotus Evora Enduro GT4

اضافه شدن سیستم کنترل کشش و ترمز ضدقفل ، بهینه سازی انتقال قدرت و کنترل ترمزها را به همراه داشته است. همچنین چرخ ها و لاستیک های پهن تر پایداری را در پیچ ها افزایش داده است. این امر موجب شده تا آرک های بزرگتری استفاده شود که نمای نیمرخ تهاجمی را به GTC بخشیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. کیوان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ایول پدال یکه یکی به خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    خیلی دیگه….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا