متفرقه

قرار دادن جعبه سیاه برای خودرو‌های خودران در آلمان

در پی حادثه‌ای که گریبان سیستم خودران تسلا را گرفت، قانون‌گذاران تصمیم گرفته‌اند با تغییر نگرش‌های خود اطمینان حاصل کنند که راننده خودکار را می‌توان با خیال راحت مورد استفاده قرار داد.

bmw-intel-mobileye-autonomous-tech-1
بر اساس گزارش رویترز، به منظور تعیین مسئولیت در صورت تصادف خودروهای مجهز به راننده خودکار، آلمان قصد دارد خودروسازان را ملزم به نصب یک دستگاه ضبط داده‌ها، معروف به جعبه سیاه، بر روی تمام وسیله نقلیه این کشور کند.

Audi Autonomous TTS
چنین دستگاهی باید همه فعال‌های راننده خودکار ضبط کند چه زمانی که سیستم در حال کار است و چه زمانی که راننده در حال رانندگی می‌باشد. بر اساس پیشنهاد الکساندر دوبرینت وزیر حمل و نقل آلمان، درست است که رانندگان نمی‌خواهد که تمرکز خود را بر روی ترافیک و یا کنترل فرمان قرار دهند، اما آنها باید در صندلی خود نشسته و آماده دخالت در موارد اضطراری باشند.

Volvo Self Driving
بر اساس گفته‌های سخنگوی وزارت حمل و نقل، قوانین تدوین شده به همین منظور در تابستان امسال به سایر وزارتخانه‌ها برای تصویب ارسال می‌شود، تا آلمان در آینده به طور خاص تبدیل به یک رهبر جهانی در بازار خودروهای بدون راننده شود.

Mercedes-Benz-Actros-conoy-in-autonomous-Netherlands-European-Truck-Platooning-Challenge-2016-image-1
هر روز بر تعداد خودروسازانی که در تلاش برای آوردن این فناوری نوآورانه در تولید ماشین‌های اصلی خود هستند، افزوده می‌شود و شرکت‌های مختلف برنامه‌های خود را برای تولید خودروهای حداقل تا حدی مستقل اعلام کرده‌اند، هرچند این ویژگی تا سال ۲۰۲۰ به طور کامل اتفاق نمی‌افتد. در همین حال، گروه‌های مصرف کننده در ایالات متحده اصرار دارند که دولت تا زمانی که سیستم به طور کامل امن و اثبات نشده است، محتاطانه برخورد کند.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ایده بسیار خوبیه. اینجوری خیلی سریعتر میتونن ایرادات و مشکلات سیستم خودران رو پیدا کرده و سریعتر برطرف کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مجید. بهترین یا هیچ.

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سلام. ممنون.
    یک صنعت تازه اینجوری پیشرفت میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي تبريزي

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    باور کنید فردا پس فردا چین هم ماشین خودران تولید میکنه چون اونا در حال پیشرفت هستن (کسی که به دنبال هدفش می خواد پیشرفت کنه ناله نمیکنه فقط تا سر حد توااان کار میکنه تا میلیمتر میلیمتر پیشرفت کنه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      البته چین فعلا توراه پیشرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ایده ی ساده ولی جالبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا