مزدا

اولین تصاویر از مزدا 3 سدان 2014

شاید شما هم بعد از رونمایی مزدا ۳ هاچ بک دنبال مدل سدان می‌گشتید و می‌خواستید بدانید طراحی نسخه خانوادگی‌تر به چه شکلی است؟جواب اینجاست،مانند نسل قدیمی که هاچ بک و سدان آن هیچ تفاوتی با هم نداشتند،هاچ بک و سدان نسل جدید هم هیچ تفاوتی با هم دارند و تنها فضای بار مدل سدان بیشتر شده است.

2014 Mazda3 Sedan
۲۰۱۴ Mazda3 Sedan

اگر با دقت به تصاویر نگاه نکنیم فکر می‌کنیم این خودرو مزدا ۶ است!اما وقتی که به ابعاد و دیگر جزئیات مثل کوچک بودن چراغ‌های جلو توجه کنیم تازه متوجه می‌شویم که این خودرو مزدا۳ سدان است.

2014-mazda3-sedan-first-official-photos-emerge_6

    2014-mazda3-sedan-first-official-photos-emerge_2 2014-mazda3-sedan-first-official-photos-emerge_1

بیشتر پیشرانه های مدل سدان مشابه با مدل هاچ بک است،برای مثال پیشرانه های اسکای اکتیو ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۰ اسب بخار،۲ لیتری با قدرت ۱۶۵ و ۱۲۰ اسب بخار و یک پیشرانه دیزل ۲.۲ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار برای هر دو مدل هاچ بک و سدان موجود است.البته مزدا این قول را داده است که خریداران ایالت متحده می‌توانند موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هم برای این خودرو سفارش دهند.

    2014-mazda3-sedan-first-official-photos-emerge_5 2014-mazda3-sedan-first-official-photos-emerge_4

اطلاعات بیشتر هنوز در دسترس نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    سید علیرضا سیادتی به تنهایی بار این مجله رو به دوش می کشد ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید علیرضا سیادتی

      ۱۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (29 ديدگاه)

      خیر،هم اکنون مجله پدال 5 نویسنده دارد که 4 نفر از آن ها فعال هستند.
      با تشکر)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. slr722

        ۱۳ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        اقای علیرضا سیادتی شکسته نفسی نفرمایید…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. slr722

        ۱۳ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        شکل ظاهر مزدا کمی سوسوله…

        اما برخلاف شکل و ظاهر واقعا سگ جونه…

        مزدا یه ماشین ژاپنی با کیفیته…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. رضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی قبلی ها خوشگل تر بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. VAHID JINPACHI

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    نسل جدید مزدا 3 واقعا محشره . طراحی زیبا و خیلی قشنگی داره ولی ایرادش اینه که خیلی کوپه . اگه چند نفر داخلش بنشینند تو دست انداز تهش می گیره. البته این تقصیر خیابان های ایرانه نه تقصیر مزدا.
    امیدوارم که با قیمت مناسب عرضه بشه و براش ارزوی موفقییت می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Infinite

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    به نظر من در نسل جدید مزدا 3 ، تغییرات واقعا زیادهستند. فرم و شکل ماشین با گذشته خیلی فرق داره. نسل قبلی مزدا 3 از نمای جانبی فرقی با نسل قبلش نداشت اما نمای جانبی توی این نسل کاملا با گذشته فرق کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. جاوید

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    ای قربون دسته دندش!
    دنده عقبش هم بالا میخوره بغل یک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Infinite

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    *******************************************
    پدال عزیز خواهش میکنم از VŪHL 05 مطلب بذار. خیلی خیلی ماشین توپیه!!!
    *******************************************

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. *عرفان*

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    شبیه خودرو های اینفینیتی
    مخصوصا کاپوت جلوش که در امتداد شیب به طور ناگهانی در سپر قطع شده و از همه بیشتر جلو پنجرش که این شباهت را دو چندان کرده
    و چراغ عقبش که دیگه نگو کپی برداری از infiniti-fx50

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid x

      ۱۴ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ولی در کل تو طراحی به بلوغ کامل رسیده ودیگه کسی نمیتونه ازش ایراد یگیره و همه پسند شده.
      جلوشم که حس جلو پنجره bmwسری 4 رو میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. parsa

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    در دنیا ی آدمها عالی بسیار زیبا….در ایران ما توی عکس میبینیم میگیم چراغ عقب کپی از فلان جلوش زشت زیبا…در کل خیلی عالی امید وارم به همه برسه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *عرفان*

      ۱۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      خب اولا ما عکس و میبینیم اینجا پشت فرمون نیمیشینیم که زیر پاشو حس کنیم

      ثانیا کپی برداری از برند دیگه نشانه ی خلاقیت نیس نشانه ی ضعف در طراحی
      ثالثا من در نگاه اول حس کردم این شباهت زیادی به infiniti-fx50 داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عليرضا

        ۱۳ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (74 ديدگاه)

        با مزدا 6 مو نمی زنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. masoud

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    جای پلاک خیلی بده!!!
    مزدا معلوم نیست چیکار میکنه
    یه بار جلو پنجره حذف میشه یه بار کوچیک میشه یه بار پوزش کوچیک میشه ولی جلو پنجره بزرگ میشه…
    خوبی مزدا؟ : )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۱۴ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (821 ديدگاه)

      دقیقا حرف خودمو زدی …….

      جو پنجرش به دلم نمی چسبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شهرام

      ۲۱ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اگر واقعا اندازه جلو پنجره با محاسبه حجم هوای ورودی برای خنک کاری موتور بدست اومده با این پلاکهای متری خودمون تقریبا حجم هوا نصف میشه و در درازمدت مسئله ساز خواهد شد.ولی اگر صرفا برای زیبائی که یعیده که هیچ.کلا مزدا3 در تمام ورژنهاش ماشین بسیار خوبیه ولی برای ایران ساخته نشده:1-کف بسیار پائین ماشین 2-فضای تنگ عقب.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مجید

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتور 2 لیتری نسل قبل 148 اسب قدرت داشت اما موتور جدیدش 120 اسبه؟ مگه میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدي

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به تمامی دوستان
    بنده از سال ٨۶ فقط مزدا سه سوار میشم و کاملا به این ماشین بی آزار و تند و تیز آشنا هستم. فقط نمی دونم تو ژاپن راجع به سپر جلوی این اتومبیل چه فکری میکنند که هرچه می گذره سپر جلو دیگه کم کم داره نا پدید میشه ؟!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آیلین

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای خدا کی میشه یدونه مزدا 3 داشته باشم
    عشقمه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا