متفرقه

آهسته‌ترین و سریعترین جاده‌های آمریکا

امسال چهل سال از زمانی می‌گذرد که رئیس‌جمهور وقت آمریکا، نیکسون قانونی را امضا کرد که به موجب آن حداکثر سرعت خودروها در جاده‌های ایالات‌متحده به ۵۵ مایل بر ساعت (۸۸/۵ کیلومتر بر ساعت) محدود می‌شد. این کار با هدف کمک به مقابله با بحران نفتی آن سال‌ها انجام شد؛ ولی در همین حال، باعث جلوگیری از لذت‌بردن رانندگان در مسافرت‌های بین‌شهری شد تا جایی که برخی از خواننده‌ها در اعتراض به این قانون آهنگ تنظیم کردند. البته در حال حاضر، دو دهه از لغو این قانون نیز می‌گذرد و دوسوم ایالت‌های آمریکا سقف محدودیت سرعت خود را مرحله‌به‌مرحله به سرعت‌هایی مانند ۷۰ مایل بر ساعت (۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت) و بیشتر از آن رسانده‌اند. در ادامه مقایسه بین سرعت خودروها در ایالت‌های مختلف آمریکا انجام شده است.

The Fastest and Slowest roads
The Fastest and Slowest roads
یک گزاره معروف در بین آمریکایی‌ها هست که می‌گوید: «هر چیزی در تگزاس بزرگ‌تر است». و این موضوع در مورد محدودیت‌های سرعت نیز صدق می‌کند. تگزاس نه‌تنها دارای بیشترین سقف محدودیت سرعت در بزرگراه‌های امریکاست، بلکه دارای بیشترین متوسط حداکثر سرعت مجاز در جاده‌های بین ایالتی، بین‌شهری و دیگر راه‌های دسترسی نیز هست. آمار انجمن ایمنی بزرگراه‌ها چنین چیزی را نشان می‌دهد. محدودیت سرعت ۸۵ مایل بر ساعت (۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت) بالاترین حدّی است که در امریکا اعمال می‌شود و در تگزاس قرار دارد. به‌علاوه، متوسط حداکثر سرعت مجاز در تگزاس ۷۸/۳ مایل (۱۲۶ کیلومتر) بر ساعت است. این متوسط تقریباً ۲ مایل بر ساعت بیشتر از ایالت آیداهو است که در رده دومین ایالت امریکا با بیشترین سرعت مجاز قرار دارد. آیداهو حداکثر سرعت مجازی برابر ۸۰ مایل بر ساعت (۱۲۸/۷ کیلومتر بر ساعت) و متوسط سرعت مجازی برابر با ۷۶/۷ مایل یا ۱۲۳/۴ کیلومتر بر ساعت دارد.

The Fastest and Slowest roads
The Fastest and Slowest roads
در طرف دیگر طیف حداکثر سرعت مجاز در بین ایالت‌های امریکا، آلاسکا و منطقه کلمبیا قرار دارند که مطابق اطلاعات GHSA دارای متوسط حداکثر سرعتی برابر ۵۵ مایل یا ۸۸/۵ کیلومتر بر ساعت هستند.

بزرگراه ایالتی شماره ۱۳۰ تگزاس که به طول ۹۱ مایل (۱۴۶/۴ کیلومتر) بین سن آنتونیو و اوستین کشیده، اولین با محدودیت سرعت ۸۵ مایل بر ساعت در امریکاست که از سال ۲۰۱۲ دارای این عنوان شده است. اواخر جولای امسال، ایالت آیداهو نیز محدودیت سرعت را در برخی از جاده‌های بین ایالتی خود بالا برد و به ۸۰ مایل بر ساعت رساند.

The Fastest and Slowest states
The Fastest and Slowest roads
طرفداران ایمنی جاده‌ها نظر مثبتی نسبت به افزایش محدودیت سرعت در بزرگراه‌ها ندارند. در همان زمان که تگزاس از سرعت مجاز ۸۵ مایل بر ساعت خود رونمایی کرد، راس رادر، سخنگوی مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا در یک سخنرانی بیان داشت که:

تحقیقات به روشنی نشان می‌دهد که وقتی سقف سرعت مجاز بالا می‌رود، مرگ بر اثر تصادف نیز افزایش می‌یابد.

این در حالی است که محدودیت سرعت ۵۵ مایلی در گذشته به منظور ایمنی راه‌ها اعمال نشده بود و در واقع، تلاشی بود که برای مصرف کمتر سوخت با توجه به بحران نفتی سال ۱۹۷۳ انجام گرفت. در حال حاضر، چهار ایالت امریکا شامل آیداهو، تگزاس، یوتا و وایومینگ دارای حداکثر سرعت مجازی، حداقل برابر ۸۰ مایل بر ساعت هستند. بیش از ۱۲ ایلات دارای حداکثر محدودیت سرعتی برابر با ۷۵ مایل بر ساعت و ۲۲ ایالت نیز حداکثر سرعت مجازی برابر با ۷۰ مایل بر ساعت دارند. همچنین مطابق اطلاعات GHSA پنج ایالت میشیگان، می‌سی‌سی‌پی، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و تنسی دارای متوسط حداکثر سرعت مجاز ۷۰ مایل بر ساعت در جاده‌های بین ایالتی و مسیرهای دسترسی محدود دیگر خود هستند.

The Fastest and Slowest states
The Fastest and Slowest states
در همین حال، ایالت‌هایی مانند دلاویر، هاوایی، نیویورک، رود آیلند و ورمونت نیز وجود دارند که حداکثر سرعت مجاز آن‌ها بیشتر از ۶۵ مایل بر ساعت (۱۰۴/۶ کیلومتر بر ساعت) نیست و متوسط این محدودیت نیز اندکی بالاتر از ۵۰ مایل بر ساعت قرار دارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    با این قانون تعداد تصادفات نصف می شه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. میثم "سوبارو"

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      نمیدونم پس چرا اینقدر سوپر اسپرت تو آمریکا فروش میره. ظاهرا که اونجا هم مثل ایرانه از نظر محدودیت سرعت. فکر کن تو آمریکا باشی، پورشه 911 زیر پات باشه اونوقت 130 تا باهاش بری. این خودش ته ضدحاله.
      آلمانو عشقه.

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        مثل ایران که نیست سوبارو جان.قوانین خاص خودشونو دارن کسی بخواد با 911 سرعت بگیره تو جاده های خلوتشون نظیر همین تگزاس میتونه صفا کنه.
        البته جاهای بهترم هست تو آمریکا که بتونی با سرعت بیشتر از 130 تا بری ولی خب اونا این قدر پیست و مسیر های مجهز دارن که دیگه لازم نیست تو جاده 130 تا بری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرشید

        ۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درود گرامی..ما فقط جاده ها و اتوبانهای کشورمون رو داریم که اونم محدودیتش صدوبیسته..
        درسته که فرضا شورولت کوروت رو بخوای با صدوسی برونی ضده حالِ ولی اونا پیستای مخصوصی دارن که اونجااا میتونن همه جوره جولان بدن..

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. esi

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    بعد اونوقت اینها کنترل نامحسوس مثل ما ندارد که یه حالی بهمون بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. e36

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    فقط اتوبان های آلمان …
    بدون محدودیت فقط گاز بده …
    البته اوتوبانهای ایرانم بدون محدودیت تصادفه !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. توفیقی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    این آمریکایی ها از یه چیزشون خوشم میاد کشورشون رو آباد می کنن تا قرون آخرش رو هم از مردم میگیرن.جاده به این قشنگی می سازن.برای هر مایل رانندگی هم باید 40 سنت پرداخت کنی.به همه چی مالیات می بندن.حتی گاو هر چقدر دستشویی کنه به اندازه دستشوییش که چه میزان ازت آزاد می کنه و باعث ضربه لایه ازن میشه مالیات میگیرن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. توفیقی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    یه ضرب المثل آمریکایی هست که میگه تو آمریکا از دو چیز فرار نیست 1 مرگ 2 مالیات
    ما هم اینجا یه دفتر کاری داریم یه دفتر کاذب که رقم های غلط توش می نویسیم.

    بیشترین فرار مالیاتی تو کشور ماست.بعد انتظار دارن با ندادن پول براشون اتوبانهای آلمان رو زنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. توفیقی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    فرق بین ما و اونا اینه که خودشون با دست خودشون میان مالیات رو میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمدرضا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    ایول افرین فقط آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. erfan

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    خب اینکه آلمان یکی از کشورهایی هست که هر عشق ماشینی داخلش با محدودیت سرعت 300کیلومتر بخواد رانندگی بکنه شکی نیست،ولی دلیل نمیشه تو کشورهایی با محدودیت سرعت پایین سوپر اسپرت نخرند.همه جا که ایران نیست.باید ببینی طبق فرهنگ رانندگی اون کشور از ی ماشین چه انتظاری دارند.والا ایران طرف پرایدم داشته باشه فقط گاز دادن براش مهمه کاری به بقیه و ایمنی خودرو و جاده نداره.میگه فقط منو ماشینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MoahmmadTSR

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    بله…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنابراین در ایران باید حداکثر سرعت 90 باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ASTON MARTin

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    هییی ما ز جهان دوم انتظار دیگر داشتیم جز آلمان خود غلط بود انچه می پنداشتیم !
    اصلاا این انتظار رو نداشتم
    اونا هم جاده دارن، هم ماشین های با ثبات و ایمن، و هم فرهنگ رانندگی
    من فک میکرم دیگه اونجا حدعقل محدودیت 150 کیلومتره!این که نشد که!
    خب چه عیبی داره تو یه جاده ی خلوت بزرگ با اسفالت خوب 200 تا بری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Frankenstein

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سلام به همه..
    من یه مطلب اماده کردم
    یه مقایسه بین فولکس واگن اماروک و فورد رنجر و تویوتا هایلوکس
    اینو چه جوری باید به دست مدیر سایت برسونم که بزاره تو سایت؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      سلام
      از طریق جیمیل یا ایمیل بفرستید به pedal.ir@gmail
      در ضمن یادت نره نام کاملتون رو زیرش بنویسید!!
      باتشکر از شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Vahid

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    حالا من یه چیزی میگم بهتون ناراحت نشید. اکثر ما ایرانیا خیال پردازای خوبی هستیم. نکته دیگه اینکه ، اونجا همه چیز هست ، جاده ها و اتوبانهای اصولی و یه چیز که اینجا نیست و اونم فرهنگ رانندگیست. والبته پلیس هم همهجا حضور داره. و اگر هم پلیس متوقفت کنه، خودش میاد سمت ماشینت.بگذریم، چقدر واسه آرزوهاتون تلاش کردید؟ من خودم که خیلی کم. فقط میشینیم میگیم خوش به حال خارجیها. خوب اونا که ننشستن مثل ما خیال پردازی کنن و دنبال معجزه باشن، واسه تک تک چیزایی که دارن تلاش کردن،اونا میان 40 سال پیش از زیر اقیانوس تونل میزنن واسه راحتی در حمل و نقل وسایل نقلیه ولی ما هنوز بعد از 15 سال تو مترو شیراز موندیم،چیزی که همین خارجیهای کافر بی دین 120 سال قبل داشتن.(بعد از 15 سال میشه یه شهر ساخت).ماها فقط منتظر یه معجزه هستیم که همه چیز بر وفق مرادمون بشه. والا همونی که با پول حروم هم رفته واسه خودش ماشین یا هر چیز گرون خریده هم یه کاری کرده، بالاخره ننشسته و خیال پردازی کنه ، رفته تلاش کرده ولی در جنبه منفی. میگن “کاشکی رو کاشتن سبز نشد”.اصلا این نسل رو با این طرز فکر پرورش دادن(اینم یه جور سیاسته،منظورم از این طرز فکر اینه که دروغ جزو جدایی ناپذیر زندگی همهست). مثل همیشه امیدوارم به کسی برنخورده باشه چون عین واقعیت رو گفتم و شامل خودمم هست.
    با تشکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (208 ديدگاه)

      باریکلا آقا وحید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. مصطفی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    جاده فقط آلمان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سام

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب به تمامی کارکنان و دوستداران سایت پدال

    آمریکا کشوری که بر اساس نظم و قانون و نیز مالیات! اداره می شه و اصل اساسی زندگی در اونجا حل مشکلاته و نه پاک کردن صورت مسئله!البته این به این معنی نیست که آمریکا بهشته و یا مدینه فاضله اس! بلکه موضوع اینه که آمریکاییها از ما کمتر دروغ می گن، توهم و ادعا بیخودی ندارن، اهل کارو زحمتن و در نتیجه رفاه بیشتری دارن ودر نهایت هم نظم درستی بر زندگی شون حاکمه و اقتصاد نرمال و شکوفایی دارن و متاسفانه! دلالی و احتکار و هزار نوع ترفند و زرنگی کثیف اقتصادی رو که ما داریم اونا بلد نیستن.بعد از این همه مقدمه چینی توجه شما رو به مطلب ذیل که مربوط به آمریکاست جلب می کنم:

    ” بگذار مثالی دیگر بزنم از یک قانون بشری دیگر. سال ها پیش از این در شهری زنده گی می کردم درجه دو در ایالات متحده. برنامه ای شهری داشتند در تلویزیون که هر روز پنج دقیقه به مشکلات شهر می پرداخت. یک روز رفت سراغ کامپیوتر اداره پلیس شهر و پر جریمه ترین تقاطع شهر را از طریق آمار جست و جو کرد. اتفاقا من و هم خانه ام در آن تقاطع جریمه شده بودیم. چراغ سه زمانه ای بود که زود قرمز می شد و مردم گیچ می شدند و بعضی صبر نمی کردن و…..
    برنامه تلویزیونی ابتدا از طریق دوربین های پلیس با چند متخلف تماس گرفت و با ایشان صحبت کرد. آن ها هم به عوض این که شطرنجی ، روبروی تلویزیون اعتراف کنند و از جامعه عذرخواهی کنند، دلایل تخلف شان را بیان کردند. بعد تر برنامه ، تقاطع را به شکل هندسی بررسی کرد. ایرادی در آن پیدا کرد که با یک اصلاح مسیر ساده قابل حل بود. پیش نهاد داد به مسئولان ظرف مدت کوتاهی چراغ سه زمانه حذف شد و تقاطع روان تر….
    فرض کن هم چه تقاطعی را در کشورمان و در شهرمان شناسایی کنیم.چه اتفاقی می افتد؟ اول چند برنامه می سازیم و چهره های شطرنجی متخلفان را نشان می دهیم، بعد هم فی الفور چند مامور پلیس به تقاطع اعزام خواهیم کرد تا برگه جریمه به دست از این فرصت درآمدزایی به صورت مطلوب استفاده کنند! بعدتر در میان این ماموران با آن حجم کاری،یکی ـ دوتایی هم شاید سوء استفاده ای کنند وقس علی هذا! ( به نقل از کتاب « نفحات نفت » نوشته رضا امیرخانی، صفحه 26 و 27 )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Reza

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    سلام
    دوستان آلمان هم تموم اتوباناش که بدون محدودیت سرعت نیست!!!
    فقط چندتا از اتوبانا محدودیت سرعت نداره.
    ولی در کل آمریکاروعشقه.بهترین کشور دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درسته رضا جان

      با جمله اول هم نظرم فقط

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علي

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      آلمان اتوبان های دارای محدودیت سرعت داره ولی تمام آزد راه های خارج شهرش بدون محدودیت سرعته
      محدوده ی شهری حداکثر 130 کیلومتره که بعضی جاها کمتره (محدوده شهری فکر نکنین مثلا یه جا تو مثلا شریعتی ! منظور همون کمربندی های شهری خودمونه )
      البته تعداد انگشت شماری اتوبان بدون محدودیت سرعت دارن ولی یه چیز مهم اینه که اونجا 90 درصد ماشیناش محدودیت سرعت دارن !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. سعيد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    وحید جان واقعا دمت گرم.داداش حرفت عین واقعیته
    100000لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعيد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سام عزیز شما هم لایک داری ..ریشه مشکلات مردم ایران سبقته.به هر نحوی که شده در تمام عرصه های زندگی سبقت بدون در نظر گرفتن حقوق دیگران.در یک جمله سبقت به هر قیمتی!
    به امید روزیکه بی فرهنگی از زندگی همه محو بشه وحتی با دست خالی بدون تعارف ودروغ و… زندگی کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعيد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سام عزیز شما هم مطالبت ارزشمند بود
    ریشه عمده بدبختی ما مردم از فرهنگ نشات گرفته.فرهنگی که چندهزار ساله بود…!
    سبقت به هر قیمتی این سر لوحه زندگی ما شده..کاش این سبقت در تولید فرهنگ وادب ودر یک کلام انسانیت بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. اراد

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین قانون اینکه که آمریکا باید وضع کنه اینکه ایمنی ماشین هارو از این که هست بالا ببره هم این قوانینی که گذاشته تو جاده های ایالتی درسته برای کاهش تصادفات ازادراه باید یک سرعت مطمئن داشته باشه جاده معمولی یک سرعت داشته باشه جاده فرعی یک سرعت داشته ازادراه یک سرعت داشته باشه هم برای کامیون اتوبوس و سواری ولی یک چیز منو نا امید میکنه تو امریکا و اروپا اینکه تعداد لاین های جاده های امریکا کم هست به‌غیر از نزدیکی به شهرهای بزرگ که تعداد لاین بزرگراه ها و اتوبان ها بیشتر میشه ۶ رفت ۶تا برگشت من به شخصه از امریکا انتظار داشتم که تعداد لایت های اتوبان ها و بزرگراه رو افزایش بده برای ایمنی بیشتر هم سرعت بالاتر برای خودروهای سنگین و سبک کشوری که ماشین لوکس با سرعت بالا طراحی میکنه باید به فکر کسی باشه که عاشق سرعت با ماشین و کامیون و اتوبوس و موتور هست از نظر من امریکا باید تعداد لاین های اتوبان ها و بزرگراه سراسر افزایش بده بایک سرعت نرمال نه زیاد نه کم هم اتوبان های مخصوصی با تعداد لاین های ۱۰ تا رفت ۱۰ تا برگشت بسازه بین ایالت به ایالت فقط مخصوص ماشین های سرعتی و موتور سیکلت های قوی سرعتی هم اتوبوس هم کامیون مسابقه‌ی برای عاشقان سرعت بعد طرف با آموزش های لازم و لباس های مخصوص و تهیه بلیط در روز و ساعت مشخص سوار خودروی لوکس سرعتی میشه برای مسابقه و کورس گذاشتن با رقبای خودش برای مسابقه از ایالتی به ایالتی دیگر دیگه اتوبان های مخصوص مسابقه ماشین های متفرقه معمولی وجود ندارد فقط ساخته شده برای ماشین های سنگین و سبک و نیمه سنگین برای مسابقه با رقبا ولی در جاده های معمولی محدودیت سرعت باید اعمال بشه واسه خودروهای سنگین و سبک و موتور برای کاهش تصادفات جاده ای چون این جاده ها برای رفت و آمد معمولی بابری ساخته شده نه واسه کورس گذاشتن و مسابقه من نمیدونم چرا تا حالا به فکر سیاستمدار های اروپایی امریکایی و کشور های پیشرفته آسیایی نرسیده که همچین بودجه ای در نظر بگیریند واسه عاشقان سرعت هم کاهش تصادفات جاده ای بعد کشورهای پیشرفته مثل آلمان امریکا انگلیس ایتالیا سوئد کره ژاپن که غول های خودرو سازی جهان هستند و ماشین های بالای ۵۰۰ اسب بخار تولید می‌کنند تا حالا به فکر شون نرسیده که اتوبان های مخصوصی بسازن جدای جاده های معمولی که محدودیت سرعت هست اتوبان هایی بسازند واسه مسابقه خودرو ها برای عاشقان سرعت بدون خودروهای متفرقه با آموزش های لازم ایمنی نمیدونم چرا هنوز به فکر نیافتادن یا قرن های بعد هم چیزی عملی خواهد شد در قانون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا