مسابقات

فتل قهرمان قهرمانان شد

قهرمان چهار فصل فرمول یک و راننده کنونی تیم اسکودریا فراری، سباسیتین فتل موفق شد تا برای اولین بار جایزه «قهرمانِ قهرمانان» را از آنِ خود کند.

vettel wins 2015 ROC
vettel wins 2015 ROC
«فتل» برای کسب این عنوان در پشت فرمان یک KTM X-Bow نشسته بود. ROC یک رقابت اتومبیلرانی بین‌المللی است که از سال ۱۹۸۸، هر ساله در انتهای فصل مسابقات اتومبیلرانی برگزار می‌شود و تنها جایی است که در آن رانندگانی از فرمول یک، رالی جهانی، ایندی‌کار، نسکار و تورینگ‌کار در مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند. در این رقابت، تمام راننده‌ها از خودروهای یکسان مسابقه‌ای استفاده می‌کنند و در ابتدا، به صورت دوره‌ای در پیست مسابقه در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در انتها ۸ راننده برتر به دور حذفی راه پیدا می‌کنند. همچنین در فرمتی مشابه، رقابت جانبی قهرمانان ملت‌ها (ROC Nations) نیز از سال ۱۹۹۹ به این مسابقات اضافه شده است؛ جایزه‌ای که امسال به تیم انگلستان ۱ متشکل از «جیسون پلاتو» و «اندی پریائولکس» رسید. در هر دو رقابت ROC و ROC Nations، هر مسابقه دور حذفی بین راننده‌ها یا تیم‌ها، در سه مرحله در پیست انجام می‌شود که هر کس به دو پیروزی در آنها برسد، برنده مسابقه خواهد بود.

2015 ROC
۲۰۱۵ Race of Champions
2015 ROC
۲۰۱۵ Race of Champions
2015 ROC
۲۰۱۵ Race of Champions
سباستین فتل این پیروزی را در لندن، پس از پشت‌سر گذاشتن «آقای لمانز» یعنی تام کریستنسن، کسی که برای چهارمین بار در مسابقات نهایی ROC شرکت می‌کرد، به‌دست آورد. این در حالی بود که راننده‌های با استعدادی مانند قهرمان همیشگی ROC، دیوید کولتارد و قهرمان سری بلک‌پین انجورنس، الکس بانکوم، نتوانستند به بالاتر از مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کنند.

2015 ROC
۲۰۱۵ ROC
اعضای «تیم انگلستان ۱» شامل جیسون پلیتو و اندی پریو که از محبوبیت خاصی در بین تماشاگران محلی برخوردار بودند، نتوانستند بیشتر از مرحله یک‌چهارم نهایی پیش بروند و رقابت را به‌ترتیب، به «کریستنسن» و «بانکوم» واگذار کردند.

2015 ROC
۲۰۱۵ ROC
سوسی ولف که در آخرین مسابقه رسمی‌اش شرکت می‌کرد، در طول مرحله حذفی یک‌شانزدهم توسط هموطن و همکارش در «تیم‌ اسکاتلند» از دور بازی‌ها کنار رفت. در این مرحله پیتر سالبرگ نیز حضور داشت که به «فتل» برخورد کرده بود. همچنین دنیل ریکاردو، راننده تیم ردبول و نلسون پیکه، قهرمان بلامنازع مسابقات فرمول E به ترتیب، مغلوب راننده تیم فورس ایندیا، نیکو هالکنبرگ و «کریستنسن» شدند.

2015 ROC
۲۰۱۵ ROC
در همین حال، تماشاگران انگلیسی سر و صدای زیادی برای جنسن باتن به پا کرده بودند؛ کسی که مسابقه را به راننده همکارش در فرمول یک، فیلیپه ماسا واگذار کرد. این در حالی است که عملکرد «پلیتو» و «پریو» که به ترتیب، رومن گروژوان و رایان هانتر-ری (قهرمان ایندی ۵۰۰) را شکست داده بودند، بهتر از «باتن» بود.

2015 ROC
۲۰۱۵ ROC
سباستین فتل با وجود کسب ۶ کاپ ROC Nations توسط تیم آلمان با رانندگانی چون مایکل شوماخر، هیچگاه تاکنون در مرحله نهایی مسابقه قهرمانان حاضر نبوده است. ولی این رقابت، نشان داد که راننده فراری برای پشت‌سر گذاشتن دیگر شرکت‌کننده‌های مسابقه، چیزی کم ندارد. وی در این رابطه می‌گوید:

البته که از این پیروزی بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم. ولی این موضوع زمان زیادی برایم طول کشید! تاکنون بسیاری از رانندگان مسابقه در کلاس جهانی موفق به کسب این جایزه شده‌اند. من تاکنون تلاش‌های زیادی را برای رسیدن به این عنوان انجام داده‌ام و دفعات زیادی شکست خورده‌ام. ولی این بار بالاخره موفق شدم. مسابقه قهرمانان (ROC) لذت و هیجان زیادی در اختیار ما قرار می‌دهد. وقتی بچه بودیم و می‌خواستیم رانندگی مسابقه را شروع کنیم، این کار کاملاً برای لذت‌بردن انجام می‌دادیم و این نوع رقابت‌ها، یادآوری بسیار خوبی برای این موضوع است. ولی وقتی لبه کلاه ایمنی را می‌بندید، نهایتاً‌ این «موفقیت» است که شما را به پیش می‌برد. من چندین بار برای رسیدن به این پیروزی تلاش کرده بودم و امروز برای من، بیشتر غافلگیر کننده بود. همه می‌دانیم که این فرمت مسابقه بسیار سخت است؛ چرا که وقت زیادی در داخل خودرو نیستید و باید سریعاً ریتم خود را در آن پیدا کنید. امروز حس می‌کنم که این ریتم را بلافاصله پیدا کردم. هوا بسیار سرد بود، ولی جو بسیار خوبی بر مسابقه حاکم بود و از همه برای آمدن و تماشا کردن مسابقه تشکر می‌کنم.

شاید «کولتارد» فرصت این را داشت که قهرمانی خودش را در ROC تکرار کند، ولی در مقابل «وتل» در نیمه‌نهایی کاری از پیش نبرد.

2015 ROC
۲۰۱۵ ROC
2015 ROC
۲۰۱۵ ROC
2015 ROC
۲۰۱۵ ROC

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    وتل دوست داشتنی و محبوب به خودت و هوادارانات تبریک میگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    در مورد فرمت مسابقه هم توضیحی میدین ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. 1997

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    برای چنین مسابقه ی جالبی به نظرم بجای X Bow از کاترهم 620R یا Atom V8 استفاده می کردن بهتر بود. البته فکر کنم دلیل استفاده از X Bow بخاطر عرض کم پیست باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در این مسابقه، از قهرمانان مسابقات دیگه دعوت میشه و جذابیت خاص خودش رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saman

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    راننده تیم فورس ایندیا نیکو هالکنبرگه نوشتید نیکو روزبرگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. ممنون از دقت نظر شما. اصلاح شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. KOENIGSEGG

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    پس لوعیس همیلتون کجاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا