متفرقه

افزایش اقبال پلیس امریکا به شاسی‌بلندها

به نظر می‌رسد که روزهای «فورد کراون ویکتوریا» به سر آمده است. نیروهای پلیس ایالات متحده و کانادا در حال حاضر تمایل بییشتری دارند که ناوگان خود را به شاسی‌بلند‌ها مجهّز کنند. بنابر گزارش اتوموتیو نیوز، در برخی موارد، تعداد این شاسی‌بلند از سدان‌ها فراتر رفته است؛ چرا که این نوع خودروها می‌توانند وسایل و افراد بیشتری را با خود حمل کنند.

ford-crown-victoria-police-interceptor
در حالی که سدان‌ها گزینه‌ای محبوب برای پلیس‌ها در محیط‌های شهری محسوب می‌شوند، شاسی‌بلندها به تدریج جای خود را در خارج و حاشیه شهر باز کرده‌اند. دلیل این انتخاب نیروهای پلیس، دقیقاً مشابه چیزی است که برای مشتریان عادی وجود دارد. شاسی‌بلندها می‌توانند تجهیزات بیشتری را با خود جابجا کنند و به دلیل ارتفاع بالاتر، ورود و خروج به آنها با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد. به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته، عملکرد این نوع وسایل نقلیه در حال حاضر با خودروهای سبک‌تر سدان قابل‌مقایسه است. گروهبان میکائیل مک‌کارتی (Michael McCarthy) از تیم رانندگی دقیق پلیس ایالتی میشیگان در این زمینه می‌گوید:

در بین خودروهایی که دپارتمان پلیس لس‌آنجلس (LAPD) خریداری می‌کند، سهم شاسی‌بلندها بیشتر از سدان‌هاست. شاسی‌بلندها قابلیت‌های بیشتری دارند، شعاع گردش آنها نسبتاً کوچک است و از چابکی فریبنده‌ای برخوردار هستند.

ford-police-interceptor-utility-front-three-quarter
مطابق گزارش اتوموتیو نیوز، تعداد شاسی‌بلندهای فورد فروخته شده به نیروهای پلیس در ایالات متحده، بسیار بیشتر از سدان‌ها است. این خودروساز، یک مدل شاسی‌بلند پلیس بر اساس «اکسپلورر» و یک سدان پلیس بر پایه «توروس» ارائه می‌کند؛ خودروهایی که در واقع، دارای یک پلتفرم هستند و از بسیاری از عناصر کلیدی مشترک بهره می‌برند.

Ford Police Interceptor Utility

Ford Police Interceptor Utility

Ford Police Interceptor Sedan
البته ارائه آمار دقیق فروش خودرو به ناوگان پلیس ممکن نیست؛ چرا که بسیاری از دپارتمان‌ها، از جمله «نیویورک» وسایل نقلیه خود را ثبت نمی‌کنند. امّا آمار تخمینی این خودروها به صورت سالانه در ایالات متحده، در حدود ۱۰۰ هزار دستگاه است.

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Viper ACR

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تصمیم کاملا به جا و معقولی هست
    برای داخل شهر شاید سدان ها مناسب تر باشند، اما برای بیرون شهر یک SUV با بدنه و موتور پرقدرت واقعا انتخاب بهتری هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان آرسنالی

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    همه چیشون خوبه از نظام آموزشی بگیر تا پلیس و تجهیزات رفت و روب. پدال یه گزارش بزار در مورد تفاوت خودروهای آشغال بر اونا با ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسين

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    چه ابهتی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. power active

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    سمند‌کجا فورد کجاااا خخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا