متفرقه

تأیید علاقه‌مندی اپل به حوزه تکنولوژی خودران

برای اولین اپل با ارسال نامه‌ای به سازمان ملی ایمنی ترافیک NHTSA تأیید کرده که به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی سیستم‌های رانندگی خودکار علاقه‌مند‌ است.

apple-car-image
نامه‌ی مذکور که توسط مدیر محصولات اپل استیو کنر نوشته شده به‌طور مخصوص به خودروی بالقوه‌ی شرکت که شاید در حال توسعه توسط اپل باشد اشاره ندارد و به جای آن روی یادگیری ماشین و اتوماسیون و حمل‌ونقل نقطه‌ای به عنوان موضوعات کلیدی تمرکز دارد.

apple-car-renderings 01
در این نامه آمده:

اپل از یادگیری ماشینی به منظور هوشمندتر کردن محصولات و خدمات و خلاقانه‌تر و شخصی‌تر کردن آن‌ها استفاده می‌کند. این کمپانی در حال سرمایه‌گذاری سنگین در حوزه‌ی مطالعه‌ی یادگیری ماشینی و اتوماسیون است و درباره‌ی پتانسیل سیستم‌های خودکار در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حمل‌ونقل هیجان زده است.

این نامه همچنین به NHTSA می‌گوید که داوطلبان جدید در صنعت خودرو باید همان حقوق برابر با کمپانی‌های صاحب‌نام و تثبیت شده را داشته باشند. همچنین خودروسازان کنونی نباید دنبال معافیت‌ها در هنگام تست خودروها در جاده‌های عمومی باشند. این امر باید برای شرکت‌های جدید نیز یکسان باشد.

Apple-Car-interior-dashboard-rendering
در این نامه اپل همچنین اهمیت به اشتراک‌گذاری داده برای تکنولوژی‌های خودران را نیز شرح می‌دهد:

با به اشتراک‌گذاری داده‌ها، صنعت خودرو مجموعه داده‌های کامل‌تری را نسبت به داده‌های یک شرکت تنها خواهد ساخت. این موضوع به همه‌ی فعالان این صنعت اجازه‌ی طراحی سیستم‌هایی برای تشخیص بهتر و پاسخ به طیف وسیعی از سناریوهای مختلف را می‌دهد. به اشتراک‌گذاری داده هزینه‌ی حریم خصوصی را ایجاد نخواهد کرد. اپل باور دارد که کمپانی‌ها باید در منابع ضروری برای حفاظت از حقوق اساسی حریم‌های خصوصی سرمایه‌گذاری کنند.

تا پیش از انتشار این نامه آخرین اخبار ادعا می‌کرد که جاه‌طلبی‌های اپل برای عرضه‌ی خودروی تمام الکتریکی و خودران متوقف شده است و قبلا بجای تمرکز تنها روی توسعه‌ی سیستم‌های خودران مطرح می‌شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    امیدوارم هیچوقت اپل به طور‌ جدی‌ وارد حوزه خودرو نشه چون با قدرت مالی هنگفتی که داره و طرفدارای متعصب و‌ بی‌منطق بی‌شمارش، از یه طرف خیلی از خودروسازهای زحمت‌کش رو به ضرر‌ میندازه، از یه طرفم قیمتای بازار رو به صرر‌مصرف کننده افزایش میده. اپل اونقدر خوب‌ مغز مشتریاش رو شستشو‌ داده که اگر زمانی خودرو تولید کنه، طرفداراش از‌چند روز قبل از عرضه، جلو نمایندگی‌ها چادر میزنن تا از اولین خریدارانش باشن، اونم برای‌ محصولی‌ که طبق سیاست‌های اپل، پر از محدودیته، مثلا میاد صندلی‌ها رو‌ به عنوان آپشن میده‌ به مشتریاش! یا سرعت رو روی شصت کیلومتر محدود میکنه تا مجبور شی چند هزار دلار اضافه بدی تا محدودیتش رو برداره! و یا اجازه سوار شدن افراد با وزن بالای صد کیلو‌ رو نمیده تا ایمنی ماشینش به خطر نیوفته! وقتیم که رسما از بقیه برندها کپی زد، تیم کوک از این کپی‌کاری ها به عنوان یه حرکت نو‌ و انقلابی یاد میکنه و طرفداراشم میگن اپل فلان تکنولوژی رو به بلوغ رسونده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      باور کن همینطوریه.
      گوشی های اپل برای هر کارشون پول میگیرن.
      خیلی مسخرست….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      الآن بازارکالای دیجیتال انقدر ناجور شده که نه تنها سامسونگ بلکه هواوی و خیلی از شرکت هایی که محصولاتشون تو رده ۱۰۰ و ۲۰۰ دلار بود پرچم داراشون رو بالای ۱۰۰۰ دلار میفروشن. فولترین مک بوک پرو تو آلمان ۵۰۰۰ یورو قیمت خورده در حالیکه اگه یه پی سی اچ پی با همون امکانات (بدون موس و کیبرد و مانیتور) بخری ۵۰۰ یورو بیشتر نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. اسطوره

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این کمک تکنولوژیکی خیلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باز هم اپل دست به کار شده تا با پول، همه چی رو به نفع خودش تموم کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا