مک لارن

اسپیدتیل، سریع‌ترین مک لارن تاریخ…

مک لارن صاحب پادشاه سرعت جدیدی شده است. نسخه‌ای پیش‌تولیدی از اسپیدتیل با نام XP2 توانسته به حداکثر سرعت خود یعنی ۴۰۳ کیلومتر در ساعت دست یابد. این رکوردشکنی در زمین جانی بومر در مرکز فضایی کندی فلوریدا ثبت شده است… شایان ذکر است رکورد قبلی سریع‌ترین مک لارن تاریخ به F1 اسطوره‌ای با سرعت ۳۸۶.۴ کیلومتر در ساعت تعلق داشته است.


پشت فرمان این خودرو کنی براک راننده تست ارشد مک لارن حضور داشته است. او برای رسیدن به حداکثر سرعت خودرو ۳۰ بار در مسیر یاد شده حرکت کرده است. این تست پرسرعت تکمیل کننده‌ی تست‌هایی است که مک لارن در ماه‌های گذشته شروع کرده بود. از جمله مکان‌های دیگری که مک لارن در آن‌ها حضور داشته می‌توان به اسپانیا و آلمان اشاره کرد.


مایک فلوویت مدیرعامل مک لارن گفته است:

تست سرعت بالای اسپیدتیل با چندین تلاش برای ثبت حداکثر سرعت و در محلی صورت گرفت که کاملاً به خاطر جابجا کردن مرزهای پرفورمنس و مهندسی شناخته شده است. اسپیدتیل واقعاً خودرویی استثنایی و خارق‌العاده است که روح پیشرو بودن مک لارن را به نمایش گذاشته و توانایی‌های ما به عنوان سنگ محک پرفورمنس یک هایپرکار را به خوبی نشان می‌دهد.


این خودرو از قوای محرکه هیبریدی متشکل از نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و واحدی الکتریکی استفاده کرده و قدرت ۱۰۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۵۰ نیوتون متری دارد. این خودرو در کمتر از ۱۳ ثانیه به تندی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۴۰۳ کیلومتر در ساعتی را ثبت می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو نیز حدود ۲.۵ ثانیه ارزیابی می‌شود.

تحویل اولین نمونه‌های اسپیدتیل به مشتریان در فوریه ۲۰۲۰ صورت خواهد گرفت. این خودروساز بریتانیایی تنها ۱۰۶ دستگاه از اسپیدتیل را با قیمت حدود ۲,۲۴۰,۰۰۰ دلاری تولید خواهد کرد؛ و همه آن‌ها نیز پیش از به فروش رسیده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3892 ديدگاه)

    عالی ، بیست ، کم نظیر ??

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (760 ديدگاه)

      شما میگی بیست

      من میگم the beast

      این ماشین زیبا نیست ولی فوق العاده خاص و مخوفه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Alireza

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    خیلی علاقه دارم ببینم این کشیدگی قسمت عقبش قراره چه تاثیری داشته باشه و همونطور که انتظار داشتن کار میکنه یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Just bentley continental

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    فیلمش نیست پدال؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. متاسفانه تا این لحظه فیلمی از این رکورد منتشر نشده.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Farzad

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    جالبه اسپویلر نداره .

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1589 ديدگاه)

      اسپویلر داونفورس بیشتر و چسبندگی ایجاد می‌کنه اما همون اندازه مقاومت در برابر هوا ایجاد می‌کنه که جلوی سرعت بیشتر رو میگیره و این خلاف هدف این ماشین که حداکثر سرعت هست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (804 ديدگاه)

    چون صرفا کاربردی ساخته شده دست طراحا بسته بوده وجای مانور نداشتن
    البته ظاهر سلیقه ایه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پرواز مک لارن بر پله های ترقی ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. (Saeed(peugeot

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فوق العاده هستش …..اگه اشتباه نکنم تک سرنشینم هست…( صندلی شاگرد نداره )

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. Mohammadreza

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      ۳ سرنشینه هست
      یعنی دوتا صندلی شاگرد داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. HR3

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    خودروهایی به مراتب سریع تر و زیباتر از این داریم که عین ماشین نعش کش دراز نیستن
    من پروجک وان مرسدس رو ترجیح میدم حتی اگه حداکثر سرعتش به این نرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Carbonado Aventador

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    کونیگزگ و بوگاتی بدون ۳۰ بار تلاش کردن و کشیدن دم و… به سرعتای فراتر از این رسیدن!!
    نمیخوام کارمکلارن رو کم ارزش نشون بدم ولی خیلی از کمپانی ها میتونن با بدنه ی کشیده و هزار اسب به این سرعت برسن!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (39 ديدگاه)

      کربناردو جان من هم طرفدار لامبورگینی هستم ولی یه چیزی رو باید قبول کنیم. مک‌لارن همچنان رکورد سریعترین خودروی تنفس طبیعی رو داره و فکر نکنم دیگه رکوردش شکسته بشه. میشه اینطوری هم به قضیه نگاه کرد که نمیخواد رکورد سریعترین رو دوباره بزنه یا شاید بخواد و منابعشو نداشته باشه. در هر حال برند شدیدا قابل احترامیه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. Mclaren 720s

      ۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      دوست عزیز کوئینگزگ و بوگاتی حدود 500 اسب قدرت بیشتری دارن اگر از نظر شما 500 اسب قدرت بیشتر پشمکه من حرفی ندارم.
      در ضمن اگر کاری نداره فراری لافراری اف ایکس ایکس کا هم فک میکنم قدرتش بیشتر از اسپیدتیل ولی چرا تاپ اسپیدش بیش از 370 نیست?
      در ضمن شتاب صفر تا سیصد کیلومتر اسپیدتیل از شیرون هزار و پونصد اسبی بهتره.

      حالا با 500 اسب قدرت کمتر به سرعت بالای 400 رسیدن هنره یا با 1500 اسب و چهارتا توربو شارژر?

      محاله مکلارن هواپیما هم تولید کنه شماها یه ایرادی نگیرین.

      شما بیا بساز ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۵ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (39 ديدگاه)

        آخه مک‌لارن جان این چه مثالی بود زدی؟ این مک‌لارن ساخته شده واسه سریع رفتن اون فراری که مثال زدی ساخته شده تو پیست سریع رفتن. مقایسه هم میکنید جانب عدالت رو رعایت کنید.
        اون اوایل هم که بوگاتی ویرون معرفی شد با قدرت هزار اسب تونست 407 تا بره با اون آیرودینامیکش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mclaren 720s

          ۵ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          بهتره کامنت دوستمون رو بخونی عزیزم
          گفتن هر ماشینی با هزار اسب به این سرعت میرسه.
          در ضمن انجین بوگاتی شونزده سیلندر 8 لیتری و چهارتا توربو شارژر داره
          اسپیدتیل 4 لیتری 8 سیلندر با توربو دوقلو
          بازم میشه گفت اسپیدتیل بهینه تره????

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فرید

        ۵ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (39 ديدگاه)

        آخه مک‌لارن جان این چه مثالی بود زدی؟این مدل مک‌لارن ساخته شده واسه سریع رفتن. اون مدل فراری که مثال زدی واسه سریع رفتن تو پیست ساخته شده. در ضمن اون اوایل که بوگاتی ویرون معرفی شد اونم تونست با هزار اسب برسه به 407 تا با اون آیرودینامیکش

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا