آکورامسابقات

7 نکته جالب درباره آکورا NSX GT3

مسابقات امسال ۲۴ ساعته ی رولکس در دیتونا تحت تأثیر باران زیاد و هوای سرد غیرعادی بود؛ اما یک تازه‌وارد نیز به چشم می‌خورد: آکورا NSX GT3 که در لوای تیم مسابقه‌ای میشائیل شانک معرفی شد. دو خودروی مسابقه‌ای NSX در پیست مسابقه‌ی بین‌المللی دیتونا با شماره‌های ۹۳ و ۸۶ حضور یافتند. ما یک هفته‌ای را با آکورا در فلوریدا بودیم و حقایق جالبی را درباره‌ی این خودروی مسابقه‌ای فهمیدیم که هم‌اکنون آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.

  • همه‌چیز از تابستان امسال شروع شد

acura-nsx-gt3-race-car-side-in-motion
اگرچه که این خودرو در نمایشگاه خودروی نیویورک سال پیش به نمایش درآمد اما میشائیل شانک گفته که تیم او از تابستان شروع به تست نمونه‌های اولیه‌ی NSX GT3 کرده است. پس از بهبودهای صورت گرفته خودروها با کشتی به فرانسه فرستاده شدند زیرا باید توسط فیا تأیید می‌شدند. وقتی‌که تأییدیه‌ها از سوی فیا صادر شد تغییرات زیادی صورت نگرفت. شانک اشاره می‌کند تیمش زمان زیادی را با خودرو سپری نکرده زیرا NSX GT3 برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرده و هر دقیقه تست حیاتی است.

  • ۶۰ درصد نسخه‌ی خیابانی

acura-nsx-gt3-race-car-michael-shank
شانک می‌گوید که NSX GT3 حدود ۶۰ درصد مدل خیابانی است. بخش اعظم تغییرات در سیستم تعلیق و بدنه صورت گرفته تا آئرودینامیک خودرو بهبود یابد اما به خاطر حضور در بخش مسابقات GTD، لاستیک‌ها باید از نوع کانتیننتال باشند و حداکثر سرعت خودروها نیز به ۲۹۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

  • همان پیشرانه، سیستم چهارچرخ محرک نه!

acura-nsx-gt3-race-car-front-three-quarter-in-motion
پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری این خودرو همان مشخصات طراحی مدل استاندارد خیابانی را دارد که از آن جمله می‌توان به بلوک، سر سیلندرها، سوپاپ‌ها، میل‌لنگ، پیستون‌ها و سیستم روان کننده اشاره کرد؛ اما برخلاف NSX خیابانی، مدل مسابقه‌ای از گیربکس ۶ سرعته سکونشئالی استفاده می‌کند که نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. در کلاس GTD نمی‌توان از سیستم چهارچرخ محرک استفاده کرد.

  • کامل کردن مسابقه اولویت شماره ۱

acura-nsx-gt3-race-car-rear-end-in-motion
به خاطر اینکه NSX GT3 برای اولین بار در مسابقات شرکت می‌کرد، اولویت اول کامل کردن این مسابقه‌ی استقامتی بوده است. پس از شروع مسابقه در رده‌های هفتم و نهم، خودروی شماره‌ی ۸۶ در نهایت در رتبه‌ی پنجم قرار گرفت اما خودروی شماره ۹۳ مجبور شد تا به علت آسیب بخش جلویی بدنه از مسابقات کنار بکشد.

جف سگال یکی از رانندگان خودروی شماره‌ی ۸۶ گفت: “به پایان رساندن مسابقه یک هدف بزرگ بود بنابراین قرار گرفتن در رتبه‌ی پنجم و مسابقه در آب‌وهوای بارانی واقعاً باورنکردنی است.”

  • کاترین لگ و خودروی شماره ۹۳

acura-nsx-gt3-race-car-katherine-legge
کاترین لگ با خودروی شماره ۹۳ در دیتونا مسابقه داد. او اولین راننده‌ی زنی است که سال پیش در مسابقات رولکس ۲۴ شرکت کرد و همچنین اولین زنی است که در سری مسابقات لمانز آمریکایی در سال ۲۰۱۳ شرکت کرده است. این راننده‌ی بریتانیایی در مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ نیز حضور داشته است.

  • بهای هر NSX GT3 حدود ۵۰۰ هزار دلار است

acura-nsx-gt3-race-car-pit-02
شانک گفت که این خودروی مسابقه‌ای حدود ۵۰۰ هزار دلار می‌ارزد. این قیمت بیش از دو برابر مجهزترین نسخه‌ی خیابانی NSX است.

  • غربیلک فرمان ۳۰ هزار دلاری

acura-nsx-gt3-race-car-steering-wheel
شانک همچنین گفت که غربیلک فرمان این خودرو حدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارد. این غربیلک فرمان فیبر کربنی ۱۵ دکمه داشته و در بخش پشتی نیز یک پدال کلاچی قرار گرفته که بخشی از گیربکس ۶ سرعته سکونشئال است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    √ برای اولین حضور رتبه ی 5 بسیار خوب و قانع کنندست. ان شالله در سری بعد مسابقات 24 ساعته به رکورد های بهتری میرسن ، خیلی بهشون امیدوارم ، چون پر تلاشن و از یک ماشین بسیار دوست داشتنی و زیبا استفاده میکنن.

    √ این خانم ، کاترین لگ هم کار بسیار شجاعانه ای کرده که به عنوان اولین زن در این مسابقات شرکت کرده ، مسابقات 24 ساعته استرس و فشار کاری بسیار زیادی دارن ، مثل اینکه به خاطر یه برخورد بخش جلویی خودرو آسیب دیده و نمیتونسته به حرکت خودش ادامه بده ، با این حال امیدوارم در تورنومنت های آینده هم شرکت کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. milad

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آدم پولدار باشه / یه زن شجاع مثل کاترین لگ داشته باشه / یه ماشین رالی داکار داشته باشه / زنش هم همکار تو ماشین باشه واسه اطلاعات جاده / دیگه چی میخواد /// یدونه هم nsx تو گاراژ خونه اش باشه وسه تعطیلات آخر هفته ///// ای خدا این واقعا چیز زیادیه ؟
    امیدوارم همه با کمک خدا به هرچی که میخوان برسن
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا