متفرقه

آمار فروش خودروها در بازار آمریکا در ماه آوریل

فروشنده‌های اتومبیل در امریکا بسیار خوشحال‌اند که یخ موجود در بازار رفته‌رفته آب شده است. همین‌طور این خوشحالی برای خریداران نیز هست؛ آن‌هایی که در اولین ماه بهاری ۱/۴۵ میلیون وسیله نقلیه را به خانه برده‌اند. این آمار ۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. در ادامه می‌خواهیم آمار فروش خودروها در امریکا و به‌ویژه مدل‌های لوکس‌ را بررسی کنیم. انتخاب مدل‌های لوکس بیشتر به این خاطر است که مدل جدید «ماکان» باعث شده که پورشه تبدیل به یک خودروساز تولید انبوه شود و کمپانی‌های دیگری مانند جگوار به حاشیه بروند.

april-2015-sales-lead-2
بهترین ماه تاریخ پورشه با کمک ماکان
در روزهای دوره قبل از «باکستر»، در اوایل دهه ۹۰ میلادی، پورشه از بابت فروش چند صد دستگاه ۹۱۱ در ماه راضی به‌نظر می‌رسید. با این که رکورد فروش این کمپانی در سال ۲۰۱۴ به اندازه ۴۷۰۰۷ دستگاه چندان جای تعجب نداشت، ولی فروش ۵۲۱۷ دستگاهی در ماه آوریل سال جاری میلادی، بهترین ماه تاریخ پورشه محسوب می‌شود. تقریباً یک‌سوم خریداران پورشه با ماکان جدید به خانه رفته‌اند. در مجموع ۱۵۳۷ دستگاه ماکان به فروش رفته که بهترین ماه پس از ورودش با بازار در ماه می سال گذشته است. البته این موضوع باعث می‌شود که کاین آینده با طراحی جدید در شرایط بغرنجی قرار گیرد. تنها ۲۳۶ مشتری شاسی‌بلند اورجینال پورشه را نسبت به ماکان ترجیح داده‌اند و آمار فروش، حداقل نسبت به ۲۰۱۳ کاهش یافته است. یکی دیگر از آمار جالب‌توجه در بهترین ماه پورشه این است که این کمپانی در ماه آوریل تعداد ۱۲۰۶ دستگاه خودروی کارکرده دارای گواهی را به فروش رسانده است؛ یعنی ۱۹ درصد از این لحاظ نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

2015 Porsche Macan S
۲۰۱۵ Porsche Macan S
حضور کمرنگ‌تر ولووهای جدید نسبت به پورشه‌ها
سیاست جدید بازاریابی ولوو در عبور از کنار نمایشگاه‌های اتومبیل و تبلیغات سنتی، اندکی با شک و تردید همراه است. ولوو تحت مدیریت چینی‌ها، در حال حاضر آمار فروشی کمتر از پورشه داشته و به ۴۶۳۶ دستگاه رسیده است. اینکه چگونه ولوو به این نقطه رسیده است، سؤالی است که هاکان ساموئلسن (Håkan Samuelsson) مدیرعامل ولوو کارز باید پاسخگوی آن باشد. مدل جدید XC90 با این که خودروی پیشرفته‌ای است، با و بدون نشان مارس و نوار ولوو، هنوز یک استثنا در یک خط تولید تاریخ‌گذشته محسوب می‌شود. هنوز تا یک مدل کراس‌اور کامپکت از ولوو و مدل‌ سطح بالای S90 حداقل ۲ سال فاصله داریم و در این میان، حرفی از بازنگری در طراحی XC60 و S60 هم نیست. با این حال، ولوو تمام تلاشش برای سرآمد بودن در زمینه ایمنی در صنعت خودرو کرده است. این کمپانی به‌تازگی از کارخانه کارولینای جنوبی با ظرفیت ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال خبر داده است؛ آماری که تقریباً‌ دو برابر چیزی است که این خودروساز در سال ۲۰۱۴ در امریکا فروخته است. این کارخانه هیچ سودی نخواهد رساند، مگر آنکه تمام خط تولید ولوو سروسامانی به خود بگیرد. در همین حال، پولستر واگن و کانسپت‌های لیموی ۳ سرنشینه، خودروهای جالبی به نظر می‌رسند که البته فروخته نمی‌شوند.

Volvo S80
Volvo S80
محبوبیت اندک مدل‌های ب‌ام‌و i
مدل الکتریکی i3 عملکرد مناسبی در بین این خودروها در بازار داشته است. با این حال، ب‌ام‌و در ماه آوریل سال جاری میلادی تنها ۴۰۶ دستگاه از این مدل را تحویل داده است. برای این که مقایسه‌ای داشته‌ باشیم، باید گفت که این آمار به اندازه یک‌چهارم فروش نیسان لیف است. امّا این را نیز باید در نظر بگیریم که این ب‌ام‌و i3، مدل‌هایی چون فولکس‌واگن ای‌-گلف (۳۰۹ دستگاه)، فورد فوکوس الکتریکی (۱۲۴ دستگاه)، اسمارت فورتو الکتریک درایو (۱۲۴ دستگاه) و کیا سول EV (۷۳ دستگاه) را پشت‌سر گذاشته است. در حالی که تویوتا پریوس پلاگین تنها می‌تواند چند مشتری بیشتر برای خود پیدا کند، فضا i3 چندان مساعد نیست. در همین حال، در بازار اتومبیل امریکا، دیگر ب‌ام‌و i8 پیدا نمی‌شود. تولید این سوپرمدل‌های ۱۴۸۲۵۰ دلاری بسیار محدود بوده است؛ تا جایی که نمایندگی‌ها قیمتی بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار دلار به روی آن اضافه کرده‌اند. هیچ نمایندگی‌ای دوست ندارد به سراغ نسخه‌های ۳، ۵ و ۷ هیبریدی بنزین-الکتریکی از ب‌ام‌و برود؛ چرا که در تمام سال تنها ۲۲ دستگاه از آن‌ها به فروش رفته‌اند.

BMW i3 and Volkswagen e-Golf
BMW i3 and Volkswagen e-Golf
شرایط ناامیدکننده کادیلاک با حضور دو مدل برجسته
کادیلاک ATS و CTS از مدل‌هایی در صنعت خودرو هستند که شایسته توجه و دقت نظر بیشتری از طرف مشتریان هستند، ولی با این حال، کمتر کسی برای خرید به سراغ آن‌ها می‌رود. آمار فروش این خودروها در ماه آوریل واقعاً ناامیدکننده است. فروش CTS به اندازه ۴۷ درصد کاهش داشته و به ۱۷۲۶ دستگاه رسیده و همین‌طور ATS نیز با کاهشی ۲۳ درصدی، به ۲۱۱۹ دستگاه رسیده است. این درسی است که از این شرایط کادیلاک باید گرفت. جان دی نیسچن (Johan de Nysschen) مدیرعامل کادیلاک دراین‌باره تصدیق می‌کند که انتظار ندارد این برند آلمانی‌ها تا یک دهه آینده و بیشتر از آن، از صحنه خارج کند؛ حتی اگر دنیا به این اندازه زمان داشته باشد که به این درک برسد که هرکدام از مدل‌ها در سطح جهانی قرار دارند. البته در سایر مدل‌های کادیلاک، شرایط آن‌چنان بد نیست و این برند در مجموع رشد ۱۴ درصدی داشته است. پرفروش‌ترین مدل، SRX است که با ۴۱ درصد رشد همراه بوده است. آمار فروش اسکالید نیز بیش از ۲ برابر شده و حتی مدل پلاگین ELR نیز روند صعودی خود را ادامه داده است.

2016 Cadillac CTS-V
۲۰۱۶ Cadillac CTS-V
نشانه‌ای از این که «جگوار» هنوز بسیار کوچک است …
کسانی که در بازار به دنبال یک جگوار کوپه یا رودستر می‌گردند، مسلماً به دنبال جذاب‌تر، کوچک‌تر و لوکس اف‌-تایپ می‌روند؛ موضوعی که از ۳ برابر شدن فروش آوریل این مدل و رسیدن به ۲۷۴ دستگاه پیداست. امّا در همین حال، شرایط برای XK مدل ۲۰۱۶ که در مدل جدید یک دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک و یک گیربکس دستی اضافه کرده است، چندان مطلوب نیست. این خودرو در ماه آوریل، تنها ۴۳ دستگاه فروش رفته است و افتی ۷۲ درصدی نشان می‌دهد. پس از ماه‌های تابستان می‌توان انتظار داشت که قیمت XK حداقل ۱۰ هزار دلار پایین بیاید. این در حالی است که این تاکتیک شاید برای یک نمایندگی پورشه اندکی عجیب به نظر بیاید. البته جگوار یک بازیگر کوچک در بازار خودروهای لوکس است و در ماه گذشته تنها ۱۰۷۹ دستگاه خودرو فروخته است؛ آماری که حتی ۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

Jaguar XKR-S convertible and coupe
Jaguar XKR-S convertible and coupe
مرسدس‌بنز با کاهش فروش کلاس E و رشد کلاس C و CLA
مدل جهانی کلاس C آماری بالاتر از مدل بزرگ‌تر کلاس E را در زمینه فروش از خود به جای گذاشته است. کلاس E که قبلاً پرفروش‌ترین خودروی برند مرسدس‌بنز بوده، به اندازه یک‌سوم در یک سال با افت فروش مواجه بوده و در ماه آوریل نیز با کاهش ۴۳ درصدی همراه بوده است. بر این اساس، هم‌اکنون کلاس E در زیر سایه کلاس C قرار گرفته است؛ مدلی که با افزایش ۳۰ درصدی آمار فروش به ۶۶۶۵ دستگاه در ماه رسیده است. این آمار در مقابل فروش ۳۴۶۶ دستگاه کلاس E قرار می‌گیرد. موقعیت کلاس E از جانب مدل سطح نخست CLA نیز تهدید می‌شود. کلاس CLA در ماه آوریل با رشد ۷۰ درصدی در آمار فروش همراه بوده و ۲۶۷۰ دستگاه از این مدل به دست مشتریان رسیده است. این موضوع، کاملاً تخفیف مرسدس‌بنز را برای مدل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ کلاس E که گاهی تا ۳۵۰۰ دلار نیز می‌رسد، توضیح می‌دهد. این در حالی است که حداقل تا اواخر سال ۲۰۱۶، خبری از کلاس E جدید نخواهد بود.
در سایر مدل‌های مرسدس‌بنز، می‌توان به آمار فروش کلاس M به اندازه ۴۹۴۵ دستگاه (رشد ۲۹ درصدی)، افت فروش CLS به ۵۳۹ دستگاه و ۲۰۵ مشتری خاص که AMG GT را به خانه برده‌اند، اشاره کرد. در حالی که برند «اسمارت» به لغزش‌های خود ادامه می‌دهد، مرسدس‌بنز به رشد ۱۱ درصدی در بازار امریکا رسیده است که آماری بهتر از ب‌ام‌و (۷ درصد) و آئودی (۸ درصد) است؛ ولی در عین حال، به لکسس (۱۲ درصد) یا لینکلن (۲۰ درصد) نمی‌رسد. لینکلن در فروش شاسی‌بلندهایش عملکردی خارق‌العاده داشته و آمار فروش MKC بیش از دو برابر GLK در ماه آوریل است. مدل ناویگیتور نیز تقریباً‌ دو برابر GL فروش داشته و حتی MKX نیز با چند صد دستگاه، ML را پشت سر گذاشته است.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    فروش ائودی و سایر مدل bmw چرا نزدین .اون عکس اخر برای بنزها فوق العاده هستش ممنون. در مورد کادیلاک این برند در اوایل دهه 90 رو به نابودی میرفت اما در اوایل2000دوباره با طراحی عالی داره جون میگیره ولی همون یک دهه افت ضربه زیادی به این برند زد ولی مطمئنم دوباره کادیلاک به اوج میره همراه سه گانه المانی و لکسوس غوغایی به پا میکنن ما حال میکنیم وحسرت میخوریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Frankenstein

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (45 ديدگاه)

      ای بابا….
      کادیلاک چه قدر رو این 2 تا مدلش حساب باز کرده بود….

      کلی تبلیغو مقایسش با bmw m5 و کلی کارای دیگه…

      حیف شد….و در آخر آفرین به پورشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elring-aventador

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (331 ديدگاه)

        ای کاش طرح ازاد شدن اقتصاد ایران به واقعیت می پیوست

        فکرشو بکنید بریم با پراید و چارجر درگ :)

        ولی خارج از شوخی اگر این اتفاق بیفته شاید اقتصاد ما از این نفت میکشید بیرون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پدرام

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (35 ديدگاه)

          خواب دیدی خیره آزادم ک بشه ا یسری ا نمیذارن ما بیشتر از 405 سوار شیم مگه اینکه خون مونو تو شیشه تحویلشون بدیم …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. جی تی ار

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    این را هم اضافه کنم که در بین برندهای لوکس, آىودی در رتبه اول و بی ام و وبنز رتبه های بعدی را دریافت کردند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان آرسنالی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    محو تماشای عکس آخری شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سجاد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    چه خبره تو آمریکا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      خبری نیست ملت دارن از بازار نامتناهی خودرو لذت میبرند و برای هر سطح درآمدی 30 40 مدل وجود داره که خیلی هاشون رو ماها حتی ندیدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    امار فروش سواری های کادیلاک در برابر بنز و بی ام و نشون میده هنوز کلاس خودروهای لوکس تحت سلطه شدید المانی ها قرار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Archi khan

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    حالا ما اگه می گفتیم پورشه…
    دوستان باز میگفتن فلان و بهمان ! بفرما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ebi

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ماشین امریکایی فروشش توی خاورمیانه س
    با اون قیمتای رقابتی تو امریکا بازم فروش نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. milad

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    امیدوارم کادیلاک فروش بیشتری کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. kurdishlambo

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    خداییش زشت ترین طراحی که دیدم طراحی های کادیلاک هستن با اون طرح چراغای مزخرفش البته کمم طرفدار نداره ها ولی این فقط نظر منه
    وقتی میبینمش میگم زنده باد ایران خررو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      مردم به اندازه ى سطح شعور و توقعاتشون زندگى میکنن…
      کسى که بگه “خداییش زشت ترین طراحی که دیدم طراحی های کادیلاک هستن با اون طرح چراغای مزخرفش البته کمم طرفدار نداره ها ولی این فقط نظر منه
      وقتی میبینمش میگم زنده باد ایران خررو!!!!” ایرانخودرو که هیچى از نظر من خر هم براش زیاده،اصلاً باید از خود اون فرد به عنوان وسیله ى نقلیه استفاده کرد!:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kurdishlambo

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (80 ديدگاه)

        مردم به اندازه ى سطح شعور و توقعاتشون زندگى میکنن…
        صریح تر بگو ببینم منظورت چیه دقیقا؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          هیچی داداش منظوری نداشت…
          شما با خیال تخت به کارت ادامه بده و به ایران خودرو افرین بگو…
          یا علی بگو…
          :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. احمد باقري

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کادیلاک واقعا ماشینهای خوبی میسازه ولی فروش یک ماشین به عوامل زیادی بستگی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رامکال

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    سلام
    ماکان توی بازار ایران چند میلیونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسين

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. این آمارایی که ارائه شدن که همشون نزولی بودن غیر پورشه!! وا!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ali

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خوده آمریکاییها هم زیاد کادیلاک و شورلت نمیخرن . اونجوری که ملت ایران ماشین امریکایی ماشین امریکایی میکنن !!!. نمیگم بدن . خوبن ولی نه در حد آلمانیها و ژاپنی ها… برنامه تاپ گیر رو که دیدین ! نظر اونها درباره ماشین رو که قبول دارین دیگه !..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      عزیز کى گفته مردم آمریکا ماشین هایى مثل کادیلاک و شورولت سوار نمیشن.خوبم سوار میشن.چون آمار نشون میده 70-80 درصد بازار آمریکا دست شرکتاى خودشونه.
      و شورولت پر فروش ترین شرکت جنرال موتورز هست.و در مرود این حرفتون که گفتین در حد آلمانى ها و ژاپنى ها نیستن.
      با آلمان کارى ندارم روى سر من جا داره ( بنز) ولى قطعا خودروسازى خیلى قویتر و بهترى نسبت به ژاپنى ها داره. حتى توى دهه هاى قبل از ٨٠ خودرو سازى آمریکا خیلى قویتر بود.
      آلمانى ها خیلى فنى ان. آمریکایى ها خیلى فکر آسایش و رفاهن.
      لعنتى اگر رکود نداشت آمریکا الان خودروسازیش دیدن داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Nima

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      تاپ گیر یه برنامه کاملا انگلیسى هست که از اونجایى که با آمریکایى ها بدن همیشه خودرو سازیشون رو مسخره میکنن. درصورتى که خودشون اصلا صنعت اتوموبیل سازیشون مال خودشون نیس (اکثر طراحى ها و … کار آلمان و ایتالیاس)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ali

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    و جگوار ماشینای خوشکلی میسازه ولی بازم به پای ژاپنی ها و آلمانی ها نمیرسه… از لحاظ کیفیت و کارایی..از امار فروششم مشخصه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سعید

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    یادمه یه نفر میگفت کلاس CLA افتضاح کامله!!! اما حالا میبینید که ۷۰ درصد رشد فروش داشته اونم تو بازار آمریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا