متفرقه

آخرین بررسی تست تصادف خودروها در اروپا

نتایج بررسی ایمنی شش خودرو در موسسه یورو NCAP منتشر شد. این خودروها شامل تسلا مدل اس، ب‌ام‌و سری ۲ اکتیو تورر، نیسان پولسار، سوزوکی سلریو، اشکودا فابیا و همچنین رنو مگان می‌باشند.
در میان این خودروها، تسلا، ب‌ام‌و سری ۲، نیسان پولسار و اشکودا فابیا، توانستند ۵ ستاره ایمنی را به دست آورند. رنو مگان در ارزیابی مجدد، ۴ ستاره دریافت کرد. سوزوکی هم تنها به سه ستاره بسنده نمود.

تسلا مدل اس

سدان لوکس تمام الکتریکی تسلا، که نمادی از خودروی مدرن آمریکایی محسوب می‌شود، در بازار اروپا محبوبیت زیادی دارد. این خودرو نیز برای دومین بار مورد آزمون قرار گرفت و باز هم هر پنج ستاره ایمنی را کسب کرد. در بخش ایمنی بزرگسالان، امتیاز تسلا اس، ۸۲ درصد، در بخش ایمنی کودکان، ۷۷ درصد و در بخش ایمنی عابر پیاده ۶۶ درصد می‌باشد. امتیاز مربوط به تجهیزات ایمنی کمکی هم ۷۱ درصد اختصاص داده شده است. تنها نکته منفی، لبه‌های بیرونی درب موتور است که برای عابرین در هنگام تصادف خطرناک می‌باشد. با استحکام ساختاری خوب، تنها قسمت قفسه سینه در برخورد از بغل امتیاز عالی را دریافت نکرد.

tesla-model-s-crash-test

ب‌ام‌و سری ۲ اکتیو تورر

اولین خودروی دیفرانسیل جلوی ب‌ام‌و توانست به‌خوبی محافظت از سرنشینان را در هنگام تصادف به اثبات برساند. میزان محافظت از سرنشینان بزرگسال ۸۴ و کودکان ۸۴ و امتیاز ۶۰ برای عابرین پیاده و ۷۰ برای سیستم‌های ایمنی کمکی برای این خودرو ثبت گردیده است. محافظت از پاها زانوها برای سرنشینان جلو مطلوب اما برای پایین پای راننده ضعیف ارزیابی شده است.

BMW 2-Series Active Tourer
BMW 2-Series Active Tourer

نیسان پولسار

هاچ بک جمع‌وجور ژاپنی هم توانست ایمنی بالای خود را با دریافت ۵ ستاره نشان دهد. امتیاز حفاظت از سرنشینان ۸۴ درصد، کودکان ۸۵ درصد و حفاظت از عابران پیاده ۶۰ درصد و سایر سیستم‌های ایمنی کمکی ۷۰ درصد ثبت گردیده است. محافظت از پاها و ران‌های سرنشینان جلو و به‌طورکلی به غیر از قفسه سینه برای سایر قسمت‌های بدن، حفاظت کافی صورت می‌گیرد. صندلی‌ها نیز در برابر تصادف از عقب و حرکت شلاقی از مقاومت مناسبی برخوردارند.

Nissan Pulsar
Nissan Pulsar

اشکودا فابیا

این ستاره سوپرمینی ساخت چک تحت نظر فولکس‌واگن توانسته ۵ ستاره ایمنی دشت کند که برای آن قابل انتظار نبود. امتیاز محافظت از سرنشینان بزرگسال و بالغ ۸۱ درصد و برای کودکان نیز ۸۱ درصد می‌باشد. حفاظت از عابرین پیاده نیز ۶۹ درصد امتیاز دریافت کرده و سیستم‌های اضافی کمکی ایمنی نیز همین میزان یعنی ۶۹ درصد را به دست آورده‌اند. در آزمون برخورد از پهلو، با تأثیر شدید در سمت مخالف اما با حفاظت مناسب سینه و شکم و حفاظت خوب سر و لگن همراه بود.

Skoda Fabia
Skoda Fabia

سوزوکی سلریو

این خودرو که در هندوستان ساخته می‌شود، دارای فقیرترین عملکرد در این آزمون بود. امتیاز کلی سه ستاره برای این خودرو گواه عملکرد متوسط آن در بخش ایمنی است. امتیازات حفاظت برای بزرگسالان، ۶۱، برای کودکان ۷۴، برای عابرین پیاده ۶۸ و برای سیستم‌های ایمنی کمکی ۳۸ درصد اعلام شده است. سطح حفاظت از پاها تا سینه راننده در لب مرز قبولی قرار دارد. در برخورد جانبی به علت عدم وجود کیسه هوای پرده‌ای به‌صورت استاندارد (به‌صورت آپشن در دسترس است) نمی‌توان ارزیابی دقیقی از میزان آسیب در سمت مقابل انجام داد.

Suzuki Celerio
Suzuki Celerio

رنو مگان هاچ‌بک

رنو مگان که در ارزیابی ماه ژوئیه ۲۰۱۴ تنها سه ستاره دریافت کرده بود، با یک ستاره فوق‌العاده برگشته و اینک ایمنی بیشتری را به نمایش می‌گذارد. دلیل بازگشت این ستاره به این خودرو، استفاده از سیستم یادآوری بستن کمربند ایمنی است که جزو ملزومات یورو NCAP می‌باشد. این هاچ بک جمع‌وجور برای بزرگسالان ۸۳ درصد و برای سرنشینان خردسال ۷۸ درصد و برای عابران پیاده ۶۰ درصد و بابت سیستم‌های ایمنی کمکی ۵۶ درصد از امتیازات را به دست آورده است.

Renault Megane
Renault Megane

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما خواستار دیدن تست خودرو های داخلی هستیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      تست نکنن سنگین تر هستن :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. CizDe - German

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اگه سایپا بود بعد از تست ماشینارو صاف کاری می کردن بعد میفروختن باز ! واسه همینه تویه ایران تست تصادف نیست !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. هادی

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (458 ديدگاه)

      راس میگه باید انجام بشه اگه مردم برا دولت مهمه باید تست بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. MAFIA

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      ممنون پدال بابت به روز بودنت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. علیرضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من تست کردم ، الان هشت ماهه بعد از تصادف هنوز خونه نشینم …!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. مجتبی(ساروی)

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      در ادامه ی حسین
      ما خواستار تست خودروهای داخلی هستیم
      هیچ جا نمیریم همین جا هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. محمد

      ۲۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تو اینترنت سرچ کن تست پراید و تیبا.من دیدم. آخر خندست :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نوید

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    پس پراید کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      فقط کامنت گذاشتی؟
      نوشته تو اروپا!!
      زشته!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۲۳ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        حیف ماشینا،میدادن ب ما خودمون تستش میکردیم دیگه خب

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NASSY

          ۲۳ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (410 ديدگاه)

          با اینکار شون جون میلیون ها انسان نجات میدن , دمشون گرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مک میسل

          ۲۳ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          اه اه اه اینقدر از تسلا بدم میاد.
          ماشین سوختش بنزینه نه برق و الکترینیک و…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ASADI

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      داداش یه فکری بکن ببین پراید کجاییه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۲۳ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        پراید چند رگست،ی رگش میره آمریکا اون یکی میره کره و آخریش هم میخوره ب ایران،جالبه ک هیچ کدوم از این رگا ی اروپا نمیخوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مک میسل

        ۲۳ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        پس دنا کوووووووووووووووووووووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
        اون ککه مطابق با استاندارد های اروپا بود؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    اون وقت تو تین نیوز نوشته در بخش نظرات بهترین ماشین ارزون همین داخلی ها هستن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASADI

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    کاش یه تست تصادف بین ماشین های ایرانی یا کره ای مذاشتید.
    ماشین های معروف کره ای مثل سوناتا، آزرا ، توسان و سانتافه و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      تست تصادف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟! اونم ماشین های ایرانی ؟؟؟!

      تست نکرده, یه ستاره هم نمیگیرن !!!! :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ASADI

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    آخه چرا زدن پچشون کردن خوب میدادن ما سوارشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NASSY

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    دم اروپایی ها گـــــــرم با تست های سختی که انجام میدن, جون میلیون ها انسان نجات میدن , دروووووووووود به شرف شون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. NASSY

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    تســـــــــــــــــــــــــلا یه دونه باشه :P :P :P

    WE LOVE YOU USA :P

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    تو این جمع فقط تسلا.هرچند این اشکودا فابیا هم خیلی طراحی زیبایی داره.
    تسلا بدون شک یکی از بهترین و شاید بهترین خودروی الکتریکی باشه البته فعلاً جای کار داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      باربد خان , دیر ب دیر سر میزنی ;)

      افتخار نمیدی به کاربرها!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۳ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        شرمنده منم مثل شاهین و باقی دوستان گران قدر بدجوری مشغول درس شدم. :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. نوید

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    دوست عزیز چقد فکر کردی به این نتیجه رسیدی که گفته اروپا
    و اینکه پراید اروپایی نیست؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASADI

      ۲۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      2 ثانیه هم نشد با این سوتی که تو دادی سایت رفت رو هوا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Ilyar

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    این تست ها همش چرندیات و سوسول بازیه. ..تنها کافیه یه کوچولو با یه وانت نیسان تصادف کنن تا هیچ اثری جز سفره آهنی از این ماشینا نمونه…در ضمن هیچ ماشینی تو دنیا ایمنی وانت نیسان رو نداره. دیدن میگما. …:-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریو

      ۲۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      این تستها خیلی خوبن ولی اینجوری نیست که تمام ایمنی ماشین همین تست تصادف باشه و یا یه ستاره بالا و پائین خیلی تعیین کننده باشه.اگر رعایت فاصله مطمئنه از ماشین جلوئی را همیشه به ذهنمون بسپاریم و رعایت کنیم مطمئن باشید ماشین 1ستاره خیلی بیشتر از ماشین 5ستاره که راننده به هوای همین سناره ها بی مهابا رانندگی میکنه امنیت خواهد داشت.و مورد بعدی در پشت چراغ قرمز حداقل با ماشین جلوئی 2متر فاصله داشته باشید و ترمز دستی را هم نکشید که اگر از عقب خدائی نکرده ماشین بهتون زد شما هم با همون ضرب به ماشین جلوئی نزنید و نیروی ضربه هم بجای آسیب رساندن بیش از حد صرف به حرکت در آوردن ماشین کنه.این 2مورد حاصل تجربه 500هزار کیلومتر رانندگی و 3بار تصادف سنگین هست.آرزو میکنم هیچگاه تصادف نکنید و از نظر روحی به گونه ای با خودتون تمرین کنید که تصادف نمیکنید و هیچگاه به واسطه داشتن ماشین 5ستاره تصادف کردن و سپس زیاد آسیب ندیدن رو در گوشه ذهنتون نگه ندارید که اگر این کارو بکنید متاسفانه تصادف خواهید کرد.
      ضربالمثلی میگه کسی که برای خواند دعای باران بره ولی با خودش چتر نبره هیچگاه دعاش اجابت نمیشه چون خودش هم به این دعا ایمان نداره.و این یک موضوع عمیق روانشناسی با خودش داره که بیشتر از این در حوصله این گفتار نمیگنجه.همیشه تندرست و شاد باشید حتی با پراید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mustang

        ۲۴ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        شما بیشتر تجربیاتتو گفتی. مثل اینه که یه خانم از تجربیات تصادفاتش بگه و همه رعایت کنن.90 درصد تصادف به راننده بستگی داره.حتی بعضی مواقع بعضی ها باعث تصادف دیگران مشن.درمورد تست ماشین های داخلی هم تست میشه ولی با ابر و ضربات کشکی واسه همینه که وزیر صنعت ومعدن وتجارت میگه اونایی که میگن خودروهای ایرانی استاندارد نیستن فنی نیستن.الان حسن بقالم میدونه خودروهای ایرانی چیه اونقدیم نیاز به فن زیادی نداره!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. محمدMOHAMMAD

    ۲۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    چرا هیچ کدام از این موسسات سنجش ایمنی تست واژگونی از خودروها بعمل نمی آورند و یا اینکه با یک مانع خارجی ضریب ایمنی سقف خودروها را بسنجن در صورتی که بیشتر تلفات جاده ای مربوط به واژگونی است اگر این تست را انجام بدهند ستاره های خیلی از این خودروها بالا و پایین میشود و در ضمن کارخانه های خودروسازی هم به فکر تقویت سقف و ستون های نگهدارنده خودروهای خود می افتند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. من

      ۲۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (249 ديدگاه)

      من جایی خوندم که تست سقف هم میگیرن به این صورت که چند برابر وزن خودرو رو به سقف اعمال میکنن و سقف نباید از 5 سانت پایین تر بیاد ولی خودم تاحالا ندیدم کسی دیده بگه ماهم ببینیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. عادل

    ۲۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ماشین آلمانی نیاز به تقویت سقف وستون نداره چون اگر تونستی چپش کنی جایزه داری البته بعضیش بی سقف danke

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدMOHAMMAD

      ۲۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (232 ديدگاه)

      شما به جای اینکه به کسی جایزه بدی یک سری به پارکینگهای ادارات بیمه بزن تا ببینی که انواع ماشینهای آلمانی طوری تصادف کردند که دیگه اصلا قابل شناسایی نیستندمثل انواع BMW X3 X5 X6 Z4 750I 530 328 یا انواع Mersedes Benz E350 E 550 S500 C200 SLK CLS در ضمن حسابی با خودت جایزه ببر چون اونجا آدمهای زیادی هست که بهشون جایزه بدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. parseh net30

    ۲۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    میگم ماشینای داخلی نرسیده به مواع خودشون منفجر میشن.خ خ خ خ خ خ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. kiarash

    ۲۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    میشه تست ماشین های چینی رو بذارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ahmad

    ۲۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    شرط میبندم اگه این تست روی ماشینای ایرانی انجام بشه تا سپر عقب جمع میشن. یعنی مسقیما آهن آلات پرس شده بهت تحویل میدن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ahmad..F12

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    تسلا واقعاً آفرین داره کارش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا