متفرقه

گزارشی از اوتورامای دیترویت 2016

باز هم وانتها ، ماسل‌کارها و کلاسیکهای تا ته اسپرت خوابیده و رینگهای کرومی ۲۲ ! باز هم نمایشگاهی که در آن برق از چشمانتان خواهد پرید! بله، شما قدم به اوتوراما گذاشتید. اوتورامایی که نوعی دیگر از نمایشگاههای کلاس SEMA است، با چاشنی کلاسیک بودن! هات‌رادها و تراکهای این نمایشگاه کلا در فاز دیگری نسبت به آنچه در اروپا روی می‌دهد، هستند.

1967 Chevy C10 Gerry Kerna
۱۹۶۷ Chevy C10 Gerry Kerna
انجمن هات راد میشیگان(MHRA) اولین دوره اوتوراما را در سال ۱۹۵۳ برگزار کرد و موفقیت چشمگیر آن باعث شد برگزاری آن در سالهای آتی و همچنین دیگر نقاط آمریکا ادامه یابد. در این رویداد خودرویی، نمونه هایی عموما کلاسیک با ارتقا و به روزآوری به نمایش درمی آیند. خودروهایی که به مرحله نهایی راه می یابند به عنوان “۸خودرو بزرگ” شناخته شده و بهترینشان جایزه دان ریدلر(جایزه اولین دوره را دریافت کرده است و جایزه اتوراما به نام او، جایزه دان ریدلر نام گرفته) را خواهد گرفت و در سال۲۰۱۶، اولدزموبیل کروک ۳۹ با بدنه کشیده متعلق به بیلی تامس، شوی کوپه واگن فانتوم ۶۱ متعلق به جو هوریش، گراهام ۳۸ مایکل مارکنز، وانت فورد۴۱ کاملا سفارشی ریچارد بویل، هات راد مرسدس ۵۲ مارک گودنز، فورد ۳۷ کنی ولش، ویلیز۴۰ گرِگ مالوِسو و فالکون۷۶ برادران بیتمید به مرحله نهایی راه یافتند.

1927 Ford Model T Mike Borema Gas Axe Garage
۱۹۲۷ Ford Model T Mike Borema Gas Axe Garage
دیترویت را قطعا می توان علاوه بر صنعتی بودن و مرکزیت خودروی آمریکا، شهر وانتهای کلاسیکی دانست که غبار کهنگی و زنگار و نوستالژی خودروهای دهه ۳۰ تا ۶۰ آن را فرا گرفته است. خودروهایی که بعضی از آنها با عشق صاحبانشان دوباره احیا شده اند و خاطرات قدیمی را دوباره را با طعمی اسپرت و مخلوطی از مدرنیته زنده کرده‌اند. اینجا فقط اسب بخار مهم است و اینچ مکعب! همه چیز فدای یک اینچ مکعب بیشتر!

1972 Corvette Steve Grybel
۱۹۷۲ Corvette Steve Grybel
در اینجا به بررسی برخی خودروهای به اصطلاح شاخ نمایشگاه می پردازیم، چرا که اگر خواسته باشیم کل نمایشگاه را بررسی کنیم چند مقاله و چند سری مطلب طول خواهد کشید. در این زمینه، یکی از مدعیان جایزه ریدلر، یا یکی از ۸ خودروی بزرگ، شوی ایمپالای ۶۱ هوریش بود که از حالت سقف فلزی دودر به استیشن اسپرت بیایانی با عنوان “دابل بابل” (سقف حبابی شکل یک مدل ایمپالا) تبدیل شده و سقف، ستون c و درب عقب که حالا طویل‌تر شده‌اند از سقف و شیشه عقب یک شوی ۶۱ سقف حبابی ساخته شده‌اند.

1961 Chevy Impalal Wagon Joe Horisk
۱۹۶۱ Chevy Impalal Wagon Joe Horisk
کوپه ویلیز ۴۰ مالوِسو را می توان یک گونه مدرن و شگفت انگیز بپاس گسرهای(گونه ای هات راد دهه‌های۷۰_۵۰) دهه۶۰ و یکی از ۸ خودروی بزرگ دانست. کیت تقویتی هیلبورن با بلوک های بزرگ سیلندر۵۴۰ و سیستم دمش انژکتوری۷۱-۸ قادر به تولید ۸۵۰ اسب بخار ناقابل است.

1940 Willys Coupe Greg Malvaso
۱۹۴۰ Willys Coupe Greg Malvaso
وانت فورد۶۱ تاد ویلیامز که اینهمه راه از فینیکس آمده و در مرکز هات راد گراهام تنسی هم ساخته شده، آمده تا رینگهای ۲۲ اینچی کروم پولیشی‌اش مجهز به سیستم ترمز سرامیکی را به رخ بکشد. اما در داخل آن، فضا حال و هوای دیگری دارد؛ به گونه ای که لایق جایزه بهترین طراحی داخلی هم هست.

1961 Ford F100 Todd Williams Jason Graham Hot Rods
۱۹۶۱ Ford F100 Todd Williams Jason Graham Hot Rods
داج رم ۱۵۰۰ موری فف مخصوص درگ که جایزه سال بهترین وانت را هم در کارنامه دارد، به یک کیت مگنوسون مجهز شده و با کاهش ۴ اینچی ارتفاع و نیروگاه ۵.۷ لیتری HEMI 500 اسب بخار نیرو تولید می کند.
و آنچه انتظار دیدنش را نداشتیم: یک ترکیب عجیب و غریب؛ یک شوی ۵۵ با سیستم دمشSOHC فورد که از حالت سقف فلزی تبدیل به رودستری با جهار صندلی مجزا شده بود. بدنه کاملا اصلاح شده در شاسی آرت موریسونِ مجهز به کمکهای کوروت c6 جای گرفته بود. “جی۳ راد” داکوتا استودیوی طراحی آن بود.

Murray Pfaff 2015 Ram 1500 Draggin Wagon
Murray Pfaff 2015 Ram 1500 Draggin Wagon
گری باک هم از زمان خرید در سال۷۸، ماجراهای زیادی با استینگری۶۷ داشته و کل آمریکا را با آن گشته و در جاده های آسفالت و خاکی و مسیرهای زیادی رانندگی کرده است. موتور بلوک ۴۲۷ با توان ۶۶۳ اسب بخار یار همیشگی او بوده است.

1967 Corvette Mike Blank
۱۹۶۷ Corvette Mike Blank
کاماروی ۶۹ الکس شورت ۱۲۰۰ اسبی مجهز به پیشرانه LSX 427 توربودوقلو ساخت تامسون اتوموتیو با گلگیرهای متورم عقب و چراغهای نصبی گرد خاص محصولات شورلت با فناوری روشنایی شناور LED دیگر خودروی شاخص نمایشگاه بود که جلوپنجره مشبک خاص آن و هود بزرگش جلب توجه می کرد.

1969 Chevy Camaro
۱۹۶۹ Chevy Camaro
و پایان بخش گزارش، پلیموث ۶۷ GTX 900 اسبی ملقب به گلدراش یکی دیگر ازخودروهای زیبای نمایشگاه است که از پیشرانه ۵۷۲ اینچیHEMI با فناوری F.A.S.T و کاربراتور چهاردهنه بهره می‌برد که گلگیرهای بادداده در عقب و سیستم تعلیق فنرلول دست ساز در جلو و تعلیق کامیونی در عقب را باید به نکات برجسته آن افزود.

1967 Gtx Legendary Motorcar Company
۱۹۶۷ Gtx Legendary Motorcar Company

منبع: trucktrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرین

مترجم و نویسنده اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    اینا خیلی خوبن!
    مخصوصا اونایی که موتور های خیلی قوی دارن و استفاده روزمره میشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    عکس 2 و 3 و 4 لایک داشتن انصافا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Barbar

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ابهت نزد امریکاییا هست و بس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    خدا قسمت کنه یه دوره شرکت کنیم … !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان آرسنالی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    ماشین ها رو با چی برق میندازند که میتونی عکس خودت رو توش ببینی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چه حالی میکنن با این کارا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ali a.j.g

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (634 ديدگاه)

    آقا آرین دستت درد نکنه همه عالی بودن
    منظور از گسر در متن { gasser } هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. tv

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    فقط با یه ماشین امریکایی میشه همچین کارایی رو کرد … اروپاییا همشون شیک پوش و ظریفن جای انجام همچین کارایی رو ندارن و واقعا موتور پیچیده تری نسبت به ماشینای امریکایی دارن این کار رو برایتیون سخت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا