چشم اندازفوردفولکس واگنمزدا

رقابت مزدا 6 تورر و فورد موندئو استیت با فولکس پاسات

اروپا و مردمانش ذائقه متفاوتی دارند، چه سینما باشد چه نحوه پوشش، چه خرید خودرو، اروپایی‌ها نمی‌خواهند شبیه هیچ کسی باشند. این یک اصل کلی است و مو لای درزش نمی‌رود. اگر آمریکایی‌ها ماسل‌کار دارند و عاشق وانت‌های بزرگ و غول‌پیکرند یا اعراب دیوانه‌وار از خودروهای ابر لوکس و SUV-های آمریکایی استقبال می‌کنند اما در این کشورها کمتر کسی وجود دارد که به استیشن یا مینی‌خودروها علاقه‌مند باشد. اروپایی‌ها اما فوق‌العاده مینی‌ها و استیشن‌ها را دوست دارند. این مورد تا حدی است که همواره این‌گونه از خودروها جزو پرفروش‌ترین مدل‌های کارخانه‌های مختلف قرار می‌گیرند. البته در چند سال اخیر از شدت و حدت این کلاس کاسته شده است چراکه با ظهور کراس‌اوورهایی که به خوبی تعداد افراد بیشتری را جابجا می‌کنند یا suv-ها که در عین فضای گسترده می‌توانند در مسیرهای غیرهموار هم خودنمایی کنند، اقبال به استیشن واگن‌ها باید هم کاهش یابد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

VW Passat Estate vs Ford Mondeo & Mazda 6
VW Passat Estate vs Ford Mondeo & Mazda 6
ما در مقایسه حاضر به بررسی سه مدل از بهترین استیشن‌های بازار پرداخته‌ایم. سه خودرو که هریک به شکل عجیبی در محدوده ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت دارند و هریک از بهترین‌های بازارند. فولکس‌واگن پاسات با نسل جدید خود در این مقایسه حاضر است. خودرویی ۵ درب و مناسب برای خانواده‌ها که به نسبت نسل قبل جادارتر و البته مجلل‌تر است و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. بااین‌حال رقبای قدرتمندی برای پاسات وجود دارند. یکی از این رقبا مزدا ۶ تورینگ است که برادرش را در این نبرد یاری می‌کند. مزدا در مباحث فنی به فورد که دیگر رقیب این چالش است شباهت‌هایی دارد به‌ویژه که از پلتفرم مشترک با فورد بهره می‌برد. مزدا ۶ همانند موندئو از سیستم تعلیق و شاسی حساس و فوق‌العاده‌ای برخوردار است که البته کمی کار را برای یک رانندگی راحت سخت می‌کند، روحیه این دو برادر کم‌وبیش اسپرتی است.

VW Passat Estate vs Ford Mondeo & Mazda 6
VW Passat Estate vs Ford Mondeo & Mazda 6
بااینکه فورد موندئو بزرگ‌ترین خودروی گروه است اما پاسات بیشترین فضای بار را با ۱۱۳ سانتی‌متر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. فورد البته لبه‌های کوچک و نافرمی برای بارگیری وسایل سرنشینان فراهم می‌کند و این نقطه ضعف است. مزدا ۶ در این قضیه بهتر است و طراحی دریچه بارگیری کاربردی است. پاسات دریچه بارگیری خوبی دارد هم ارتفاع مناسبی دارد و هم کشیدگی آن مناسب است. در آیتم towing یا بکسل اتصالات هر سه خودرو به‌صورت آپشن است. اهرم‌های جانبی کشش در پاسات و موندئو ۸۷۵ یورو و برای مزدا ۳۵۸ یورو آب می‌خورد. این سه خودرو با این اهرم‌ها می‌توانند وزنی در محدوده ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم را به‌راحتی بکشند.

VW Passat Estate vs Ford Mondeo & Mazda 6
VW Passat Estate vs Ford Mondeo & Mazda 6

فورد موندئو

پس از انتقال کارخانه فورد از بلژیک به اسپانیا، در پایان سال ۲۰۱۴ نسل چهارم فورد موندئو در این گوشه از خاک اروپا متولد شد. این مدل یک موفقیت بزرگ برای فورد در خاک اروپا در زمینهٔ تولید استیشن واگن است. مدل‌های فورد نه‌تنها در انگلستان همواره جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند که در اروپا طرفداران بسیاری دارند. موندئو جدید خودرویی بزرگ با چراغ‌هایی باریک و کشیده و جلوپنجره‌ای مشبک است که شباهت‌هایی به خودروهای لوکس دارد.

Ford Mondeo Estate
Ford Mondeo Estate
بااینکه بزرگ‌ترین خودروی این جدال است اما آشکارا از ضعف در طراحی فضای داخلی رنج می‌برد. مدل جدید از نسل قبل جای کمتری دارد و مواد به‌کاررفته در داخل آن باوجود ظاهر مناسب، چندان باکیفیت نیستند. البته همه‌چیز بد نیست و انبوه دکمه‌های داشبورد نسل قبل با یک صفحه لمسی بزرگ جایگزین شده است که کاربردهای بسیاری دارد و ۴ بخش تلفن، تهویه، منو و صوت و تصویر را به کنترل راننده درمی‌آورد. تعدادی از دکمه‌های ضروری به روی فرمان منتقل شده‌اند و کروز کنترل نیز در جای خوبی نصب شده است. در سال‌های گذشته محصولات فورد همواره از امتیاز رانندگی و دینامیک بالا برخوردار بودند اما اخیراً این ویژگی در خودروهای فورد کمرنگ شده و در مورد موندئو نیز صدق می‌کند. موندئو استیت گرچه آرام است اما این آرامش هیچ لذتی به همراه ندارد و از جنس خنثی بودن است. فورد موندئو در بخش ایمنی کاملاً شرایطی متفاوت دارد و با کسب ۵ ستاره از NACP ایمنی بالای خود را به رخ رقیبان می‌کشد. البته برای ایمنی بیشتر ملزم به پرداخت ۴۰۰ یورو برای نشانگر نقاط کور، ۹۰۰ یورو برای کروز کنترل تطبیق شونده و ۱۷۵ یورو جهت نصب کمربندهای متورم شونده ایمنی سرنشینان عقب هستید.

مزدا ۶ تورر

مزدا ۶ تورر خودرویی جادارتر، اقتصادی‌تر و خوش‌ساخت‌تر از موندئو استیت است. امتیازاتی که دارد طراحی زیبا، داخل جادار و هزینه‌های اندک است. فلسفه اسکای اکتیو و کودو در موتور و طراحی مزدا باعث می‌شود تا این خودرو دل‌چسب و خواستنی باشد. مزدا ۶ تورر پر از تکنولوژی است اما تکنولوژی‌های کم‌هزینه. تمرکز مزدا بر مصرف اندک و آلایندگی پایین در این خودرو تحسین‌برانگیز است. تایرهای ۱۷ اینچی و صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی مزدا از نکات جالبی است که توجه شما را جلب می‌کنند.

Mazda 6 Tourer
Mazda 6 Tourer
داخل خودرو بی‌شباهت به مزدا ۳ نیست و ادوات تنها با نمونه‌های بزرگ‌تر تعویض شده‌اند. پلاستیک مورد استفاده در داشبورد مزدا ارزان‌تر از فورد و فولکس‌واگن است اما طراحی اسپرتی و جالب آن کمک می‌کند تا شما آن را تحمل کنید. دینامیک مزدا ۶ بااینکه پشتوانه خیلی بالایی از لحاظ قدرت موتور ندارد اما دل‌چسب و حتی با کمی اغماض می‌توان گفت اسپرت است. به مدد پیشرانه نوین خود در جاده‌ها راننده را مأیوس نمی‌کند و با گیربکسی ۶ سرعته خودکار در زمان ۸.۸ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. رانندگی با این خودرو راحت و از تکانه‌های بدنه و موتور خبری نیست. مزدا در تست ۲۰۱۳ NACP توانسته ۵ ستاره بدست آورد که نشان از ایمنی بالای کابینش دارد. در کل اگر شما صاحب چنین خودرویی باشید از داشتن آن خوشحال خواهید بود.

2015 Mazda6
۲۰۱۵ Mazda6

فولکس‌واگن پاسات

پاسات در مقایسه با نسل قبل کاربردی‌تر و در رانندگی بسیار بهتر شده. هندلینگ آن پیشرفت کرده، فضای بیشتری دارد و خیلی خوش‌ساخت است. در مقایسه با پژو ۳۰۸ استیشن واگن، بی ام و سری سه تورینگ، اپل اینسیگنیا اسپرت تورر و دو رقیب حاضر نقاط برتری بسیاری دارد. گرچه ممکن است نام تاریخی آن شما را به اشتباه وا‌دارد اما عصاره ۸ نسل گذشته به‌هیچ‌وجه خودرویی قدیمی نیست. نسل جدید پاسات بر اساس پلت فرم MQB و در نسخه‌ای بزرگ‌تر ساخته شده و مجلل‌ترین عضو گروه است. در مقایسه با نسل قبل سبک‌تر شده و در عین آلایندگی کمتر، مصرف سوخت کمتری نیز دارد. معروف است که طراحی محصولات فولکس‌واگن جامد و سرد است. نمی‌توان این موارد را در پاسات استیت انکار کرد اما طراحی نسل جدید با الهام از پاسات CC و به‌کارگیری خطوط آشنای محصولات فولکس‌واگن انجام شده و با قرارگیری نوارهای ظریف کروم کاری شده در جلوپنجره و زوایای تیزتر بدنه و چراغ‌ها، خود را به شکلی آراسته و فریبا درآورده است. در داخل نیز در عین استفاده گسترده از پلاستیک اما جنس مواد مناسب است.

VW Passat Estate
VW Passat Estate
ساعت آنالوگ مرکز داشبورد و مواد نقره‌ای به‌کاررفته در گوشه و کنار تنوع جالبی به فضای داشبورد بخشیده است. پاسات البته بهترین دینامیک را در این گروه ندارد اما به مدد استفاده گسترده از مهندسی فولکس‌واگن و نزدیک شدن به محصولاتی همچون گلف، بهترین سواری ممکن را در مقایسه با ۸ نسل گذشته به خریداران ارائه می‌کند. کاهش ۸۵ کیلوگرم از وزن پاسات در کنار فرمان دقیق، موتور سرحال و گیربکس ارتقاءیافته به استیت این توان را می‌دهد تا خودرویی تندوتیز باشد. گیربکس DSG اتوماتیک و دوکلاچه پاسات استیت واقعاً سریع عمل می‌کند و لذت ناب رانندگی را برای راننده به ارمغان می‌آورد. این خودرو یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار است. آلمان‌ها باید به داشتن چنین خودرویی بنازند نه به خاطر فروش که پیشینه بلند آن خود گویای همه‌چیز است.

حکم نهایی:

رتبه اول این آزمایش به پاسات می‌رسد. یک نکته را هرگز فراموش نکنید، اینکه در مورد فولکس پاسات نباید هیچ شکی به خود راه داد. این خودرو یکی از بهترین خودروهای خانوادگی این دور و اطراف است. فضای گسترده صندوق، مواد بکار رفته مناسب در خودرو به همراه یک فضای داخلی بزرگ که به خوبی ساخته شده و مهر تأیید فولکس‌واگن را بر پیشانی دارد باعث می‌شود تا شما احساس کنید در خودرویی مجلل نشسته‌اید. همچنین با نشستن پشت فرمان این آلمانی احساس خوبی از ارتقا رانندگی نسبت به نسل‌های گذشته را تجربه می‌کنید. به‌وضوح مشخص است که برنده این مسابقه خریداران این سه خودرو هستند چراکه قیمت‌های مناسب این سه خودرو بهترین فاکتور برای اقدام به خرید است.

VW Passat Estate
VW Passat Estate
رتبه دوم به مزدای ۶ تورر می‌رسد. این خودرو واقعاً خوب است مزایای بسیاری هم دارد. حتی می‌توانست در این گروه اول باشد اگر لذت رانندگی را قربانی استیشن بودن خود نمی‌کرد. اگر شما اهل رانندگی هیجانی نیستید این خودرو انتخابی عالی است و تعادل خوبی میان فضا، راحتی و دقت است. سری SE-L Nav به اندازه کافی تجهیزات و امکانات دارد و در عین حال با قیمت مناسب و هزینه‌های اندک، رفت‌وآمد شما به محل کار و … را اقتصادی می‌کند.

Mazda 6 Tourer
Mazda 6 Tourer
در پایان اینکه واقعاً ما نمی‌خواستیم در این آزمایش فورد را در رتبه آخر قرار دهیم چراکه فورد همواره خودروهای خانوادگی خوبی تولید کرده است. موندئو استیشن واگن خوبی است اما حس بدی به ما داد مخصوصاً با حس بدی که از هندلینگ ناقص این مدل در ذهن ماست و البته کابین ارزان‌قیمت و کم کیفیتی که در کنار صندوق عقب، فاقد هرگونه کارایی مفید است. حالت شناور و سردرگم سیستم تعلیق نیز کار را بدتر می‌کند و ما را برای فراموش کردن موندئو مجاب می‌کند. فورد باید درس‌هایش را از نو مرور کند تا موندئوی بهتری بسازد.

Ford Mondeo Estate
Ford Mondeo Estate
مقایسه سه استیشن واگن برتر بازار
نوع خودرو VW Passat Estate 2.0 TDI DSG SE Business Mazda 6 Tourer 2.2D auto SE-L Nav Ford Mondeo Estate 2.0 TDCi Titanium
قیمت پایه/ قیمت نمونه تست شده ۲۸۳۹۰ /۳۴۰۹۰ یورو ۲۵۹۹۵/ ۲۶۵۳۵ یورو ۲۶۴۱۵/ ۲۷۲۱۰ یورو
قیمت پس از ۳ سال یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر ۴۵.۱% یا ۱۲۸۰۴ یورو ۴۲.۳% یا ۱۰۹۹۶ یورو ۴۰% یا ۱۰۵۶۶ یورو
استهلاک ۱۵۵۸۶ یورو ۱۴۹۹۹ یورو ۱۵۸۴۹ یورو
بیشترین و کمترین نرخ مالیات سالانه ۱۱۸۵/ ۲۳۷۰ یورو ۱۱۹۳/ ۲۳۸۷ یورو ۱۲۱۳/۲۴۳۵ یورو
هزینه سرویس اول و دوم و سوم ۲۸۸ یورو در هر سرویس ۲۳۶ یورو در هر سرویس ۳۹۰ یورو در هر سرویس
طول / فاصله بین دو محور عقب و جلو ۴۷۶۷ mm/ ۲۷۹۱ mm ۴۸۰۵ mm/ ۲۷۵۰ mm ۴۸۶۷ mm/ ۲۸۵۰ mm
پیشرانه ۴ سیلندر خطی/۱,۹۶۸cc ۴ سیلندر خطی/۲,۱۹۱cc ۴ سیلندر خطی/۱,۹۹۷cc
قدرت موتور / گشتاور ۱۴۸ اسب‌بخار/ ۳۵۰۰ دور –

۳۴۰ نیوتون متر در ۱۷۵۰ دور

۱۴۸ اسب‌بخار/ ۴۵۰۰ دور-

۳۸۰ نیوتن‌متر در ۱۸۰۰ دور

۱۴۸ اسب‌بخار / ۳۵۰۰ دور-

۳۵۰ نیوتون متر در ۲۰۰۰ دور

جعبه‌دنده ۶ دنده اتوماتیک ۶ دنده اتوماتیک ۶ دنده اتوماتیک
حجم باک سوخت ۶۶ لیتر ۶۲ لیتر ۶۲ لیتر
گنجایش صندوق ۶۵۰/ ۱۷۸۰ لیتر ۵۲۲/ ۱۶۴۸ لیتر ۵۰۰/ ۱۶۰۵ لیتر
وزن خالص / وزن نهایی ۱۵۴۱/۵۸۹ کیلوگرم ۱۵۸۸/۵۲۲ کیلوگرم ۱۶۰۱/ ۷۲۹ کیلوگرم
بیشترین توان یدک ۲۰۰۰ کیلوگرم ۱۶۰۰ کیلوگرم ۱۸۰۰ کیلوگرم
دایره گردش ۱۱.۷ متر ۱۱.۸ متر ۱۱.۶ متر
ضمانت ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر
ایربگ / ایزوفیکس ۷ ایربگ / دارد ۶ ایربگ / دارد ۷ ایربگ / دارد
شتاب. تا ۱۰۰ / بیشترین سرعت ۸ ثانیه / ۲۱۵ ۸.۸ ثانیه/ ۲۰۲ ۹ ثانیه/ ۲۰۷

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    پاسات و مزدا 6 عالی هستن ،
    انتخاب من مزدا 6

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامورایی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      (انتخاب بین این سه تا باعث دیوانگی میشود)
      دکتر سامورایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    فقط مزدا 6

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. متین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    پاسات بعد مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AHMADREZA

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    پاسات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهزیار

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (442 ديدگاه)

    زمانی که صحبت از فولکس واگن پاساته
    بقیه باید با ادب دست به سینه بشینن و حرف نزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      دقیقا،خیلی موافقم،فدایی داری.
      دست به سینه…فهمیدین؟دست به سینه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Lambo

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    همسایمون 1 دونه از این مزدا ها داره خیلی خوشکله به پاسات ترجیحش میدم،(منطقه ازاد)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان از تبریز

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    هیچ نظری در باره برنده ندارم
    ولی قیافه مزدا مخصوصا پشتش از فورد و پاسات خیلی خشگل تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من طرفدار بی چون وچرای خودرو های ژاپنی هستم .ولی پاسات به لحاظ قیمت و کیفیت وتجهیزات به نظرم بهترین خودرو المانی وبدون اغراق البته در برابر ارزش پول پرداختی بهترین خودرو جهان است تا به این تاریخ.
    این ماشین یه دونست.
    بی نظیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یه نمایشگاه ماشین هست انتهای شریعتی ترکمنستان فولکس پاسات راوارد کرده .اجازه گرفتم وسوارش شدم .
    درش را که باز می کنی احساس توپری ؛ویه حس کیفیت خاصی به ادم می ده باور کنید کیفیت ادوات داخلیش خیلی خیلی بالا بود ودر مقابل c200 2014 در سطح خیلی بالاتری قرار داشت .
    صدای ماشین وقتی روشن می شه خیلی خیلی کمه .
    فقط باید سوارش بشی بفهمی چی میگم.
    عالیه عالی………………………………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خبر هایی درباره مذاکره ایران خودرو با دایملر اگ و فولکس واگن در فضای مجازی پخش شده.
    اگه ایران خودرو پاسات را مونتاژ کنه بی شک توایران به لحاظ فروش رکورد می زنه.
    پاسات یه ماشین همه تمومه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرهاد کرمستجی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    فوردد:)) خوب عجیب نیست که من دوسش دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پاسات (passat ) هم کلاس c200 وlexus Is 250 وباید با اونا مقایسه بشه نه با مزدا 6 .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ShoMpeT

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    الان برخی از متخصصین تشریف میارند میگن با 148 اسب بخار ما چطور مسابقه بدیم با این ماشین ها؟ =))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      داداش منظورت منم؟؟؟؟
      این ماشین برای مسابقه نیست،برای مسافرته،توش میتونی کباب درست کنی!
      من تو مطلب کدی هم گفتم که ماشین نباید کم بیاره،ولی خوشبختانه این کم نمیاره
      در ضمن متخصص هم خودتی…
      :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. شایان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    میخوام از الان فقط انرژی مثبت بدم فقط هر سه تاشون خدایش همشون خوبن ولی خب فولکس و به خاطر آلمانی بودنش و کلاسش دوست دارم بقیه هم عالین ولی خودمونیم فولکس یه سر و گردن بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    کاش اینا به ایران وارد بشه.
    ماشینای خانوادگی با قیمت مناسب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      مهدی همین پاسات فردا بخواد بیاد زیر 400 میلیون نیست متاسفانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. P.G

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    یعنى از ماشین استیشن به شدت متنفرم،حالا فرقى نداره پیکان استیشن باشه یا فورد و بنز و…
    ماشین استیشن میبینم اولین چیزى که یادم میاد نعش کشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (255 ديدگاه)

      در اروپا و آمریکا این ماشین ها جز ماشین های پر فروشند شما با نعش کش قیاس می کنی فکر کنم طرز فکر شما برای زمانی هستش که ماشین تازه تولید شده بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. P.G

        ۲۹ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        ***اصلاً خودت فهمیدى منظورت از این کامنتت چى بود؟
        اولاً کى گفته استیشن یا استیت یا تورر یا هر اسم دیگه اى که داره تو آمریکا خیلى پر فروشه؟کجاى آمریکا آمارگیرى کردى که این نتایجو گرفتى؟
        بعد مگه من گفتم استیشن کم فروشه؟!من گفتم استیشن از نظر ظاهرى فوق العاده بى ریخت،بى روح و اصطلاحاً پیرمردیه و خود من هر موقع تو خیابون استیشن ببینم انتظار دارم یه پیرمرد محتاط که دو دستى فرمونو چسبیده پشت فرمونش باشه،اگر هم یه جوون استیشن داشته باشه از نظر من حتماً افسردگى شدید داره مگرنه کسى که دنبال لذت رانندگى و هیجان و زیبایى ظاهرى ماشین باشه دنبال استیشن نمیره!
        من نظر خودمو گفتم و به کسى هم تحمیل نکردم ،گفتم به نظر من استیشن مزخرف و بى روحه!حرف دیگه اى هم نزدم
        ***

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۲۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      نظر شما هم قابل احترامه،ولی خب باید به نظر دیگران هم احترام گذاشت،این ماشین ها صرفا خانوادگی هستن،موتورش هم که خوب هست و قدرت لازم رو برای کشیدن پاسات استیشن داره،تو ایران هم اگه قیمت این ماشینا ارزون بود مطمئنا استقبال میشد،ولی خب،وقتی کارنز احد بوق اومد ایران60تومن سال 90،انتظار دارین استقبال بشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. امیر

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    کلیپ بررسی پاساتو دیدم یعنی عالی همه چیزش عالی حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    عاشق ماشین استیشن هستم . به نظر من نه تنها کاربردیه ، بلکه کلاس و وجهه خاص خودشو داره . مخصوصا اینکه از برندهای لوکس باشه . طراحیهاشون چشمگیره . موتورهای قوی دارن .
    اصلا یچیز خاصیه . بیشتر از سدان دوستشون دارم . مخصوصا استیشن های آئودی و بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رهگذر

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    فولکس واگن کابینش شرافت داره به دو تای دیگه!! خوب نگاه کنین اگه ندیدین از نزدیک عکساشو نگاه کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. sina458

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    کلا حال میکنم با ماشینای فولکس واگن از گلف بگیر تا پاسات و تیگوان مخصووووووصا شیراکو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Mehdi

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشی
    میخواستم از بابت سایت خیلی خوبتون تشکر کنم. و اگه ایرادی نداره یه سوال داشتم
    آقا یه ایده ساده در مورد افزایش پایداری خودرو داخل پیچها به ذهنم رسیده
    چطور میتونم بدونم قبلا روش کار نشده و اینکه اگه نشده ثبتش کنم؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حامد MASERATI GT

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (308 ديدگاه)

    برین کنار بذار باد بیاد مزدا اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      مزدا…
      ای خدا مزدا ارمش تو وانت دو کابین های 1700موتور پیکانی هم هست،ارم فولکس پایین ترینش توی فولکس گل هست که اون ماشین مزدا 3 رو قورت میده یه ابم روش!
      به شخصه از مزدا خیلی بدم میاد،اون مزدا3 که پر استهلاک و پر از سر و صدا تو کابین و…
      مگان خیلی خیلی بهتره!
      مزدا کلا ماشین های پر سر و صدایی میزنه،انگار داری باهاش افرود میری!
      بابا 140تا رفتن که دیگه انقدر اخ و اوخ نداره که!
      خیلی مزخرف هست ماشیناش مخصوصا ام ایکس 5!
      قیفاش مثل وزغی هست که رو به مرگه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. hamid reza

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    من از ماشین استیشن متنفر بودم تا… ائودی RS6 avant رو دیدم عاشق ماشین استیشن شدم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. AMIR

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    من مزدا و فورد رو ترجیح می دم.انتخاب اصلی مزدا6

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا