مسابقات

امیدواری به فراموشی خودروهای وحشتناک چند سال اخیر فرمول 1

فرناندو آلونسو از طرفداران مسابقات فرمول به خاطر حضور خودروهای وحشتناک در چند سال اخیر عذرخواهی کرده و ابراز امیدواری کرده که طرفداران بتوانند هر آنچه را که دیده‌اند فراموش کنند. هم‌اکنون خودروها ظاهر بهتری دارند.

fernando-alonso-mclaren-mcl32
وضع قوانین جدید برای مسابقات فصل پیش رو به این معنی است که تیم‌ها خودروهایی با ظاهر خاص‌تری را معرف کرده که تقریباً تحسین اکثر افراد حاضر در مسابقات را برانگیخته است.

fernando-alonso-mclaren-mcl32-02
راننده تیم مک لارن یعنی فرناندو آلونسو یکی از بزرگ‌ترین منتقدان خودروها در چند سال گذشته بوده و اذعان کرده که طرفدار نسل جدید این خودروهاست. او گفته است:

تنها نتیجه‌گیری من این است که خودروها ظاهر خوبی دارند. این خودرو قطعاً در پیچ‌ها سریع‌تر هستند بنابراین بازگشت احساس داون فورس در پیچ‌ها و توانایی رسیدن به حد نهایی خودروها موضوع خوبی است.
بنابراین من از این موضوع خوشحالم. من خودروهای دیگری را نیز در پیست دیدم که ظاهر بسیار بسیار خوبی داشتند. من به خاطر این کار خوشحالم.
من از طرفداران به خاطر خودروهای وحشتناک ۵ یا ۶ سال اخیر عذرخواهی می‌کنم.

stoffel-vandoorne-mclaren-mcl32-01
البته این راننده اسپانیایی گفته که احساس پشت فرمان خودروهای یک دهه‌ی پیش هرگز تکرار نخواهد شد. در آن زمان خودروهای بسیار سبک‌تر و قوانین نیز تا این اندازه محدودکننده‌تر نبودند.

stoffel-vandoorne-mclaren-mcl32
آلونسو گفت:

احساس پشت فرمان خودروها هرگز همان احساس سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ نخواهد بود زیرا خودروها از نظر آئرودینامیکی آزادی عملی را داشتند که امروز ندارند.

mclaren-honda_mcl32_3
او ادامه می‌دهد:

با وجود پیشرانه‌هایی که بسیار متفاوت هستند مخصوصاً با ۱۳۰ کیلوگرم وزن کمتر نسبت به آنچه داریم این موضوع بیشتر نمایان می‌شود.
در بحث زمان طی یک دور پیست شاید امکان برابری وجود داشته باشد اما اگر شما این لاستیک‌ها را روی خودروهای ۲۰۰۴ بگذارید شاید زمان ۱ دقیقه و ۱۴ ثانیه یا چیزی شبیه آن را ثبت کنیم بنابراین تفاوت وجود دارد.

f1-w08-eq-power-2
اما آلونسو می‌گوید خودروهای امسال فرمول ۱ واقعاً خوب هستند:

من واقعاً آنچه را که دیروز و امروز دیدم دوست دارم؛ بنابراین امیدوارم این احساس به طرفداران و مردمی که به پیست می‌آیند یا از تلویزیون می‌بینند نیز منتقل شود؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند آنچه را که در سال‌های گذشته دیده‌اند فراموش نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. MPH

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    .
    معرکه ای ماتادور عزیز
    .
    حیف که 2 سال (اگه امسال هم وضع تغییر نکنه 3 سال) از عمر یکی از بهترین راننده های تاریخ فرمول یک،به خاطر رقابتی نبودن موتورهای هوندا هدر رفت……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      کاش میشد دوباره به فراری برگرده. راننده ی بزرگیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ELEMENTO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    دلم میخواد یک بار دیگه قهرمانی آلونسو ببینم.
    بعد از 5 سال ، آلونسو کسی بود که به سلـطنت مایکل شوماخر دوست داشتنی در فرمول 1 پایان داد.
    اونم با تیم رنو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهزاد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    در سال 2005 قانونی به فرمول یک وارد شد که در آنسال تعویض تایرها در حین مسابقه ممنوع شد و فقط با یک تایر ماشین ها به مسابقه میپرداختند؟
    در اون سال دو شرکت میشلن و بریجستون تامین کننده بودند ولی شرکت بریجستون نتوانست تایر مناسبی در اختیار فراری و برخی تیم های دیگر بزاره که در نهایت فقط با یک قهرمانی در آمریکا اونهم به خاطر عدم حضور تیم های شرکت کننده با تایر میشلن به کار خودش پایان داد.
    نتیجه اینکه در اون سال آلونسو قهرمان شد و رقیب مستقیم در اون زمان رایکونن بود و شوماخر اصلا نتوانست به خاطر شرایط بد تایرها برای قهرمانی بجنگه.
    حالا دوستان دستی در تاریخ همه چیز دارن بماند ولی حداقل میتونن راجب اتفاقاتی که ندیدن همینطوری بیانیه و گاهی طومار صادر نکنند.
    در سال 2006 هم یک اتفاق باعث شد قهرمانی از چنگ شوماخر خارج بشه ولی در کل چیزی از ارزش های فرناندو کم نخواهد شد و وی جزو بزرگان تاریخ فرمول یک خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ***حالا میخوام در مورد شوماخر و فراری بحث کنم :

      ببین دوست محترم ، سال 2005 و 2006 ، شوماخر دیگه 35 سال سن رو رد کرده بود.
      در 10 سال اخیر میانگین سنی رانندگان فرمول 1 برابر با 26 سال بوده.
      بعد از 30 سال راندمان کاری و توانایی ریسک پذیری رانندگان به شدت پایین میاد و اکثرا دیگه به فکر بازنشستگی میافتن.
      حال اینکه مایکل شوماخر کم کم داشت به 40 سال سن میرسید.

      از اون طرف ، فرناندو آلونسو ، یک جوان 24 ساله بود و در اوج جسارت و مهارت رانندگی و به قول خودمون بی کله بودن. ( که لازمه ی فرمول یکه)
      دوران اوج مایکل شوماخر در همون سال 2004 و در سن 35 سالگی به پایان رسید ، چون نسل فرمول 1 عوض شده بود ، نسل جدیدی از رانندگان به مسابقات فرمول 1 پا گذاشته بودند که تجربه ی شوماخر برای رقابت با اون ها کافی نبود.

      مشکل از تایر های Bridgeston هم نبود ، وگرنه سال بعد یعنی 2006 ، فرناندو آلونسو برای بار دوم قهرمان نمیشد.
      فراری ، مکلارن ، براون و ردبول در سال های 2007 ، 2008 ، 2009 و 2010 با همین تایر ها مسابقه دادن و قهرمان شدن.

      یک سال تایر خوب نبوده ، 😃😃😃 یک سال موتور های مرسدس قوی تر بوده 😃😃😃 یک سال آیرو دینامیک ماشین های ردبول بهتر بوده 😃😃😃 یک سال هم دلفین ها پرواز کردند😃😃😃، یک سال هم اتوگاید مجله ی زرد شده.😃😃😂
      ای خداااا ! بالاخره کی قراره نوبت قهرمانی فراری بشه !😁

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ELEMENTO

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        با احترام ،
        تا وقتی اون 3 مشکلی رو که گفتم برطرف نکردید ، اصلا به کامنت های شما توجهی نکرده و نخواهم خوندشون .
        چون اعتقاد دارم اون 3 مشکل ، آفت بحث و تبادل نظر اند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Amin

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (155 ديدگاه)

        میشلن سال ٢٠٠۵ به بعددیگه تامین کننده ی تایر نبود و این که خود فرناندو اذعان کرده که تایر هاى میشلن بهتر از بریجستون وگرنه اگه میشلن همچنان در مسابقات بود بسیارى از معادلات و قهرمانى هارو تحت تاثیر میگذاشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    آقا مجید ممنون از نقد خوبتون ولی ای کاش قبل انتقاد کردن اول یک انسان از خودش شروع کنه و در این فضای مجازی بحث شخصیت و سایر موارد بی مورد هست همانطور که بنده به برخی علوم فنی و تاریخی و آماری ایراد میگیرم و کاری به شخصیت شما ندارم چون به خودتون مربوط میشه.
    در سال 2006 شوماخر در پیست سوزوکا اول بود اون هم با اختلاف خوب ولی چند دوری رکوردهای خوبی نمیزد که نشان از یک مشکل بود و ناگهان دود از خودروی شوماخر بلند شد و آلونسو از کنارش رد شد و همان ده امتیاز از دست رفته باعث شد که قهرمانی از کف بره و در اون سال ایشان 36 ساله بودن.
    ما میگیم قانون عدم تعویض تایر و تمام کردن مسابقه با یک تایر در اون سال باعث عدم رقابتی بودن خودروهای فراری بود که سال بعد این قانون برداشته شد بعد شما تفسیر میکنید که این تایرها در فلان سالها استفاده شده! خب با این تفسیر چجوری بحث با شما نتیجه میده؟
    اون زمان دو شرکت تامین کننده تایر بودن که فراری از بریجستون و مکلارن و رنو از میشلین استفاده میکردند و بعد ها فقط یک تامین کننده شد که بریجستون بود و بعد نوبت به پیرلی رسید.
    در آخر شاید بنده نهایت در چند مطلب بین صدها مطلب چیزی بنویسم چون مثل شما راجب هر خودرو و هر برندی وارد نیستم و دلیلی نیست در هر مطلب ده ها کامنت که اکثرا مبنایی درست ندارند بنویسم چون هر چی بیشتر حرف بزنی بیشتر اشتباه میکنی…
    مثلا یک سوال از شما؟
    تفاوت رانندگی یا همان سبک بین شوماخر و همیلتون در چی هست اگر شما که مدعی طلایه دار کامنت های علمی هستی بتونی اینو روشن کنی منو بنده ی خودتون خواهید کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز در چند کامنت جوابت رو برای بار آخر میدم. تا مطمئن بشم همشون تایید میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ELEMENTO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مورد اول ?
    دوست عزیز ،

    پیکان انتقادات بی مورد و افراطی شما همیشه متوجه من بوده و هست ، من با این مشکلی ندارم ، هیچ ناراحت نیستم ، اما از این که این حرف ها ( و شاید به گمان خودتون تیکه انداختن ها) رو در لفافه انجام میدید و فکر میکنی من متوجه نمیشم یا نمیفهمم یا حافظه ی بلند مدتم کار نمیکنه و بعد از ۲ ساعت همه چیز رو فراموش میکنم ، ناراحت میشم.

    پس مطمئن باش شما خیلی بیشتر از سهم خودت از من انتقاد کردی. اونم نه انتقاد درست ، گیر دادن های الکی و انتقاداتی که با تفکر اشتباه خودت درست میکنی.
    حالا من بعد از این همه مدت یک بار از شما انتقاد کردم و تو هم در جواب من میگی « خوبه که آدم اول از خودش شروع کنه » !!! ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ELEMENTO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ادامه …?

    بیین دوست عزیز ،
    من یک بار گفتم ( فتل برای آلونسو این فصل خیلی مشکل درست کرد )،
    شما میای میگی ( تو فرمول ۱ نگاه نمیکنی ، وگرنه میفهمیدی ماشین آلونسو اصلا به فتل نمیرسه ) !!!
    یا اینکه به اون دوست طرفدار لامبورگینی گفتید ( شما و دوستانتون از فرمول ۱ سر در نمیارید ) !!!

    حالا این خبر رو بخون که در 95/9/1 به دست من رسیده :

    آلونسو: پیست فقط برای فِتِل نیست
    راننده اسپانیایی تیم هوندا، سباستین فتل را تهدید کرد که در برخورد بعدی، جایی برای فرار به او نخواهد داد.
    آلونسو: پیست فقط برای فِتِل نیست
    به گزارش “ورزش سه” و به نقل از تسنیم، در مرحله گذشته مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان که در برزیل برگزار شد، فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی تیم مک‌لارن – هوندا و سباستین فتل، راننده آلمانی تیم فِراری برای کسب عنوان هفتمی تلاش می‌کردند، ولی در پیچ یازدهم، آلونسو مجبور شد برای جلوگیری از برخورد با فتل از پیست خارج شود و در نهایت دهم شد.

    آلونسو در مورد این برخورد گفت: باید به فتل یادآوری کنم که پیست فقط برای او نیست و به همه راننده‌ها تعلق دارد. من برای اینکه با او برخورد نکنم از مسیر خارج شدم. اگر در لحظه سبقت کردن فتل، من در کنار دیوار بودم، قطعاً به دیوار برخورد می‌کردم. دفعه بعدی اما چنین کاری نمی‌کنم و مستقیم به ماشین فتل می‌زنم. در این صورت او بیشتر از من ضرر خواهد کرد.
    وی در پایان گفت: اگر من فضایی برای راه دادن به او داشته باشم، مشکلی نیست ولی یک روز، دیگر چنین کاری نمی‌کنم تا او متوجه شود که پیست برای همه است.

    .
    .

    این خبر و چند مورد مشابه از درگیری های فتل و آلونسو نشون میده که حرف شما درست نیست.
    اما شما میای میگی ماشین آلونسو ( مکلارن) اصلا به فتل ( فراری) نمیرسید.
    برای اثباتش هم به من و چند نفر دیگه میگی شما از فرمول 1 سر در نمیارید.
    انگار خودت مهندس ارشد فرمول 1 هستی

    حالا سوال من اینه چرا این حرف رو زدی ؟
    جوابش رو خودم بهت میدم : چون متعصبی و میخوای به هر قیمتی به خودت و بقیه بقبولونی که بقیه در حد فراری نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ELEMENTO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ادامه ??
    من اینجا گفتم
    ((بعد از 5 سال ، آلونسو کسی بود که به سلـطنت مایکل شوماخر دوست داشتنی در فرمول 1 پایان داد))

    شما اومدی میگی
    ((حالا دوستان دستی در تاریخ همه چیز دارن بماند ولی حداقل میتونن راجب اتفاقاتی که ندیدن همینطوری بیانیه و گاهی طومار صادر نکنند.))

    من ازت سوال دارم :
    دست بردن در تاریخ که به من نسبت دادی چه حرفیه که میزنی ؟
    طومار یعنی چی ؟
    بیانیه اینجا جه معنی داره ؟
    به حساب خودت تیکه میندازی دیگه آره؟

    ندیدن انفاقات یعنی چی ؟
    مرد حسابی مگه خودت مهندس ارشد فراری بودی و از کنار زمین مسابقات رو زیر نظر داشتی ؟!???

    آیا موفقیت های شوماخر بعد از شکست خوردن از آلونسو دوباره تکرار شد؟
    جواب : خیر.
    پس این همه حرف الکی سرهم کردن و از بیانیه و طومار و دست بردن در تاریخ و … صحبت کردن یعنی چی ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ELEMENTO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ??⚪️⚫️
    مورد آخر ، بین دوست عزیز ، من احتیاجی به بنده ندارم ، پس خودت رو خسته نکن.
    فقط دلم نمیخواد من رو درگیر بحث های فرسایشی و الکی کنی و وقت جفتمون رو هدر بدی
    چون نه حوصله دارم و نه تایمش رو.

    .

    در مورد تفاوت این 2 راننده هم چیزی که از فرمول 1 دیدم و فهمیدم اینه :
    شوماخر در رانندگی تسلط بالایی داشت ، به ندرت مرتکب اشتباه میشد و بهترین استفاده رو از قدرت موتور داشت.
    از زمانی که شوماخر رو در فرمول 1 دیدم الان 10 سال میگذره. دو سال آخر که در فراری بود و همچنین سال های حضورش در مرسدس به دلیل مشغله ی کاری فرمول 1 دنبال نمیکردم.
    اما یادمه شوماخر ترمز گیری های بسیار سریع و پر قدرت داشت ، کنترل ماشین به ندرت از دستش خارج میشد و تایر ها خیلی کم پیش میامد قفل کنن.

    اما همیلتون ، بی کله تر و جسور تره. خشن و تهاجمی رانندگی میکنه و بیشتر روی اکسل جلو متمرکزه.
    همیلتون مثل شوماخر فشار زیادی به پدال ترمز میاره ولی توانایی کنترل شوماخر رو نداره. خیلی از اوقات چرخ سمت جلو و داخل قفل میکنه.

    بیشتر از این 100 خط میتونم بنویسم ، اما وقت ندارم ،

    امیدوارم دیگه وقتت رو با گیر دادندبه من و استارت زدن بحث ها تلف نکنی، چون قول میدم جوابی در کار نیست.

    گفتم که بعد ناراحت نشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    شما دقت نمیکنی و یک مسئله ای که در یک دور مسابقه از چند صد دور 21 مرحله اتفاق افتاده به عنوان اذیت برداشت میکنی به عبارت دیگر اینجا جزء را به کل تعمیم دادید.
    در اون رقابت فتل از آلونسو سبقت میگیره اما در خروج از پیچ کمی مشکل داشت که در هوای بارانی این اتفاق کاملا عادیه و آلونسو با دیدن این اتفاق خواست از بیرون پیچ سبقت بگیره که فتل راه اونو سد کرد و این مسئله در رانندگی همه ی راننده ها وجود داره و تا وقتی خطایی عامدانه و خطرناکی از سمت راننده ای روی نده هیچگونه مشکلی نیست و اگر نباشه که روح رقابت از بین میره.
    حالا شما گفتی که فتل فصل پیش خیلی آلونسو را اذیت کرد اینطور برداشت میشه که در 21 رقابت این دو نفر مثل رزبرگ و همیلتون پا به پای هم مشغول بودن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    تفاوت رانندگی شوماخر و همیلتون در ورود و خروج های پیچ بود به این شکل که شوماخر زودتر اقدام به ترمزگیری میکرد و بسیار نرم برعکس اون چیزی که شما دیدی تا در پیچ با سرعت بیشتری از اون خارج بشه ولی همیلتون دیرتر ترمز گیری میکنه و این کاهش سرعت در پیچ ها باعث میشه سرعت خروج کمتر باشه که در مورد همیلتون درست اشاره کردید.
    البته بسیاری از این تکنیک ها چند ساله بی فایده شده و به قول آلونسو شرایط اون زمان یه چیز دیگه ای بود و کلی ریزه کاری که باعث لذت بردن خود راننده ها و بیننده ها میشد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. B& m

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    شوماخر راننده بزرگی بود و دیگه کسی مثل اون ندیدم. اون رکورد بیشترین پیروزی و قهرمانی رو داره .شاید فتل بتونه اگه ماشین خوبی داشته باشه!
    دعا کنید شومی افسانه ای خوب بشه دوباره ببینیمش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرشاد سجادیان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    دقت کردید که طراحی و ترکیب رنگ خودروی جدید مرسدس چقدر عااالی و بی‌نقصه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. cfz

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    دوستان علاقه مند به فرمولا فقط کافیه برید داخل سایت فرمول یک ایران اونجا همه چی هس. توی گوگل بنویسید فرمول یک ایران خودش میاره سایتو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. akrh78

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    ماشین مک لارن از اون چیزی که تو عکس موقع رونماییش خیلی خیلی زیبا تره
    یکی از زیباترین ماشینای فرمول یک این فصله به نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا