موتورسیکلت

درسهایی از والنتینو روسی

وقتی خود “دکتر” معلمتان باشد، تمام ابزار لازم برای موفقیت را در اختیار دارید.

9-Rossi-at-the-Ranch
به گفته آلبرتو تبالدی، مدیر تیم VR46 و دوست نزدیک قهرمان ۹ دوره موتورسواری، والنتینو روسی، موتورسواران تیم مسابقه‌ای و مدرسه VR46 روش موسوم به والنتینو را که در واقع، ماحصل ۲۰ سال تجربه موتورسواری والنتینو به همراه جنبه دقیق علمی و هیجان و سرگرمی آن است را یاد می‌گیرند.

7-Valentino-Rossi-teaching
روسی واقعاً به کار تدریس خود عشق می‌ورزد و شور و شوق او همیشه حال و هوای رقابت و چالش را به ارمغان می‌آورد. شاگردانش لقب “دکتر” را برای او برگزیده‌اند. مسیر آموزش، مسیری خاکی است که در آن انگیزه باعث رقابت با جوان‌ترهایی مانند مارک مارکز می‌شود که در زمان اولین قهرمانی روسی در موتوجی‌پی سال ۹۶ تنها سه سال داشت. این پیست به طول تقریبی سه کیلومتر زمانی محل تمرین گراتزیانو روسی و دوستانش بوده؛ جایی که پدر به پسر آموزش می‌داده است.

6-Valentino-Rossi-in-meeting
اعضای جوان تیم VR46 حال به “دکتر” انگیزه مضاعف می‌دهند تا از آن‌ها فرصت‌هایی موفق برای درخشش بسازد و کپی روسی‌ها و بیاجی‌ها خلق کند. روسی در این راستا تیم خود را در کلاس سبک موتو ۳ با همکاری شریکش تلویزیون اسکای، پخش‌کننده موتوجی‌پی و مشوق تازه‌کاران تشکیل داده است. تیم مسابقه SKY VR46 متشکل از رومانو فناتی باتجربه‌تر، آندرئا مینیو و نیکولو بولگای تازه‌کار است که سابقه قهرمانی در کلاس‌های سبک‌تر را نیز داشته است.
ما از اعضای تیم اسکای در مورد احساس آن‌ها نسبت به والنتینو در مقام معلم یا مربی پرسیدیم و در جواب:
نیکولو بولگا_
من هیچ وقت والنتینو را به‌عنوان مربی یا معلم ندیدم. اول از همه او برای من یک قهرمان و دوم یک دوست است. او آن‌قدر با شاگردانش نزدیک است که هیچ‌گاه احساس شاگرد بودن را نمی‌کنید. معلمی باجنبه و خونسرد که همیشه لبخند به لب دارد و با جدیت خود به شاگردانش انگیزه می‌دهد. او اهل نصیحت کردن نیست، بلکه مثال می‌آورد، مثالی عینی!

Nicolo-Bulega
رومانو فناتی_
من روسی را فردی دیدم که سعی می‌کند تمام رازهای موفقیت خود را در مدرسه پیاده کند. او فردی نکته‌سنج و باریک‌بین است. به تمام جزئیات کار توجه می‌کند.

2-SKY-VR46-Racing-Team
اندرئا مینیو_
من خیلی خوش‌شانس هستم که از او یاد می‌گیرم. در برخورد اول او آن‌قدر صمیمی و راحت است که احساس می‌کنید مدت‌ها او را می‌شناخته‌اید. شور و اشتیاق او در آموزش بی‌حدوحصر است. سعی می‌کنم مثل یک اسفنج، دریای دانش او را به خودم جذب کنم و از او یاد بگیرم.

4-VR46-Academy-2016-talent
داویده بولگا، پدر نیکولو که خود زمانی همچون پدر والنتینو نیز موتورسوار رقابت GP بوده می‌گوید:
“والنتینو در مقام مربی حتی به صحبت‌های بچه‌ها گوش می‌دهد. به نظر من کسی جز والنتینو و تیم اسکای وی آر لایق مربیگری پسر من نیست. “دکتر” همه چیز را می‌داند و بچه‌هایش را حتی از راه دور حمایت می‌کند. مثلاً سال قبل که برای دور تمرینی یک دوره مسابقه به اسپانیا رفته بودیم و روسی خود غرق در یک رقابت دیگری بود و مشغولیت کاری داشت با شنیدن خبر برد پسرم، برای او پیام تبریک فرستاد. تصور کنید… این، به خودی خود چه اعتماد به نفسی به بچه‌ها می‌دهد!”

8-Rossi-with-friends-and-students
منبع: cycleworld

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرین

مترجم و نویسنده اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هدف، انگیزه و تلاش، انسان رو به جاهای خوبی میرسونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Zodiac

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    والنتینو روسی یک اسطوره هست.خیلی دوست دارم روزی روسی از نزدیک ببینم هیچ ورزشکاری اندازه روسی دوست ندارم .من عاشق دنیای موتور سواریم نه موتور سوارهای کشور خودمون

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا