متفرقه

کاهش تمایل آمریکایی‌ها به اخذ گواهینامه رانندگی

در امریکا، افراد در سنین کم و نوجوانی تمایل کمتری به گرفتن گواهینامه دارند و این موضوع، کمابیش برای همه ثابت شده است. ولی یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که این تنها نسل موسوم به «هزاره» نیست که رغبت خود را به رانندگی از دست داده است. در گزارشی از انستیتوی تحقیقات حمل‌ونقل دانشگاه میشیگان (UMTRI)، در بررسی فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ مشخص شده که درصد «شهروندان امریکایی با گواهینامه رانندگی» افت کرده است. البته این موضوع، سنّ خاصی را نیز دربر نمی‌گیرد و همه امریکایی‌ها، از جوان تا پیر، تمایل کمتری به گرفتن گواهینامه پیدا کرده‌اند.

New Ohio drivers license
محققان دریافته‌اند که نسبت افراد دارنده گواهینامه بین ۱۶ تا ۴۴ ساله، به شکل پیوسته از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۱۴ کاهش داشته است. در سال ۲۰۱۴، تنها ۲۴/۵ درصد از امریکایی‌های ۱۶ ساله و ۷۶/۷ درصد از امریکایی‌های ۲۰ تا ۲۴ ساله گواهینامه رانندگی دریافت کرده‌اند که به ترتیب، نسبت به ۳۱/۱ و ۸۲ درصد در سال ۲۰۰۸ افت نشان می‌دهند.

toyota-teen-driver
رانندگان مسن‌تر نیز نسبت به سال‌های قبل، اشتیاق کمتری به داشتن گواهینامه پیدا کرده‌اند. مطابق نتایج این مطالعه، درصد رانندگان گواهینامه‌دار بین ۴۵ تا ۶۹ سال و همین ‌طور، ۷۰ سال و بالاتر در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ کاهش داشته است. هم‌اکنون، رده سنی ۶۰ تا ۶۴ سال در امریکا، بیشترین راننده دارنده گواهینامه را در خود دارند و این نسبت در بین آنها، ۹۲/۱ درصد است. این در حالی است که در سال ۲۰۰۸، ۹۵/۹ درصد از آنها گواهینامه داشته‌اند.

old18n-1-web
البته محققان UMTRI توضیحی در مورد اینکه چرا علاقه امریکایی‌ها به داشتن گواهینامه رانندگی کمتر شده، ارائه نکرده‌اند، ولی مطمئناً دسترسی به حمل‌ونقل عمومی و سرویس‌های خدمات نقلیه گوشی هوشمند مانند Uber و Lyft، می‌توانند از عواملی باشند که می‌توانند در کاهش احساس نیاز مردم به رانندگی خودروی شخصی مؤثر باشند.

uber driving
تغییرات اقتصادی و سبک زندگی نیز می‌توانند در این رابطه نقش خود را ایفا کنند. یک تحقیق متعلق به سال ۲۰۱۳ نشان می‌داد که نوجوانان به‌دلیل اینکه نمی‌توانند شغلی برای تأمین هزینه‌های رانندگی خود داشته باشند، کمتر به سراغ گواهینامه رفته‌اند. همچنین در یک تحقیق دیگر در سال ۲۰۱۳، ۲۲ درصد از امریکایی‌های ۱۸ تا ۲۲ ساله گفته بودند که هیچ برنامه‌ای برای گرفتن گواهینامه ندارند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۴، هشت درصد از پاسخ‌دهندگان نسل هزاره به پرسش‌های Deloitte گفته بودند که «احتمالاً هیچ‌وقت به سراغ خرید یا لیزینگ یک خودرو نمی‌روند».

teen-driver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. AMGs

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    خوب حداقل بگیرین تو جیبتون باشه داشته باشین
    لازمه
    تو ایران رو به افزایشه همه دارن میگیرن الان هم که اشتغال به تحصیل و پایان خدمت نمی خواد دیگه بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر مرادی

      ۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (113 ديدگاه)

      تو آمریکا باشی و موستانگ و کوروت باشه و تمایل به رانندگی نداشته باشی؟؟؟!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی آهنگر

      ۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (375 ديدگاه)

      آخ جون جدی اشتغال به تحصیل نمیخواد؟
      من ترمی 1 تومن شهریه دانشگاه میدادم که فقط اشتغال به تحصیل داشته باشم واسه تمدید گواهی نامه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مجید

      ۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      کجا اشتغال به تحصیل نمیخواد ؟
      من به خاطر همین اشتغال به تحصیل پروندم باطل شد و مجبور شدم 300 هزار تومن دیگه بابت یه پرونده جدید بدم و در آخر گواهینامم با اینکه هر 4 آزمون رو بار اول قبول شدم 750 تومن خرج ورداشت
      گواهینامم بالاخره همین دیروز رسید در خونه ولی با 750 خرج …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. behrad

      ۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      آخه اونجا که مثل ایران هزینه اخذ گواهی نامه کم نیست،توی امریکا اگه اشتباه نکنم نزدیک به 5000دلار هزینه گرفتن گواهینامه هست،بعدش هم هر چند سال یکبار که بخوان تمدیدش کنن،دوباره باید برن آزمون بدن.خب با این شرایط اصلا به صرفه نیست گرفتن گواهسنامه برای همه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۸ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اشتباه هست! هزینه گواهینامه تو آمریکا تقریبا مجانی هست من خودم 4 ماه پیش گرفتم. کل هزینه 33 دلار هست و سه بار میشه امتحان عملی داد. برای امتحان هم باید با ماشین خودتون یا دوستتون برید که همش اتومات هست. امتحان عملی به قدری سادس که خنده داره. سخت ترین جاش دنده عقب رفتنه خخخخ
        فقط باید یک ربع تو خیابون بچرخید و به قوانین احترام بزارید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سینا

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    آخرین عکس که پسره گواهینامشو نشون داده مال اروپا هست نه آمریکا چون پرچم اتحادیه یورو روش خورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. BMW ///M

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    خود من هم در ایران علاقه ی به گرفتن گواهینامه ندارم با اون هزینه ی زیاد و در آخر که به معلم برمیگرده که ازت خوشش اومده یا نه. ( البته همه جا اینجوری نیست )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، گواهینامه لازمه. کاریش نمیشه کرد، حالا شرایط هر جوری باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. lmbx

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    به نظرم چند تا دلیل داره اول این که همه که مثل ما عشق ماشین نیستن !دوما افسری که از من امتحان میگرفت میگفت بیشتر خانوما سوار ماشین نمیشن و برای چشم و هم چشمی گواهینامه میگیرن و مربی رانندگی هم میگفت اگر دخترا نباشن ما بیکار میشیم .سوما بابا بعضی از امریکایی ها خوشی زده پس کلشون!جاده و فرهنگ و مهم ترر از اون ماشین خوب زیر دستاپاشونه قدرشو نمیدونن!والا!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. REZA

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    اونجا اگه نسبت قیمت ماشینو به درآمد هاشون حساب کنیم قیمت فورد موستانگ براشون مثل قیمت پراید برای ایرانی ها میمونه-اونوقت اون احمقا حتی گواهینامشونو هم نمیگیرن-تازه تو 16 سالگیشون هم میتونن گواهینامه بگیرن-یادش به خیر… من از اول دبیرستان با ماشین می رفتم مدرسه ماشینو میذاشتم کنار ماشین معلمامون انقدر عشق می کردم اما اینا…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. moein

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    ما نگار می خوایم چیکار کنیم هولیم همیشه اینا که اراده کنن براورده میشه ( ای شیطان بد جنس)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان)

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کلا امریکا رو خیلی دوست دارم که شاید یکی از دلایل این علاقه همین ارائه انواع و اقسام امارها هست که تغییرات رو در دوره های زمانی مختلف به خوبی نشون میده.
    تو ایران هم که هیچ اماری وجود نداره ببینیم تو جامعمون چه خبر هست و نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آهنگر

      ۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (375 ديدگاه)

      آمار تصادفات و تلفات جاده ای که داریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. نوید جهرمی

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3683 ديدگاه)

    بیخود نیس که گواهینامه نمیگیرن. هم سیستم گواهینامه گیریشون سخت و طولانیه هم وقتی بگیرن هرکدوم تبدیل نمیشن ب یه مایکل شوماخر.
    اما اینجا همه از روز اول شوماخر میشن. به علاوه رانندگی اینقدر هیجان داره که هر جا چه توی جاده و چه خیابون تجربه ی انواع مسابقات اعم از فرمولا وان و لمان و دی تی ام به طور متوالی یا هم زمان ب فرد دست میده.
    دیگه چ انگیزه ای میمونه برای جوون امریکایی که بره گواهینامه بگیره؟
    از مسؤولین امریکایی تقاضامندیم که با مشورت از ایران هیجان و لذت رانندگی رو در امریکا بالا ببرن تا افراد بیشتری از این نعمت برخوردار شن.(همچنین ب طور غیرمستقیم جمعیتشون هم کنترل میشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. behrad

      ۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اره موافقم،اینجا همه فکر میکنن توی پیست مسابقه هستن و باید از هم دیگه جلو بزنن،خودمم همین مشکلو دارم.مثلا توی بزرگراه چمران شیراز یکباربا پژو206با سرعت 140کیلومتر برساعت رفتم ولی بعدش خیلی پشیمون شدم.ولی هیچی مثل تویوتا fjنیست! دوستم با سرعت 120تا میرفت همه ماشین ها می ترسیدن،خودشون سریع از جلوی ماشین میرفتن کنار.خدا عاقبت ما را بخیر کند.فقط آرزو میکنم یه وقت کسی از این حماقت های ما آسیبی نبینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا