مسابقات

مرحله دوم رالی قهرمانی جهان: رالی سوئد

گری ماتی لات‌والا برای سومین بار در رالی سوئد قهرمان شد و در پایان مرحله دوم رقابت‌های WRC با توجه به نمایش ضعیف اوژیه، توانست به صدر جدول برود. این راننده فنلاندی با اختلاف ۵۳/۳ ثانیه، هم‌تیمی خود، آندریاس میکلسن در فولکس‌واگن را پشت‌سر گذاشته و پس از رقابتی سخت در جنگل‌های برفی سوئد و نروژ، به جایگاه اول در این رالی دست یافت.

Rally Sweden 2014
Rally Sweden 2014
میکلسن نیز جایگاه دوم را کسب کرد و به نخستین عنوانش در WRC رسید. سومین نفر با اختلاف تنها ۵/۹ ثانیه نسبت به میکلسن نروژی، متس آتسبرگ بود که با این نمایش توانست، در مجموع دو مرحله رالی قهرمانی جهان، به جایگاه چهارم برسد. لات‌والا در پایان بسیار هیجان‌زده بود:

این سومین باری است که در یک رالی، برنده می‌شوم و تاکنون چنین چیزی را تجربه نکرده بودم. پیروزی در اینجا احساس فوق‌العاده‌ای و طعم خیلی خاصی دارد.
زمان زیادی از برنده‌شدن من در رقابت‌های سال گذشته در یونان می‌گذرد. در آن مسابقه، چیزی که بیشتر از همه اهمیت داشت، تاکتیک رانندگی و حفظ اتومبیل بود، ولی در رالی سوئد، سرعت، اهمیت بیشتری دارد. قهرمانی در این مسابقه به من این اعتماد به نفس را می‌دهد که باز هم بتواند در رالی‌های پر سرعت برنده شوم.

ابتدای رالی سوئد، قهرمان WRC، سباستین اوژیه به همراه میکلسن و لات‌والا با اتومبیل‌های فولکس واگن پولو مدل WRC خود، کاملاً یکه‌تازی می‌کردند. امّا شرایط در روز یکی مانده به آخر برای اوژیه سخت شد و با برخورد به یک پشته برف، حدود ۴ دقیقه از رقابت عقب افتاد. به دنبال آن، میکلسن به عنوان نفر اول، رالی را رهبری می‌کرد. ولی دو ایستگاه بعد، میکلسن نیز به سرنوشتی مشابه دچار شد و لات‌والا از دیگر شرکت‌کنندگان جلو افتاد. با این‌حال، میکلسن فاصله‌ی خود را با لات‌والا حفظ کرد و حتی در صبح روز آخر رالی، اختلاف را به ۳/۶ ثانیه رساند. ولی باز هم در میان برف‌ها منحرف شد و خیال لات‌والا را راحت کرد. میکلسن در این باره می‌گوید:

واقعاً رقابت فوق‌العاده‌ای بود. من به همراه خانواده و دوستانم که در اینجا حاضر بودند، واقعاً به این مسابقه امیدوار بودیم. مقام دومی، چیزی است که حتی فکرش را هم نمی‌کردم. همین امروز صبح داشتم برای قهرمانی تلاش می‌کردم، ولی یک اشتباه کوچک، مانع شد و بعد از آن بایستی آتسبرگ را پشت‌سر خود نگه دارم.

آتسبرگ اولین مسیر لغزنده خود را با مدل DS3 تجربه می‌کرد و از قبل از نتیجه کار مطمئن نبود. ولی توانایی‌های این اتومبیل، خود را نشان دادند و از فورد فیستا RS های «میکو هیروونن» و «اوت تاناک» پیشی گرفت.

[jwplayer mediaid=”61856″] هیروونن با اختلاف زمانی یک دقیقه و ۲۷/۴ ثانیه پشت‌سر آتسبرگ قرار گرفت تا پس از بیش از یک سال دوری از مسابقات قهرمانی، به مقام پنجم برسد. تاناک نیز با اختلاف ۳۳/۶ ثانیه پشت‌سر هیروونن ایستاد. اوژیه نیز از زده بیستم توانست خود را بالا بکشد و نهایتاً در جایگاه ششم، کار خود را تمام کند. پونتوس تایدماند، کریج برین و کریس میک نیز سایر امتیازها را جمع کردند. کریس میک نیز برای رسیدن به این جایگاه، بازگشتی فوق‌العاده داشت؛ زمانی که صبح روز شنبه، با یک لغزش، ۷ دقیقه زمان و جایگاه ششمش را از دست داده بود. روبرت کوبیکای معروف نیز بعد از سه مرحله درگیر شدن با برف‌ها، نتوانست جایگاهی بهتر از بیست‌وچهارم پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    افرین بر فولکس واگن .

    افتخاری دیگر برای غول خودروسازی اروپا .

    المان : مهد خودروسازی دنیا .

    ایران و المان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پژمان

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    میلاد جان لینکشو گذاشتم پدال دیر ثبتش میکنه . تو سایت اپارات و قسمت سرویس اشتراک ویدیو بری سرچ کنی راحت میاد . درگ فراری 458 spyder و مرسدس amg sls . اگه رفتی دیدی بعدش تو اسم فرستنده بزن برو داخل کانالش کلیپ های جالبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      دستت درد نکنه پژمان جان .

      لطف کردی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. PEUGEOT

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    آفرین به فولکس
    فولکس داره یکه تازی می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mory

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ایشالا فولکس بازم اول میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    خبری از سیتروئن و سوبارو و فورد نیست ؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمزه

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    مسابقات رالی رو میپرستم و خیلی بیشتر از فرمولا دوسش دارم. البته به فرمولا علاقه ی چندانی ندارم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. saied

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    تو این مسابقه راننده ۵۰٪ قضیه هست . مبارکش باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    چه میکنه پولو کوچولو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا