پورشهمسابقات

قهرمانی پورشه در مسابقات استقامتی 24 ساعته لمانز

هشتاد و سومین دوره مسابقات پر فشار و سخت ۲۴ ساعته لمانز فرانسه، در کلاس LMP1 با قهرمانی پورشه به پایان رسید. این هفدهمین پیروزی تاریخی پورشه در این مسابقات محسوب می‌شود.

پورشه شماره 19، قهرمان لمانز 2015
پورشه شماره ۱۹، قهرمان لمانز ۲۰۱۵
بدین ترتیب نوار پیروزی‌های آئودی در این مسابقات نیز پاره شد و پورشه، یک سال پس از ورود مجدد به این مسابقات و بدشانسی سال اول، توانست مزد تلاش‌های خود را دریافت کند.

nico hulkenberg
nico hulkenberg
پورشه ۹۱۹ هیبریدی، رکورددار سریع‌ترین زمان در پیست لمانز نیز می‌باشد. نیکو هاکنبرگ راننده فرمول یک، اِرل بامبر و نیک تندی، رانندگان خودروی برنده بودند. ۳۹۵ دور طول کشید تا پرچم پایان مسابقه به اهتزاز درآید. مکان دوم نیز در اختیار پورشه با رانندگی هارتلی برندون، مارک وبر و تیمو برنارد قرار گرفت. آخرین بار پورشه در سال ۱۹۹۸ پیروز این مسابقات شده بود.

le-mans-2015

le-mans-2015

le-mans-2015

le-mans-2015

le-mans-2015

porsche le mans 24 hours
تیم آئودی زمان زیادی را در گاراژ از دست داد. این نشان از این دارد که مشکلات کوچک در پورشه کمتر و قابلیت اطمینان آن بیشتر بود. مدافع عنوان قهرمانی با دو دور اختلاف سوم شد. دیگر خودروی این تیم هم با سه دور اختلاف، چهارم شد.

le mans result
خودروهای نیسان GT-R نیز کمتر از انتظار و کند ظاهر شدند. تویوتا مکان‌های ششم و هشتم را تصاحب کرد اما نیسان در جایگاه‌های ۴۰، ۴۵ و ۴۹ قرار گرفت که با تبلیغات فراوان پیش از شروع مسابقات برای خودروی آنها جای تعجب داشت.

در سایر کلاس‌ها، تیم نیسان-Oreca در کلاس LMP2 و شورولت کوروت C7R در کلاس GTE-Pro و فراری ۴۵۸ در کلاس GTE-Am به عناوین نخست دست یافتند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. farzad

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    24 ساعت رانندگی بدون توقف با اون سرعت
    واقعا باید به راننده ها تبریک گفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3684 ديدگاه)

      سطح بالایی از هیجان ک اشتباه کوچک هم نباید داشته باشن. محشره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان از تبریز

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      دانستنی های در مورد رانندگان فرمول یک شنیدم که میگفت راننده هاشون تمرین قوی کردن عضله گردن میکنند چون فشاری که تو شتاب ماشین و گردش تو پیچها به گردن فشارمیاره افراد عادی نمیتونه تحمل کنه و
      یه مورد دیگه هم این که بعد مسابقه حدود 2 کیلو از وزن راننده کم میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mahdi-GM

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    افتخاری دیگر برای پورشه…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Archi khan

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    پورشه یکی از اسطوره های خودرو سازیه
    و شایشته این برد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Archi khan

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    پس فراری چرا خبری ازش نیست ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. enzo

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (321 ديدگاه)

      458 تو کلاس gt حضور داره و سه سال پیاپی هستش تیم AF Corse با 458 قهرمان نهایی کلاس gt هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. کیارش

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    با تبلیغات فراوان، گند زدنشون جای تعجب داشت ؟؟ کلا ژاپنی ها تخصصشون اینه که خودشون رو گنده نشون بدن در حالی که هیچی نیستن
    جالب اینجاست که یه سری هم باور میکنن، البته اونا همونایی هستن که میگن شتاب ماکسیما دنده ای ( با تاکید فراوان به دنده ای بودنش) از 911 بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      در گاراژ تیم نیسان کمتر اثری از ژاپنی ها پیدا میشد و اکثر مهندسین و متخصصین غیر ژاپنی بودند که ظاهرا کارشون را بلد نبودند و نیسان باید یک جاروکشی بکنه و افراد لایق تری را به خدمت بگیره!
      مثلا شما تحلیل گر هستید و دارید چم و خم مسابقه را شرح میدهید و در کل اگر شکستی رخ داده به خاطر ملیت سازنده هست و ربط اون به ماکسیما دنده ای! […]
      همه ی تیم های شرکت کننده تبلیغی را آماده کرده بودند و در کانالهای نمایش هر از گاهی اونو پخش میکردند و کمپین های طرفداران در خود پیست تا بتونند از این راه برای آینده فرصتی بسازند.
      همین GTRنیسمو که نتونست کاپی به دست بیاره تاثیر زیادی بر محصولات اسپرت شهری نیسمو که محور جلو هستند خواهد داشت و بنشینید ببینید راه پول درآوردن چگونه هست و وقتی نیسان با سودهای چند صد میلیون دلاری از این راه داره بشکن میزنه به شما حرص و جوشش از پشت مانیتور نصیب میشه و فکر هم میکنید که شرکتش درش تخته میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیارش

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        بهزاد جان فعلا که تو داری حرص میخوری چون دیدی که نیسان واقعا ……….
        راستی به نظرت شتاب ماکسیما دنده ای بیشتره یا بوگاتی ؟؟ :))))))))))
        عزیزم، بحث مهندسی هست نه سود فروش
        ژاپنی بازا هروقت کم میارن این چیزا رو وسط میکشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          کیارش جان بحث فنی و مهندسی کاملا روشنه و نتیجه کار نمایانگر همه چیز هست و تیم پورشه توانست با مچ کردن همه ی عوامل به پیروزی برسه و همه ی ما وظیفه داریم این پیروزی را تبریک بگیم.
          غرض بنده این هست که شکست سایرین را به دیده تحقیر نگاه نکنیم و اگر کمبودی وجود داره به ملیت و کشور و… ربط ندهیم.
          نفس عمل حضور در مسابقه هست و همین که تعداد زیادی از طرفداران نیسان به خاطر این تیم به پیست رفتند یا از مانیتور دنبال کردند و همینطور مجموعه ای که برای رقابت تشکیل شده بود دارای ارزش بود و اگر قرار باشه شرکت ها و تیم ها به خاطر اینکه از قبل شکست خورده اند در این رقابت ها حضور نداشته باشند بدون شک سطح کیفی رقابت پایین میاد.
          بخش اعظم ماشین های این رقابت در کلاس LMP2 حضور داشتند که اکثرا از موتور و شاسی نیسان استفاده میکردند و همین که نام برند در صحنه و tv حضور داره خودش نوعی تبلیغات برای فروش هست.
          بخش بزرگی از زندگی ما با سود و زیان همراهه و اگر به نظر شما تاثیری در نفس کار نداره بهتره برید ببینید چرا شرکت های فرانسوی در این رقابت ها حضور ندارند و در خلوتی کنج عزلت گزیده اند؟
          چون پول کافی برای حضور ندارند و این غیبت ها این اجازه را به سایرین میده که رفته رفته جایگاهشون رو تصاحب کنند!
          در ضمن نتنها نیسان بلکه سایرین هم هدف اولشون کسب سود هست.
          خاطره شما هم پر شده از ماکسیما دنده ای و به جز این کلمه چیز دیگری برای کوبیدن پیدا نمیکنید!
          بنده از قبل هم گفتم که نیسمو GTR محور جلو امیدی به موفقیت نداره و کار سختی در پیش داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کیارش

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          کمبودی وجود داره به ملیت و کشور ربط ندیم ؟؟
          لابد توطیه آمریکا و اسراییل بوده نیسان گند زده آره ؟؟
          حرفاتون خیلی خنده داره خدایی :)
          به ملیت ربط ندیم :))))
          باشه تقصیر آمریکا و اسراییل بود :)))))))))))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          دوست گرامی شما فرمودید ژاپنی ها همینند و هیچی نیستند و بنده گفتم در تیم مهندسی نیسان معدودی ژاپنی بودند و بخش اعظم تیم نیسمو متشکل از مهندسان اروپایی و آمریکایی بودند و شما اصلا معلوم نیست میخواهید چه چیزی را ثابت کنید و چند کلمه ای که یاد گرفتید مثل ماکسیما دنده ای و… اومدید مسابقه لمانز رو تحلیل میکنید!
          نمیدونم این چه شکل از طرفداریه؟
          اونوری ها از این که تیم مورد علاقشون پیروز میشه خوشحال میشن و مثل اینکه اینوری ها از شکست سایرین خوشحالی بیشتری میکنند!
          حالا GTRنیسمو نتونست موفق بشه چه آسیبی به شما رسیده؟ از جیب شما خرج تیم شده؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. کیارش

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          بهزاد جان، حرص نخور واست خوب نیست :)
          ژاپنی ها کلا کارشون بزرگنماییه
          مگه کم واسه همین gtr تبلیغ راه انداختن ؟؟
          در ضمن وقتی شما با ماشین اسباب بازیات رو لبه فرش با خودت مسابقه میدادی و شکست میخوردی، من تو دنیای ماشین بودم
          :) پس خیلی ادعات نشه دوست من

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      جناب کیارش خان
      خدمتت عرض کنم که حق با آقا بهزاده
      امروزه مرز شرکتها مثل سابق به یه کشور ختم نمیشه همگی در حوزه بین الملل کار می کنند
      از شرکت مورد علاقه خودم مثال میزنم
      بیشتر اس یو وی ها در امریکا مونتاژ میشه
      ون ها در اسپانیا
      جی کلاس در اتریش
      واحد های تحقیقاتی در چین
      پروژه های مشترک همکاری در هند
      خطوط تولید در مصر , ترکیه و افریقای جنوبی
      و غیره
      حالا فکر کردین تکنسین های المانی پرنده مهاجرند و ازین ور دنیا به اونور میرن؟
      خیر..بیشتر کارها توسط ساکنین بومی انجام میشه
      ولی بنز همچنان بنزه
      چون اصول شرکت همچنان یکیه و در همه جا برقراره
      البته هنوزم میگم بیشتر مهندسی این شرکت محصول المانه ولی نه همش
      حالا بنز که یه لوکس سازه و تفاوتش با نیسان زمین تا اسمونه
      این موضوع برای سازندگان اقتصادی تشدید میشه…برین یه نگاه به مکان های تولیدی خودروهای تویوتا بندازید…و ایضا فولکس و …
      حالا اینکه اینجا نیسان اشتباهی انجام داده … بله اشتباه از اونها بوده و البته چوبش رو هم خودند…گرچه نیسان بد نبود و این پورشه و آیودی بودند که خیلی خوب بودند
      قضیه حضور در مسابقه مثل همون مسایلی بود که تو F1 مطرح شد…چراکه سوال عده ای بود: چرا تیمهایی مثل کیترهم و ماراشا و … که مسابقه رو به زور تموم می کنند یا اصلا تموم نمیکنند همچین جایی شرکت می کنند؟ و اینکه نیسان چرا شرکت می کنه با وجود اینکه خراب می کنه؟!
      جواب:به همون دلیلی که ایران میره جام جهانی…مگه ما انتظار قهرمانی داریم؟حضور ایران در این سطح خودش افتخاره…جایی که خیلی ها نیستند
      خب برای موارد بالا هم همچین وضعیتی برقراره
      اول اینکه همینکه نیسان خودشو به اینجا رسونده خودش جای تحسینه
      دوم اینکه هیچ شرکتی نمیاد برای رضای خدا و شادی دل ما و امواتشون اینجا پول خرج کنن
      جایزه رولکس عمل برای توشه اخرت نیست
      همه اینا فقط و فقط برای سوده….در فلسفه دنیای غرب اگه ده دلار واسه کاری کنار گذاشتی نه دلارشو صرف تبلیغات می کنی…
      فراری زمانی اوج فرمول یک بود…فروشش بهتر شد؟ نه
      بعدش افت شدیدی داشت…وضعیتش وخیم شد؟ بازم نه
      الان دوباره داره به اوج برمیگرده…تغییری در فراری دیده میشه؟؟؟ البته که نه
      سطحی به قضیه نگاه نکنید
      ……
      حرف اخر هم اینکه کلامی به زبان نیارید که بعدا پشیمون بشید
      اوردن یک سری الفاظ در شان کاربر بهترین سایت این مملکت نیست
      (این حرفای ماشین و فرش و اسباب بازی….جاش اینجا نیست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیارش

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        اخه میدونی مشکل چیه رضا ؟؟ طرف تا الان فقط عکسای رنگی مجله ماشین رو نگاه کرده، ماشین زیر پاشم پرایده (البته در مورد ایشون فک کنم هنوز به سن قانونی نرسیدن) ،بعد یه جوری نظر میده انگار 20 سال کارشناس ماشینه
        به من میگه نمیدونم لمانز چیه :))))))
        اون موقعی که این اقا داشت راجع به تفاوت گیربکس و چراغ ترمز تحقیق میکرد، من پیر دنیای ماشین بودم بعد به من میگه نمیدونم لمانز چیه
        بعضی وقتا لازمه با بعضیا اینجوری حرف بزنی تا خیلی امر بهشون مشتبه نشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          این حرفو نزن دوست عزیز
          آقا بهزاد یکی از با اطلاعات ترین افراد سایت پداله و من خودم به شخصه چیز های زیادی از ایشون یاد گرفتم
          تا جایی هم که بنده میدونم سن کمی نباید داشته باشند هرچند داشتن سن کم اصلا ننگ و عار نیست …مهم سطح دانش طرفه
          لفظ بدی در کلام ایشون ندیدم فقط خواستند بگن عدم موفقیت نیسان نباید منجر به قضاوت درباره کل ژاپنی ها بشه
          ……………………..………………………………………
          این چیز ها اصلا ارزششو نداره که بخوایم به هم توهین کنیم و سبب ناراحتی بشیم…مگه چقدر زندگی می کنیم که بخوایم اینطوری با هم بجنگیم؟! بیخیال این حرفا بشین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. amin

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (99 ديدگاه)

          حالا یکی از پیرای سایت جوابت داده با ادب شدی !!! اگه به جا رضا همین حرفا رو بهزاد میزد که کلی دوباره بهش متلک مینداختی :))
          در ضمن اینکه ژاپنی ها الکی حرف میزنن یک نگاهی به آمار ارقام افتخارات اینا بنداز دستت بیاد کی الکی حرف میزنه !!! هر کارخونه ای یک سری اهداف داره که به نظرم ژاپنی ها و آلمانی ها به اهدافشون رسیدن…حالا این اهداف باعث شده هرکدمشون تو یک سری چیزا شاخص بشن و رتبه بیارن :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          ممنون رضا و امین جان شما لطف دارید و امیدوارم بنده دوست کوچکی برای کیارش جان باشم و در کنار دیگر دوستان سالهای سال گپ و گفتگو کنیم و این اتفاقات شیرینی دوستی هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. datsun

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    از نیسان انتظار خیلی بیشتری داشتم هرچند که تو کلاس LMP2 اول شد
    به امید پیروزی در مسابقات بعدی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehran911

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    واقعا ممنونم از پدال بخاطر این خبر
    امروز حدود 7 ساعت از وقتم رو صرف این مسابقه کردم که واقعا ارزشش رو داشت واقعا دیدنی بود . سایت های زیادی هم بصورت زنده این مسابقات رو پوشش داده بودن که در نوع خودش جالب بود همینطور که تو متن هم اشاره شد هیچ کس انتظار نداشت نیسان خراب کنه راستش انقدر انتظار از نیسان بالا بود که یه سایت پخش زندش رو فقط به نیسان اختصاص داده بود و عملکرد نیسان واقعا یک علامت تعجب بزرگ بود.
    پورشه تو مدل های LMP1 خیلی عالی ظاهر شد بجز یک اشتباه خیلی ساده که باعث خروج ماشین شماره 18 پورشه از پیست شد و موجب برخوردی با موانع کنار پیست شد که این اتفاق باعث شد که ماشین شماره 18 پورشه در مجموع حدود 3 دوری عقب بیوفته
    در کلاس GTE-pro و GTE-Amپورشه بر خلاف انتظارات خیلی عالی ظاهر نشد چون در مسابقات 6 ساعته silverstone و 6ساعته spa عملکرد بهتری داشت . بهرحال ایجاد نقص فنی تو این مسابقات اجتناب ناپذیره و پورشه هم از این قائده مستثنا نیست و بهر حال گریبان گیر این 2 کلاس شد تا پورشه در کلاس GTE-Am به مقام دوم و در کلاس GTE-pro به مقام پنجم برسه راستش انتظار خودم از این 2 گروه بیشتربود
    از پورشه که بگذریم آئودی هم واقعا خوب عمل کرد و فشار زیادی آورد
    بازم ممنون از پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهزاد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    تبریک به طرفداران پورشه.
    برای دومین سال پیاپی بود که سرمایه گذاری نیسان که کم هم نبود به شکست ختم شد و دلیل اینکه تیم نیسمو دوست داره خارج از عرف مهندسی رایج نتیجه بگیره معلوم نیست و اگر یک خودرو موتور و دیف عقب مثل سایرین میساخت آبرومندانه تر بود و وضعیت هندلینک و آیرودینامیکی بهتری پیدا میکرد و حتی نتایجش در حد کلاس p2 هم نبود.
    تیم تویوتا با زمان ها و تست هایی که قبلا انجام داده بود فاصله داشت و به نظر میرسید که این تیم روی دوام حساب کرده بود و تنظیمات خودرو در حد نهایی خودش نبود و مثل مسابقات 6 ساعته که قبلا انجام شده بود سریع نبودند.
    بیشترین مشکل تیم audi که ماشین هاش از پورشه هم سریعتر بودند در بخش بدنه و قطعات آیرودینامیکی بود طوری که چندین بار برای وصله کاری و زدن چسب های نواری وارد گاراژ شدند تا مانع از جدا شدن اونها شوند و این اتفاق از این تیم بعید بود وگرنه بی شک رده ی اول متعلق به این تیم بود.
    تیم پورشه از راننده های مجربی استفاده میکرد که اشتباهات کمتری مرتکب میشدند و سایر تیم ها اگر میخوان سال بعد نتیجه ای بگیرند بهتره در استخدام راننده ها دقت بیشتری کنند.
    در سایر کلاس ها هم رقابت بین پیر مردها بود و اکثرا راننده های پا به سن گذاشته بودند و تک و توک بینشون جوانی پیدا میشد و اشتباهاتی که مرتکب میشدند در حد راننده های آماتور بود و معلوم بود عکس العمل و تمرکز جوانهارو ندارند!
    شرکت رولکس به نفرات اول پورشه یک ساعت هدیه داد که چشم های راننده ها از کاسه بیرون زده بود و باورشون نمیشد و معلومه حقوق بالایی دریافت نمیکنند مثل فرمول1 !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بنتلی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ببخشید دوستان ک حرفم ربطی نداره:
    میخوام ی مقاله درمورد بنتلی کانتیننتال2016 برا پدال بفرستم،تا چند روز دیگه آماده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. enzo

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (321 ديدگاه)

    نیکو هالکنبرگ با اولین حضورش تو لمانز و قهرمانیش کلاس متفاوت یه راننده فرمول 1 رو نشون داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    حالا خوبه گفته بعد از سالها پورشه دوباره قهرمان شد. به هر حال، هر سال یکی قهرمان میشه. اگه پورشه هر سال قهرمان میشد دیگه این متعصبین بی درد رو نمیشد نگه داشت. اسطوره هست که هست. بعد از سالها دوباره قهرمان شده. چرا؟ چون همه تیمها زحمت می کشن و کار میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      دوست من بخدا ثواب داره یکم تحقیق کنی
      پورشه از سال 1998 تو کلاس LMP1 خودرو نداشته که بخواد قهرمان بشه
      یعنی پورشه هر ساله با 2 خودرو بجای 5 خودرو در مسبقات شرکت میکرده تازه اونم تو سری GTE نه سری P1
      پورشه بعد از این همه سال برگشت تا از مقام 16 بار قهرمانیش دفاع کنه و این کارو به بهترین شکل انجام داد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Pooya

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام.
    این مسابقات رو از چه کانالی پخش می کنن؟ خودم شنیدم از یورو اسپورت پخش میشه ولی فرکانس رو نمی دونم. اگه یورو اسپرت پخشش می کنه لطفا فکانس رو بگید. ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    mehran911 عزیز سایت های که آنلاین مسابقات اتومبیل رو نشون میده رو لطف کن بهتریناشو لیست کن استفاده کنیم

    ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    مارک وبر هم بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. شایان

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    بهتون گفتم لمانز یعنی پورشه و آئودی بقیه زحمت نکش دوستان ژاپنی منفی دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احسان

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (164 ديدگاه)

    دم پورشه گرم.
    سلام دوستان من تازه شروع به نظر دادن کردم خیلی وقته مطالبه سایت پدالو میخوانم خوش حال میشم بیشتر باهاتون آشنا بشم و ازدانسته های شما استفاده کنم. از سایت پدال تشکر می کنم تو سایت های خودرویی فارسی بهترینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      اول تکلیفتو مشخص کن طرفدار ماشینهای آلمانی هستی یا نه زود تند سریع بگو/// بی خیال داداشم شوخی کردم خوش اومدی امیدوارم هم شما از مطالب این سایت و دوستان لذت ببرین هم ما از مطالب شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Mercedes-Benz

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    پورشه از لحاظ فنی واقعا عالیه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا