پورشهمسابقات

۵ آمار غیرعادی از پورشه در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۲۰۱۵

پورشه با کسب جایگاه‌های اول، دوم و پنجم در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز امسال، نوار پیروزی‌های آئودی را در این مسابقات استقامت پاره کرد. رانندگی سه دستگاه خودروی مسابقه‌ای پورشه ۹۱۹ هیبریدی برای ۲۴ ساعت، به‌هیچ‌وجه کار ساده‌ای نیست. به‌ویژه اگر رقابت سنگین دیگر خودروسازان را نیز درنظر بگیریم. در ادامه، آماری دیوانه‌وار از مسابقات لمانز امسال را مرور می‌کنیم که در نهایت به قهرمانی پورشه منجر شده‌اند.

porsche-919-hybrid-at-2015-24-hours-of-le-mans-podium
۱) متوسط سرعت ۲۲۴/۱۸ کیلومتر بر ساعت، حداکثر سرعت ۳۴۰/۲ کیلومتر بر ساعت

پورشه ۹۱۹ هیبرید مسابقه‌ای که به‌عنوان خودروی اول از خط پایان گذشت، رکورد خارق‌العاده متوسط سرعت نزدیک به ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت را در طول رقابت از خود بر جای گذاشت؛ آماری که شامل زمان‌های توقف برای سوخت‌گیری نیز می‌شود. در ساعت ۴: ۴۰ بعدازظهر به‌وقت محلی در روز شنبه بیست و سه خرداد ۱۳۹۴، مارک وبر، سرعت حداکثر ۳۴۰/۲ کیلومتر بر ساعت را در پورشه ۹۱۹ ثبت کرد.

porsche-919-hybrid-versus-audi-r18-e-tron-quattro-at-silverstone
۲) خودروها مجموعاً از ۱۱۶ تایر در طول مسابقه استفاده کرده‌اند.

سه خودروی پورشه درمجموع ۹۰ بار برای سوخت‌گیری توقف کردند که ۲۶ بار آنها شامل تعویض تایرها نیز می‌شد. در نتیجه، این خودروها از ۱۱۶ تایر در مواقع نیز در طول مسابقه استفاده کرده‌اند. البته اگر فاصله‌ای را که یک خودرو طی کرده درنظر بگیرید، این آمار چندان هم غیرمنطقی نیست. ۹۱۹ هیبرید قهرمان حدود ۵۳۸۲ کیلومتر را در پیست دو لا سرت (de la Sarthe) طی کرده است.

porsche-919-hybrid-at-2015-24-hours-of-le-mans-on-track
۳) مارک وبر در طول مسابقه حدود ۳ کیلوگرم وزن کم کرده است.

از بین ۹ راننده پورشه، «وبر» کسی است که بیشترین وزن را در طول مسابقه کم کرده و از ۸۱/۱۹ کیلوگرم (شامل کلاه و دیگر لوازم ایمنی) به ۷۸/۲ کیلوگرم در خط پایان رسیده است. البته میزان بالای عرق و از دست دادن آب بدن در دمای بالای کابین خودرو، در این زمینه بی‌تأثیر نبوده است.

2015-porsche-919-hybrid-top-view
۴) تعویض دنده‌های زیاد

در خودروی برنده پورشه ۹۱۹ هیبرید در طول مسابقه به میزان ۲۵ هزار و ۲۹۳ مرتبه تعویض دنده انجام شده است؛ یعنی آماری بیش از هزار بار برای هر ساعت در طول تمام مسابقه.

2015-porsche-919-hybrid-rear-three-quarter
۵) سوختی برابر ۱۸۹۶ لیتر و ۱۰۰۳ سی‌سی روغن اضافی

پورشه ۹۱۹ هیبرید برای قهرمانی در طول مسابقه ۲۴ ساعته از ۱۸۹۶ لیتر سوخت استفاده کرده و در همین حال، نیاز به ۱۰۰۳ سی‌سی روغن اضافی برای موتور ۲ لیتری دو توربوشارژر V-4 خود پیدا کرده است. در همین حال، موتور-‌ژنراتور الکتریکی که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد، در هنگام ترمز به اندازه ۲/۲۲ کیلووات‌ساعت الکتریسیته را استخراج می‌کرد و در هنگام شتاب‌گیری برای ایجاد نیروی بیشتر، از آن بهره می‌برد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ELDORADO

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    جالب زیبا معرکه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      25293 مرتبه تعویض دنده صورت گرفته؟!یعنی حدودا هر سه ثانیه دنده عوض می کردن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. max

      ۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پس مارک وبر کو تو عکس که نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فردین بهادری نژاد

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    اوج مهندسی برای یک ماشین مسابقه ای
    واقعا عالیه
    ببینیم فورد جی تی میتونه بزنتش یا نه
    شدیدا منتظرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (331 ديدگاه)

      اقا فردین فکر نکنم چنین درگ یا مسابقه ای بین فورد جی تی و 919 صورت بگیره (شاید خودت این کارو بکنی)

      اخه برادر من چه شباهتی بین اینا هست؟
      پلتفرمشون یکیه یا نوع پیشرانشون؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فردین بهادری نژاد

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (129 ديدگاه)

        دوستان من منظورم مسابقات لمانز سال آینده بود که این دوتا قراره با هم رقابت کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      کلاسشون فرق داره دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mehran911

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      دوستان عزیز احتمالا منظور دوستمون مسابقات لمانز سال آینده است
      چون فورد برای مسابقه لمانز سال آینده خودروی جدیدی معرفی کرده که به احتمال زیاد تو سری GT با توجه به پیشینه درخشان فورد تو لمانز قوی ظاهر بشه
      باید یک سال دیگه منتظر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کیارش

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    دوام و کیفیت مهندسی یعنی این
    نه اینکه ماشین بسازی فرداش بیست بار فراخوان بدی بعد صاحب ماشین که میره نمایندگی قهوه خوب بهش بدی که صداش درنیاد و نره شکایت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      ماشین نباید سامورایی باشه باید قیصر باشه! با وقار و متین میفههم چی میگی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیارش

        ۴ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        رهگذر جان مخلصم :)
        کسی که از مهندسی سر در میاره، خیلی راحت میفهمه ماشینای المانی کلا مهندسیشون یه سر و گردن بالاتر از بقیس
        یکی از هزارتا سندش هم همین لیست برترین موتورها که نصف بیشترش المانی بود
        کسی که میفهمه هندلینگ چیه هیچ وقت سراغ ماشینای دیگه نمیره ( البته ایتالیایی ها هم خیلی شاخن تو این زمینه ولی خب ماشیناشون کلا رده عملکردی و قیمتیش فرق میکنه مثل فراری ) کسی که میفهمه هندلینگ چیه هیچ وقت ام 3 رو با چیز دیگه ای عوض نمیکنه ( که چندین سال به عنوان بهترین هندلینگ بین سدان ها شناخته شد البته توسط کارشناسا تو مجلات معتبر بین المللی ) نه ماشین باز نماها مثل خیلی از دوستان
        کسی که معنی اصالت رو بدونه هیچ وقت المانیا رو ول نمیکنه بره ماشینی بخره که سن تاسیسش از خیلی از بچه های این سایتم کمتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرمااااان

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (358 ديدگاه)

          حرف های شما همش کاملا درسته،ولی خلیلی از خودروهای دیگه هم هستن که شاید سن تولیدشون اندازه ی سن ما باشه ولی تو کیفیت توجاهای بلندی قرار دارن مثل لکسس

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. عارف

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    من تا الان فقط فرمول یک رو دنبال میکردم،الان تصمیم گرفتم لمانز رو هم دنبال کنم،خیلی جالبه????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. american and japan

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    منم خیلی منتظر فورد جی تی جدیدم تا رکورد شکنی رو ازش ببینم توی لمانز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    میشه گفت کار پورشه شاهکار بود….مگه آلمانها بتونن از پس آلمانیها بربیان!
    فورد در یه سطح پایین تر در کلاس جی تی مسابقه میده و عمرا به گرد پای این کلاس و ماشین هاش نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    با اینکه عاشق برند های اول المانی و دوم ژاپنی در علوم مهندسی و به خصوص خودروسازی هستم ولی شدیدا معتقدم در صنعت وعلم خودروسازی پورشه یک ستاره اسنثنایی هست که برای خودالمانی ها هم یک الگوی به حساب میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعید

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    چه اعداد و ارقام عجیبی،حیرت آوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Erfan

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    ۲۵ هزار و ۲۹۳ مرتبه تعویض دنده؟؟؟؟؟؟
    شگفت انگیزه. واقعا به راننده ها تبریک میگم خیلی مسابقه ی عذاب آوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیارش

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      واقعا کار سختیه،طرف سه کیلو کم کرده
      سه کیلو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو یه روز ؟؟ واقعا به قول اقای همساده اصلا له له شده یارو
      فک کنم از فردا دخترای ایرانی برن صف بکشن واسه راننده لمانز شدن تا بتونن وزن کم کنن :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۴ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        کیارش اون راننده ها حرفه ای هستن و بدنشون عادت داره به این کیلو کم کردن ها در مسابقات فرمول یک هم همینطوریه اگه دقت کرده باشینو دیده باشین بعد از مسابقه سریع راننده ها یه نوشیدنی میخورن تا از حال نرن و جذبه بدنشون بشه حالا چیه که میخورن الله و علم منظور اینکه هرکسی نمیتونه راننده این جور مسابقات بشه بنیه قوی و البته رانندگی سطح جهانی میخواد و بدنی مستحکم گرچه یه خانم آلمانی و راننده همین پورشه هم بود تا یکی دوسال قبل هم در این مسابقات راننده بود شرکت داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. متین

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    واقعا فوق العاده است … حتی از مسابقات فرمول 1 هم جذاب تره ؛ 24 ساعت ، بیش از 5000 کیلومتر ، کمپانی های بزرگ …
    ای کاش تعداد دفعات برگزاریش تو سال بیشتر بشه (از یکی بشه دو تا یا سه تا …) … البته همین یه بار برگزار شدنشه که باعث تک بودنش میشه …
    روز خوش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شایان

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    قبل از شروع مسابقات عرض کردم خدمت دوستان که لمانزو باید برای پورشه و آئودی دونست پورشه کارش درست بوده و هست ولی آئودی مطمئن باشید تا چند سال دیگه یه غولی میشه مثل بنز و بی ام و و شاید فراتر از اونا عجیب باهم رقیبن این برندهایه آلمانی دمشون گرم پرچمشون پائین نمیمونه در مورد این مسابقات هم بگم که عجیب هیجان داره مطمئنا از فرمول یک بیشتره هیجانش و البته خیلی سختر و مهندسی پیشرفته تری میخواد آمارو ارقام هم حیرت انگیزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. AHMADREZA

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    مسابقه ی طاقت فرساییه واسه راننده ها و دیدنی برای بیننده ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (172 ديدگاه)

    سلام
    کسی در مورد موتور های این ماشین ها میدونه اینکه باید چند سیلندر باشه
    محدودیت داره این مسابقات ( تعداد سیلندر یا اسب بخار و . . . . )

    2 سوال دیگه هم داشتم که مرتبط با موضوع نیست
    اینکه موتور موتورسیکلت های موتو جی پی 800cc هست یا 1000cc و اسب بخار اونا چنده
    و در مورد فرمول یک موتور ماشین رو بعد از مسابقه عوض میکنن واسه مسابقه بعد(موتور اتومبیل ها هم 8 سیلندر و 2400cc هست با بیش از 750 اسب بخار . درسته؟ )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. هوشنگ

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چند سال پیش که آئودی تصمیم گرفت با یک موتور دیزل تو مسابقات شرکت کنه هیچ کس باورش نمی شد بتونه با موتورای بنزینی رقابت کنه . ولی آئودی با همون موتور دیزل سالها یکه تاز میدون بود . حالا هم که پورشه با موتور هیبریدی شگفتی ساخته . ظاهرا قراره به زودی شاهد حضور موتورهای الکتریکی تو مسابقات هم باشیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا