مسابقاتهفته نامه

فرمول یک دل‌تنگ نیکو روزبرگ نخواهد شد!

نیکو روزبرگ صادقانه‌ترین نمایش خود را برای آخرین آن نگه داشته بود.

f1-rosberg-announces-retirement-4
چند روز پس از رسیدن به رویای تبدیل شدن به عنوان قهرمانی جهان، پیچیده‌ترین راننده فرمول یک عصر خود با اعلام بازنشستگی‌اش در سن ۳۱ سالگی دنیای ورزش را شوکه کرد. ما باید انتظار چنین چیزی را می‌داشتیم.

Nico Rosberg wins Bahrain
او بیشتر از این که شور و شوق داشته و عاشق کاری که انجام می‌دهد باشد، به کسی شبیه بود که فقط می‌خواهد وظیفه خود را انجام دهد. رانندگان حرفه‌ای همواره نمی‌توانند قبول کنند که بالاخره روزی باید از خط پایان مسیر حرفه‌ای خود عبور کنند، ولی روزبرگ دقیقاً خلاف این قضیه را ثابت کرد. لذت مبارزه در سال‌های فعالیت او در فرمول یک جای خود را به پیدا کردن پایانی برازنده داد. در مسابقه جایزه بزرگ ماه گذشته ابوظبی که قهرمان فصل نیز قرار بود مشخص شود، بالاخره درب خروج به روی او باز شد.

f1-rosberg-announces-retirement-1
انتخاب بازنشستگی این آلمانی پس از برنده شدن اولین عنوان قهرمانی‌اش بسیاری از شک و شبهاتی را که پس از حضور او در تیم فرمول یک مرسدس بنز در ذهن من به وجود آمده بود را تأیید می‌کند.

Smart ebike and Nico Rosberg
تعویض جایگاه به عنوان راننده دوم از تیم ویلیامز برای به دست آوردن جایگاه راننده اول در مرسدس بهترین انتخاب برای داستان از پیش تعیین شده زندگی او بود؛ فرزند کِکه روزبرگ، قهرمان جهان فرمول یک در سال ۱۹۸۲، بالاخره در جایگاهی قرار گرفته بود که به سرنوشت خود دست یابد.

رزبرگ پسر و رزبرگ پدر، هر دو با سابقه قهرمانی جهان
رزبرگ پسر و رزبرگ پدر، هر دو با سابقه قهرمانی جهان
وی که به عنوان جانشین احتمالی هم تیمی خود، قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول یک، مایکل شوماخر همواره از او یاد می‌شد، همه جا زیر ذره بین قرار گرفته و بسیار معروف شده بود. روزبرگ خیلی زود به فردی تبدیل شد که دوست دارد دوباره به سایه‌ها بازگردد. از سویی دیگر، حضور او در تیم مرسدس شخصیت واقعی نیکو را برملا کرد.

مایکل شوماخر و نیکو رزبرگ
مایکل شوماخر و نیکو رزبرگ
گویی او هیچ از شخصیت پدر به ارث نبرده بود. میل آتشین به رقابت نمایش‌های زودگذری را به وجود آورد به گونه‌ای که نیکو جا پای پدر گذاشته بود. استعداد قوی به طور واضح در خون روزبرگ ها وجود دارد، ولی نیاز پایدار به نمایش آن در صحنه‌ای جهانی، به نظر می‌رسد بخشی از پکیج DNA این خانواده نیست.

Nico-Rosberg-Mercedes
بر خلاف پدرش، نیکو به گونه‌ای رفتار می‌کرد که می‌تواند بدون فرمول یک زندگی کند. از آن جایی که روزبرگ پیر شغل کشاورزی را به عنوان کسب و کار خانوادگی انتخاب کرده است، شک ندارم که امروز نیکو در گمنامی مطلق در حال شخم زدن زمین است.

rosberg
خاطره ماندگار من از روزبرگ به شکل مرد جوانی خواهد بود که نتوانست حضور لوئیس همیلتون را به عنوان یک رقیب جدی تحمل کند. دوست دوران بچگی قدیمی او به عنوان یک هم تیمی در مرسدس فقط برای او بدبختی آورد.

hamilton and rosberg
hamilton and rosberg
اگر همیلتون در تیم مرسدس حضور نداشت، من شک دارم که الان داشتیم در مورد بازنشستگی روزبرگ صحبت می‌کردیم. در طی آن روزهای خوب روزبرگ که شوماخر دیگر توانایی قبل را نداشت، نیکو به نظر می‌رسید از شرایط خود در مرسدس کاملاً راضی است. متاسفانه، ثابت شد که شکست دادن یک رقیب افسانه‌ای برای او مانند یک تسکین موقتی می‌باشد، ورود همیلتون در سال ۲۰۱۳ به تیم مرسدس برای جانشینی شوماخر به معنای پایان دوران خوش کوتاه مدت نیکو بود.

Hamilton Rosberg
کار روزبرگ پس از حضور همیلتون بسیار سخت‌تر شده بود، کسی که با مک لارن به عنوان قهرمانی جهان رسیده بود و با اهدافی بزرگ وارد تیم مرسدس شد. همیلتون در شخصیت روزبرگ فردی را پیدا کرد که پایه و اساس او را با چند کلمه می‌توان داغون کرد. رفتارهای هرج و مرج طلبانه همیلتون در مدت زمان کوتاهی پس از ورودش به تیم مرسدس به نظر می‌رسد شرایط را برای نیکو بسیار دشوار کرده بود.

Hamilton Rosberg
در حالی که از او خواسته شده بود تا در کنار همیلتون همکاری خوبی با هم داشته باشند، نتیجه یک افول شخصی کاملاً واضح برای روزبرگ شد. در حالی که همیلتون جای خود را در ضمیر ناخودآگاه وی گرفته بود، نیکو کنترل خود را دیگر از دست داد؛ جایگاه شماره یک در مرسدس برای همیشه اشغال شد، تا این که در ۲۰۱۶ نیکو دوباره آن را به دست آورد. در طی چهار سال، آن پایه و اساس شکننده نیکو زیر پاهای همیلتون خرد شد.

rosberg-hamilton-11
چه چیزی می‌توانست داستانی جذاب‌تر از رستگاری برای روزبرگی باشد که بالاخره موفق شده بود رقیب گردن کلفت خود را شکست دهد.

Nico Rosberg
پس از انتشار خبر بازنشستگی او، یکی از خبرنگاران فرمول یک با انتشار یک مطلب خوشحالی خود را از تبخیر تیره‌ترین ابر دنیای فرمول یک ابراز کرد. آن مطلب با یک جمله به پایان رسیده بود: “کسی دلش برای او تنگ نخواهد شد!”

Motor Racing - Formula One World Championship - Abu Dhabi Grand Prix - Race Day - Abu Dhabi, UAE
هرچند هواداران او قطعاً مخالف این موضوع خواهند بود، از دست دادن روزبرگ در دنیای فرمول یک به هیچ وجه غم انگیز نیست. بازنشستگی نیکو را با یک فرناندو آلونسو یا دنیل ریکیاردو جایگزین کنید، خواهید دید که هواداران از اسپانیا تا استرالیا در ستایش آن‌ها چه کارها که نخواهند کرد. درست همان قدری که من دوست دارم رفتاری مشابه را برای روزبرگ در آلمان یا هر جایی که طرفدارانش حضور دارند ببینیم، من مطمئن نیستم او توانسته باشد نوعی ارتباط با هوادارنش برقرار کند که لایق چنین پاسخی باشد.

رزبرگ و همیلتون
آیا کسی دل تنگ او خواهد بود؟ قطعاً. آیا کسی از او یاد خواهد کرد؟ متاسفانه توسط تعدادی اندک.

همانند آلن پروست، قهرمان ۴ دوره فرمول یک، نیکو پیروزی‌های زیادی در طول دوران فعالیت خود به دست آورد، ولی عملکرد و نمایش‌های خاطره انگیز، از آن دسته که تا نسل‌ها بازگو خواهند شد، خیلی از او به خاطر نداریم. در ورزشی که از ستاره‌های آن انتظار می‌رود همواره الهام بخش انبوه هواداران خود باشند، روزبرگ به سادگی از پس این مأموریت برنیامد.

rosberg-hamilton-01
با ۲۳ پیروزی در مسابقات جایزه بزرگ و یک قهرمانی فصل ۲۰۱۶، نیکو وارد آن مرحله از زندگی خود می‌شود که او را به عنوان قهرمان فرمول یک جهان معرفی خواهند کرد. برخی می گویند قهرمانی او یک اتفاق بود، ولی من با آن موافق نیستم.

nico-rosberg-ger-with-his-wife
اگر ناراحتی‌ای در مورد بازنشستگی روزبرگ وجود دارد، آن سوالاتی است که بدون پاسخ باقی ماندند. کسانی که برای اولین بار قهرمان می‌شوند، حتی افراد درون گرایی مانند روزبرگ، تمایل زیادی به تغییر کردن دارند.

Nico-Rosberg
من برای روزبرگ خوشحال هستم، و با توجه به تمام آن چه که از جمعه تاکنون خوانده‌ام، تصمیم به خداحافظی او برای افراد بسیاری که به حضور او در این ورزش بی تفاوت بودند خیلی اهمیت نداشته است. ستاره اسبق فرمول یک بالاخره با اشاره به این که نیاز دارد ازدواج و وظیفه پدری خود را در زندگی‌اش بالاتر از فرمول یک و دومین و سومین قهرمانی‌اش قرار دهد، توانست با هوادارانش ارتباط برقرار کند. یک بار از دوش او برداشته شد، یک بازدم عمیق پس از دست یابی به هدفی بزرگ.

rosberg-hamilton-10
او که در تیم مرسدس در چرخه‌ای طولانی از ناراحتی و پریشانی گیر افتاده بود، نیکو یک عنوان قهرمانی فرمول یک را به عنوان خط پایان دوران حرفه‌ای خود قرار داد. در پایان، ما واقعیت نیکو را فهمیدیم: تمام آن چه که او می‌خواست آوردن یک قهرمانی به خانه برای همسر و دخترش و خداحافظی از دنیایی فرمول یک بود.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. (پهلوان مک لارن)new great britain

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    الان باز بعضی ها میگن:
    ای همیلتون چندشه ایشششششششششش چرا باعث شدی این نیکویه معصوم و بدون گناه از فرمول یک بای بای کنه.همش تقصیر این پسره همیلتون گوش تلخس.این پسره ی پرمدعایه جز جیگر گرفته.?
    وگرنه نیکو مرده نیکویه روزگار حداقل پتانسیل چهار قهرمانی جهان دیگه رو داشت.??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      هرموقع اسم فرمول 1 میاد یاد فیلم Rush می افتم. نیکی لائودا از تیم فراری و جیمزهانت از تیم مکلارن.
      چه رقابتی باهم داشتن.
      نیکی لائودا جمله جالبی گفت: بعضی وقتها وجود دشمن و رقیب واسه آدم نعمته و باعث پیشرفتش میشه… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AK_007

        ۲۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        یک از بهترین فیلم های تاریخ سینما که من دیدم
        واقعا عالی بود

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. شایان

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (90 ديدگاه)

      من میخواستم نظر ندم کلا اما لازمه اینجا یه چیزی بگم
      برای من و خیلی ها امثال نیکو رربرگ جز الگو ها هستند چون که مردی بود که برای هدفش جنگید اما هرگز از این که جلوی دوربین بود سواستفاده نکرد(انگار یه سری خیلی زیادی از مردم دنیا خوششون میاد که هرکسی که مشهور شد و به یه جایی رسید دست به کار های کثیف و فخر فروشی و دیده شدن در پارتی های مختلف وپریدن با انواع مشهور و غیر مشهور جنس مخالف در برابر دوربین ظاهر بشن)
      نیکو رزبرگ از معدود جنتلمن ها و افراد پر پرستیژی بود که من در فرمول یک دیدم
      و در کل دیدن آدم واقعا حرفه ای که کارشو انجام میده و خانواده داره برام جذاب تر از فرد بی بند و باری مثل همیلتونه که همه جا از سینما و موزیک و مدلینگ سعی در خودنمایی میکنه(البته نظرم شخصیمه خواهشا به هواداران همیلتون برنخوره??)

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. X6

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (577 ديدگاه)

      اگه ریکیاردو یا فتل یا آلونسو بیان این گوشت تلخه حرفی واسه گفتن نداره ?

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. TRX

        ۲۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (317 ديدگاه)

        خدا حافظ پسر خوب فرمول 1

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. elemento

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    من دقیقا همین حرف ها رو در یکی از مقالات قبلی پدال راجع به نیکو رزبرگ تکرار کردم.
    گفتم که از استرس رقابت میترسه و همیشه استرس داره.

    کسی که یک بار قهرمان شده و چون خودش رو در کنار بزرگانی مثل لوئیس همیلتون و سباستین فتل ، به قدر کافی بزرگ و قوی نمیدونه ، از اینکه این عنوان رو از دست بده میترسه.

    شخصیتی مثل لوئیس همیلتون اگر سال 2014 قهرمان بشه ، چون اعتماد به نفس زیادی داره و خودش رو بهتر از همه میدونه ، سال 2015 هم مسابقه میده ، اگر هم شکست بخوره سر خورده نمیشه
    اما رزبرگ ، اگر سال 2016 قهرمان بشه ، از اینکه سال بعد دوم بشه میترسه و کنار میکشه.

    در گرند پری ها هم همین رفتار رو میتونستیم ببینیم
    رزبرگ که یک مسابقه قهرمان میشد ، مسابقه ی بعدی اینقدر استرس داشت که چند جا اشتباه میکرد
    در حالی که برای همیلتون شکست فقط یک محرک برای افزایش جنگندگی و جسور تر شدن بود.همیلتون اینقدر اعتماد به نفس داره که همه ی شکست هاش رو به گردن بد شانسی و حتی تیم مرسدس میندازه (البته من از این کارش خوشم نمیاد) ، چرا؟ چون اعتماد به نفس بالایی داره و حاضر نیست قبول کنه که اشتباه میکنه و راننده ای بهتر از خودش وجود داره
    _______________________________________________________________________
    در یک جمله شخصیت این 2 نفر رو با هم مقایسه میکنم.
    همیلتون :
    شکست رو یک بدشانسی میدونه !
    رزبرگ:
    پیروزی رو یک خوش شانسی میدونه!

    این 2 تا خیلی با هم فرق میکنه.
    وقتی مثل رزبرگ باشی مرتب استرس داری که دیگه شانس باهات یارنباشه و همه ی عوامل مساعد برای موفقیت فراهم نشن.
    اما وقتی مثل همیلتون باشی ، میدونی که موفقیت در انتظارته و فقط باید تلاش کنی و بجنگی.

    *** سعی کنید از این نظر مثل همیلتون باشید. مطمئن باشید در زندگی خیلی پیشرفت میکنید.
    شکست ها رو بدشانسی بدونید. نه جزئی از سرنوشتتون ، موفقیت رو حق خودتون و نتیجه ی تلاشتون بدونید نه خوش شانسی .
    از موفقیت ها هر چند کوچیک و کم اهمیت خوشحال بشید تا به موفقیت های بزرگتر برسید.
    همیلتون به زودی دوباره قهرمان میشه.
    ______________________________________________________________________

    من انسانی خوندم. الان هم حقوق میخونم. اصلا هم علاقه ای به بیان افتخارات درسی و تحصیلی خودم ندارم.
    روان شناسی و جامعه شناسی ، درس روز و شب من بود.
    به عنوان یک پروژه ی تحصیلی ، روان شناسی شخصیت قهرمان ها رو انتخاب کردم.
    یک چکیده ی خیلی کوچیک از پروژه ای که حدود 3 ماه براش وقت کذاشته بودم رو در قالب یک کامنت نوشتم.
    جمله ی “رزبرگ از اینکه جایگاه اول رو از دست بده، میترسه” کافی بود تا سیل کامنت های دوستان به سمت من سرازیر بشه که “تو نمیفهمی” !! “تو توان تحلیل کردن نداری” !! “برو مطالعه کن” ! “تو متعصبی” !! …
    من هیچ چی نگفتم.
    ولی اونجا بود که فهمیدم واقعا بعضی اوقات ارزش نداره برای یک کامنت زحمت بکشی.
    چون واقعا بعضی ها کشش ندارن.
    فکر میکنن از همه بهتر میفهمن ، در حالی که کاملا برعکسش درسته
    برای همینه که فکر میکنم جو سایت اونقدرا علمی و تخصصی نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (پهلوان مک لارن)new great britain

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      حرف حساب جواب نداره مجید.
      روحیه ی جنگندگی خیلی خیلی مهمه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ashkann Ariafar

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      روحیه جنگندگی=
      رونالدو نازاریو،مارادونا،کریس رونالدو،زلاتان ابراهیم اوویچ،رونالدینهو،نیمار جونیور…..
      من خودم توی همه زمینه ها جنگنده ام و عاشق جنگنده ها.
      سباسشن وتل،لویس همیلتن.

      لویس همیلتن فصل بعد طوفانی شروع خواهد کرد(به خاطر دوم شدن این فصل ) و همونطور که اکلستون گفت ،هیچ رقیبی نخواهد داشت.
      نیکو رازبگ هم کریسمس رو جشن میگیره و بعد.احتمالا هولیوود مقصدش هست.
      .
      .
      هان راستی ،
      ?کریسمس ?رو به همه هموطنای مسیحی عزیز تبریک میگم.❤❤
      (توجه کنید مسیحی ها،نه باکلاسا?)
      Ferrari Huayra SV=Ashkan

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. اعتمادیان

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (257 ديدگاه)

      سلام
      علیرغم احترام به نظرتان من شخصا نظر شما روچندان قبول ندارم ،
      زیاد کارشناسانه نبود ، فرضیه و نتیجه گیری شما یک مشکلی داشت و آن این بود که نیکو رو مثل یک راننده معمولی مثلا راننده کامیون جاده ها تصور کردین وگرنه اگه با فرمول یک کاملا آشنا بودید میدانستید اولین چیزی که یک راننده فرمول یک زیر پا میگذاره ترسه ، بدون استثنا ، تاکید میکنم بدون استثنا شجاع ترین افراد شایستگی رانندگی فرمول یک دارند یعنی اولین شرط نداشتن ترسه ، کسی که در هر مسابقه جونش رو روی یک فرمون الکتریکی میگذاره وبا سرعت بیشتر از 300 کیلومتر بر ساعت با مرگ مسابقه میده قطعا انسان شجاعی است و نمیشه گفت در رانندگی شجاعه ولی در گروه ماندن شجاع نیست .
      در هر صورت بنظر شخصی من رزبرگ انسان خیلی شجاعی است و این خداحافظی نابهنگامش ، خیلی دلایل دیگری میتونه داشته باشه ، شاید واقعا میخواد با خانواده اش باشه و از این همه استرس مسابقات خسته شده ، شاید با تیم مرسدس دلخوش نیست و نمیتواند به تیم دیگری هم برود و خداحافظی رو بهترین کار میدونه ، شایدم در این مسابقات که چند بار مرگ رو با چشم خودش دیده احتمال داده شاید همیشه اینقدر خوش شانس نباشه ……..و هزاران دلیل دیگه .
      چیزی که مسلمه فقط خودش میدونه دلیل خداحافظیش چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Alireza.GT86

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    راستش نظر خاصی ندارم ، رفتن رزبرگ یه شوک بود که برطرف میشه فقط گاهی بعضی ها یادش رو میکنن ، همین و بس ….
    به نظر نمیاد نیکو هم بیشتر از این چیزی بخواد.
    مرسدس با وجود همیلتون و توانایی فنی خودش تا سال ها بهترین خواهد بود…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Michael

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    رزبرگ به این دل خوش کرد که تا اخر عمرش هرجا رفت بگه من قهرمان جهان بودم ، هر سال جهان یه قهرمان داره اما کل دنیا شوماخر رو حتى بدون اینکه بدونن کیه به عنوان نهایت رانندگى میشناسن ،چیزى که امثال همیلتون دنبالشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      همیلتون نمیتونه شوماخر باشه ، به هیچ وجه…
      همیلتون ، همیلتون میشه در دنیای فرمول ۱ ، که البته چیز کمی نیست ، ولی شوماخر نمیشه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سیاوش

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    رزبرگ دلیل خداحافظیشو گفت بجای اینکه واسه خودتون داستان تعریف کنید برید ببینید چی گفت
    در ضمن همگان اگاهن چه به سرش اوردن تو این 4 سال همونطور که به سر الونسو اوردن زمانی که با همیلتون هم تیمی بود
    قهرمانی رزبرگ از با ارزشترین قهرمانی های تاریخ فرمول یکه
    چون فقط میدون مسابقه نبود باید با دستای پشت پرده هم رقابت میکرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. اعتمادیان

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (257 ديدگاه)

      احسنت آقا
      نظرتون خیلی به دلم نشست ، ما که از دستهای پشت پرده بیخبریم شایسته نیست خیلی ساده و سطحی موضوع به این بزرگی رو قضاوت کنیم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، هر کسی برای زندگی خودش، تصمیم میگیره، اما معلوم نیست که دقیقا چرا اینکار کرده، آیا از رقابت خسته شده بود و نمی خواست قهرمانی خودش در فصل های آتی به مقامهای بعدی تبدیل شود و یا واقعا می خواست که برود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mehrbod

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (240 ديدگاه)

    رزبرگ بر می گرده ..
    تفاوت او با برخی دیگر در جنتلمن بودن ذات و آرام بودن شخصیت اش است .
    به هر روی اگر برای زندگی شخصی ، شغل پر مخاطره خود را رها کرده و به دنبال ازدواج و فرزند آوری باشد ، من خواسته او را ستایش می کنم .
    ترجمه متن هم ، افتضاح بود ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      دمت گرم که واقعیتو گفتی
      از اکلستون که پاش لبه گوره تا تمام داورا همه بر وفق مراد همیلتون بودن
      طفلک رزبرگ تو این سالها چه سختی کشیده
      خود اکلستون چند بار گفته بود دوست ندارم رزبرگ قهرمان بشه…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. MPH

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    فقط عکس 6
    اسطوره داره موتور جمع میکنه!!!!!!
    موتور جمع کردن=مونتاژ موتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اقایان موضوع اونقدرام پیچیده نیست !
    طرف فانتزیش قهرمانی جهان بوده حالام که بهش رسیده دیگه دلیلی واسه ادامه نمیبینه گویا حوصله شم نداره :-)
    طرف یه چیزی تو مایه های جیمز هانته ازین منظر !!! (باور کنین گاهی تصمیمات مهم ادم ها دلایل خیلی مسخره ای دارند)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. راف

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (17 ديدگاه)

      مثلا اون دلیل مسخره چیه ملت فهیم ایران شما قهرمانی دارید در حد شوماخر و والنتینو روسی اقای حمید سوریان یک اسطوره هست چقدر بهش بها دادن چقدر یادش میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

        ۱۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        حرفای شما حالا خیلی ربطی به حرف من نداره در کل منظورم اینه که این اقا تو ذهن خودش یه دلیل خیلی ساده داره و هضم این مساله واسه خود نیکو رزبرگ خیلی راحته ولی ما همش دنبال کد گشایی و اکتشاف هستیم که اره مثلا چی شده که این طوری شده و این تصمیمو گرفته… (حالا سوریان و اینکه چقدر یاد میشه اصلا چه ربطی به بحث داشت؟)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. راف

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام دوستان.این چیه نویسنده نوشته رزبرگ داره زمین شخم میکنه مگه کشاورزی چه ایرادی داره این.از طرفی چه یک بار چه صد بار قهرمان که شدی قهرمانی میخوای دوباره چیو ثابت کنی.مثلا بری اورست ره فتح کنی بعد بگی نه یک بار کمه میخوام 6بار دیگه هم فتحش کنم.که چی اخرش چی.اخر هر ورزشی قهرمانی در ان است وسلام.وقتی یک بار قهرمان شدی بهترین کار رفتن و تجربه یه ورزش دیگه است مثلا ناسکار رالی.نویسنده حالا هرکی هست نوشته رزبرگ فراموش میشه نه نمیشه.میگه احتمالا تعداد کمی متاسفانه یادش میکنن چرا متاسفانه مگه چرچیله.اون یک اریای هست هم نژاد خودمون.در کل اینده فورمول یک ببینید چطور مکس ورستپن لوئیز همیلتون را له خواهد کرد.در مسابقه ابوظبی 2016با وجود تصادف و اخر شدن اما تمام سعی خودشو کرد و خودشو به جایگاه دوم رساند و نیکو به لطف متور قوی ای ام جی از او سبقت گرفت.اگر در 10دور اخر تایر سوپر سافت بهش میدادن همون کاری که سباستین وتل کرد قطعا اول میشد.در سال 2017مطمئین باشید با تغیرات انجام شده دیگه لوئیز همیلتون نمیتونه یکه تازی کنه.مخصوصا که هم تیمیش رزبرگ هم رفته فراموش نکنید قهرمانی سال 2015 خودشو مدیون رانندگی بینظیر رزبرگ هست اگه رزبرگ نبود احتمال داشت وتل قهرمان بشه.حالا ببینید مکس چه خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سیامک

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (149 ديدگاه)

    از اینکه رزبرگ ، این تایتانیک ! دنیای فرمول وان کنار کشید واقعآ خوشحالم . بچه پررو بود ، طاقت شکست نداشت ، رفتارش در حدو اندازه یک حرفه ای نبود … همون بهتر که رفت .
    یاد روبنس باریکلو بخیر . هرچی اون بین همکاراش و مردم محبوب بود و به دل مینشست ، این پسره رزبرگ گوشت تلخ بود . فرمولا وان عزادار رفتنش نخواهد بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا