مک لارن

گزارشی از ساختمان مرکزی مک‌لارن

مک‌لارن نامی شناخته شده در دنیای خودرو است. حتی اگر کسی مسابقات فرمول یک را دنبال نکند، جایی که این کمپانی به مدت نیم‌قرن جولان داده است، سوپرماشین‌های F1، ۱۲C، P1، ۶۵۰S و ۶۷۵LT را حتماً می‌شناسید. با این حال، شاید بسیاری نیز با مک‌لارن به‌خوبی آشنا نباشند. مک‌لارن با معرفی سوپرماشین زیبای خود با عنوان ۵۷۰S که سطح قیمتی آن در زیر ۲۰۰ هزار دلار، نسبتاً قابل‌دسترس است، تبدیل به برندی شد که بیشتر بتواند در لیست خریدها و همین‌طور دیوارهای اتاق‌خواب‌ها قرار بگیرد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ساختمان مرکزی مک‌لارن در ووکینگ انگلستان.

McLaren Technology Centre
McLaren Technology Centre
مک‌لارن اولین و پیشروترین کمپانی مسابقات فرمول یک است که در همین حال، خودروهای جاده‌ای نیز می‌سازد. نام این کمپانی برگرفته از مؤسس آن و قهرمان افسانه‌ای مسابقات، بروس مک‌لارن (Bruce McLaren) است؛ کسی که نزدیک به نیم‌قرن پیش در یک تصادف ناگوار در پیست جان خود را از دست داد. مک‌لارن شهرت اصلی خود را از مسابقات فرمول یک به‌دست آورده است. در واقع، کار اصلی این کمپانی، ساخت خودروهای مسابقه‌ای است.

McLaren Technology Centre
حال و هوای مک‌لارن پر از خاطره اتفاقات تاریخ‌ساز است؛ مخصوصاٌ در داخل ساختمان‌های مرکزی با شکلی شبیه به «تایجیتو» که با نام «مرکز تکنولوژی» شناخته می‌شود. در مرکز تکنولوژی، تیم مسابقات فرمول یک، بخش تکنولوژی‌های کاربردی مک‌لارن، مک‌لارن اتوموتیو (بازوی تولید خودرو) و گروه تکنولوژی مک‌لارن مستقر هستند. این ساختمان زیبا با ساختاری از شیشه و فولاد که در سال ۲۰۱۰ ساخته شده، شامل دفاتر شرکتی مک‌لارن، یک تونل باد، یک سالن تمرین و ورزش برای کارمندان، یک سالن تمرین دیگر برای تیم فرمول یک، یک کافه مجلل و شیک و یک ویترین افتخارات است که طولی به اندازه نصف یک زمین فوتبال دارد.

McLaren Technology Centre
McLaren Technology Centre
خودروهای فرمول یک مک‌لارن دقیقاً در مرکز تکنولوژی توسط مهندسان شیک‌پوش ساخته می‌شوند. بنابراین دسترسی به این بخش، امتیاز ویژه‌ای که تنها نصیب عده معدودی می‌شود؛ مشتریان سطح بالا، اعضای تیم فرمول یک مک‌لارن و کارمندان کمپانی. مک‌لارن به‌ندرت از باشگاه‌های هواداری فرمول یک و گروه‌های نظیر آن برای بازدید دعوت می‌کند.

یکی از بخش‌های اصلی ساختمان «بلوار» یا The Boulevard نام دارد که در آن خودروهای تاریخی مک‌لارن در فرمول یک پارک شده‌اند. در صف خودروهای پارک شده، ترتیب زمان رعایت شده است. این مجموعه یک تاریخ‌نگاری واقعی از نوآوری‌های فرمول یک است که پیشرفت مک‌لارن در طول دوران مسابقات، به‌خصوص در زمینه آئرودینامیک به تصویر می‌کشد. مک‌لارن می‌گوید که تمام خودروهای حاضر در «بلوار» آماده حرکت هستند و در مراسم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی خاص نمایش داده می‌شوند.

McLaren Technology Centre
McLaren Technology Centre
در طرف دیگر دیوار شیشه‌ای انعکاس یک استخر آب خودنمایی می‌کند برای خنک‌کردن تونل باد استفاده می‌شود.

McLaren Technology Centre
آماندا مک‌لارن (Amanda McLaren)، دختر بروس مک‌لارن، راهنمای این بازدید از مرکز تکنولوژی بوده است. «مک‌لارن دختر» تنها ۷ سال داشت که پدرش را از دست داد و در حال حاضر به‌عنوان «سفیر برند» مک‌لارن فعالیت می‌کند. دانش وی در مورد خودروهای فرمول یک و نوآوری‌های مختلف کمپانی و علاقه‌اش به برند باعث اشتیاق بیشتر به دانستن اطلاعات در مورد صف طولانی خودروهای فرمول یک می‌شود.

McLaren Technology Centre
ایستگاه بعدی ساختمان مونتاژ به مساحت ۳۵۰ هزار فوت‌مربع یا ۳۲۵۱۶ مترمربع است. در این ساختمان، یک بخش مجزا به مساحت حدود ۲۲۰ هزار فوت مربع وجود دارد که در آن تمام خودروهای جاده‌ای مک‌لارن مونتاژ می‌شوند. مطابق گفته آلن فاستر (Alan Foster)، مدیر بهره‌برداری مک‌لارن، این خودروها تماماً با دست در ۳۲ ایستگاه مختلف و با در کنار هم قرار دادن ۱۱ هزار قطعه ساخته می‌شوند. در حال حاضر این خط در هر سال ۱۷۰۰ دستگاه سوپرماشین شامل ۶۵۰ کوپه و اسپایدر، و ۶۷۵LT کوپه تولید می‌کند. ساخت هر کدام از آنها زمانی در حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. در همین حال، سال بعد با سرعت‌بخشیدن به روند تولید این خودروهای اسپرت، خروجی این خط تولید به ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت. خودروهای میلیون دلاری P1، P1 GTR و سری خودروهای آینده «آلتیمیت» نیز در همین سالن و البته در یک خط تولید جداگانه و کوچک‌تر ساخته می‌شود. طبیعی است که این خط تولید، چندان سریع پیش نمی‌رود.

McLaren Technology Centre
روند تولید خودروهایی با رنگ و طراحی بدنه مشابه برای بهره‌وری بیشتر به صورت همزمان دنبال می‌شود. با این حال، مطابق گفته «فاستر»، خط تولید همیشه با تغییرات قابل‌توجهی روبروست. اتاق رنگ‌آمیزی جای دیگری است که با لباس مخصوص باید وارد آن شد؛ جایی که دو نفر در حال اسپری کردن رنگ به‌صورت دستی به بدنه چند ۶۷۵LT هستند. جذابیت این بدنه در زیر نور ناحیه بررسی رنگ‌آمیزی خیره‌کننده است. در همین حال، «فاستر» توضیح می‌دهد:

وقتی مشتریان به اینجا سر می‌زنند، برخی چیزها را بر روی خودروهای دیگر می‌بینند و از آنها خوششان می‌آید. ما زمان آماده‌سازی را کاهش داده‌ایم؛ بنابراین اگر یک مشتری چیزی مدّنظر داشت، می‌توانیم به‌راحتی مطابق سفارش وی عمل کنیم. این کار، ارزش برند قابل‌توجهی برایمان به همراه دارد.

McLaren Technology Centre
قبل از اینکه مرکز تکنولوژی ساخته شود، پایگاه مک‌لارن در یک ساختمان بسیار معمولی قرار داشته که چند کیلومتر با ساختمان جدید فاصله دارد. البته هنوز هم این پایگاه قدیمی، محل تولید خودروهای مسابقه‌ای تحت نام مک‌لارن GT است. در واقع، کارگاه بزرگی است که در آن مدل‌هایی مانند اسپرینت و GT3 از مک‌لارن متولد شده‌اند. مک‌لارن GT یک کارگاه رؤیایی برای تیونینگ خودروهاست؛ جایی که ممکن است به‌راحتی با چیزهایی مانند یک اسپویلر بزرگ فیبرکربنی یا یک غربیلک فرمان ۳۰ هزار دلاری روبرو شوید. البته در اینجا عکس‌برداری ممنوع است.

McLaren Technology Centre
مقصد نهایی، مرکز عملیات ویژه مک‌لارن یا MSO است که در کنار مک‌لارن GT قرار دارد و در اینجا هم نمی‌تواند دوربین به همراه داشت. در این بخش، مک‌لارن برخی تنظیمات منحصر به فرد برای خودروهای مشتریان خاص انجام می‌دهد. تنها کافی است اشاره کنیم که نه‌تنها مدل‌های جدید P1 و ۶۵۰S برای دریافت ویژگی‌های MSO در این بخش دیده می‌شوند، بلکه برخی مدل‌های F1 شامل یکی از F1 GTR ها که مک‌لارن با آن در مسابقات لمانز سال ۱۹۹۲ به روی سکو رفت نیز حضور دارند. حتی مدل تهاجمی مک‌لارن X-1 که تنها یک نسخه از آن برای یک مشتری غیرعادی در MSO در سال ۲۰۱۲ ساخته شده، در این مرکز دیده می‌شود که البته طبیعتاً برای انجام سرویس است.

2012 McLaren X-1 Concept

McLaren Technology Centre
تنها راه داخل شدن به مرکز MSO، زمانی است که واقعاً یک مشتری MSO باشید؛ یعنی یک سری آپشن‌ها برای خودروی مک‌لارن خود سفارش دهید؛ هر چیزی، از المان‌های اضافی فیبرکربنی در داخل کابین تا طرح‌های رنگ‌آمیزی عجیب و غریب.

McLaren Technology Centre
در نهایت، چیزی که بیشتر از همه در مورد مک‌لارن جلب‌توجه می‌کند، اهتمام این کمپانی به ساخت افراطی‌ترین خودروها در پیست و خارج از پیست است. برای دیدار از نزدیک با این ساختمان‌های مک‌لارن، تنها چند راه وجود دارد؛ اینکه یک «مک‌لارن» بخرید یا با یک «مک‌لارن» در مسابقات شرکت کنید و یا برای «مک‌لارن» کار کنید.

McLaren Technology Centre

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اسپورت های خاص میسازه
    شما باشید مک لارن میگیرید یا فراری یا لامبورگینی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      مک لارن، لامبورگینی، فراری، پورشه همینطوری یهویی به این موفقیت نرسیدن برنامه ریزی و تفکر و انظباط و مهندسی قوی داشتن که در زمانهای خاص و بطور دقیق اجرا شدن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      من اگه پول داشتم هیچ کدوم ازینا رو نمی گیرم فقط پاگانی هوایرا می گرفتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        BiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiG Like :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. AHMADREZA

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      من لا مبو میگیرم و در حالت دیگه فراری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Carbonado Aventador

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      مکلارن فراری و لامبورگینی تقریبا به یک موازات دارن حرکت میکنن و واقعا نمیشه گفت کدوم ماشین بهتره…
      هرکدوم نکات ویژه خودشون رو دارن!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mclaren

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        کاش همه مثل شما با سواد بودن داداش :) فقط یه چیزی میپرونن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          الان اگه اسمه مک لارن نمی اورد یا اسمه پورشه و میاورد می شد بی سواد به خدا خیلی باحالی مک لارن خیلی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mclaren

          ۳ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          هیچ نظری از من نمیبینی که کمپانی یا خودرویی بگم بد یا به کسی بگم بیسواد اما این شمایی که همیشه یه آشغال به تمام خودروها و کمپانی های جهان میچسبونی اگر آلمانی نباشن…اگر تمام کامنت های منو پیگیری کنی هیچوقت همچن حرفی نزدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. بابک

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (186 ديدگاه)

      من اگه پول داشتم که همشون رو میگرفتم
      چون آرزو دارم یه روز کلکسیون ماشین بزرگی داشته باشم
      ولی اگه مجبور باشم یکیشون رو انتخاب کنم قطعا فراری رو انتخاب میکردم چون یه چیز دیگه س نسبت به بقیه کمپانی ها
      Just Ferrari
      Just Ferrari
      Just Ferrari

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. peyman.german

      ۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (81 ديدگاه)

      عکس آخری،لوگوی بنز داره!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AlirezaF12

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    نمیدونم چرا مک لارن اصلا به دلم نمیشینه
    ترجیح میدم لامبو داشته باشم
    ولی P1 زرد ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      دختر مکلارن Amanda Mclaren و دختر لامبورگینی Patrizia Lamborghini …
      هردوشون تو شرکت های خودشون فعالن…
      حالا من تو این فکرم که اسم دختر سایپا چیه!
      مثلا سکینه سایپا یا فرنگیز سایپا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. msn

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فوق العاده. برا من که بعضی اوقات میرم سایپا یدک و ایران خودرو رویایی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. msn

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اون جا ماشینو با دقت رنگ میکنن ولی این جا مثلا یه بدنه پرایدو یهو میندازن تو استخر رنگ بی کیفیت و میدن به ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سامان از تبریز

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    دوتا از غولهای تبریز
    http://8pic.ir/images/a9tbmboxipzt4h2vnvme.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mclaren

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      دمت گرم سامان جان عجب رخی داره MP4

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان از تبریز

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        ????❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. BMW4ever

          ۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (155 ديدگاه)

          من شنیدم مناطق آزاد هم محدودیت گرفتن درسته یا نه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. نوید

      ۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      سامان آون دو تا غول نیستن آبی کنارشون غوله
      اگه اشتباه نکنم GLKهست
      درست حدس زدم آیا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mclaren

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    جمله ای بود عالی : مک‌لارن اولین و پیشروترین کمپانی مسابقات فرمول یک است

    بخونین یکم اطلاعات داشته باشین اظهار نظر نکنین مثل مطلب های قبلی و کسی تهمت تعصب نچسبونین.

    مسعود جان ممنون از مطلب لطف کردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_seasons این لینک فصول فرمول یکه حالا کاری نداریم که آلمان داشت دو تیکه میشد و شد و تمامه کمپانی هاشونم دسته متفقینه عقب افتاده افتاد ولی شما بگردین ببینین حداقل در ده سال اول این مسابقات شما مک لارن پیدا میکنین اگه پیداش کردین سلامه مارو هم برسونین باز ایتالیایی ها یه چیزی بگن من نمیدونم این روستای عقب افتاده دیگه چی میخواد از جونمون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. peyman

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عزیزم مشکل شما چیه که تو پست مربوط به ماشینای انگلیسی کامنت گوهر بار میذاری؟ برو آلمانتو بچسب و اینجا رو بیخیال شو. جوری که تو از آلمان و متحدین حمایت میکنی کسی ندونه فکر میکنه المانی هستی.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Mclaren

          ۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          پیمان جان ایشون نمیدونم با خودش چی فکر کرده شاد از نوادگان هیتلر هستن که انقدر نژاد پرستانه صحبت میکنه اونم روی کشور که هیچ رگه ای از اون نداره منم خسته شدم از این صحبتاشون…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          پدال دمت گرم خوب سیاستیو پیش گرفتی یعنی نوادگان هیتلر میتونن بهشون توهین بشه ولی نوادگان چرچیل نه هههه جالبه واقعا!!!! چرا توهین هارو چاپ میکنی پدال من مگه در جوابش توهینی کردم بهش مثل خودش بهش جواب دادم و حداقل با علم بیشتر و بهتر ولی شما چاپ نمی کنی چون میخوای حداقل منو خراب کنی ولی ایراد نداره من پررو تر از این حرفام ههههه ضمنا اگه نواده هیتلر بودم افتخار میکردم تا نواده … یه سربازه وطنش!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mclaren

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        یکی بیاد بگه این مطلب ایشون چه ربطی به اون جمله داشت بیاد واسش ترجمه کنه اصلا این مقاله ویکیپدیا چیه :))
        من دیگه حرفی ندارم :D راحت باش….رفیق مگه مجبوری؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          یکی بیاد اینو ترجمه کنه؟! هی روزگار یعنی شما که اسمتم به لاتین نوشتی نمیتونی اینو ترجمه کنی خب پرچم ها و کمپانی هارو که نوشته یعنی اونقدر و هم بلد نیستی این جوابه شما بود که گفتی مک لارن پیشگام فرمول یک بود بقیه بیان بخونن یه چیز یاد بگیرن بیخود مطلب نگذارن منظورمم هم در مورد آلمانی ها این بود که یه رقیب که هیچ سروری که اتومبیل با این کشور معنی میشه نبود پس اعتبار نداره یا لاقل کم اعتبار داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mclaren

          ۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          اگر چشمتو باز کنی میبینی من جمله توی مطلب رو گفتن بالا بری پایین بیای توی فرمول 1 با سابقه تر از مکلارن و فراری نیست حالا از این مطالب چرت بیا بذار دیگه همه بچه های پدال و پیگیر میدونن یک قطب قدرت تکنولوژی انگلیس هست حالا با دری وری گفتنای شما هیچ چیز زیر سوال نمیره فقط فقر اطلاعاتت رو به رخ ملت میکشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. رضا

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    دقت و مهندسی ماشینهای مکلارن فوق العادست.اما چیزی که زیاد به دل نمیشینه اینه که صدای زیبایی ازشون در نمیاد درست مثل پورشه برخلاف فراری و لامبو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      حاجی شما اصلا میدونی صدای موتور یعنی چی؟؟؟ پورشه 911gt3 صداشو شنیدی از نزدیک؟؟؟ صدای لامبو ام قشنگه اما هیچوقت فراری صداش قشنگ نیس انگار جیغ زدنه!!
      مکلارن صداش متعادله ولی تو کل اینا فقط صدا بخوای مرسدس sl 63 black و sls اینا آقای صدان !!!
      نظر با اطلاعات بدین دوستان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پژمان

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (296 ديدگاه)

        یکی از چیزهایی که فراری رو مشهور کرده همین صدای باحال و خاص محصولاتشه صدای همه محصولات فراری مثل هم نیست و مثل جیغ نیست بلکه مثل فریاد میمونه به نظرت صدای فراری 458 مثل جیغ میمونه ؟؟!!! صدای محشر لافراری و f12 و….. رو دیگه نمیگم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mds

          ۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (219 ديدگاه)

          اف 12 که صداش با آدم حرف میزنه
          اتفاقا این آونتادور هست که صداش مثل جیغه
          من اف 12 و پی 1 بیشتر از هر سوپر کاری قبول دارم و دوست دارم مخصوصا تو موتور آمار و مشخصاتشون و هندلینگشون دود از سر آدم بلند میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mds

          ۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (219 ديدگاه)

          فقط فراری و مک لارن و داش (♥slr722_에스엘722)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ماسل کار

          ۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (211 ديدگاه)

          جک سال
          اتفاقا این آونتادور هست که صداش مثل جیغه!!!!!!!!!!!!!!!!!
          کجا اونتادور صداش جیغه ، اونتادور صداش کاملا روی هست نمیدونم منظورمو چجوری برسونم ینی پرابهت
          اون فراریه که صداش زیره و به اصطلاح شبیه جیغه
          مثل:ff،,و….

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رضا

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        دیگه لازم نمیبینم چیزی بگم.مشخصه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. amir

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    شبیه کارخانه های جاده مخصوص نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    همیشه از همه چیز مکلارن خوشم میومده،از اسمش گرفته تا f1 و SLR mclaren و mp4 و p1 و 650

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. RAYAN

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    من موندم اینا چجوری اینهمه واسه کارخونه و تبلیغات و اسپانسرینگ و شرکت تو مسابقات فرمولا وان و لمانز و هزار چیز دیگه خرج میکنن آخرشم کلی سود میکنن اونوقت ایران خودرو و سایپا نه ساختمون درست حسابی دارن نه اسپانسر میشن همیشه هم ضرر میدن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      دوست عزیز کى گفته ایران خودرو و سایپا ضرر میدن؟!
      به جرأت بهت میگم هیچ کارخانه اى در هیچ صنعتى در ایران اندازه ى این دوتا سود نمیکنه!
      یه بازار انحصارى که اکثر مصرف کنندگانش از نظر بضاعت مالى قوى نیستن تا بتونن ماشیناى روز دنیا رو با سه چهار برابر قیمت اصلیشون سوار بشن و طبیعتاً مجبورن بیان سمت این دو لگن ساز و از طرفى خودروهاى تولیدى این دو شرکت که دیگه وضعیتشون از نظر کیفیت کاملاً مشخصه و از همون کیلومترهاى اولیه کارکردشون خرج هاشون شروع میشه و نیاز به قطعات یدکى پیدا میکنن،از طرفى این شرکت ها یک قرون هم که صرف خلاقیت و نوآورى و طراحى و بهینه سازى و کارهاى مهندسى و به قول شما اسپانسرشیپ نمیکنن،پس درآمد اینا چى میشه؟به نظرت تو همچین شرایطى واقعاً چرا این دوتا باید ضررده باشن؟!؟!؟!
      این چرت و پرتایى که خود این شرکت ها و تلویزیون و … میگن باور نکن،این ها براى اینکه بدون دردسر و اعتراض مردم قیمت آشغالاشونو بالا ببرن نیاز به همچین توجیه هایى دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. samurai

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (542 ديدگاه)

    اشرافیو جنتلمن و خاص و باکیفیت مثل بیشتر ماشینای بریتانیایی
    بنز و بی ام و کیلو چنده مفتشم گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      همینایی که میگی کیلو چنده… مکلارن و بقیه میرن موتورشونو کیلو کیلو میخرن واسه مسابقات

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. peyman

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خدا رو شکر دیگه موتور ها رو از بنز نمیگیره. موتور مک لارن F1 هم تماما توسط مکلارن طراحی شده و بی ام و فقط وظیفه ساختشو داشته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          هههههه چقدر بامزه توهم طرفدارایه انگلیسو نگاه کن تا کجا پیش رفته همینجوری ادامه بدین مطمئنا به یه جا میرسین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          بیخود نبود یکی از دوستان میگفت دو جور آدم داریم یا عاشقه آلمانن یا عقده دارن از آلمانی ها موتور مک لارن F1 هم تماما توسط مکلارن طراحی شده و بی ام و فقط وظیفه ساختشو داشته! این حرف ازش عقده میباره اوقدر عصبیه که نمیدونه اون بنزه که موتوراشو میزنه اونقدر عصبانیه که میگه وظیفه ساختشو داره اونقدر عصبیه که انگار ملکه انگلیس بهش دستور داده بیاد از مک لارن دفاع کنه خدارو شکر یعنی چی؟!!! پدال اگه نظرامو چاپ نکنی خیلی داری انگلیس پرستی میکنه یعنی مصداقشو داریم الان میبینیم// بازم میگم اگه شرکتهایه آلمانی نباشن انگلیس که روستایی بیش نیست در مقابل صنعت آلمانها کلا باید دره این صنعت تخته بشه بره سرآمد همشونم بنز و بی ام و هستن به زبان ساده گفتم که شما انگلیس پرست ها بفهمین به زبونه پیچیده گفتم در جایه دیگه تا اهل فنش بفهمن//پدال خواهشا چاپ کن اگر بی طرف هستی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. متین

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (183 ديدگاه)

        آقای سامورایی !!! چرا متعصبانه صحبت میکنی ؟؟؟؟!؟!؟؟!؟ همین مک لارن اگه هوندا رو نداشت امسال واسه مسابقات فرمول 1 نمیدونست چی کار باید بکنه …
        بعدش هم این کمپانی سطح کاریش با بقیه متفاوته و شما نمیتونی اون رو با یه کمپانی انبوه ساز مثه بی ام دبلیو یا مرک مقایسه کنی !!!!!!
        لطفن سطح اطلاعاتت رو بالا ببر و انقد متعصبانه صحبت نکن ، خواهشا !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شایان

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      اشرافیت و خوب اومدی!!!! سامورایی فقط این بدون اشرافیت به قیافه نیست باید تویه خونه آدم یا ماشین باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mclaren

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      سامورایی جان
      بی ام و و بنز فوق العاده هستن اما مقایسه اینا اصلا با هم درست نیست…نمیخوام ما طرفدارای مکلارن مثل بچه های عشق المان همه رو آشغال فرض کنیم و آلمان رو هیولای تکنولوژی (البته بعضی دوستان سو تفاهم نشه)
      آقا رضا مکلارن با موتور های بنز به جایی نرسیدن و الان با هوندا همکاری میکنه البته فک نکنم با هوندا هم به جایی برسن فرمول 1 مکلارن به خاطر راننده های نچندان جالبش خیلی عقب مونده ولی اینم بدونین شرکت هایی مثل بنز یا بی ا و یا بقیه سر و دست میشکنن که مکلارن ساخت موتورهای خودروشو بهشون بسپاره اینو توی هیستوری اف 1 میتونین بخونین.
      به هر حال نمیشه هیچ شرکتی رو کوچیک بدونیم اونم تو عصر تکنولوژی الان…ایرانخودرو و سایپا نیستن که راحت بهشون بگیم بیخود یا آشغال

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        یعنی اونجا نوشته سر و دست میشکونن؟!!!!!!!! یه چیز بهت میگم مک لارن حالا که عشقه انگلیسی الان این کشوری که شما عاشقشی اگه یه سلاحی به اسمه رسانه و نداشت الان تقریبا یه کشور معمولی اروپائی بود شک نکن یعنی اینو میشه خیلی راحت درک کرد پس همیشه اگه دیدی یه چیزه انگلیسی نمرش 18 یا 19 هست مطمئن باش نمره واقعیش 11 یا 12 بیشتر نیست بقیش تبلیغات بی خود و حمایت رسانه ای هستش اینو در ورزش و سیاست و حتی موسیقی و هنرشونم میشه دید صنعت که جای خود دارد همین الان یه شبکه عربی داشت مسابقات بازی هایه اروپائی و نشون میداد برام جالب بود یه ورزشکار انگلیسی مدال طلا گرفت اونقدر ازش مصاحبه گرفتن که خودش حالش بهم خورد ولی خیلی از کشورهایه دیگه مدال میاوردن اصلا نشونشونم نمیداد هروقت یه ورزشکار از این کشور بازی داشت سریع میرن اونجایی که بازی داره خیلی جالبه برام ولی کارشون به نظرم عالیه اینا با خریدن رسانه ها دارن خودشونو گنده میکنن اینم یه راحشه دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mclaren

          ۴ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          کافیه یکم سرچ کنی همین حالا بیا 10 گاراگراف داستان بنویس هرکی اینجا واقعا ماشین بازه یا سال هاست تو این کاره میدونه مکلارن از فوق ستاره های دنیاست حالا شمایی که هنوز نمیدونی یه انبوه ساز با یه شرکت که تولیدش محدوده و خاصه و سوپر کار میسازه یا هایپر رو نباید با هم مقایسه کنی جای ساخت جوک و خنده داره…..اینم واسه شما ترجمه کردم…

          چون مک لارن قرار بود نظیر خوردورهای فرمولا وان ساخته بشه نباید موتوری توربو میداشت. هر کمپانی که موتورش برروی مک لارن قرار میگرفت میتونست از مزایای زیادی در زمینه اعتبار برخوردار بشه و در حقیقت سعادت بزرگی برای کمپانی های سازنده موتور بود که موتور مک لارن F1 ساخته شده بوسیله اونها باشه. مک لارن ابتدا به سراغ هوندا رفت و پیشنهاد ساخت موتوری 4.5 لیتری V12 یا حتی V14 رو به مهندسین ژاپنی داد ، اما در نهایت با هوندا به توافق نرسیدند. مدت کوتاهی هم موتورهای 8 سیلندر وی شکل جنرال موتورز با حجم 7.4 لیتر مورد بررسی قرار گرفتند و با انجام مقداری اصلاحات در بخشهای مختلف سعی در بهبود عملکرد موتورها کردند ولی موتور 7.4 لیتری شورلت بیش از حد بزرگ و سنگین و در عین حال ضعیفتر از اونی بود که بتونه سوپر اسپرتی مثل مک لارن F1 رو نیرو دهی کنه. تا در نهایت مهندسین مکلارن اف 1 موتور 12 سیلندر با تنفس طبیعی رو طراحی کردند و شرکت بی ام و ساخت این موتور رو به عهده گرفت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. enzo

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (321 ديدگاه)

    ممنون از مطلبتون
    اهل فن میدونن مک لارن McLaren Technology Centre جزء پیشرفته ترین مراکز توسعه و تحقیق خودرویی دنیا محسوب میشه
    یه از پیشرفته ترین تونل های باد فرمول 1 داخل این مجموعه هست
    تا همین سالهای اخیر پیشرفته ترین سیمولاتور فرمول 1 رو مک لارن داشت
    در فرودگاه Heathrow لندن برای یهبود عملیات پروازها و کنترل ترافیک هوایی از سیستم خبره ای استفاده میشه که مک لارن توسعه داده وازش تو فرمول 1 استفاده میکنه سیستمی که میاد در حین مسابقه با در نظر گرفتن تمامی متغیرها و احتمالات بهترین استراتژی تیمی ممکن رو به تیم پیشنهاد میده
    فراری رو به عنوان سمبل F1 کنار بگذاریم مک لارن جزء 3 تیم پرافتخار تاریخ f1 محسوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      شما اهل فن هستی enzo؟ یعنی چی به عنوان سمبل فرمول یک بذاریم کنار هیچ سمبلی وجود نداره تاریخ یه کمپانی یا برند یا هرچیزی که وجود داره حال اونه اگه در گذشته کاری میکردن چه خوب چه بد الان این وضعیت و نداشتن پس کسی نمیتونه کسی و سرزنش کنه بخاطر نداشتن چیزی که در گذشته بوده یا نبوده فردا اگه همین مرسدسی که من دوت دارم و الان همه تیمها جمع هم بشن بازم نمیتونن بهش برسن هم نابود بشه مقصر خودشه گذشته نمیونه به کمکش بیاد گذشته گذشت الان باید آینده و ساخت داداشه من

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. enzo

        ۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (321 ديدگاه)

        هیچی ولش کن با تفکراتت خوش باش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. great britain

        ۵ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2777 ديدگاه)

        طراحی ساختمان مرکزی مکلارن می ارزه به طراحی کل کشور آلمان صغیر.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا