متفرقههفته نامه

رنگ سفید: نقاط ضعف و قوت

بی‌شک رنگ سفید پرطرفدارترین رنگ خودرو در کشورمان است. این فراوانی دلایل متعددی دارد که بررسی آن نیاز به مقاله‌ای جداگانه دارد. البته این رنگ مختص به خودروی خاص نبوده و در اکثر کلاس‌ها (اگر نگوییم همه‌ی کلاس‌ها) دیده می‌شود.

whitecarsprosconslead
در این نوشتار نقاط قوت و ضعف رنگ سفید خودرو را ذکر کرده‌ایم شاید که به شما نیز در این میان کمکی کرده باشیم.

  • نقاط قوت خودروهای سفیدرنگ

ظاهر زیبا
فرقی نمی‌کند که خریدار تویوتا آیگو باشید یا بنتلی کانتیننتال، با انتخاب رنگ سفید مطمئن باشید که خودرویتان شیک خواهد بود. سازنده‌ها معمولاً خودروهای سفیدرنگ را در موتورشوها به منظور نشان دادن خودروهای جدید انتخاب می‌کنند و اکثر خودروها اساساً به خاطر نشان دادن هرگونه اشتباهات پیش از تولید به رنگ سفید طراحی می‌شوند.

nissanjuke
ارزش باقی‌مانده‌ی بالاتر
همانند رنگ مشکی و نقره‌ای، رنگ سفید نیز در بازار خودروهای دست‌دوم خواهان بیشتری دارد. یعنی وقتی می‌خواهید خودروی خود را بفروشید، اگر رنگ خودرو سفید باشد ارزش بیشتری را خواهد داشت. درحالی‌که ارزش خودرو بیشتر باقی می‌ماند، در اکثر موارد هم مبلغ اضافی برای سفارش این رنگ پرداخت نمی‌کنید.

030314lam-2_0
کاربردی بودن
رنگ سفید یکی از بهترین رنگ‌ها در بحث منعکس کردن گرما است به این معنی که کابین خودرو در تابستان خنک‌تر خواهد بود. این رنگ همچنین خط و خش‌های کوچک را بهتر از رنگ‌های دیگر پنهان می‌کند.

evoquewhite

  • نقاط ضعف خودروهای سفیدرنگ

عدم پنهان کردن کثیفی جاده
اگر شما مسافت‌های زیادی را طی می‌کنید باید گفت که رنگ سفید انتخاب فوق‌العاده‌ای نیست. همانند یک برگه کاغذ سفید، حتی کوچک‌ترین کثیفی و دوده‌ای فوراً خود را روی خودرویی با رنگ سفید نشان خواهد داد.

dirty_mitsu_2012
کیفیت بهتر برخی نمونه‌ها نسبت به رنگ‌های دیگر
علت اینکه رنگ سفید هزینه‌ی اضافی را در برندارد به این بازمی‌گردد که اغلب تولید آن نسبت به رنگ‌های دیگر هزینه‌ی کمتری را در پی دارد. اگر رنگ‌های سفید خاص و متالیک را انتخاب نکنید، شاید به مرور زمان از شست‌وشوی مرتب خودروی سفید خود خسته و کسل شوید.

The 2017 C43 Coupe
همه سفید را انتخاب می‌کنند
اگر برونگرا هستید شاید بخواهید که رنگ دیگری به جز سفید را انتخاب کنید. شاید سفید خیال‌انگیز به نظر برسد اما بسیاری از افراد آن را انتخاب می‌کنند و بنابراین خودروی شما به اندازه‌ی رنگ‌های دیگر خاص و انحصاری نخواهد بود.

Hamann-BMW-X4-F26-Tuning-01

  • قضاوت نهایی

رنگ خودرو یک انتخاب و ترجیح شخصی است اما اگر رنگی را می‌خواهید که بعداً بر ارزش خودرو تأثیر مثبت داشته باشد سفید انتخابی عالی است.

New SsangYong Tivoli XLV 2016
از طرفی انتخاب این رنگ هزینه‌بر نیست اما باید دفعات بیشتری آن را بشورید. اگر هم می‌خواهید که کمی برجسته باشید، یک رنگ متفاوت‌تر می‌تواند انتخابی شایسته‌تر باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. شاکی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نویسنده این مقاله کمی اطلاعات خودشو باید ببره بالا . فقط نظر شخصی رو داره میگه که همه رو میشه براحتی نقض کرد . قبل از نوشتن ۲ دقیقه تحقیق توی گوگل لازمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دوست عزیز تمام مطالب ذکر شده در بالا حاصل همان تحقیقات گوگل هست ، به نظر بنده بهتره جنابعالی یه خورده تحقیقات و مطالعتون رو در مورد رنگ خودرو بیشتر کنین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بابک

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    والا من یه خودروی سفید وارداتی دارم و یه تیکه از گلگیرش صافکاری شد و چند بار دادم رنگ زدن بازم نتونستن رنگ خودِ ماشین رو دربیارن و قسمت رنگ شده کاملا به چشم میخوره ، حالا شما فکر کن اگه ماشین رنگ خاص بود چه بلایی سرم میومد ، توی این کانال های خارجی که برنامه های مربوط به ماشین پخش میکنن ، دستگاه های پیشرفته ی اسکن و ساخت رنگ ماشین عین رنگ خودش رو چند بار دیدم که به محض اسکن رنگ ماشینت دستگاه فوری رنگ ها رو مخلوط میکنه و عین رنگ اورجینال ماشینت رو میده بیرون که ما متاسفانه در ایران از چنین امکاناتی بی نصیب هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا