مسابقات

مرسدس روی دور پیروزی: همیلتون و رزبرگ روی سکوهای اول و دوم

این فصل از مسابقات فرمول یک را باید از آن مرسدس دانست. تیمی که به خوبی توانسته خود را با قوانین جدید فنی و موتورهای شش سیلندر توربو، وفق دهد و در کشاکش مشکلات و ضعف رقبا، ترک‌تازی کند. لوئیس همیلتون نیز سرانجام توانست با چهارمین پیروزی متوالی خود، از هم تیمی خود نیکو رزبرگ در صدر جدول مسابقات فصل، پیشی بگیرد و در رتبه اول جای گیرد.

Mercedes-AMG's British driver Lewis Hamilton celebrates on the podium
Mercedes-AMG’s British driver Lewis Hamilton celebrates on the podium
رقابت درون تیمی مرسدس نیز هیجان زیادی به همراه داشت. در حالی که این دو راننده، مسابقه از خط اول و دوم آغاز کرده بودند، سرانجام با اختلاف میلی‌متری در همین وضعیت به پایان بردند.
دنیل ریکاردو از تیم ردبول هم توانست مکان سوم را به دست آورد. اما هم‌تیمی نامدار وی یعنی سباستین فتل که مسابقه را از جایگاه پانزدهم آغاز کرده بود با استراتژی سه بار تعویض لاستیک سرانجام در مکان چهارم مسابقه را به پایان برد.
اوضاع تیم فراری نیز بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد. فرناندو آلونسو با ۸۷ ثانیه اختلاف و کیمی رایکونن با یک دور عقب‌ماندگی نسبت به نفر اول از خط پایان گذشتند.
۱۱می  –  پیست بارسلونا-کاتالونیا  –  66 دور  –  307 کیلومتر
رده‌بندی نهایی امتیاز زمان/تاخیر میانگین سرعت.مایل بر ساعت
۱
Lewis Hamilton – Mercedes
۲۵ ۱:۴۱:۰۵.۱۵۵ ۱۸۲.۲۸۲
۲
Nico Rosberg – Mercedes
۱۸ +۰.۶۳۶ Sec ۱۸۲.۲۶۳
۳
Daniel Ricciardo – Red Bull
۱۵ +۴۹.۰۱۴ Sec ۱۸۰.۸۲۱
۴
Sebastian Vettel – Red Bull
۱۲ +۱:۱۶.۷۰۲ Sec ۱۸۰.۰۰۶
۵
Valtteri Bottas – Williams
۱۰ +۱:۱۹.۲۹۳ Sec ۱۷۹.۹۳

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    به نظر من در این دوره از مسابقات مرسدس بنز بیشتر از همه تلاش کرده .

    پس حقش هم هست . همونطور که در مسابقات قبلی فراری یا برندهای دیگه بیشتر

    زحمت کشیده بودند و قهرمان شدن .

    ولی اینجور مسابقات همانند چرخ و فلک های بزرگ میمونه ، هر از چند گاهی

    یک برند اون بالا میمونه . دوباره میاد پایین و دیگری به بالا میره .

    ((( مرد خوب ، همون مرد بده که هنوز لو نرفته . )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. e.scamp

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      میلاد فکر نکنم دلیلش زحمت باشه فراری عادت به ساخت موتور کم حجم نداره پس نتونست تو این وقت کم موتور کم حجم قابلی بسازه ولی مرسدس به خاطر تجربه اش تو ساخت اینجور موتور ها از همه سرتر شد. دلیلش هم دوم شدن ردبول هستش چون موتورهاش رو رنو یا اینفینیتی میسازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        من اصلا اطلاعاتی ازین جور مسابقات ندارم . اونچیزی که به ذهنم

        رسید رو گفتم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Ehsan

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    فکر کنم از همین الان باید قهرمانی رو به مرسدس تبریک گفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sadegh

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    تبریک به بنز، واقعا هم زحمت کشیده تا اینجا ایستاده

    نمیدونم چرا حال و روز فراری اینقد وخیم شده؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      یه جمله معروف میگه وقتی فراری ماشین خوب تولید میکنه تو فرمول یک گند میزنه و وقتی تو فرمول یک فرمانروایی میکنه ماشینای اشغال تولید میکنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. PEUGEOT

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    تبریک به همه طرفدارای مرسدس
    کارت درسته مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مصطفی فقط P1

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    زنده باد مرسدس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. jawad

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مسابقات امسال بی روحه فاصله مرسدس با بقیه تیمها زیاده ردبول با انکه شاسی خوبی داره ولی متاسفانه موتور تولیدی رنو 50اسب بخار با موتور مرسدس اختلاف داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohammad XX

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    از الان به هواداران مرسدس قهرمانی ۲۰۱۴ رو تبریک میگم.
    فراری هنوز می تونه واسه دومی بجنگه.
    تغییر شاسی فتل هم، خوب جواب داد و عملکردش فوق العاده بود.
    من فعلا برم تو افق محو بشم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امید

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    دور دور مرسدسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. قاقالی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    پارسال که ردبول در صدر بود رانندش یه آلمانی بود (فتل ) امسال که راننده یه انگلیسیه تیمش یه تیم آلمانیه
    (هرجاسخن از بهترینهاست پای یک آلمانی در میان است )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      امسال هم قهرمانی ماله یه آلمانیه حالا چه روزنبرگ چه فتل

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        عمرا اگه فتل قهرمان شه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. رضا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    من دوست داشتم بیشتر نبرد بین راننده ها باشه تا ماشین ها.فکر میکنم الان برای همه ثابت شده که نبرد اصلی و تعیین کننده بین ماشین هاست و عامل اصلی تعیین پل پوزیشن و بالطبع قهرمانی وضعیت اتومبیل هست درجه دوم اهمیت استراتژی پیت استاپ و مدیریت فرسایش لاستیک هست و بعد از اون شاید بشه گفت راننده ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی فقط P1

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      رضا بزار بگم:یه بار جرمی کلارسون با یهR8با یه911توربو مسابقه میده و عقب میوفته اونوقت سوار911می شه واز R8 عقب میوفته.پس در واقع حق با توئه،ربطی به ماشین نداره پس به راننده ربط داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مصطفی فقط P1

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    فتل محو شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      فتل از رده 15 شروع کرد و چهارم شد شما مسابقه رو اگه دیده باشی متوجه میشدی که فتل قهرمان اصلی نبرد دیروز بود چون با اون ماشین ردبول و ضعیف تونست 11 پله بیاد بالا این یعنی یه چیزی تویه این راننده هست که تویه بقیه نیست(در ضمن باید از رتبه 10 شروع میکرد که با توجه به عوض کردن گیربکس 5 پله باید عقب تر شروع میکرد) در ضمن دیروز حقه روزنبرگ بود اول بشه چون 1.2 ثانیه تویه ترافیک موند و تایرهاشم نسبت به همیلتون 0.6 ثانیه دیرتر عوض شد با توجه به فاصله 0.4 ثانیه ای پس حقه روزنبرگ بود قهرمان بشه البته با اون ماشن داغونه ردبول فتل قهرمانه اصلیه نبرد دیروز بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. HUAYRA

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (238 ديدگاه)

      همکلاسی هنوز حدود 50 درصد بیشتر از فصل مونده جوجه رو آخر پاییز میشمارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Metalhead

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    امسال قهرمانی حق مرسدس بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Sajjad

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام در مورد مرسدس باید بگم فقط تکنولوژی داره به لویس و روزبرگ کمک میکنه.اگه یه مهندس سیالات در شرکت رنو نتونسته کارشو به خوبی انجام بده این دلیل نمیشه وتل رانندگیش بد باشه.از همیلتون حالم بهم میخوره چون خیلی فرصت طلبه.وتل در رانندگی حرفی برای گفتن نگذاشته از طرفی فراری شاید بهتر از مرسدس تو این فصل حاضر نشده اما خودتون بهتر میدونید…در واقع وتل و لویس هنوز 55 امتیاز با هم اختلاف دارن تا خدا چی بخواد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شایان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بااین که احترام زیادی برای BMWقائلم ولی هیچ ماشینی به گردبنز نمی رسه وبرای همین پیروزی درمسابقات فرمول1رابه بنز وهمه ی هواداران آن تبریک عرض می کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. 4MATIC

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    افرین به همیلتون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا