قدم‌به‌قدم با لکسس IS فیس‌لیفت 2017

اگر دنبال سدانی اجرایی در بازار باشید سه مدل معروف حضور دارند: ب ام و سری 3، مرسدس بنز C کلاس و آئودی A4. همگی خودروهای فوق‌العاده‌ای هستند اما دوآتشه‌ترین طرفداران نیز اذعان می‌کنند که این خودروها امروزه احساس بسیار خاصی ندارند و اینجاست که خودروهایی نظیر لکسس IS فیس لیفت شده وارد میدان می‌شوند.

2017_lexus_is_300h_static_1
IS به همراه خودروهایی چون جگوار XE و آلفارومئو جیولیا در این کلاس خودرویی چیزی متفاوت‌تر را ارائه می‌کنند. فیس لیفت صورت گرفته در این خودرو باعث شده تا مواردی همچون جلوپنجره و سپر جدید و برخی جزئیات دیگر باعث به‌روزتر شدن IS شوند. اگرچه که لکسس به اندازه‌ی آلفارومئو برجسته نیست اما بهبودهای اندک صورت گرفته در این خودرو باعث می‌شوند IS مخصوصاً با تریم F اسپورت جلوه‌ای خاص‌تر پیدا کند.

2017_lexus_is_300h_static_2
خودروی تست شده از نوع لوکس بوده و اگرچه فاقد سپرهای اسپورت و کیت بدنه‌ی تریم F اسپورت است اما هنوز هم طراحی متمایز و شیکی دارد. البته طراحی داخلی خودرو خیلی خاص نیست اما کیفیت بالای مواد بکار رفته و کیفیت ساخت مثال‌زدنی آن از نقاط قوت IS هستند.

2017_lexus_is_300h_detail_07
کابین خودرو مکان بسیار راحتی بوده و صندلی‌های چرمی گرم و سرد شونده موقعیت رانندگی دلپذیری را ایجاد می‌کنند. متأسفانه سیستم اطلاعات سرگرمی سالخورده‌ی لکسس با اهرم‌های کنترل کننده در کنسول مرکزی هنوز هم در این خودرو وجود دارند. این سیستم یکی از خسته‌کننده‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است. صفحه‌نمایش ظاهر خوبی دارد اما اینترفیس کاربر عملکرد جالب نشان نمی‌دهد.

2017_lexus_is_300h_detail_08
خوشبختانه تجربه‌ی رانندگی آرام و متین خودرو باعث می‌شود که این موارد را فراموش کنید چراکه به لطف قوای محرکه‌ی هیبریدی کابین خودرو بسیار ساکت است. در سرعت‌های پایین پیشرانه‌ی احتراق داخلی روشن نیست و در حقیقت این واحد الکتریکی بوده که خودرو را جلو می‌راند؛ اما زمانی که پیشرانه نیز روشن می‌شود، صدای کمی تولید شده و صدای باد و جاده نیز در پس‌زمینه و به میزان کمی شنیده می‌شوند.

2017_lexus_is_300h_dynamic_16
آرامش و رفاه خودرو در دورهای پایین پیشرانه خوب است اما با افزایش سرعت کمی بر سروصداها افزوده می‌شود. گیربکس CVT در اکثر موقعیت‌ها عملکرد خوبی دارد اما با فشار ناگهانی پدال گاز کمی ناهنجار می‌شود. صدای فیک پیشرانه در کابین پخش می‌شود اما بیش از آنکه صدای اسپورتی باشد، صدایی وزوز مانند بوده و در کل لکسس به اندازه‌ی رقبای آلمانی خود قوی احساس نمی‌شود.

2017_lexus_is_300h_dynamic_07
پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری خودرو قدرت 221 نیوتون متری دارد. این میزان گشتاور به همراه گشتاور 300 نیوتون متری پیشرانه الکتریکی باعث می‌شوند تا IS 300h به میزان کافی قدرتمند احساس شود. پیشرانه‌ی بنزینی مدل IS 200t توربوی غیرهیبریدی در این خودرو بکار رفته اما تنها اندکی سریع‌تر بوده ولی بسیار تشنه‌تر است. لکسس می‌گوید که آن مدل تنها 10 درصد فروش IS را تشکیل داده است.

2017_lexus_is_300h_dynamic_03
IS فرمانی تیز و سریع و بالانس شده داشته و درحالی‌که احساس زیادی از فرمان به دست نمی‌آید اما در کل کمی بر هیجان رانندگی می‌افزاید. در پیچ‌ها تکان‌های زیادی در بدنه وجود ندارد و هرچند IS به پای ب ام و سری 3 نمی‌رسد اما سواری خودرو بهتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

2017_lexus_is_300h_dynamic_11
متأسفانه قوای محرکه‌ی خودرو از نظر سواری بهترین نمونه‌ی کلاس نیستند خصوصاً اینکه باتری‌ها وزن اضافه‌ی زیادی را به خودرو تحمیل کرده‌اند اما بااین‌حال IS 300h از نظر مالیات به رقبای دیزلی خود برتری دارد. این خودرو در هر صد کیلومتر 4.3 لیتر سوخت می‌سوزاند که بهتر از مصرف 4.4 لیتری ب ام و 320d است.

2017_lexus_is_300h_detail_04
قرار دادن باتری‌ها در صندوق‌عقب باعث کاهش فضا شده به گونه‌ای که محفظه بار 450 لیتری این خودرو کمتر از فضای 480 لیتری سری 3 است. در بخش عقب کابین نیز IS به اندازه‌ی سری 3 جادار احساس نمی‌شود و سرنشینان قدبلند فضای سر محدودی خواهند داشت. وجود تونل گیربکس نیز باعث شده تا در بخش وسط از راحتی سرنشینان کاسته شود.


اگرچه لکسس برای خریداران سازمانی انتخابی ارزشمند به نظر می‌آید، اما بهای 34495 پوندی خودروی حاضر در تست آن را در جایگاهی بین مدل‌های مشابه از ب ام و یا مرسدس قرار می‌دهد. IS تجهیزات زیادی دارد اما احتمالاً ما مدل 300h Advance را انتخاب می‌کنیم.


اگرچه لکسس IS فیس لیفت شده نمی‌تواند رقبای تثبیت‌شده‌ی آلمانی خود را کنار بزند اما به راحتی نمی‌توان از این خودرو گذشت. کابین باکیفیت، ظاهری شیک، هندلینگی فرز و چابک و قوای محرکه‌ی کم‌مصرف باعث می‌شوند تا این خودرو را مناسب بدانید. اگر دنبال خودروی سدان اجرایی کوچکی هستید، لکسس IS را فراموش نکنید.

مشخصات لکسس IS 300h Luxury

قیمت: 34495 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری هیبریدی
گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
قدرت: 220 اسب بخار
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.3 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

34 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (559 دیدگاه) ,

    **** نظرسنجی بهترین سدان لوکس جمع‌جور! ****
    لطفا فقط کامنت حاوی اسم خودروی مورد نظر خود را لایک کنید ⚘❤

    پاسخ
      1. ارش
        سوابق: (11 دیدگاه) ,

        BMW۵۲۸ روانیییی یک کیت اگزوز بهمراه چیپ AHP وای خدا

        پاسخ
      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
        سوابق: (6240 دیدگاه) ,

        .
        بار ها و بارهاگفتم این نظر سنجی ها معیار چیزی نیست و فقط نشان دهنده ی علاقه ی ما به ماشین هایی هست که 90 درصد ما 90 درصدشون رو از فاصله ی 90 متری هم ندیدیم.

        فکر میکنم یکی از دلیل های دیسلایک های کاربران سایت هم مخالفت با همین نظر سنجی هاست.

        البته کاری هست که فرشاد عزیز انجام داده، ما هم نخواستیم زحمتش رو حروم کنیم و به ماشین های مورد علاقمون لایک دادیم
        وگرنه این نظرسنجی ها فقط در مورد ماشین های داخلی ، تازه اونم ماشینی که اکثر کاربرای این سایت تجربش رو دارند جواب میده. بویژه تولیدات داخل و چینی ها.
        تازه در اون حالت هم هر کس لایک و دیس میده باید دلیلش رو هم بنویسه. چون شاید یه بنده خدایی بر مبنای همین لایک الکی و تعصبی ما یک ماشین رو بخره، تصادف کنه و خدای نکرده اتفاقی بیافته. حتما ما هم مقصر خواهیم بود.

        اکثر ترافیک این سایت بین ساعت 21 تا 22 هست . فکر کنم دیگه کافی باشه و بشه نتیجه گیری کرد.
        حدس میزدم لکسس بیشترین رای رو بیاره ، چون این صفحه متعلق به لکسوسه.

        اما کاربرای این سایت نشون دادن تلاش های این 5 سال اخیر اَئودی آ . گ . در جهت تبدیل شدن به رقیبی برتر برای بنز و BMW و بقیه ی لوکس سازان تاثیر خودش رو در ذهن و فکر مردم گذاشته و مردم سراسر دنیا عاشق AUDI شدند.

        درست مثل خودم 😀

        پاسخ
      1. rrr
        سوابق: (50 دیدگاه) ,

        این دیسلاک ها نشون میده ما مردم ایران بیشتر متنفریم تا عاشق بیشتر از استقلال بدمون میاد تا اینکه عاشق پیروزی باشیم (یا بالعکس) بیشتر دوس داریم تنفرمون رو نشون بدیم، احساس میکنیم مخالف رقیب بودن تاثیرگذارتره تا طرفدار علاقه ی خودمون باشیم، خدا رحم کنه

        پاسخ
        1. MehdiTurbO
          سوابق: (226 دیدگاه) ,

          قشنگ گفتی ایول برداشتت جالب بود

      2. فقط تویوتا و هوندا
        سوابق: (126 دیدگاه) ,

        ساعت 7:20. اول آئودی. دوم لکسوس و بی ام و. سوم بنز

        پاسخ
      3. فقط تویوتا و هوندا
        سوابق: (126 دیدگاه) ,

        ساعت 8:20. اول لکسوس، دوم آئودی، سوم بی ام و

        پاسخ
      4. فقط تویوتا و هوندا
        سوابق: (126 دیدگاه) ,

        ساعت 10:20. آئودی اول. لکسوس و مرسدس دوم. بی ام و سوم.

        پاسخ
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
      سوابق: (6240 دیدگاه) ,

      رتبه بندی همین ماشین ها در سایت Car & Driver :

      1- Audi A4
      2- Merc C class
      3- Alfa Romeo Giulia
      4- BMW 3 ser.
      5-…
      6- Jaguar XE
      7- Infiniti Q50
      8- Cadillac ATS
      9- Lexus IS
      10-…
      11-…
      12-…
      13- Volvo S60

      پاسخ
    2. وحید
      سوابق: (285 دیدگاه) ,

      نخست به نام خدا
      اول بی ام و
      دوم الفا جولیا
      سوم لکسوس
      چهارم سری c

      پاسخ
    3. Reventon
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      به نظر من اشاره به یک خودروی خاص تو این بازار بسیار متنوع خیلی سخته!
      در مورد سدان لوکس جموجور بهتره بگیم…
      تو اروپا مرسدس بنز و بی ام و و آئودی بیشتر از همه حرف واس کفتن دارن
      تو آمریکا کادیلاک و اینفینیتی
      و تو آسیا لکسوس.
      اینکه از بین این برندها کدوم بهتره بیشتر برمیگرده به سلیقه راننده و کاربرد ماشین و البته محل زندگی راننده و این یعنی درمورد ما ایرانیا این انتخاب ها به این گسترگی نیستند و کسی که میخواد انتخاب کنه مجبوره! یکی از سه برنده مرسدس،بی ام و یا لکسوس رو انتخاب کنه!!!

      پاسخ
  2. اشکان
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    همسایه بالایی ما یدونه 2015 داره دخترش از دانشگاه برگشتنی رفته تو جدول….جلوش دااااغون شده….بالای 30 تومن خرج داره…از اون بیشتر ما تو فکرشیم!

    پاسخ
  3. vahid 956
    سوابق: (314 دیدگاه) ,

    چراغ های جلوی لکسوس جوریه که انگار با چکش زدی تو سر ماشین!
    بقیه طراحی ماشین عالیه

    پاسخ
  4. Mehran
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    بدون تعصب اگه ارزیابی بشه واقعا از تمام رققباش که اقای سجادیان نام بردن پایین تر قرار میگیره ولی نمیشه گفت ارزش خرید نداره، برای بازار کشور ما گزینه ی منطقی تریه نسبت به رقبای اروپاییش.
    اما یه ایراد که میشه از طراحش گرفت اینه که میخاسته به یه گزینه اقتصادی لباس اسپرت بپوشونه که این کار واقعا اشتباهه و این ماشین الان تو برزخ گیر کرده اینو به خاطر این میگم که خودم مدت زیادیه دنبال خرید ان ایکس ۳۰۰ هستم و تا بحال چند بار این موتور گیربکس رو تست کردم یه موتور تنفس طبیعی با گیربکس cvt نمیتونه اسپرت باشه، این ماشین هم اصلا و ابدا اسپرت نیست و با اون دیزاین بدنه هم نمیتونه اقتصادی باشه
    (این نظر شخصیم بود)

    پاسخ
    1. فقط تویوتا و هوندا
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      سلام مهران جان. گفتین چند وقته دنبال nx300 هستین. 2 تا سوال داشتم. اول اینکه قیمتش الان از 280 تومن هست تا 400 تومن. می خواستم بدونم ارزوناش تک دیفرانسیله؟ یکیم اینکه شنیدم از روسیه هم وارد میشه و اتفاقاً ارزون تر هم هست. درسته؟ و اگه درسته چه تفاوت هایی با مثلاً عمانیش داره؟

      پاسخ
      1. Mehran
        سوابق: (31 دیدگاه) ,

        سلام دوست عزیز
        اطلاع دقیقی ندارم شاید اینی که میگم غلط باشه
        من توی بازار به مدل ارزونتر و قیمت زیر سیصد و خورده ای بر نخوردم چندتایی که تست کردم دودف بودن ولی یه روایتی دهن به دهن میچرخه که یه وارد کننده ثانی غیر از شرکت وارد کننده از روسیه یه تعداد ارزونتر اورده که این مشخصاتو داره
        ولی چیزی که دقیقن میدونم اینه که لکسوس و چند برند دیگه روی مدلهای (هیبریدیه دو دف) روی اکسل عقب فقط یه موتور الکتریکیه جدا دارن و قوای حرکتی که از موتور بنزینی میاد اصلن به چرخهای عقب منتقل نمیشه که این یعنی اختلاف قیمت خیلی زیاد با مدل تک دف
        من فک میکنم اگه مدل ۲۸۰ تومنی وجود داشته باشه به خطر حذف اون موتور سوم و به اصطلاح rear axle drive هست
        من بعد از ۵ بار تست ان ایکس و مقایسه با کمری هیبرید به این نتیجه رسیدم که اگر کمری هیبریدی بگیرم نه تنها چیزی از دست ندادم بلکه ۱۵۰ تومن هم سود کردم اختلاف قیمت لکسوس های هیبریدی با کمری هیبرید ۲۰ درصد به خاطر تجهیزات و ۸۰ درصد پول برند هست

        پاسخ
  5. ارش
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    1-آلفارومئو 2-بی ام و 3- مرسدس بنز 4-آئودی -5-جاگوار 6 -ولوو

    پاسخ
  6. فقط تویوتا و هوندا
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    عجب بابا. بنده خدا میگه فقط لایک کنین، اونوقت تعداد دیسلایک ها بیشتره. 🙂

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    من یه بار بررسی این IS با سی کلاس و سری سه و ائودی a4 دیدم چیزی که اون کارشناس داشت مطرح میکرد این بود که این ماشین اصلا نسبتا به رقباش اسپرت نیست البته موضوع سواری یا هندلینگ نبود حتی از جنبه قدرت هم میگفت کم نداره و اقتصادیم هست ولی حس اون سواری اسپرت رقباش رو نداره
    ولی من در هر صورت خیلی تحسینش میکنم به جز تو بحث اون حس خاص اسپرت چیزی از رقباش کم نداره

    پاسخ
  8. کمبوجیه
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    یکی میتونه بگه چرا جلوی این ماشین انقد زشته؟من تا قبل از دیدن این فکر میکردم ساینا خیلی زشته الان نظرم عوض شد!

    پاسخ
  9. کمبوجیه
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    مثلا فیس لیفت کردن،گند زدن به قیافه لکسوس رفته.

    پاسخ
  10. AK_007
    سوابق: (238 دیدگاه) ,

    تو این فیس لیفت چراغای جلو ماشین بد شده
    انتخاب من تو این سگمنت M3 هستش اگ هم یه چیز متفاوت بخوام جولیا

    پاسخ
  11. حسین وی
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    سامورایی خوش قیافه تو خیابون چشه همرو به خودش خیره میکنه !

    پاسخ
  12. عميد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با گیربکس cvt اصلا چیز جالبی نمیشه👎🏻

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.