متفرقه

صندلی چرخدار برای مسیرهای سخت

خانم دانیله کنت (Danielle Kent) کسی است که با ویلچرش به مرکز گردهمایی لاس‌وگاس، محل برگزاری نمایشگاه CES آمده است. وی برای بالا رفتن از یک سطح شیبدار، به‌آرامی یک دکمه کنترلر کوچک را بر روی تکیه‌گاه دست راستش فشار می‌دهد. «کنت» سپس یک گردش بسیار نرم به یک مسیر پوشیده از سنگ دارد. این وسیله نقلیه شخصی  که توسط یک کمپانی سازنده ویلچر با نام ویل (Whill) طراحی شده، از ناهمواری انتهای رمپِ بدون کمترین مشکلی عبور می‌کند.

mv-model-m-bg
تنها در ایالات متحده، بیش از ۲ میلیون نفر برای رفت‌وآمدهای روزمره‌شان به صندلی‌های چرخدار متکی هستند. این در حالی است که این نوع وسایل نقلیه، کمترین بهبود و بهینه‌سازی را در طول سالیان به خود دیده‌اند. البته برخی کمپانی‌ها ویلچرهایی قدرتمند ساخته‌اند که می‌توانند کمک‌حال بسیاری از افراد معلول در خیابان‌ها باشند، امّا بسیاری از ویلچرهای برقی هستند که همچنان در خیابان‌های عمومی با مشکل روبرو هستند و احتمال دارد در گردش‌ها و مسیرهای سخت گرفتار شوند. همین محدودیت‌ها باعث شده که بسیاری از اشخاصی که از ویلچرهای دستی استفاده می‌کنند، کمتر به سراغ نمونه‌های موتوردار آنها بروند. در عین حال، آخرین محصول Whill به گونه‌ای طراحی شده که اعتماد به نفس بیشتری را برای افراد برای استقلال در جابجایی ایجاد می‌کند.

untitled-001-1
«مدل M» یک وسیله نقلیه الکتریکی با چرخ‌های طرح اومنی (omni) و یک ساختار مستحکم است. این وسیله به بسیاری از افراد دارای انواع گرفتگی و آسیب ستون فقرات این امکان را فراهم می‌کند که هم در داخل خانه و در محیط بیرون از آن بهره‌مند شوند. مطابق گفته «کنت» که مدیر بازاریابی محصول در Whill نیز به شمار می‌رود، این طراحی جدید تقریباً دارای همان ابعادی است که ویلچر دستی قدیمی‌اش دارد. «پیشرانه» جمع‌وجور در این ولچر، سه حالت سرعت در کنار یک حالت ثابت در اختیار قرار می‌دهد. حالت ثابت برای نگه داشتن ویلچر در یک حالت پایدار در شرایطی مانند برخورد دیگر افراد به آن، درنظر گرفته شده است. البته این تنها قابلیت‌های این «ماشین» نیست.

obstacles2
کمپانی سازنده برنامه‌هایی برای معرفی سیستم رانندگی خودران برای اشخاصی که برای راندن ویلچر نیز با معلولیت مواجه هستند، در نظر دارد. به علاوه، Whill در حال توسعه یک برنامه گوشی هوشمند است که می‌تواند به صورت بی‌سیم کنترل حرکت را به دست گیرد و در نتیجه، جابجایی ایمن‌تری برای افراد فراهم کند.

whillmodelmside

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Viper ACR

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آفرین.
    خدا خیر بده به کسی که به فکر معلولان و بیماران هم باشه.
    خیلی از شنیدن این اخبار خوشحال شدم. هنوز هم هستند کسانی که به فکر بقیه باشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (163 ديدگاه)

      گمونم بیشتر به فکر سود باشند. آدام اسمیت خدا بیامرز میگفت کافیه همه بخوان مطلوبیت خودشونو حداکثر کنن اونوقت با یه مکانیزم خودکار مطلوبیت جامعه هم حداکثر میشه. البته با فرض وجود دولتی که جلوی قانون شکنی رو بگیره و نذاره کسی حق کس دیگه ای رو پایمال کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا خیلی خوبه که برای افراد مختلف در شرایط سخت، راه حل های مفیدی اندیشیده بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    ?????انشالله خدا روزای بد برا هیچکس نیاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا