»» وسپا کانسپت

همه ما کم و بیش اسکوترهای وسپا را می شناسیم. موتورهایی کوچک با چراغهایی گرد وچرخهایی کوچک و پهن. اما اینک وقت آن رسیده که جهشی را در این مرکب دوست داشتنی شهری شاهد باشیم. نمونه مفهومی طراحی شده برای نسل آینده وسپا تنها برای یک نفر طراحی شده و احتمالاً باید دارای موتوری الکتریکی نیز باشد چون در طراحی آن اثری از لوله اگزوز به چشم نمی خورد.

طراحی جدید و مفهومی وسپا

مهمترین تغییرات در شیوه اتصال چرخهای جلو می باشد. چراغهای آن نیز دیگر مانند گذشته گرد نیستند و به شکل یک نوار باریک در روی دسته قرار گرفته اند. همچنین نشانگرهای دیجیتال LCD این اسکوتر بسیار آینده نگرانه طراحی شده اند.

این موتور سیکلت مفهومی توسط Niklas Wagner طراحی شده و البته معلوم نیست که توسط پیاجیو تولید شود.

موتورسیکلت ایتالیایی وسپا اولین بار در سال 1946 میلادی  در شهر پونته درا روانه بازار شد و بتدریج، در همه جهان فراگیر گشت. شرکت تولیدکننده وسپا، پیاجیو صاحب آن فردی به نام انریکو پیاجیو بود. او با توجه به اقتصاد ضعیف ایتالیای بعد از جنگ جهانی دوم، در صدد برآمد تا یک وسیله نقلیه ساده و سودمند عمومی را به بازار عرضه کند و به همین دلیل، به ارایه طرح متفاوتی با موتورسیکلتهای روز آن زمان پرداخت. وسپا، بر خلاف موتورهای موجود، دارای زنجیر نبود و سرنشینانش را روغنی نمی کرد، قدرتمند بود و در عین حال ، به راحتی کنترل می شد. کورادینو داسکانیو، مهندس شرکت، موتور جدید را بر اساس فناوری هوانوردی طراحی کرد و این نوع طراحی حتی تا امروز که بیش از 60 سال از آن زمان گذشته است، در مدلهای مختلف وسپا به چشم می خورد.

اولین نمونه وسپا با موتور 98cc

05
خرداد
1390

موتورسیکلت  



1,879 بازدید کننده

۲ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری