چیزی بیشتر از یک ماشین خوب، دیدار با مزدا 3 سدان 2017

گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به خودروهای کامپکت

– مونترال، کِبِک

مزدا سه 2017 یکی از نادرترین خودروهای کامپکت است که جوایز زیادی را فقط در بخش مصرف سوخت کسب کرده است. هرچند این روزها گزینه‌های کمی در بازار برای کسانی که به دنبال یک خودروی کامپکت ارزان‌قیمت هستند وجود دارد اما مزدا 3 گزینه‌ای واقعاً جذاب برای علاقه‌مندان به خودروهای کامپکت است. در مدل جدید این خودرو تغییرات و پیشرفت‌هایی در هر دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک ایجاد شده است. البته در بخش بیرونی تغییرات چندانی به چشم نمی‌خورد و فقط شاهد یک جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده، چراغ‌های جلوی LED و تغییراتی جزئی در سپرهای جلو و عقب هستیم.

2017-mazda-mazda33

این در حالی است که به‌روزرسانی‌هایی در تریم سراسر کابین هم انجام گرفته است. همچنین صندلی‌های مزدا 3 جدید، هم ازلحاظ متریال استفاده شده و هم ازلحاظ طراحی بهبود یافته‌اند که پشتیبانی و حمایت بیشتری از بدن سرنشینان نسبت به مدل‌های قبلی ارائه می‌کنند.

2017-mazda-mazda316

مزدا برای سه جدید سیستم جدیدی بنام «G Vectoring» ارائه کرده است که گشتاور ارسالی به چرخ‌های جلو را بهتر مدیریت می‌کند. این سیستم نه‌تنها باعث افزایش قابلیت‌های خودرو در پیچ‌ها می‌شود، بلکه به رانندگی نرم و صاف خودرو در هر وضعیتی هم کمک می‌کند. همچنین تجدیدنظر در گیربکس و سیستم تعلیق هم بخش دیگری از تلاش مزدا برای بهبود سواری این خودروی محبوب بوده است.

2017-mazda-mazda34

اما آیا سیستم G Vectoring در عمل هم کار می‌کند؟ صادقانه بگویم به‌صورت شفاف نمی‌توان تشخیص داد که این سیستم چه زمانی در حال کار کردن است و چه تأثیری دارد. خودروی مورد آزمایش من مجهز به یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر است که 185 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک سفارشی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. به لطف سیستم اسکای‌اکتیو مزدا و طرز فکر مقرون‌به‌صرفهٔ آن مصرف سوخت خودرو نیز کاملاً مناسب بود و پول بیشتری در جیب من تا زمان بعدی پرُ کردن باک باقی ماند.

2017-mazda-mazda313

مزدا 3 همچنین در بخش شاسی هم واقعاً می‌درخشد. این خودرو دارای پلت‌فرمی است که تقریباً راحت‌تر و برتر از هر خودروی کامپکت دیگری است چه با سیستم G Vectoring و چه بدون آن. این شاسی عالی برای سال 2017 هم دست‌نخورده باقی‌مانده است. توانایی مزدا در ارائهٔ هندلینگ فوق‌العاده همواره اثبات شده است و این امر حتی در مقرون‌به‌صرفه‌ترین محصولش هم ارائه شده است به‌گونه‌ای که مزدا سه 2017 در جاده کاملاً چشمگیر عمل کرده و چابکی و هندلینگی استثنایی را ارائه می‌کند بدون آنکه راحتی خودرو تحت تأثیر قرار گیرد.

ازلحاظ دینامیک رانندگی، مزدا 3 به‌وضوح در بخش خودروهای کامپکت پیشرو و برجسته است اما تنها شکایت ما به مزدا این است که چرا برای این خودروی فوق‌العاده یک نسخهٔ داغ و اسپرت مانند فورد فوکوس ST یا فولکس‌واگن گلف GTI ارائه نمی‌کند. در لیست موتورهای این خودرو امکان انتخاب یک پیشرانهٔ 2 لیتری 155 اسب بخاری هم وجود دارد اما موتوری قوی‌تری از همین نمونهٔ 2.5 لیتری مورد آزمایش من برای مزدا 3 ارائه نشده است. بااین‌حال زمانی که سطح تکنولوژی این خودرو را ارزیابی می‌کنیم متوجه می‌شویم که مزدا 3 در این بخش کاملاً دست‌پر عمل کرده است.

2017-mazda-mazda3

ذاتاً هیچ سردرگمی یا اشتباهی در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مزدا 3 که اتصال تلفن همراه، سیستم ناوبری و رادیو ماهواره‌ای را پوشش می‌دهد وجود ندارد. البته برای کنترل این نمایشگر یک کنترلر دوار کوچک در کنسول وسط تعبیه شده که فقط هنگامی‌که خودرو در حال حرکت است فعال می‌شود و خصوصاً هنگام رانندگی تا حدودی تعویض منوها با آن دشوار است. همچنین برای ارائهٔ نمایشگر سربالا هم یک صفحه‌نمایش پلاستیکی در نظر گرفته شده که بالای صفحه آمپر نصب شده و هیچ‌گاه قابل‌جمع کردن نیست حتی زمانی که نمایش اطلاعات آن خاموش است. بعلاوه موقعیت قرارگیری این صفحه‌نمایش نیز به‌گونه‌ای است که برای نگاه به آن باید از جاده چشم برداشت که در وهلهٔ اول با هدف سیستم نمایشگر سربالا تناقض دارد.

بااین‌حال لیست کاملی از تجهیزات ایمنی برای این خودرو ارائه شده است ازجمله سیستم تشخیص نقاط کور و سیستم ترمز خودکار؛ بنابراین روشن است که مزدا خود را با سطح تکنولوژی بالای بخش خودروهای کامپکت همگام کرده است. بااین‌وجود من امیدوارم که در آینده قابلیت‌های ایمنی مزدا 3 حتی از سطح کنونی هم بالاتر رفته و افزایش یابد تا با برتری صفحه‌نمایش مرکزی آن تطابق داشته باشد. در کل در مورد مزدا سه 2017 می‌توان گفت که این خودرو همچنان موقعیت بالاتر خود نسبت به فورد، تویوتا و هوندا را حفظ است و می‌تواند بسیاری از رقبای خود را پشت سر بگذارد.

رقبا

فورد فوکوس، فولکس‌واگن گلف، هوندا سیویک، تویوتا کرولا، هیوندای الانترا و نیسان سنترا

مشخصات فنی مزدا 3 سدان 2017

Mazda 3 2017
پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر
قدرت 185 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتاصد 7.4 ثانیه
مصرف سوخت 7.7 لیتر (ترکیبی)
وزن 1370 کیلوگرم
حجم صندوق بار 350 لیتر
قیمت پایه 15,900 دلار
قیمت تست‌شده 28,250 دلار

2017-mazda-mazda32

منبع: Motot1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

36 دیدگاه

  1. وحید
    سوابق: (304 دیدگاه) ,

    چی می تونیم بگیم
    اون از cx-5
    اینم از مزدا 3 محبوب
    تو هر سگمنت عالی اند

    پاسخ
    1. مردهمیشه پیروز
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      انشا وماشاالله
      یک ده سال صبرکن تاباقیمت نجومی واردبشه.
      28900×4000=11560000 هزارتومن به اضافه 100 تومن هم پول زور.
      215 تومن میوفته بازهم دستشون درد نکنه .وقتی اوپتیما 17
      جی تی لاین رو میدهند 205
      حتما این میارزه
      موفق باشید جوانها

      پاسخ
  2. حسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مزدا واقعا فوق العادست تو این زمینه.طراحی خوب.هندلینگ عالی.حرفی نمیذاره واسه گفتن.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1823 دیدگاه) ,

    تو این سگمنت مزدا 3 و هوندا سویک واقعا ارزش خریدشون بالاست
    قیمت پایه 15.900 دلار
    شتاب 7.4 ثانیه ایش هم حرف نداره ایول
    جنتلمن ژاپنی

    پاسخ
    1. sina
      سوابق: (239 دیدگاه) ,

      خعلی انتخاب سختیه سامان …
      باورت نمیشه من 1 ماهه دارم سرچ میکنم که کودومشون بهترن برا خرید ولی به نتیجه ای نرسیدم.
      ولی دلم با سیویک هستش .
      احتمالا ماه اینده برم بروکسل بعد از یه سال پس انداز یه سیویک سدان بخرم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل KING 918
        KING 918
        سوابق: (217 دیدگاه) ,

        واقعا انتخاب سخته بین این و سیویک
        از نظر ظاهری سیویک خیلی دوست داشتنیه و جذابه
        اما مشخصات این مزدا هم وسوسه کنندس

        پاسخ
      2. ارمان
        سوابق: (1116 دیدگاه) ,

        سینا منم باهات موافقم سیویک جدید خیلی زیبا طراحی شده
        مخصوصا ۱.۵ توربوش که دهن ادمو اب میندازه

        پاسخ
      3. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1823 دیدگاه) ,

        سینا جان موفق باشی
        رسیدی اونجا مارو بی خبر نزار
        چون دوستم یه بار رفته برگشته دوباره میخواد بره

        پاسخ
        1. sina
          سوابق: (239 دیدگاه) ,

          قربونت سامان عزیز
          حتما همینجا راجب تجربه ام حرف خواهم زد

        2. sina
          سوابق: (239 دیدگاه) ,

          من دانشجو هستم اینجا سامان
          سال دوم دکترا

      4. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1790 دیدگاه) ,

        دادا همونجاها کار پیدا کن و خودتو راحت کن. اینجا فقط پشیمونی برات ب بار میاره.
        قصد موندن همون بلژیک داری یا جای دیگه؟
        ————–
        انتخاب سختیه ولی سیویک جدیدتر و تو دل برو تره. مزدا 6 از مزدا 3 بهتره.ارزش داره اگر خواستی مزدا 3 بگیری به جاش یه مزدا6 کم کارکرد بگیری. اونجام که ماشین کارکرده خیلی افت قیمت داره.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1823 دیدگاه) ,

          منتظرتم
          چون پیشنهاد رفتن به بروکسل رو هم به من دادن
          برای غواصی (جوش زیر اب)
          ولی من طعم غربت رو چشیدم
          تو ترکیه در حالی که همزبون هستیم و انجا دوستان زیادی دارم ولی بروکسل که نه ادم کسی رو میشناسه نه زبونشونو حالی میشه و فاصله اش هم با ایران خیلی زیاده

  4. Bavaria
    سوابق: (552 دیدگاه) ,

    قیمت پایه 15900 تا
    قیمت تست شده 28250 تا !!!!!!!!
    اصلا منطقی بنظر نمیاد!!!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل AMG GT
      AMG GT
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      قیمت پایه 19.500 درسته. توی جدول اشتباه نوشته شده

      پاسخ
    2. فرامرز
      سوابق: (809 دیدگاه) ,

      اتفاقاْ اصلاْ عجیب نیست. مدل های پایه تو اروپا و آمریکا واقعاْ پایه هستن و در بعضی خودروها شیشه برقی و سیستم صوتی هم ندارن. الآن گلف مدل پایه اش تو آلمان زیر ۱۵۰۰۰ یورو هست ولی تو نمایشگاه ها تک و توک زیر ۲۵۰۰۰ یورو میشه نوش رو گیر آورد. علتش هم اینه که مدل پایه اش موتور ۸۵ اسبی داره و حتی سیستم صوتی و دزدگیر نداره. معمولاْ خودروهایی که به بازار ایران میان مدل پایه نیستن مخصوصاْ کره ای ها. تو آلمان میشه پیکانتو رو بدون شیشه برقی سفارش داد یا سری ۳ با ۱۱۵ اسب بخار قدرت.

      پاسخ
  5. Aria
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    الان آمریکایی ها با اقساط بلند مدت بدون سود و قیمت ناچیز در مقایسه با درآمد خودشون میتونن بخرنش و طبق معمول ما باید فقط عکساشو نگاه کنیم و حسرت بخوریم. چند روز پیش هیوندا کوپه رو توی سایت ebay دیدم همشون بین ۵ هزار تا ۷ هزار دلار بودن . الان منی که این ماشینو دوس دارم چطور حسرت نخورم؟

    پاسخ
  6. hamid_hk
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    من در تعجب موندم چرا مزدا 3 (نسخه جدیدش منظورمه) و مزدا 6 رو وارد کنند ها نمیارن ایران؟ ماشین خیلی بی اسم و رسم تری مثل اشکودا و … اومده ولی این نیومده.

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (809 دیدگاه) ,

      اشکودا تو ایران شناخته نشده هست وگرنه همچینم بی اسم و رسم نیست. در کل اشکودا هم نیومده و کاش میومد چون نسبت به قیمتش ماشین های با کیفیتی داره. یه سئات لئون قراره بیاد که اونم وقتی تو سال ۲۰۱۱ معرفی شد مچ همه رقبا رو خوابوند ولی به نظرم مزدا ۳ جدید (سال معرفی: ۲۰۱۲) از اون هم بهتره.

      پاسخ
  7. hamid3x
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    جوایز متعدد برای مصرف سوخت،جالبه هم اسپرته هم مصرف سوخت کمی داره،زیاد با سدان کامپکت حال نمیکنم،سدان باید راحت و بزرگ باشه،مزاد 3هم کلاس هاچ بکش مورد پسند تره در کلاس سدان مزدا6و هوندا اکورد و ماکسیما عالی ان،تبریک به صاحبان مزدا خودرو سوار می شند که حداقل هویت داره ،بخدا خسته شدیم هرچی تو خیابونا میبینیم ماشین های مونتاژی ان که هر قطعه اش تولید یه شرکته برندها هم همه ناشناخته و چینی شدن،چری لیفان گریت وال ام وی ام ،جک وبعلاوه گاری های داخلی،

    پاسخ
  8. نویدی
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    فقط یه ایراد داره!
    اتاقش نسبت به همکلاسیهاش کوچیکتره،مخصوصا فضای پای سرنشینان عقب.
    البته توی ایران که بیاد ارتفاع کمش هم میشه دومین اشکالش.

    پاسخ
  9. بنزما
    سوابق: (227 دیدگاه) ,

    نه تنها این. بلکه مزدا ٣ نسل قبل هم عالی بود
    خدایی نسل قبلش سوار شدم همه جوره از کرولای ٢٠١۶ بیشتر سواریش حال می داد
    گلفم تو این کلاس عالیه اقا خدایی
    این نظر سنجی حس واقعیتون در نظر بگیرید ج بدید
    گلف لایک
    کرولا دیس لایک

    پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    یه ماشین نسبتا جادار و مقرون به صرفه هست.

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل shah.
    shah.
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    “در کل در مورد مزدا سه 2017 می‌توان گفت که این خودرو همچنان موقعیت بالاتر خود نسبت به فورد، تویوتا و هوندا را حفظ است و می‌تواند بسیاری از رقبای خود را پشت سر بگذارد.”
    واقعا مزدا تو هر نوع خودرویی که کار می کنه، محصولش با ارزش و قابل رقابته و واقعا نمی دونم چرا خودروهایی با چنین عملکردهایی در کشور ما نباید باشن.

    پاسخ
  12. پرهام
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    طراحی سیویک 2017 واقعا زیباتره ولی هندلینگ مزدا همیشه مثال زدنیه !!

    پاسخ
  13. نوید
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    حجم صندوقش کمه،فضای عقب کوچک،مدل فولش قیمتش خیلی بالاست

    پاسخ
  14. ناصر
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    15900*4000=63600000 تومان
    همچین خودرویی که حتی امکانات پایش از خودروهای فول اپشن این دو لگن ساز بالاتره.
    بیاد ایران که قیمتش سر به فلک باز میکنه.
    گروه بهمن همین مدل پایشو بیارید ایران مونتاژ کنید و با همین قیمت بدید و مزدا 2 مدل پایشو به قیمت کمپانی بدید دست مردم تا اونوقت ببینید چه طوری در این دو لگن ساز وطنی تخته میشه.
    کمپانی مزدا تو رو خدا حداقل قطعات مزدا 3 مدل قدیمی را به بهمن ندید تا مجبور بشه این مدل را مونتاژ کنه.

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (373 دیدگاه) ,

    ای خدا پس این گروه بهمن داره چه *** میکنه
    اونروز با یکی از مهندساش حرف میزدم میگفت
    مزدا 3
    cx-3
    رو حتما تو برنامه دارن که شروع کنن به مونتاژ مزدا 6 هم وارداتی بفروشن فقط هی میگن بزودی خداااااااا

    پاسخ
  16. محمدرضا♥BMW♥
    سوابق: (291 دیدگاه) ,

    این ماشین دیگه زیادی از حد خوبه…چرا بهمن نمیاره این لعنتیو آخه😑

    پاسخ
    1. مردهمیشه پیروز
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      میاره عزیزم
      به قیمت 215 بهتون میده

      پاسخ
  17. MaZi Zo0M Z0oM
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    با سلام.
    اونموقعی که مهندس سروش بهنوان مدیر عامل با سابقه درخشان در گروه بهمن بود،وعده عرضه مزدا6 نسل دوم که از سال 1388 اونم بصورت وارداتی و تعداد محدود بهمراه عرضه مزدا2 بصورت مونتاژی مطرح بود.حتی در سال 1389 اخباری مبتنی بر واردات و عرضه مزدا CX-7 هم منتشر شد و حتی یکدستگاه از اون هم در اداره تحویل خودرو به مدت چندین ماه مشاهده میشد و به نمایش درومد و انقدر این تصمیم گیری بطول انجامید که هم اتاق مزدا6 عوض شد و هم CX-7 کلا از چرخه تولید شرکت مزدا در ژاپن کنار گذاشته شد.نهایتا تنها مزدا2 بود که تونست بعنوان محصول جدید مونتاژی به اندک محصولات سواری گروه بهمن اضافه شود.خبر افزایش تنوع سبد محصولات سواری مزدا در ایران با عرضه خودروی وارداتی و جدید CX-5 در سال 91 از طرف مسئولین ارشد گروه خودروسازی بهمن در نشریات منتشر شد و با عرضه مزدا3 جدید تیپ FL و بروزرسانی ظاهر بیرونی و افزوده شدن برخی امکانات داخلی در نیمه دوم سال 91 که بر مبنای نمونه فیس لیفت مدل 2012 بروزرسانی شده بود،پذیرش این اخبار رو راحت تر میکرد.برای سال 92 خبر عرضه مزدا6 جدید هم به خبر عرضهMazda CX-5 افزوده شد و قرار بود مزدا3 با موتور 1600 و گیربکس 5 دنده جلو دستی هم بصورت مونتاژی عرضه شود که به یکباره با اجرایی شدن تحریم های صنعت خودروسازی ایران در انتهای سال 91 تمامی معادلات بر هم خورد و حتی عرضه و تولید همون مزدا3 جدید هم تحت تأثیر قرار گرفت و سیستم تعدیل نیرو شاغلین در خط تولید کارخانه هم اجرایی شد.بالاجبار خودروی بسترن در سال 93 معرفی و با تیراژ پایین بعد از وقفه 9 ماهه از زمان معرفی و افتتاح خط تولید آن تا زمان عرضه به بازار وقفه زمانی داشت که مورد استقبال بازار قرار نگرفت و بلافاصله غرضه مدل فیس لیفت آن با قوای محرکه قویتر در دستور کار قرار گرفت و در پاییز 93 عرضه کم تیراژ آن با سطح امکانات و آپشن ها و تجهیزات و ایمنی کاملتر خودرو B50F جایگزین B50 شد و فروش آن در بازار آغاز گردید و وعده تحقق عرضه مزدا3 دنده ای با موتور 1600 نیز در این سال عملی شد ولی باز هم با تیراژ خیلی کم این محصولات مونتاژ و عرضه میشد.نهایتا در سال 94 با به نتیجه نرسیدن مذاکرات نهایی و عدم تصمیم گیری و توافق نهایی برای عرضه سایر محصولات و ایجاد تنوع محصولات مزدا در ایران به توافق نهایی نرسید و مجددا به مونتاژ مزدا3 با موتور 2.0 لیتری تیپ FL ،شرکت تغییر موضع داد و بازهم اخبار غیر رسمی از منابع مختلف خبر از عرضه نسل سوم مزدا3 و مزدا6 جدید و CX-5 تا انتهای سال 94 هم به گوش میرسید که تحقق نیافت و عرضه این خودروها بصورت وارداتی برای 6 و CX-5 و مونتاژی برای 3 نسل سوم به سال 95 موکول شد و از تمنختب گزینه های احتمالی دیگر نظیر مزدا2 جدید و مزدا CX-3 هم به اخبار قبلی اضافه گردید.هر چند که در نیمه دوم سال 94 خبر جایگزینی مهندس نخجوانی بع غنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره گروه بهمن به جای مهندس سروش مدیرعامل با سابقه و شناخته شده گروه بهمن غیر منتظره بود،اما کورسوی امید برای عرضه محصولات جدیدتر شرکت مزدا همچنان وجود داشت تا اینکه با عرضه و فروش عمده سهام گروه بهمن به مقدار 62.5% از سهام کل مجموعه و واسپاری مجموعه به شرکت ویسمن موتور(صنایع تولیدی کروز) و اصطلاحا خصوصی سازی این شرکت خودروسازی طبق طرح و برنامه توسعه ملی و طرح خروج دولت از صنایع مختلف و تشویق به خصوصی سازی شرکت ها و صنایع کشورپس از 6 ماه از انتساب مدیر عامل جدید مهندس نخجولنی،مجددا مدیر عامل شرکت تغییر کرد و سکان هدایت به بخش خصوصی یعنی شرکت ویسمن موتور(کروز) داده شدکه شاهد افزایش قیمت مبلغ بیش از 9 میلیون تومانی قیمت مزدا3 جدید از رقم 108 میلیون تومان به 117 میلیون تومان در ظرف مدت تنها 4 ماه شد که مجددا مدیر عامل شرکت با وجود مدت زمان خیلی کم از انتساب و معرفی بعنوان مدیر عامل جدید،پس از تغییر و تبدیل شدن گروه بهمن از بخش دولتی به بخش خصوصی(خصولتی) و افزایش زمان تخویل خودرو های فروش فوری از مدت زمان 10 روز بهار سال 95 به مدت زمان تحویل 30 روزه و همچنین افزایش قیمت حدودا 8% این خودرو منجر له تعییر مدیر عامل مجموعه گروه بهمن شد تا عدله ای باشد بر بی برنامگی و عدم ثبات مسئولین رده بالا در این شرکت ظرف مدت یکسال گذشته،به خوبی بیانگر عدم توانایی این مجموعه برای عرضه مدل بروز و جدید محصولات شرکت مزدا در شرایط کنونی و مدیریت مجهول الوضعیت و نامناسب این شرکت خودروسازی هست.اما همه نگاهها به نمایشگاه خودرو تهران در بهمن ماه 1395 خواهد بود کهکمتر از 66 روز دیگه به برگزاری اون نمایشگاه زمان باقیمانده و اگر قرار به ارائه محصول جدیدی از شرکت مزدا در ایران هستیم باید اون رو در نمایشگاه خودرو تهران که پس از 11 سال مجددا در تهران برگزار میشود و در غرفه گروه بهمن جستجو کرد.
    یا حق … !

    پاسخ
  18. Amir
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    دوستان کیا این جا مزدا 6 منطقه دارن؟ نظرشونو راجب این ماشین میگن ؟

    پاسخ
  19. یاس ی
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    امیر پرسیده کی مزدا 6 داره بهش لایک دادن جالبه، قبلا کسی سوال میکرد بهش دیسلایک میدادن، امیر جان شانست خوبه.

    پاسخ
  20. یاس ی
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    مزدا 3 واقعا ماشین زیبا و دوست داشتنی هستش، توی بلاد کفر قیمت مناسبی هم داره ولی وقتی به ما میرسه میشه ماشین لوکس که خریدش کار هر قشری نیست در حالی که این ماشینها جز دسته ماشینهای نسبتا ارزون هستند، توی مقاله دیگه ای نوشته ماشینهای لوکس وارد ناوگان تاکسیرانی کشور شدند ، ماشیناش رنو سیمبل و اکسنت و… بودن!!!! اگه اینا واسه من ایرانی لوکسه پس مزدا6 و آیودی و بنز ی رویای دست نیافتنی ست. خدایا کی آرزوی ما عشق ماشینها به حقیقت تبدیل میشه که قیمت ماشین بشه نزدیک قیمت واقعیش ؟

    پاسخ
  21. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از هیوندا ای ٢٠ و ١٠ کرمان خودرو چه خبر؟؟؟؟ لطفا یه خبر تهیه کنید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.