متفرقه

نمایشگرهای جدید شارپ برای خودروها

تکنولوژی نمایشگرهای تخت، تاکنون با محدودیت‌هایی همراه بوده است. از جمله شکل مستطیلی این نمایشگرها به علت قرارگیری مدارهایی در لبه‌ها و یا عدم انحنای صفحات که در مجموع شکل نهایی محصول را اجباراً به فرم‌هایی ساده محدود می‌کنند. اما با پیشرفت تکنولوژی لازم نیست به صفحات مستطیلی و تخت بسنده نمود. بعد از معرفی صفحات نمایش منعطف و منحنی، اینک نوبت نمایشگرهایی است که شکل لبه آن‌ها نیز نامنظم است و می‌توانند به اشکال مختلف ساخته شوند.
شارپ که در تولید نمایشگرها، غول بزرگی محسوب می‌شود، به تازگی برای نمایش دستاوردهای خود در این زمینه، نمایشگرهایی با شکل‌های متنوع با نام تجاری “نمایشگر با فرم آزاد” برای خودروها را تدارک دیده است.

Sharp Free-Form Digital Display
Sharp Free-Form Digital Display
اولین نمایشگر شارپ برای خودروها، صفحه داشبورد کلاسیک را تداعی می‌کند. قسمت بالایی نمایشگر با انحناهای ناشی از سه دایره بزرگ، فرم زیبایی به خود گرفته است. بنابراین از کوچک‌ترین پیکسل‌های این نمایشگر هم می‌توان برای نمایش اطلاعات و یا طراحی زیبای داشبورد، بهره گرفت.

Sharp Free-Form Digital Display
Sharp Free-Form Digital Display
نمایشگر دوم برای بخش کنترل‌های داشبورد مرکزی و سیستم‌های تهویه، ناوبری و سرگرمی کاربرد دارد. اگر به کابین خودرویی چون تسلا اس نگاه کنید، می‌بینید که همه کلیدها و کنترل‌های رایج، جای خود را به یک صفحه نمایش لمسی بزرگ داده‌اند. شاید نخستین مشتری چنین نمایشگرهایی خودروهای لوکس و گران بازار باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تو دانشگاه مهندسی الکترونیک می خونم و یکی از ارزوهام این هست که توی ازمایشگاه یکی از شرکتهای بزرگ تکنولوژی تو دنیا رو ببینم.متاسفانه ایران در زمینه الکترونیک نسبت به کشورای پیشرفته دنیا خیییییلی ضعیفه.عاشق اینجور تکنولوژیهام و کشورایی که صنعت قوی خودرویی دارن معمولا ضمینه الکترونیکی قوی دارن که تو ایران بخاطر طمع این صنف خدانشناس ما بهره ای از این علم الکترونیک که اینده در دستاشه نبردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      بچه ها میگن دنا نمایشگر و جی پی اس داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این درسته؟؟؟؟؟؟یکی به من بگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        آره داره.همون داشبورد سوناتایی معروف!!!
        یه سر به سایتش بزن.عکس های جدید داشبوردشو گذاشته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مسی

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (269 ديدگاه)

        بله / در عکسها داشبورد سوناتایی داره

        ولی وقتی بیاد به بازار / داشبورد پیکان می بندن روش :(

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. من

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ضمینه ؟؟؟ زمینه درسته دوست عزیز… مهندسایی مثل شما هنوز سواد املایی درست حسابی ندارن اونوقت انتظار پیشرفت داری؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid3x

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (395 ديدگاه)

        چه ربطی داره؟؟ ادمای مثل شما هستند که کشورو به اینجا رسوند تمام دنیا دنبال آدمای خلاق و ایده پرداز هستند تو کشور ما فقط دنبال اییند که کی دست خط و املا و حافظه(bookworm) بهتری داره بیارند بهش کار و مسئولیت بدند.شما اول دیدگاه فسیل شده و قدیمیت رو تغییر بده بعد بیا نظر بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. من

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (10 ديدگاه)

          hamid3x عزیز شما فکر می‌کنی کسی که املای زبان مادریش رو بلد نیست می تونه صد خط کد VHDL و وریلاگ بنویسه؟ فکر کردید درک عملکرد FPGA فقط با خلاقیت حل می شه؟… سواد پایه ی خلاقیته…جمع کنید این تفکرات قدیمی رو!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

          ۲۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          بابا بی خییییال !!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. hamid3x

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (395 ديدگاه)

      احسان جان کدام دانشگاه؟ منم تازه درسمو تو رشته الکترونیک تموم کردم .در مورد رشتمون هم باید بگم که اگه میخوای در زمینه الکترونیک فعالیت کنی باید تا ارشد ادامه بدی بعدش خودت بری سمت یادگیری برنامه نویسی hdl و زبان های دیگه تا بتونی باic هایی مثل fpga یا arm کار کنی راه دیگت طراحی مدار چاپیه /در زمینه آنالوگ هم طراحی مدارات مجتمع رو باید یاد بگیری خلاصه اگه بخوای کاره ای بشی باید بغیر از درسای دانشگاه فول تایم به مدت حداقل 2 سال شروع به یادگیری حرفه ای موارد بالا کنی که کار حضرت فیله.من خودم یه مدت فقط برنامه نویسی میکرو و طراحی مدار مجتمع می خوندم و کار میکردم ولی هرچی میخوندم تمومی نداشت و میدیدم مهارت خیلی خاصی هم پیدا نکردم. الانم رفتم سراغ کنترل و سیستم های اتوماسیون صنعتی plc و dcs هم خیلی راحتره و هم به سرعت میتونی مهارت پیدا کنی بازار کار خیلی بهتری ام ازالکترونیک داره.خیلی از دوستام هم مهارت و هم دانش فنی الکترونیک بالایی دارند ولی نتونستند کار مناسبی پیدا کنند.توصیه میکنم گول دانشگاه و اساتید این رشته رو نخوری که خودشونم کاری جزء تدریس پیدا نکردند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. PEUGEOT

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    احسان جون انشاالله که به آرزوت برسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      به نظرم اول بنز و منصوری ویرون و لامبو میخرنش…….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        شاهین جان عکساشو دیدم ممنون….

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سیاوش

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اتفاقا کار سختی نیست یادگیری برنامه نویسی میکروکنترلر فقط باید وقت بزاری…نمیدونم چرا ی چیو اینقدر غول میکنید…ی پیشنهادی که میتونم بدم دنبال کردن رشته رباتیک چون هم تحلیل هم طراحی مدار یاد میگیرید هم مکانیک هم برنامه نویسی با مباحث پیشرفته ای مثل پردازش تصویر، هوش مصنوعی و… هم آشنا میشید…من حتی بازوی مکانیکی ای دیدم که با سروو موتور صنعتی و زبان برنامه نویسی Basic با میکروی خیلی معمولی Atmega راه اندازی شده بود…جا برای پیشرفت هست اگر بخواید تو همین مملکت هم میشه پیشرفت کرد بهونه نیارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. PEUGEOT

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    نمایشگر جالبیه

    به نظرم میتونه به پیشرفت تکنولوژی در خودروها کمک کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    عالی فقط جای این چیزا اینجا خیلی خیلی خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      مجوز افزایش قیمت برخی خودروها را از نهادهای قانونی می‌گیریم

      هاشم یکه زارع در گفت و‌ گو با خبرگزاری تسنیم، درباره بررسی انواع قراردادهای خودروسازان با مشتریان که این روزها بعد از اعلام فرمول جدید قیمت گذاری خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است، اظهار داشت:خودروسازان در قراردادهای خود با مصرف کنندگان تلاش می کنند تا مصالح آنها را مورد توجه قرار دهند حال ممکن است شورای رقابت یا هر بخش دیگری توصیه هایی را نیز برای کسب رضایت مشتریان عنوان کنند که ما نیز با کمال میل این توصیه‌ها را برای مصالح مصرف‌کننده و تولیدکننده در نظر خواهیم گرفت.

      یکه زارع با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری با ابهاماتی روبه رو نبوده است،گفت: ایران خودرو از همان روزهای نخست انتشار برخی از قیمت ها از سوی شورای رقابت، مغایرت هایی را با اطلاعات و قیمت‌های خود مشاهده کرد که با تماس با شورای رقابت و ارسال نمایندگان خود به این شورا در نهایت مقرر شده در قیمت برخی از خودروها همانند پژو ۲۰۶ اصلاحاتی انجام شود.

      وی اضافه کرد: در سایر محصولات همانند پژو ۴۰۵ و پژو پارس نیز نقطه نظرات جزئی مد نظر ما بود که از آن صرف نظر کردیم.

      این مقام مسئول ایران خودرو با اشاره به اینکه به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت محصولات خود نیستیم، افزود: اما برخی پارامتر‌ها از دست خودروسازان خارج است که در این رابطه هم سعی می‌کنیم تا مجوز افزایش قیمت‌های خود را از مراکز قانونی دریافت کنیم و بعد تا جایی که ممکن است، با افزایش حجم تولید رضایت مشتریان خود را بدست آوریم.

      مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه قیمت پایه در دستور العمل جدید شورای رقابت براساس استاندارد یورو ۲ است، افزود: این امر باعث شده بود تا قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت بدون احتساب هزینه‌هایی چون استاندارد آلایندگی یورو ۴، کیسه هوا و برخی دیگر از استانداردها تعیین شود که در نهایت قرار شد شورای رقابت هزینه‌های مربوط به این استانداردهای اجباری را نیز اعمال کند.

      یکه زارع در رابطه با اینکه فرمول جدید قیمت گذاری خودرو برای چه مدت زمانی است و چند ماه بعد تجدید نظر خواهد شود، گفت: این دستورالعمل جدید ترکیبی از قیمت پایه ،تورم بخشی، کیفیت و بهره وری محصولات است به نحوی که می‌تواند به صورت دوره ای و با درخواست خودروسازان و با برررسی شورای رقابت مورد ارزیابی قرار گیرد.

      وی اضافه کرد: در مجموع سیاست کلی ایران خودرو تثبیت قیمت ها است تا فاصله قیمت محصولات‌کارخانه با بازار آزاد مرتفع شود. اما باید بگویم در همه جا اختلاف قیمت های جزئی میان قیمت کارخانه و بازار وجود که این موضوع نباید به رانت و دلال بازی منجر شود.

      یکه زارع در مورد ۵ شرط شورای رقابت برای خودروسازان جهت اعمال افزایش قیمت ها نیز گفت: پیش از آنکه شورای رقابت چنین شروطی را برای ما بگذارد تمام تلاش خود را بر تولید محصول با کیفیت به بازار انجام می دادیم اما با تأکید های مطرح شده برای کسب رضایت مشتریان خود اقدامات لازم را انجام می دهیم.

      خودرو سازان (گاری سازان) مصالح مردم مورد توجه قرار دهند!……………………………………………………………………………………….وای میبینین چقد به فکرمونن

      در سایر محصولات همانند پژو ۴۰۵ و پژو پارس نیز نقطه نظرات جزئی مد نظر ما بود که از آن صرف نظر کردیم………………………………………………………………………….خدا خیرتون بده که بخاطر ما مردم از مثائل جزئی صرف نظر کردین
      چقد شماها خوبین

      به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت محصولات خود نیستیم،……………………………….شرمنده شدیم تروخدا ما راضی نیستیم ضرر کنین

      برخی پارامتر‌ها از دست خودروسازان خارج است!……………………………….پارامتر!:چه بد بچه پارامترا رو کجا گذاشتین بی ادبا

      سعی می‌کنیم تا مجوز افزایش قیمت‌های خود را از مراکز قانونی دریافت کنیم و بعد تا جایی که ممکن است، با افزایش حجم تولید رضایت مشتریان خود را بدست آوریم……………………………………………………………………افرین همیشه از راه قانون و عدالت قیمتا رو بالا ببرین ما که همیشه از شما راضی هستیم دیگه شرمندمون نکنید

      احتساب هزینه‌هایی چون استاندارد آلایندگی یورو ۴، کیسه هوا و برخی دیگر از استانداردها تعیین شود که در نهایت قرار شد شورای رقابت هزینه‌های مربوط به این استانداردهای اجباری را نیز اعمال کند………………………………………………………………………………………اره خب باید هزینه کمتر الودک کردنو بگیرن ازمون دیگه و کیسه هوا باد میشه موقع تصادف نمیمیریم ببینین چقد به جونمون اهمیت میدن و خودروهای ایمن برامون میسازن ببخشید گاری منظورم بود اخه از خودرو هم بهتره گاری اینو من نمیگم امار بالای فروش میگه

      این دستورالعمل جدید ترکیبی از قیمت پایه ،تورم بخشی، کیفیت و بهره وری محصولات است به نحوی که می‌تواند به صورت دوره ای و با درخواست خودروسازان و با برررسی شورای رقابت مورد ارزیابی قرار گیرد…………………………………………………………………………………………….راضی هستیم از قیمتا . خب زیاده تورم به گاری سازا چه ربطی داره . اوه اون که دیگه نگو اصلا در حد جام جهانی کیفیت گاریها . بهره وری چیه؟ . بله چه معنی داره قیمت ثابت بمونه و دوره ای بالا نره

      در همه جا اختلاف قیمت های جزئی میان قیمت کارخانه و بازار وجود که این موضوع نباید به رانت و دلال بازی منجر شود………………………………………………………………………………………..بر منکرش لعنت یه 7 .8.10 میلیون جزئی

      تمام تلاش خود را بر تولید محصول با کیفیت به بازار انجام می دادیم اما با تأکید های مطرح شده برای کسب رضایت مشتریان خود اقدامات لازم را انجام می دهیم………………………………………………………………………………………اخی خسته نباشین فقط زیاد تلاش نکنین ما راضی نیستیم بخاطر جلب رضایت بیشتر ما مردم شما خسته بشین دستون درد نکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    اول از همه بگم احسان جان امیدوارم که همیشه موفق و سربلند باشی . در هر

    کجای این دنیای کره ی خاکی .

    دوم اینکه فکر نمیکردم که شارپ هم اینقدر غول باشه . اسم توشیبارو بیشتر

    شنیده بودم .

    در هر حال تحول خوبی در راه است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid3x

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (395 ديدگاه)

      هردو تقریباٌ تویه سطحن ولی در صنعت قطعه سازی توشیبا سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمدرضا بی ام و

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    چقدر باحاله نمایشگر ش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ehsan

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    به نظرم در خودروهای هیبرید الکتریک کاربرد بیشتری پیدا خواهند کرد ( هر چند که برای همه خودروها میتوان به کاربرد )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. زیگما

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    البته استفاده گسترده از صفحه های چهار وجهی، دلیل مهم تری داره
    زیرا استفاده از اون صفحات، خیلی راحتر هست
    چه بسا در یک صفحه مثل اونی که در عکس دوم بود، استفاده از انگشت در خم ها و زاویه ها سخت باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رهگذر

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    عکس دوم کمی فقط کمی شبیهه بنز کلاس سی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. hamid3x

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (395 ديدگاه)

    ما تا خرید کامل تکنولوژی ساخت نیمه هادی و قطعات پیشرفته الکترونیک از یک شرکت کره ای پیش رفتیم حدود 170 میلیون دلار هم پرداخت کردیم اما یه هو تحریم شدیم و کل ماجرا به خاطر 20 درصد کنسل شد وگرنه الان گیر ساخت ecu ماشین نبودیم مشکلی هم در زمینه اتوماسیون صنعتی و صنعت قطعه سازی نداشتیم ولی خوب الان چی نه 20 درصد رو داریم نه تکنولوژی هایتک روز دنیا رو.
    بازی دوسر باخت بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    همه پشت سر هم کامنت میزارن اونوقت من که کامنت میزارم میره تو نوبت و تا چند ساعت بعدش هم کامنتم بالا نمیاد…فقط واسه من اینجوریه پدال !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ممنون بچه ها شما هم موفق باشید.من که میدونم فقط وفقط خودمون باید رو پا خودمون وایسیم.منتظز دولت و بزرگان بودن وقت تلف کردنه.اونا که بیشترین نگرانیشون 1 صفر کم شدن از رقم حسابای بانکیشونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ali

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    نمایشگر جالبیه!!
    ایده خوبیه برای پیشرفت خودروهای پیشرفته !!
    امیدوارم روزی ایران هم بتونه به چنین سطح تکنولوژی برسه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضوی

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میلاد جان،شارپ اونقدر هم غول نیست.الآن هم که از نظر اقتصادی خیلی اوضاعش خرابه و سامسونگ میخواد بخردش.در کل توشیبا خیلی بزرگ تره.در ضمن فقط ما نیستیم که در صنعت الکترونیک هیچ حرفی برای گفتن نداریم.حتی آلمان هم که مثلا یه کشور صنعتیه،در صنعت الکترونیک هیچ حرفی برای گفتن نداره.من نمیدونم این آلمانها به کدوم صنعتشون می نازن!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا