متفرقه

خودروهای بدون ستاره در آسمان ایمنی

نیسان با احیای داتسون به بازارهای کشورهای در حال توسعه نظیر هندوستان چشم دوخته است. اما ایمنی خودروهای جدید داتسون از همین ابتدا زیر سؤال رفته است. خودروی هاچ بک GO حتی در تست تصادف NCAP هندوستان هم هیچ ستاره ای دریافت نکرد.

داتسون GO در تست تصادف از روبرو
داتسون GO در تست تصادف از روبرو
در ماه ژانویه خودروهای سوزوکی ماروتی آلتو ۸۰۰، هیوندای i10، تاتا نانو، فورد فیگو و فولکس‌واگن پولو نیز در این آزمون‌ها ارزیابی شدند. جالب اینکه در این ارزیابی تمام این خودروها در ایمنی بزرگسالان، در حالت بدون استفاده از ایربگ، صفر ستاره دریافت کردند. این آزمون‌ها تنها برای خودروهای وارداتی به هند بوده و پس از انتشار نتایج، فولکس‌واگن تصمیم گرفته تا مدل پولو را در این کشور با دو ایربگ به صورت استاندارد و بدون هزینه اضافی به فروش برساند. ارزیابی مجدد این خودرو با دو کیسه هوا با ۴ ستاره ایمنی همراه بود.

نتیج ارزیابی تست تصادف داتسون GO
نتیج ارزیابی تست تصادف داتسون GO
در مورد داتسون بدون کیسه هوا هم تصادف با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت از روبرو با یک دیوار، به مفهوم تماس و برخورد سر راننده با فرمان و داشبورد و آسیب‌های جدی است. پوسته بدنه نیز بدون مقاومت، پاره شده و تغییر شکل جدی و خطرناک ستون‌ها باعث می‌شود که حتی استفاده از ایربگ نیز تأثیری در نتایج نداشته باشد.

سوزوکی سوئیفت در تست تصادف از روبرو
سوزوکی سوئیفت در تست تصادف از روبرو
نتیج ارزیابی تست تصادف سوزوکی سوئیفت
نتیج ارزیابی تست تصادف سوزوکی سوئیفت
در این آزمون سوزوکی سوئیفت نیز شرکت کرد و در حالت بدون ایربگ با برخورد شدید سر به فرمان و داشبورد و آسیب‌های جدید همراه بود اما برخلاف داتسون GO در حالت استفاده از کیسه هوا، حفاظت از سرنشینان بهبود قابل‌ملاحظه ای یافت.

[jwplayer mediaid=”92995″] این نتایج می‌تواند آبروی نیسان و داتسون را در عرضه جهانی مدل GO به خطر اندازد. بعید است مصرف‌کنندگان در صورت داشتن حق انتخاب، خودرویی ناامن را انتخاب نمایند. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    اینجور مسایل رابطه مستقیمی با توانایی مشتری در خرید خودرو داره
    مشتری هندی با اون مقدار کم دستمزدش تا همین چند سال پیش فقط میتونست موتور بخره ولی امروز لااقل میتونه ماشین نا ایمن بخره
    همین ماشین ناایمن از موتور ها خیلی خیلی ایمن تره
    در واقع کمپانی های خودوسازی با این فکر که یه هاچ بک بی ستاره از یه موتورسیکلت خیلی خیلی ایمن تره، اومدن و این ماشینارو ساختن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پوری پوریا!

      ۱۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      اره!. با نظرت موافقم ولی در بعضی موقع هاممکنه تصادف با یه ماشین خیلی خیلی خطر ناک تر باشه. خوب هندی ها هم آدمن. چون هندی هستن دلیل نمیشه که باید ماشین بی کیفیت سوار بشن. به نظر من ماشین حداقل باید 1 ستاره رو داشته باشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. RH - MB - DE - RM

        ۱۵ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        دولت هند خودش به فکر امنیت و رفاه شهروندانش نیست…داتسون که دیگه سرتر نیست!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یه پسر

          ۱۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (1135 ديدگاه)

          فعلا که از بعضی از جا ها بیشتر به فکر ایمنی و جان مردم بوده

          اگه دقت گرده باشین تست تصادف تو هندوستان انجام شده

          حالا شایدم من اشتباه کنم اما با این حال مطمئنا بین همین خودرو ها هم حق انتخاب تو بازار هند هست

          نه اینجا که حق انتخاب قشر عظیمی از مردم فقط بین اعداد مث 132 و 111 و 151

          حالا می دونین سایپا برای پلت فرم ایمن سازی شده پراید 90 میلیارد تومن هزینه کرده؟

          :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ASTON MARTin

          ۱۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          عجله نکنید هند هم چندی دیگه از ایران جلو میزنه
          همین الانش هم خیلی عقب نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مک میسل

        ۱۵ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        نکه پراید داره!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رضا.2272

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (186 ديدگاه)

      یه دونه سوزوکی سوییفت سبز پسته ای دیدم توی اهواز
      اندازه 111 بود اما محو تماشاش شدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. احسان

      ۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      درسته.
      این خودروها جایگزین ریکشا هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی 911

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    نظرسنجی همین خودروی بی ستاره داتسون=لایک پراید=دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. "Amir"

      ۱۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      ی نکته مثبت پراید اینه ک بعداز تصادف دیگه دنبال جنازه نمیگردن چون میدونن یارو مث ماشین پودر شده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (248 ديدگاه)

      به نظرم پراید 2 ستاره داره
      بعد تصادف مغز شاگردو باید از تو داشبود درارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۱۵ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        2ستاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        اگر 2ستاره داشت،پراید محبوب ترین ماشینی که من دوست دارم بود!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. لاکی استریک

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    بچه های سایپا رفتن تو تیم داتسون احتمالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RH - MB - DE - RM

      ۱۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      کمپانی های خودرو باید از ویران خودرو و سایبان درس اقتصاد بگیرن
      والا این دوتا شایسته دریافت نوبل اقتصادن!!!
      بی کیفیت ترین ماشین
      در طولانی ترین زمان ممکن
      با کمترین تغییرات
      و بالاترین سود ممکن
      .اقتصاد مملکت از همینجا زنده ست!!!
      والا آمریکای جهانخوار،ویتنام و گواتمالا و کنگو و آنگولا رو اینطوری آباد نکرد که این دوتا دارن ما رو آباد میکنن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir hosein

        ۱۵ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (92 ديدگاه)

        دمت گرم داداشی حرف دل ما رو زدی.کارت درسته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۱۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      فکر کنم بچه های سایپا خداروشکر تونستن تو تیم داتسون و سوزوکی نفوذ کنن!
      نزدیک بود فولکس هم به فنا بره من جلوشونو گرفتم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. parseh net30

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    وای وای وای . پرایــــــــــــــــــــــــد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پوری پوریا!

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    پراید را قدر بدانیم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. datsun

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    ماشین بدون کیسه هوا که ستاره نمیگیره یه دونه ایربگ دارش رو تست میکردن.
    نیسان باید به فکر ایمنش باشه.
    قیمت go زیر هفت هزار دلاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسام

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اگه هند اینو پسند نکرد، داتسون حتما با سایپا و ایرانخودرو مذاکره کنه،قطعا با دو برابر قبمت اینجا میتونه بفروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      صحبتتون رو باید طلا گرفت آقا حسام…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    کاش پراید کیسه هوا نداشت ولی محکم بود
    فکر کنم کیسه هوای پراید اصلا کار نمی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ali

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یکی نیست بگه آخه مثلا خود ماشین های هندی خیلی امنیت دارن؟ پیش تاتا نانو خیلی هم ایمنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یاسین

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    این چه حرفیه می زنید پراید جدیدا دو ایربگ شده !و می دونستید

    پراید اولین ماشین با ایمان دنیاست ؟ چون بعد از تصادف شمارو مستقیما

    به سوی اصبروالصابرین می بره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      خدا خیرت بده یاسین
      کلی خندیدیم!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. محمدMOHAMMAD

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    مقامات کشور هندوستان بدلیل رشد بی رویه جمعیت و رسیدن آن به مرز یک و نیم میلیارد بدنبال راهکارهایی برای کنترل و در مرحله دوم کاهش جمعیت را از طریق سیاست های غیر مستقیم پیگیری می کنند هند از نظر منابع و تکنولوژی کشور ثروتمندی است ولی مردم روی سقف قطارها و اتوبوس ها سوار میشوند یا اینکه هرساله تعداد زیادی از آنها در حوادث جاده ای و ریلی جان خود را از دست می دهند ولی برای من جای سوال است چرا در کشور ما که جمعیت نسبت به مساحت متعادل است و مسولان دم از افزایش جمعیت می زنند ولی در عمل باز به دنبال کاهش جمعیت هستند مثل تولید 20 ساله پراید و دیگر خودروهای بی کیفیت و نا ایمن و استفاده از هواپیماهای از رده خارج و…………. مگر درست کردن یک خودرو ایمن و با کیفیت در این کشور با این عظمت برای این مردم کم توقع و زحمت کش و فهیم اینقدر سخت و غیر ممکن است؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدMOHAMMAD

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    هند که خودش دارای صنعت خودروسازی است و شرکت ماهیندرا خودروهای خوبی تولید می کند مثل اینکه مدتی قبل امتیاز پلتفرم لوگان 2005 را از رنو داچیا خریداری کرد و با قیمت بسیار مناسب تولید و به فروش می رساند به نظر من بازار غیر انحصاری هند اصلا نیاز به تولید این خودروی نا ایمن ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. omid

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    با ارائه این خودروها ممکنه اعتبار نیسان به خطر بیفته. هرچند که به نظرم این تست هم صدردصد درست نیست و خیلی بعیده که یه ماشین(مثلا سوزوکی سوییفت اشاره شده) بدون داشتن اربگ بی ستاره باشه و فقط با داشتن دو اربگ چهار ستاره بگیره ! چون اون شکست افتضاح و وحشتناکی که ستون A ماشین در نیسان و سوزوکی خورده به هیچ وجه با اربگ و … جبران نمیشه، چه برسه اینکه چندتا ستاره بگیره. در بحث امنیت روز دنیا فاکتورهای بسیار مهمتری وجود دارن که اربگ یکی از ابتدایی ترین هاش محسوب بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. omid

      ۱۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      معذرت میخوام منظورم فولکس پولو بود که با دو اربگ چهار ستاره گرفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۱۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        به نظر فولکس با دو کیسه هوا نمره قبولی گرفت ولی بقیشون عاجزند از این کار دم فولکس گرم که سریع به فکر نصب کیسه هوا افتاد اونم بدون هزینه اضافی!!!! بقیه یاد بگیرن! که الان طرفداراشون ساکتند!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. من

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (249 ديدگاه)

    خب اینم راهکار پرایدو به هند که بزرگترین بازار خودروهای ارزان هست بفرستین اونوقت همونجا با ایربگ و بی ایربگ تستش میکنن مشکل تست ماهم در ایران حل میشه لا اقل میفهمیم چی سوار میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. لوگان

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    این تستا رو که دیدم یهو به فکر داچیا لوگان افتادم خودوریی که ابتدا با قیمت 5 هزار دلار شروع شده که خیلی ارزون بوده اما همون ماشین ارزون تونست 3 ستاره اونم از موسسه یوروانکپ بگیره که بنظرم نسبت به قیمتش ایمنی قابل قبولی داشته قرار نیست ماشینی که ارزن باشه ایمنیش پایین باشه ایمنی باید برای همه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا