متفرقه

معرفی مدل‌های جدید عرضه شده در بازار چین در آوریل 2016

خودروسازان همچنان با سرعت برق‌آسایی به عرضه مدل‌های جدید در بازار چین ادامه می‌دهند. پس از عرضه خیره‌کننده ۱۲ مدل جدید در ماه مارس، هفت خودروی جدید نیز در ماه آوریل وارد بازار شد و درمجموع، در چهار ماهه اول سال ۲۰۱۶ تاکنون ۲۸ مدل جدید وارد بازار چین شده است.

Haval H7
Haval H7
فولکس‌واگن گلف اسپرتس‌ون
پرفروش‌ترین تازه‌وارد بازار در آوریل، فولکس‌واگن گلف اسپرتس‌ون، با ۳۶۵۹ دستگاه فروش بوده است. در اروپا این خودرو رقیبی برای BMW سری ۲ اکتیو تورر به شمار می‌رود که یک ماه قبل در بازار چین معرفی شده بود؛ اما قیمت آغازین اسپرتس‌ون ۱۳۲ هزار یوآنی، ۱۰۵ هزار یوآن کمتر از سری ۲ اکتیو تورر ۲۳۷ هزار یوآنی می‌باشد (۱۷.۹۰۰ یورو در برابر ۳۲.۲۰۰ یورو). با این اختلاف قیمت، چندان عجیب نیست که ببینیم فروش فولکس‌واگن در ماه اول، بیشتر از فروش دو ماهه اول برای BMW بوده است. گلف اسپرتس‌ون که در چین عرضه می‌شود، از سه پیشرانه ۱.۶ لیتری، ۱.۲ لیتری توربو و ۱.۴ لیتری توربو بهره می‌برد.

لیفان Maiwei
برند لیفان که این روزها با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند، به شدت نیاز به موفقیتی داشت که با عرضه مدل Maiwei (راه من MyWay:) و فروش ۲۳۴۲ دستگاهی این مدل نصیب این کمپانی شد. این شاسی‌بلند هفت نفره با این میزان فروش در ماه اول عرضه خود، با اختلاف زیاد مبدل به پرفروش‌ترین محصول این برند گردید؛ چراکه هیچ‌کدام از مدل‌های دیگر لیفان موفق به فروش بیشتر از ۱۰۰۰ دستگاه در این ماه نشده‌اند. درنتیجه Maiwei در حال حاضر ۴۴% از فروش برند لیفان را از آن خود کرده است و به نظر می‌رسد که روند رشد آن در ماه‌های آتی نیز ادامه داشته باشد. روند مشابهی که برای بسیاری دیگر از خودروسازان چینی کوچکی که یک شاسی‌بلند مقرون‌به‌صرفه را عرضه کرده‌اند، دیده شده است. (قیمت این خودرو به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای از اختلاف قیمت بین BMW سری ۲ اکتیوتورر و فولکس‌واگن گلف اسپرتس‌ون در چین پایین‌تر است). با این وجود، Maiwei حتی با عرضه موفقیت‌آمیز خود، نتوانسته است جلوی کاهش فروش کلی برند را بگیرد. میزان فروش لیفان در ماه آوریل نسبت به ماه آوریل سال ۲۰۱۵ به میزان ۶۳% کاهش پیدا کرده است، چراکه سایر محصولات این برند با کاهش فروش حدوداً ۸۰ درصدی مواجه شده و به‌خصوص دو شاسی‌بلند دیگر این برند بیشترین ضربه را از این کاهش فروش دیده‌اند. لیفان Maiwei از یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد.

lifan-myway-suv-2016-008

کادیلاک XT5
پس از عرضه سدان CT6 در اوایل همین سال، کادیلاک در حال شتاب دادن به ظرفیت رشد خود در بازار چین، با معرفی کراس اور کاملاً جدید XT5 است که اولین کراس اور ساخت چین کادیلاک می‌باشد و قیمت آن از ۳۵۹.۹۰۰ یوآن (۴۸.۹۰۰ یورو) آغاز می‌شود. با فروش ۱۸۶۳ دستگاه، XT5 فروشی بیشتر از فروش کل چهار ماه CT6 را تجربه کرده، اما هنوز به‌پای سدان‌های ATS-L و XTS نرسیده است. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود که XT5 در ماه‌های آینده به پرفروش‌ترین محصول کادیلاک تبدیل شده و دو مدل تازه‌وارد باعث دو برابر شدن حجم فروش برند کادیلاک نسبت به سال قبل شوند. خریداران چینی XT5 حق انتخاب بین دو نسخه متفاوت از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر را خواهند داشت.

2017 Cadillac XT5
۲۰۱۷ Cadillac XT5
هاوال H7
برند شاسی‌بلندهای گریت وال، یعنی هاوال، در راه رسیدن به هدف متعالی تبدیل شدن به بزرگ‌ترین برند خودروهای SUV در جهان در رقابت با جیپ و لندروور، همچنان به گسترش مدل‌های خود ادامه می‌دهد. در ماه آوریل هاوال مدل H7 را با برچسب قیمتی در حدود ۱۴۹.۸۰۰ یوآن (۲۰.۴۰۰ یورو) به بازار فرستاد تا فاصله بین پرفروش‌ترین خودروی این برند یعنی H6 کمتر از ۱۰۰ هزار یوآنی و مدل‌های پرچم‌دار H8 و H9 بیشتر از ۲۰۰ هزار یوآنی را پر کند. هاوال H7 نیروی خود را از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژر مجهز به تزریق مستقیم سوخت می‌گیرد که توانایی تولید ۱۷۰ کیلووات (۲۳۰ اسب بخار) را دارد. در اولین ماه فروش، هاوال H7 موفق به فروش ۱۲۹۰ دستگاه شد که عدد چندان خیره‌کننده‌ای در برابر فروش کلی برند که با افزایش ۱۹ درصدی به ۶۷.۰۲۱ دستگاه رسیده و حدوداً دوسوم از آن مربوط به مدل H6 است، نمی‌باشد.

نیسان ماکسیما
نیسان تولید محلی مدل به‌روزرسانی شده سدان ماکسیما که به‌طور مستقیم با فورد تاروس و بیوک لاکراس رقابت می‌کند را آغاز کرده است. با فروش ۱۱۵۸ دستگاه در اولین ماه، ماکسیما موفق شد فورد را که فروش فوق‌العاده ضعیفی داشته و فروش آن از ۳۷۵۹ دستگاه در مارس، به ۴۰۳ دستگاه در آوریل رسیده است را جا بگذارد. بیوک لاکراس در ماه آوریل ۵.۰۹۲ دستگاه فروخته است و هدف بعدی ماکسیما قلمداد خواهد شد. با این وجود، دستیابی به چنین اعدادی برای ماکسیما به نظر کمی دشوار می‌رسد. پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ماکسیما، نقطه‌ضعفی برای این خودرو در برابر رقبایش به شمار می‌رود، اما قیمت آغازین ۲۳۴.۸۰۰ یوآنی (۳۱.۹۰۰ یورویی) ماکسیما آن را تا حدودی نسبت به رقبایش مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد کرد. همچنین هنوز معلوم نیست که طراحی خشن و اسپرت ماکسیما نقطه‌ضعفی در این سگمنت محافظه‌کار خواهد بود، یا یک نقطه قوت.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
دانگ فنگ فنگشن A9
پیش از عرضه سیتروئن C6 کاملاً جدید و مخصوص بازار چین که قرار است به‌عنوان یک سدان بزرگ در ماه سپتامبر وارد بازار شود، شریک تجاری این خودروساز فرانسوی، یعنی دانگ فنگ، فروش مدل فنگشن A9 را بر روی پلتفرمی مشترک با این خودرو آغاز کرده است. این بدین معنی است که این خودرو از همان پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژر ۲۰۴ اسب بخاری THP و طراحی خارجی بسیار مشابه با سیتروئن C6 بهره خواهد برد. البته سیتروئن C6 از نمای جلویی بسیار برجسته‌تر و کابین بسیار تجملاتی‌تری بهره خواهد برد. دانگ فنگ A9 با داشتن قیمت ۱۷۹.۷۰۰ یوآن (۲۴.۵۰۰ یورو) با اختلاف گران‌قیمت‌ترین سدان برند دانگ فنگ خواهد بود، اما هنوز هم ارزان‌تر از سیتروئن C6 که انتظار می‌رود قیمتی بیشتر از ۲۰۰.۰۰۰ یوآن داشته باشد و نیسان ماکسیما خواهد بود. نسخه‌ای از برند DS با نام DS9 از این خودرو نیز انتظار می‌رود که در نیمه دوم ۲۰۱۷ وارد بازار شود. دانگ فنگ در اولین ماه از عرضه A9 تنها موفق به فروش ۱۴۸ دستگاه شد.

Beijing Auto BJ80C
آخرین تازه‌وارد این ماه، نسخه شهری Beijing Auto BJ80 Series است که بخش‌های جلو و کناری آن به‌نوعی یادآور مرسدس بنز G-Class می‌باشند. حتی باوجوداینکه دایملر مالک بخشی از سهام BAIC موتور است، این به این معنی نیست که آن‌ها اجازه این کپی کاری را به چینی‌ها داده باشند. درواقع، آن‌ها تلاش کردند که جلوی عرضه این خودرو را بگیرند، اما به نظر می‌رسد که آنها در این راه چندان موفقیتی حاصل نکرده‌اند، چراکه ده دستگاه اول از این خودرو در ماه آوریل به فروش رسیده است. در مقایسه با نسخه نظامی (که BJ80J نام داشت)، BJ80C از رینگ‌های آلومینیومی بهره می‌برد و کابین لوکس‌تری دارد. این خودرو از یک پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوشارژر با قدرت ۲۵۰ اسب بخار نیرو می‌گیرد که منشأ آن از برند ساب است، چراکه پس از ورشکستگی این برند سوئدی، BAIC حقوق تعدادی از پلتفرم‌ها و موتورهای این برند را خریداری کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Mohammadreza

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    یه گزارش هم از کانسپت جدید رولزرویس بزارید بی زحمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hitler

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      جی واگن چینی
      یا خود خدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چینیا خودشون حاضر نیستن برند خودی سوار بشن و خیلی بیشتر پول میدن تا بتونن ماشین های اروپایی و امریکایی و ژاپنی سوار میشن .انوقت تو ایران عده ای افتخار می کنن که دارن خودروهای کشوری رو مونتاژ میکنن که با غرب مخالفه! فقط نمی دونم این افراد عوام فریبن یا خود فریبی می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بنتلی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دانگ فنگ آ9 از پلتفرم نسل قبل سی6 استفاده میکنه،البته مطمئن نیستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sky watcher

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    چین داره همه جور خودرویی تواین میکنه با هر شاسی با هر نوع موتور اینا دارن آزمایش میکمن و بازار سنجی میکنن و برای ده سال آیندشون برنامه ریزی میکنن این چینیا دقیقا میدونن چیکار دارن میکنن و چیکار باید بکنن اگه دقت بکنین کلاس خودرویی وجود نداره که ناحالا چین ازش تولید نکرده باشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کادیلاک و نیسان که مثل همیشه عالی هستند. لیفان هم طراحی خوبی انجام داده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا