مازراتی

مازراتی گیبلی 2014

سرانجام اولین تصاویر رسمی از گیبلی، یا همان بچه کواترو پورته توسط مازراتی منتشر شدند. سدان متوسطی که با قیمتی نزدیک به ب ام و ۵۳۵i و بنز کلاس E و جگوار XF در جستجوی آوازه است.

Maserati Ghibli 2014
Maserati Ghibli 2014

مازراتی گیبلی با دو موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو بنزینی و دیزلی پا به عرصه تولید خواهد گذاشت. این یعنی دیدن اولین پیشرانه دیزلی در قلب مازراتی. بعلاوه یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو از طریق سیستم Q4 را به هر چهار چرخ بر عهده خواهد گرفت.

احتمالا تا دو سال آینده مدلهای ۸ سیلندر گیبلی هم معرفی خواهند شد. موتور V6 ظاهرا ۴۰۴ اسب بخار قدرت تولید می کند که نسبت به کادیلاک CTS جدید با موتور مشابه اما ۴۲۰ اسبی پایینتر است.

مازراتی اواخر این ماه، گیبلی را در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی می کند و این یعنی حساب ویژه این شرکت روی بازار شرق آسیا و مخصوصاً ثروتمندان نوظهور این منطقه برای رسیدن به هدف تولید ۵۰ هزار دستگاه خودرو. ببینیم مازراتی چه ویژگیها و مشخصاتی را از این خودرو به ما نشان خواهد داد.

***************************************************

بروز رسانی-نمایشگاه شانگهای: به نمایش گذاشتن گیبلی در اتوشوی شانگهای ۲۰۱۳ با خبرهای خوبی همراه بود؛ مازراتی برای نخستین بار پرده از مشخصات فنی آن برداشت . . .

2014 Maserati Ghibli
۲۰۱۴ Maserati Ghibli

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توربوی این خودرو که با همکاری با Paolo Martinelli (مدیر اسبق بخش فنی تیم موتوراسپرت فراری) ساخته شده، ۲۷۵ اسب بخار قدرت به همراه ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ ها منتقل می کند تا گیبلی صفرتاصد را در کمتر از ۶.۳ ثانیه طی کند. مصرف ترکیبی این پیشرانه ۶.۰ لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز ۱۶۰ گرم در هر کیلومتر است.

اما مازراتی همین پیشرانه را با توربوهای دوقلو نیز عرضه می کند که در اینصورت با ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاوری که در اختیار چرخ های عقب قرار می گیرد، گیبلی در ۵.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. مصرف ترکیبی این مدل ۹.۶ لیتر اعلام شده است.

2014 Maserati Ghibli
۲۰۱۴ Maserati Ghibli

در آخرین مرحله مازراتی برای آنهایی که بدنبال هیجان بیشتر هستند، مدل های گیبلی S را پیشنهاد می کند که با بهبود پیشرانه و رسیدن قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۴۱۰ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر، شتاب ۵.۰ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر برساعتی را در اختیار راننده اش قرار می دهد. دیسک های ترمز این مدل ۳۶۰ میلیمتری در جلو و ۳۵۰ میلیمتری در عقب بوده که به کالیپرهای شش (در جلو) و چهار پیستونه (در عقب) ساخت برمبو مجهز شده اند.

2014 Maserati Ghibli
۲۰۱۴ Maserati Ghibli

گیبلی همچنین ۲۹ سانتیمتر در طول و ۲۰ سانتیمتر در فاصله محوری درقیاس با کواتروپورته، کمتر دارد. رینگ های استاندارد آن ۱۸ اینچ بوده اما سفارش مدل های ۱۹ تا ۲۱ اینچی نیز برای مشتریان امکان پذیر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. ضعیف قلب

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من تازه به جمع شما پیوستم
    امیدوارم که بتونم از تجربیات شما و این سایت ، بهره بگیرم.
    من مقیم کشور قطر هستم و اگر گاهی اوقات فارسی نوشتنم ایرادی داشت ، بخشیدن با خودتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ma

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چه بخوایم چه نخوایم ما تو ایرون زندگی می کنیم.وقتی یه سوپر اسپرت میبینیم که هیچ. وقتی یه تویوتا کمری 12000 دلاریم میبینیم فقط میتونیم حسرت بخوریم.پس یه عده هی نیان بگن بحث خودروسازان وطنی چه ربطی به موضوع داره.آره ما هم عاشق لامبو هستیم ولی وقتی آدم یه پراید 6 ملیونی رو باید 16 ملیون بخره گریش میگیره میفهمین یعنی چی!!!!!!!!!!!!!آره شاید شما بچه پولدارا نفهمید ولی بقیه خوب میفهمن!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sean

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (87 ديدگاه)

        توی همه جای دنیا با معادل 800 میلیون سوپر اسپورت سوار می شی!

        توی ایران پورشه پانامرا هم نمی دن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. بی نام

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ما مردم از خودروسازان عذر خواهی می کنیم !
    خودروسازهای عزیز

    سلام

    اینجانبان مردم شریف ایران، بعد از چند روز به این نتیجه رسیدیم که باید طی نامه ای رسمی از شما پوزش بطلبیم. هرچند که توقع پذیرش این پوزش خود گناهی دیگر است!وقتی به رفتار این چند سال خود با شما نگاه می کنیم عرق شرم بر پیشانی ما نشسته و آه حسرت از نهادمان (نهاد که می دانید کجاست؟ یکجایی نزدیکی های گذاره!) بلند می شود. ما در برابر همه خوبی ها و خدمات بی مثال شما هیچ کاری نکردیم جز پررویی، ناشکری و تهمت زدن.

    این شما بودید که به ما فرصت پراید سواری را ارزانی داشتید؛ آنهم پرایدی که بوق داشت، درهایش از دو طرف باز می شد، لاستیکهای امکان باد شدن مجدد داشتند، چند مدل تنوع قالپاق داشت، شیشه هایش بالا و پایین می رفتند، ضبطش نوار می خورد، سپرش مشکی بود و کلی مزایای دیگر!این شما بودید که خودروهایی با قابلیت آتش گرفتن در اختیار ما گذاشتید؛ واقعا کدام یک از ملتها این امکان را داشته اند که سوار فندک شوند؟! چه کسی را سراغ دارید که بتواند خود و خانواده اش را سوار فندکش کند و برود سیزده بدر؟!این شما بودید که در نمایندگی های مجازتان ما را راه دادید؛ به ما فرصت ثبت نام اینترنتی دادید، از شش صبح در سرما و گرما ما را به صف کردید و پذیرای حضور سبزمان شدید! بیشتر از تعمیرگاههای متفرقه از ما پول گرفتید و آنقدر دوستمان داشتید و مشتاق زیارت دوباره ما بودید که چند بار برای یک عیب ثابت ما را به حضور پذیرفتید!

    این شما بودید که بعد از فروش ماشین هایتان بی خیال ما نشدید و نگذاشتید برای ده پانزده سال به امان خدا در جاده ها رها شویم. این شما بودید که با تعبیه کردن نواقصی در ماشین ها از همان بدو خروج از نمایندگی، دوباره ما را به سمت خودتان کشیدید. خدا را شکر میکنیم که ما را گیر خودروسازی های بی معرفت و نارفیق خارجی نینداخت !دیگر بس است. هرچقدر از کمالات شما می گوییم بیشتر شرمنده می شویم. پس بگذارید از خودمان هم بگوییم.

    و اما ما!

    ما ملتی بودیم با پاچه هایی تنگ که دیگر نمی شد پراید را بیشتر از هفده میلیون در پاچه اش کرد! ما حتی عرضه نداشتیم فیل باشیم که اگر یک وقتی شلوار پایمان کردیم کلی پاچه گشادتری داشته باشیم!ما مردمی بودیم که نتوانستیم دست به دست هم دهیم به مهر و با فقط ده میلیون بیشتر هزینه کردن، پول عیدی های چند ده میلیونی مدیران شما را فراهم کنیم. ما ملتی بودیم که به این فکر نکردیم که شما و خانواده هایتان بدون این عیدی ها در این شرایط تحریم چگونه تعطیلات نوروز را سپری خواهید کرد!ما مشتری های خوبی نبودیم. ما بجای اینکه از عیدی شخص معاون اول رئییس جمهور و کاهش چهار دهم درصدی قیمت تیانا (که از ۱۳۴۸۰۰۰۰۰ تومان به ۱۳۴۳۰۰۰۰۰ رسیده است) در پوست خودمان نگنجیم، به این فکر کردیم که اصلا چه کسی خودروها را گران کرد؟!

    ما آنقدر منحرف بودیم که متوجه نشدیم آقای معاون اول می تواند بجای عیدی دادن به ما در جشن نوروز شرکت کند و به صورت زنده و مستقیم و با چه کیفیتی انواع رقص های سنتی را ببیند!ما انقدر بی حیا بودیم که در قبال کاهش پانصد ششصد هزار تومانی قیمت پراید بجای اینکه سجده شکر بجا آوریم شروع کردیم به جمع و تفریق کردن قیمت کل قطعات پراید! حال آنکه با این پانصد هزار تومان میشود شش هفت کیلو پسته اعلا خرید و کل عید را مشغول بود. دم شما گرم و ننگ بر ما!ما بجای اینکه از شما بخاطر آسان کردن عروج الی الله و رسیدن به قرب الهی متشکر باشیم هی دم از ترمز ای بی اس، کیسه هوا و… زدیم؛ انقدر که جون دوست بودیم و دو دستی چسبیده بودیم به این زندگی فانی!و حال ما چه داریم بگوییم؟ چه داریم بگوییم به شما که در افتخاری دیگر وانت پراید هم برای ما به ارمغان آورده اید؟! فکرش را بکن! اهل و عیال را می ریزیم پشت وانت پراید و درحالی که خواننده دارد چه چه می زند در جاده چالوس می گازیم. یا اینکه چهارصد کیلو پسته را بار می زنیم و گاز می دهیم؛ فقط حواسمان هست که صدای ضبط را زیاد بالا نبریم که یک وقت از خواب بلند نشویم!

    آری خودروسازان عزیز! ما بد مردمی بودیم برای شما. اُف بر ما!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (821 ديدگاه)

      ای ول داداش
      کیف کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      خداییش دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسن

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دوستان و مخاطبین عزیز سایت پدال چند صباهی است که برخی از افراد به قصد عناد و سود جویی با اهداف از پیش تعیین شده قصد دلسرد کردن ما مردم شریف را از کشورمان و صنعتمان به خصوص صنعت خودرو سازی را دارند که با گذاشتن نظرات و نشان دادن سیاه نمایی از وضعیت کشور قصد دارن به اهدافشان که همان نابودیه کامل صنعت کشور است برسند …. بدانید که با توجه به حجمه های سنگین و اعتلافات بزرگ جهانی در منزوی کردن کشور عزیزمان ایران و با تبلیغات گسترده در سیاه نمایی امور مردم شریف و انقلابی ما هیج گاه امید خود را از ایران اسلامی از دست نخواهند داد و همواره استوار و محکم خواهند ایستاد …
      اکنون در مرحله حساسی هستیم که چنان چه صبر پیشه کنیم از این وضعیت به سلامت بیرون رفته و باز به همان نقطه طلایی که شایسته مردم عزیزمان هست خواهیم رسید و به صنعت اول خودرو سازی جهان دست خواهیم یافت….
      والسلام…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خودرو

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        بله کاملا موافقم توی اینترنت داشتم میگشتم به یه خبر جالبی دست پیدا کردم گفتم بد نیست دوستان یه نگاهی بهش بندازن

        یک کارشناس اقتصادی به «عصرخودرو» گفت:

        حفظ تولید در شرایط سخت کنونی شایسته تقدیر است

        عصرخودرو: یک کارشناس اقتصادی گفت: ارتقا کیفی در محصولات تولیدی خودروسازان در چند سال اخیر شاید با اهداف و برنامه ریزی های آنان منطبق نبوده است
        به گزارش «عصرخودرو» حمید فولاد زاده افزود: اما با در نظر گرفتن مشکلات و موانعی که برای صنعت و تولید کشور به ویژه خودروسازی به وجود آمده است می توان گفت عملکرد آنها از حد انتظار نیز مطلوب تر بوده است.
        وی با اشاره به چالش های اقتصادی و صنعتی کشور در سال های اخیر اظهار کرد: وقتی تامین نقدینگی برای پرداخت ابتدائی ترین نیازهای فعالیت اقتصادی مانند حقوق کارگر و خرید مواد اولیه دغدغه اصلی یک صنعتگر می شود، نمی توان از او انتظار داشت همپای قدرت های بزرگ جهانی پیش برود.
        وی ادامه داد: صنعتگران بارها عنوان کرده اند که برای یک انتقال ساده پولی با خارج از کشور با مشکل مواجه هستند، در این شرایط همین که تولید را حفظ کرده و در زمینه های کمی و کیفی دستاوردهایی نیز به دست آورده اند باید مورد تقدیر قرار گیرند.
        .فولاد زاده افزود: اگر بخواهیم تنها از منظر کیفیت در امر تولید خودرو نگاه کنیم باید گفت خودرو محصولی است که از تولیدات حدود 60 رشته صنعتی دیگر ساخته می شود و برای افزایش کیفی خودرو ضروری است، تولیدات این رشته ها افزایش کیفی پیدا کنند.
        این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تولید کنندگان قطعات مورد نیاز تولید خودرو معمولا بنگاه هایی کوچک تر هستند که از نابسامانی های اقتصادی اخیر لطمه دیده اند، افزود: وقتی قطعه سازان افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه ای مانند مواد پلیمری، آلومینیوم، چدن، فولاد و … را تجربه کرده اند، چگونه می توان انتظار داشت در کنار این افزایش هزینه ها به افزایش کیفیت های آنچنانی نیز دست یابند؟
        وی تصریح کرد: برخی از قطعات و مواد اولیه صنعت خودرو نیز از خارج کشور تامین می شود که محدودیت های بین المللی و نوسانات نرخ ارز باعث شده است تا دست صنعتگران خودرو و قطعه سازان برای انتخاب گزینه های کیفی تر بسته تر باشد.
        تین کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه برشمردن این مشکلات به معنای عدم افزایش کیفی قطعات و محصولات نهایی در صنعت خودرو نیست، افزود: نگاه کارشناسانه به خودروسازی و تولیدات این صنعت نشان می دهد که با وجود مشکلات متعدد و عدیده ای که در مسیر حرکتی آنها وجود داشته یا به تازگی ایجاد شده، اما در زمینه های کمی و کیفی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته اند که شایسته تقدیر است.
        این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: در ساختار اداری، نظارتی و اقتصادی کشور سازمان ها و مجموعه هایی که وظیفه نظارت بر کیفیت و استانداردسازی تولیدات کشور از جمله خودرو را دارند، کم نیستند. از این رو بهتر است اظهارنظر در خصوص میزان ارتقای کیفی محصولات تولیدی کشور به عهده آنها گذاشته شود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بی نام

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (26 ديدگاه)

        حسین من ازت یه سوال دارم
        گفتی بــــــاز به نقطه ی طــــــــــــــــلایی میرسیم؟!!!!!!!
        مگه ما اصلا نقطه طلایی داشتیم عزیز؟
        من یادم نمیاد.فقط اگه یادم بندازی ممنون میشم داداش.
        بابا ملت نمیتونن 17 تا پیاده بشن واسه یه پراید.میفهمی این مبلغ واسه یه خونواده معمولی ینی چی؟ میفهمی درآمد چند وقتشونه؟ بابا بس کنید این شعارهای پوچ و تو خال رو

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. alireza

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (19 ديدگاه)

        حسن جان من واقعا دوست دارم کمی با تو در کمال احترام و دوستی صحبت کنم . بالاخره هممون ایرانی هستیم و یک مشکل داریم . لطفا جواب بده . من طرز فکرم نزدیک به این اقای بی نام هستش که جوابتو داده جوابشو بده ببینیم کدوممون راست میگیم و کودوممون گول حرفای بعضی هارو خوردیم.
        اگه واقعا جوابی داری بگی لطفا بگو چون با جواب ندادنت هم خودتو خراب میکنی هم کسانی که به حرفت اعتقاد دارند. اگه هم کسی مانند حسن فکر میکنه لطفا حرفشو بزنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. خودرو

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        بله کاملا موافقم توی اینترنت داشتم میگشتم به یه خبر جالبی دست پیدا کردم گفتم بد نیست دوستان یه نگاهی بهش بندازن

        یک کارشناس اقتصادی به «عصرخودرو» گفت:

        حفظ تولید در شرایط سخت کنونی شایسته تقدیر است

        عصرخودرو: یک کارشناس اقتصادی گفت: ارتقا کیفی در محصولات تولیدی خودروسازان در چند سال اخیر شاید با اهداف و برنامه ریزی های آنان منطبق نبوده است
        به گزارش «عصرخودرو» حمید فولاد زاده افزود: اما با در نظر گرفتن مشکلات و موانعی که برای صنعت و تولید کشور به ویژه خودروسازی به وجود آمده است می توان گفت عملکرد آنها از حد انتظار نیز مطلوب تر بوده است.
        وی با اشاره به چالش های اقتصادی و صنعتی کشور در سال های اخیر اظهار کرد: وقتی تامین نقدینگی برای پرداخت ابتدائی ترین نیازهای فعالیت اقتصادی مانند حقوق کارگر و خرید مواد اولیه دغدغه اصلی یک صنعتگر می شود، نمی توان از او انتظار داشت همپای قدرت های بزرگ جهانی پیش برود.
        وی ادامه داد: صنعتگران بارها عنوان کرده اند که برای یک انتقال ساده پولی با خارج از کشور با مشکل مواجه هستند، در این شرایط همین که تولید را حفظ کرده و در زمینه های کمی و کیفی دستاوردهایی نیز به دست آورده اند باید مورد تقدیر قرار گیرند.
        .فولاد زاده افزود: اگر بخواهیم تنها از منظر کیفیت در امر تولید خودرو نگاه کنیم باید گفت خودرو محصولی است که از تولیدات حدود 60 رشته صنعتی دیگر ساخته می شود و برای افزایش کیفی خودرو ضروری است، تولیدات این رشته ها افزایش کیفی پیدا کنند.
        این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تولید کنندگان قطعات مورد نیاز تولید خودرو معمولا بنگاه هایی کوچک تر هستند که از نابسامانی های اقتصادی اخیر لطمه دیده اند، افزود: وقتی قطعه سازان افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه ای مانند مواد پلیمری، آلومینیوم، چدن، فولاد و … را تجربه کرده اند، چگونه می توان انتظار داشت در کنار این افزایش هزینه ها به افزایش کیفیت های آنچنانی نیز دست یابند؟
        وی تصریح کرد: برخی از قطعات و مواد اولیه صنعت خودرو نیز از خارج کشور تامین می شود که محدودیت های بین المللی و نوسانات نرخ ارز باعث شده است تا دست صنعتگران خودرو و قطعه سازان برای انتخاب گزینه های کیفی تر بسته تر باشد.
        تین کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه برشمردن این مشکلات به معنای عدم افزایش کیفی قطعات و محصولات نهایی در صنعت خودرو نیست، افزود: نگاه کارشناسانه به خودروسازی و تولیدات این صنعت نشان می دهد که با وجود مشکلات متعدد و عدیده ای که در مسیر حرکتی آنها وجود داشته یا به تازگی ایجاد شده، اما در زمینه های کمی و کیفی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته اند که شایسته تقدیر است.
        این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: در ساختار اداری، نظارتی و اقتصادی کشور سازمان ها و مجموعه هایی که وظیفه نظارت بر کیفیت و استانداردسازی تولیدات کشور از جمله خودرو را دارند، کم نیستند. از این رو بهتر است اظهارنظر در خصوص میزان ارتقای کیفی محصولات تولیدی کشور به عهده آنها گذاشته شود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. jj

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        برادر “صباح” رو که اشتباه نوشتی عزیز! بقیه برادران مثل اینکه متوجه نگردیده اند!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. محمد

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      واقعا عالی بوددددددددددددددددددددددددددددددددددد.ویکتور هوگو هم با این ذهنش چنین جملاتی رو نگفته بود . معرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررکه بود . بی نهایت زیبا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. شهریار

      ۱۷ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. جواب

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام راستش این متن رو دیدم دلم به حال خودم و کشورم سوخت 254 نفر که برای
      تخریب تولید داخلی و 3 نفر برای کمک به کشورمون ، تولید کنندگان با مشکلات زیادی روبرو هستند
      1.قیمت بالا مواد خام
      2.تکنولوژی قدیمی و پائین بجای وارد شدن تکنولوژی جدید خودرو لوکس وارد میشه
      3.کارگر بسیار گران قیمت و کم بازده یعنی از شما 254 نفر
      4.رقبا بسیار قدرتمند چه از لحاظ تبلیغات چه از لحاظ رسانه
      5. دید افراد نسبت به تولید داخلی
      6.جنس تقلبی با نام مارک ایرانی ببرن شرکت خودشون نمیدونن کدوم اصل هست
      میدونید یک فرد چینی روزی 15 ساعت با کمترین دستمزد کار میکنه
      تمام خودرو سازی های خارجی فشار روی کارکنانشون هست و در صورت بد عملکردن
      اخراج میشن با یک تخلف زندگیشون رو از دست میدن
      کدومتون تو رشته خودش موفق بوده ؟؟؟
      اول به خودت نگاه کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواب

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اقای بی نام ، از بیرون اب گفتن شنا مثل اب خوردن هست راحت هست
        ولی وقتی توی اب افتادی و داشتی غرق میشدی میفهمی که شنا کردن
        توی اب زلال نه توی باتلاق سخته
        بجای اینکه توی رشته خودمون بهترین بشیم توی تخریب بهترین میشیم
        کشور بدون متخصص در ضمینه فنی خودش سخته پیشرفتش
        تا وقتی که باور نداشته باشیم به خودمون هیچ نمیشیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. نيما

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (121 ديدگاه)

      چه جلو داشبرد قشنگی داره
      ولی دندش رو کپ ب ام و زدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بانک عکس خودرو (carimage.ir)

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (98 ديدگاه)

      واقعا زیباستـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
      .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. alireza

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام جناب خودرو
      ممنون از متنتون .
      ما الان حدود 30 سال هست که خودروسازی مستقل داریم چرا تو این سی سال هیچ کاری نکردند ؟ ایا سی سال برای رساندن کیفیت خودرو به استاندارد جهانی کمه ؟ چند شب پیش اخبار اعلام کرد که خودروسازها به زودی خودروهای دو ایربگه میسازند ! بعد از سی سال تازه میخواهند دو تا ایربگ بذارند. بابا برید چین رو نگاه کنید روی هم 5 سال نیست که خودروسازی داره اما خودشو رسونده به کیفیت استاندارد.برید خودروسازی برزیل رو نگاه کنید که اینم روی هم 5 سال از عمرش نگذشته ولی خودشو رسونده به استاندارد. دیگه کره که جای خود دارد.
      این متنی که شما گذاشتید همه اش دروغ و بهونه است برای اینکه گند کاریشان را بپوشانند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Infinite

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    طراحی بسیار زیبایی داره. از طراحی کواتروپورته 2013 خوشم نیومده بود ولی این مدل واقعا زیباست.
    _________________________________________________________
    خبر جدید:
    بوگاتی در صفحه ی فیسبوک خودش خبر از یک ابرخودروی 1600 اسب بخاری با شتاب کمتر از 2 ثانیه دادهـ…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مسی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    عجب عظمتی داره ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. peiman09

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (134 ديدگاه)

    بالاخره مجبور شد … الان هم خیلی باید تلاش کنه تا در حد همکلاسی های آلمانی یا انگلیسی خودش بکشه بالا .. اگه مصرف سوخت بالاشو پایین نیاره حرفی واسه گفتن نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. perna

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقای ضعیف قلب عزیز
    شما که توی قطر زندگی می کنی می تونی یه راهنمایی کوچیکی بکنی که چرا اینقدر عربا مایه دارند؟
    سواله برام واقعا. دولت بهشون یارانه های کلان میده یا کلا حقوق اونجا خیلی بالاست

    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ma

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به زودی صاحب اینترنت ملی خواهیم شد.اونوقت میخوام ببینم پدال از کجا مطلب پیدا میکنه بذاره!!!!!!!!!!!
    بابا بچسبید به همین خودروهای ناب خودمون!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hossein

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آره راست میگی به زودی به این فیض نائل خواهیم شد و باید راجب تایپ های مختلف خودروی مشهور kia pride مطلب بخونیـــــــــــــــــــــــــــــم.!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ba

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایتالیایی اصیل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهزیار

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی مطمئنا در رقابت با کلاس ای و سری 5 کم میاره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. edris

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    حسین واقعا خوابی یا خودتو زدی بخواب آخه آدم انیقدر …………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کیانوش

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    حسن جان نمیدونم خوابی یا خودتو زدی به خواب !
    با فرض این که خوابی !! یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه دیگی که واسه من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه!
    خودرو سازی که پراید رو 17 میده به مردم همون بهتر که نابود شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. peiman09

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (134 ديدگاه)

    کسی که خواب میشه بیدارش کرد اما کسی که خودش زده به خوابی نه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. hamed

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    با اون نامه بیشتر از ماشین حال کردم.دمت گرم/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد.............

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    محرف نماینده قم جالب …………
    آیا ساختن قطعات اتومبیل برای جوانان از ساختن هواپیماهای جنگنده سخت‌تر است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ضعیف قلب

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام خدمت perna عزیز اولا تشکر بابت سؤال شما و ثانیا در جوابتون باید بگم که
    بحران اقتصادی که از سال 2008 و تا حالا که ادامه داره .، برای خیلی کشورها مصیبت بود اما برای قطر برکت بود!!!
    و بیشترین سود و درآمد قطر از نفت و گاز است
    و حالا شما تصور بکنید کشوری که کل جمعیتش فقط 300هزار نفره ،با این همه پول هنگفت چکار کنه!
    البته واسه ما مقیمیها که قطری بحساب نمیایم خیلی فرقی نداره .
    مثلا یک کارمند حکومتی غیر قطری اگر حقوقش 1000دولار باشه، قطری حقوقش 15هزار دولار است!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. perna

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ماشالله به ملکتشون

      خوش بحالشون
      باز هم مرسی از جوابت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ضعیف قلب

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اما راجب خودرو :
    در قطر با وجود اینکه اینهمه قطریها وضع مالی توپی دارند ، اما هیچ خودرویی به اندازه تویوتا مورد اطمینان ن ومرغوب نیست ..
    و 80در صد از قطریها صاحب لاند کروزر هستند .
    و جالب اینه که تمام خودروهای شرکتهای دیگه بعد از 5سال اگر خواستی بفروشی 60در صد از قیمتش از دست میدند مانند BMW X5-BMWX6-RANG ROVER -PORCHE ceyan و حتی مرسیدس بنز .
    اما این تویوتا لاندکروزر و هایلوکس و کامری هستند که بعد از 5سال تنها 30در صد از قیمتش از دست میدند!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمدعلی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    اولا که اگه ما بخواهیم خودرو درست کنیم توانش رو داریم ولی برا مسولین به صرفه نیست هزینه کنند چون هزینه باعث کاهش درامد اونها میشه دوما مسولین اصلا ارزشی برای جون ملت قائل نیستند . شرکت مرسدس به خاطر اینکه سرنشین ها و راننده و عابر پیاده در هنگام حادثه هیچ اتفاقی براشون نیفته اومده رو کاپوت و رو کمربند ایمنی ایربگ گذاشته بماند 20 تا ایربگ اضافی داخل خودرو گذاشته . مت هم از سال 1985 تا به حال خودرو سازامون هیچ غلطی نکردن حالا بیایم ازشون حمایت کنیم ؟؟؟؟ والا من یکی دوست دارم سر به تنشون نباشه .
    فقط میخام بدونم کدوم یک از مسولین ما پراید یا پژو 405 سوار میشن ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. پوراحمدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    دوستان من شما روزگار این حسین آقا رو سیاه کردین ولش کنین بنده خدا رو. حالا بنده خدا تیبای هاچ بک و پراید دنده اتوماتیک رو دیده دلش خوش شده چیکارش دارید بذارید خوش باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. alireza

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ایول داداش که خودتو بی نام معرفی کردی -دمت گرم زدی تو خال -همه حقیقت رو گفتی -دستت طلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. arash.cc

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقایون ماشین باز فعلا مازراتی و بقیه رو ول کنید بچسبید به حجمه های سنگین جهانی!!!اقا حسن فامیل مدیر عامل سایپا هستی یا ویران خودرو!جون خودت راستشو بگو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. amir

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    میدونید بچه ها همیشه پیش خودم فکر میکنم اینها همه یه خوابه!!! این منجلابی که واسه ما جوونا درست کردن یه خوابه!!! ولی حیف… ما تو کشوری هستیم و زندگی میکنیم که از لحاظ منابع طبیعی نفت گاز و غیره… اکثر کشورهای دنیا حسرت ما رو میخورند. ولی مردم خودمون بی نصیب… یعنی جوونای ما باید حسرت اون عربای ملخ خور رو بخورن؟!! چرا ما اینقدر بدبختیم که به یک فرقون باید 17 18 میلیون پول بدیم؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. erfan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا قیمتش اعلام کنین لطفا هنوز ارتاتاک کواتروپورته نیاورده ما باید با 2011 سر کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد.............

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اینا خودشون پولشون میلیاردیه و واسشون فرق نداره پراید 6 یا 60میلیون باشه
    اینا خر پولان که اصلا نگاه به قیمت ماشینای داخلی هم نمیندازن این خودروسازا هم که جز خر پولان پس چرا بیان به فکر مردم باشن
    کافیه تا ابد پراید و پزو رو مونتاز کنن بدن مردم پول حروم بخورن.خاک تو سرشون که حاظر نیستن کمتر بخورن و بیشتر به کیفیت توجه کنن
    به خدا قسم نونشون حرومه
    آخ که چقد ما جوونا بد بختیم بخدا چقد حسرت
    بخدا از پارسال پول جمع کرده بودم یه کمری 2007 کار کرده بخرم امسال که پولم جمع شد همون ماشین 3 برابر شد قیمتش
    دلم به حال خودم و جوونای مث خودم میسوزه
    خیلیا هم بدن پول واسه پراید لگن جمع کردن که(خدایا)پول اونم حالا ندارن. آخه مگه ما همونایی نبودیم که میگفتیم پرید 6 تومن نمی ارزه حالا کارمون به جایی رسیده میگیم کاش برگرده به قیمت 10 تومنی قبلیش
    افسوووووووووووووس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    وقتی عکس این ماشین خارجی ها رو آدم میبینه روحیه اش عوض میشه.حالا چه برسه به اینکه توش بشینی و برونی.خدایی یه لحظه به این فک کنید که صبح بشینی تو همچین ماشینی و بری سرکار.چقد فرق میکنه با اینکه بشینی تو سمند پایه گاز سوز صفر صبح استارت بزنی ببینی نمیره رو cng. و عصبانی بلند میشی میری سرکار و تا شب ذهنت درگیره و همه کارای مردم رو فرمالیته تحویل میدی.چون ذهنت درگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Speed3

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    راست میگن دیگه!خیلی در مورد خودروسازان بی انصافین !دو سه سال صبر کنین سایپا زده تو گوشه تویوتاو مزدا!آخه کدوم ماشین خارجی تونسته با یه تعویض چراغ اینقدر فروش کنه؟!این نشون اصالت و کیفیته..تو خیابون نگاه کن کدوم مزدایی به سرعت پراید می تازه؟!تو همون خیابونی که مزدا3 50 تا به زور میره پراید می بینی 120 تا میره!!بعد بگین سایپا بد..شماها دیگه کی هستین!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. yalda

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه ماخودمون باعث این مشکلات شدیم اگ ما ماشین های سایپاو ایران خودرو رو نخریم فک نمیکنین اونهاهم حداقل ب فکرکاهش قیمت بیافتن؟ اماما باپیش خریدداریم حمایتشون میکنیم و اونها همین رو میخوان
    سزای گران فروش نخریدن است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ایران خودرو

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من واقعا وقتی این ماشین هارو می بینم گریم می گیره واقعا شرمنده ملت ایرانم :**(
    من خودم به شخصه آشغالایی کی بیرون می دمو سوار نمی شم .
    ملت فقط وقتی سوار ماشینایه ما شدین زیاد گاز ندین این ماشینا زیاد برای کورس و لایی عالی نیستن
    لذا زنده شما برای ما لازمه چونکه محصولات دیگری نیز در راهن و الله تعالی که خداوند هم مارا خواهد بخشید به هر حال خود شما خواستین که رو پای خودمون وایسیم پس آه و اوه نکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا