مک لارن

مک‌لارن علاقه‌ای به ورود در بازار SUV‌ها ندارد

درحالی که روز به روز بر محبوبیت SUV‌ها افزوده می‌شود، خودروسازهای بسیاری دست به تولید این نوع از اتومبیل‌ها زدند تا مبادا این بازار رو به رشد را دو دستی تقدیم رقیبان کنند. تب SUV‌ها اندازه‌ای گسترش یافته که حتی برندهای لوکسی چون استون مارتین، بنتلی، لامبورگینی، مزراتی و رولز رویس نیز شتابان طراح‌های خود را به صف و خط تولیدهای خود را آماده ساختن برداشت خود از این خودروهای بلند قامت کردند. اما از معدود کمپانی‌هایی که علاقه‌ای به پیوستن به جرگه SUV‌سازها نشان نداد مک‌لارن بود.

mclaren-badge
طی معرفی جهانی مک‌لارن ۵۷۰ GT، رئیس ارتباطات جهانی مک‌لارن، وین بروس (لطفاً با بروس وین داستان‌های بتمن اشتباه نگیرید) آب پاکی را بر سر دست همگان ریخت و اذعان کرد که ابرخودرو ساز بریتانیایی به ساخت SUV خود حتی فکر هم نمی‌کند. طبق گفته بروس مک‌لارن با جدیت تمام به گسترش بازار ابرماشین هایش ادامه می‌دهد و تولید یک SUV  می‌تواند مانع دستیابی به این هدف و دیگر مقاصد مهم کمپانی شود. به علاوه مک‌لارن دوران بسیار خوبی را با برنامه کاری خود سپری می‌کند. طی سه سال گذشته سود زیادی به دست آورده و در حال ساخت مدل‌هایی است که طی ماه‌ها و سال‌های آتی وارد بازار می‌شوند.

mclaren-says-no-to-suvs
به این سؤال که چرا مک‌لارن خودش را از این بازار عظیم محروم می‌کند پاسخ‌های بسیاری می‌توان داد (که به یکی از آن‌ها اشاره شد) اما اگر همه آن‌ها را به کناری بگذاریم، یک دلیل عمده هست که مانع ورود این کمپانی  به این عرصه می‌شود: مشتریان مک‌لارن نمی‌خواهند که این شرکت یک SUV  بسازد. شاید توجه کردن به نداها و اعتراض‌های مشتریان برای خودروسازهای بزرگ‌تر یک تصمیم تجاری نباشد، اما وقتی مک‌لارن هنوز خودش را یک برند کوچک می‌بیند که بر پایه مخاطبانش استوار است، گوش دادن به خواسته‌های آن‌ها یکی از بخش‌های جدانشدنی موفقیت این کمپانی است.

SUV-Studie-fuer-McLaren
حفظ اصالت برند چیزی است که مک‌لارن به شدت به آن توجه می‌کند و هنگامی که دیگر هم کیشان و رقبا به سرعت در بازار SUV‌ها غوطه‌ور شده‌اند، برند ارزشمند بریتانیایی ثابت قدم بر تصمیماتش ایستاده و در این باره هیچ افسوس نمی‌خورد.

8 M-RAY -L
تعجبی ندارد که این رفتار را از کمپانی‌هایی چون مک‌لارن و فراری ببینیم. بر خلاف دیگر برندها، مک‌لارن و فراری نیازی به ساخت SUV‌ها ندارند چراکه هویت آن‌ها به عنوان سازنده‌های  سوپرماشین راهشان را به سوی موفقیت هموار کرده است. در کنار آن، هم مک‌لارن و هم فراری در تعیین استراتژی تجاری‌شان مختارند.   هردوی آن‌ها شرکت‌های مستقلی هستند که مجبور نیستند مثل لامبورگینی و بنتلی طبق هوا و هوس شرکت‌های مادر رفتار کنند.

2017 Bentley Bentayga
۲۰۱۷ Bentley Bentayga
Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept
جدا از همه اینها، اوضاع واقعاً بر وفق مراد مک‌لارن است؛ پس اگر شرکت از فرمول فعلی خود دل نکند هیچ کس نمی‌تواند او را سرزنش کند. شاید اگر چرخ فروش، کُند می‌چرخید این شرکت تصمیم دیگری اتخاذ می‌کرد اما خوشبختانه طی سال‌های اخیر چنین اتفاقی پیش نیامده؛ پس به عقیده این شرکت چرا سری را که درد نمی‌کند، دستمال ببندیم. این تصمیم چیزی است که مطمئناً طرفداران وفادار این برند از آن استقبال می‌کنند.

McLaren Technology Centre
از مشتریان و طرفداران گفتیم؛ دست کم نگرفتن مشتریان برای مک‌لارن اهمیت بسیار دارد. برای همچین شرکتی توجه به مشتریان اختصاصی‌اش حیاتی است چرا که بخش اعظمی از موفقیت‌های این خودروساز به این خاطر است که مشتریان درباره خودروهایش تردیدی به دل راه نمی‌دهند. حتی در برخی موارد مشتریانی که دستشان به دهانشان می‌رسد، به تعداد ماشین می‌خرند چون عاشق مک‌لارن هستند.  اگر این عاشقان سینه‌چاک مخالف ایده ساخت یک SUV  توسط کمپانی محبوبشان باشند، مک‌لارن باید خواسته آن‌ها را بشنود. پس بی‌اعتنایی به مشتریان و خیانت به اصالت برند، همان و از دست دادن سیل عظیمی از هواداران همان.

2017 McLaren 570GT
۲۰۱۷ McLaren 570GT
شاید روزی برسد که مک‌لارن به ورود در بازار SUV‌ها نیاز پیدا کند؛ اما از قرار معلوم آن «روز» به این زودی‌ها از راه نمی‌رسد.

منبع: TopSpeed

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    البته بد نمی شد اگه یک رقیب برای لامبو اوراس میساخت اونوقت دو تا ابر suvتو بازار بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SCUDERIA - اسکودریا

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      مک لارن در حد لامبورگینی نیست… فقط بلده از وزن ماشین کم کنه و توربو های قوی بذاره که موتورو در عرض چند ماه داغون کنه… اگه شاسی بلنداش حریف پورشه کاین بشن باید کلاشو بندازه هوا… البته فعلا که بیخیال شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        اگه حریف پورشه کاین بشه باید کلاهشو بندازه هوا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        عزیز کاین توربو اس خودش حریف می طلبه و نفس کش میخواد شما چنان گفتی انگار کاین و با لیفان x60 اشتباه گرفتی ……

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مک لارن یک مدل زد حرفه ای
    پی وان
    رقیت لافراری و لامبورگینی و پورشه شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. king 918

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چه ایرادی داره مگه اتفاقا خیلی هم ممکنه به سود کمپانی باشه
    پورشه از ساخت کاین و ماکان و پانامرا خیلی سود بدست اوورد و سود های دریافتی از این 3 مدل ماشین برای نمونه های 918 و میژن ایی بیشتر خرج میشن که این خودش یه طرز فکر جالبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. SCUDERIA - اسکودریا

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ساخت یک SUV با پرفرمنس بالا چه عیبی داره دقیقا؟ بنتلی بنتایگا با اون وزن سنگینش بعضی از سوپراسپرت های همین مک لارن رو شکست میده… suv هم هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بنتلی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    با اینکه سود زیادی داره و میتونه ب پیشرفت شرکتشون کمک کنه ولی خب نظر خریدارا مهم تره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فقط انگلستان

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    انگلیس ایتالیا رو بد جورفرستاده خونشون
    مکلارنp1 فراری لافراری رو شکست داد
    مکلارن675lt فراری f12 رو شکست داد
    مکلارن650sفراری488رو شکست داد
    مکلارنmp4فراری458روشکست داد
    مکلارن570sفراری کالیفرنیا رو شکست داد
    مکلارن f1فراری اسکودریا رو شکست داد
    استون مارتین وان77 فراری FFروشکست داد
    نوبل m600 لامبورگینی مورسیه لاگو رو شکست داد
    اسکاری a10 لامبورگینی گالاردو رو شکست داد
    جگوارcx75 لامبورگینی اونتادور رو شکست داد
    خودرو AF8 لامبورگینی هوراکان رو شکست داد
    استون مارتین ولکان لامبورگینی رونتون رو شکست داد
    مکلارن p1 مدلgtr لامبورگینی وننو رو شکست داد
    خودروAF10 انگلیس مازانتی اوانترا ایتالیا روشکست داد
    استون مارتین ونکوئیش مازراتی گرن کبریو رو شکست داد
    استون مارتین DBS مازراتی گرن توریسمو رو شکست داد
    شرکت لوتوس هم دیگر الفارومئوها رو شکست داد
    اینم از چهار شرکت برتر ایتالیا اقای اسکودریای عزیز دیگه نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      خب الان منم تورو میفرستم خونتون…
      اصا داری قیاس مع الفارق میکنی.
      اولا که لافرای با p1 بیش از 10 مسابقه حداقل من ازشون دیدم که لافراری تو 70 درصد درگ ها و تایم لپ ها برنده بود!
      این به کنار

      آستون ماریتن one77 فراری ff رو شکست داد؟
      مرد حسابی اینا تو یه کلاسن؟اینا تیپ بدنیشون یکیه؟اینا واسه یه منظور ساخته شدن؟
      این به کنار

      مکلارن p1 gtr با 1000 اسب رو میگی وننو 750 اسبی رو شکست داده؟
      اصا حرفت از پایه خنده داره, وقتی که وننو حتی یه مسابقه هم نداده!
      مقایسه هات از پهنا تو حلق منتقدین خودرو
      اینم به کنار

      cx75 رقیب پورشه 911 و نیسان جی تی آر هست … بعد میگی آونتادور رو برده؟
      من:/
      درودیوار:/
      آونتادور:/
      فروچیو لامبورگینی:/
      اینم به کنار

      آرش af8 هوراکان رو شکست داد؟کو کجاس؟لینک بده…
      اصا از af8 یه مدل بیشتر درست شده؟؟؟

      _____________________________________________

      خلاصش دوست من*** نوشتن هم حدی داره.
      الان من بعد خوندن این کامنتت فهمیدم جز دوتا اسم از دنیای خودرو هیچی …!
      مقایسه هات خنده داره
      آونتادور و cx75
      وان77 و ff
      p1 gtr و وننو :/
      فراری f430 و f1
      ارش af8 و هوراکان
      یعنی واقعا من تو شوک مقایسه هاتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NIKOLA

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        ماشالله

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      هروقت مکلارن تونست یه موتور v12 تنفس طبیعی درست کنه!
      بعد تو بیا واسه لامبورگینی و فراری رجز بخون!
      570
      mp4
      650S
      675lt
      p1
      همشون از موتور v8 3.8lit استفاده میکردن!
      جمع کن حاجی کم و زیاد کردن قدرت یه موتور با استفاده از کم یا زیاد کردن کمپرس توربو که هنر نیست!!!
      مکلارن بلده بیاد موتور v12 بسازه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PAGANI

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        سوپر اسپرت های ایتالیایی رو با هیچی نمیشه مقایسه کرد!!!!!!!
        توریتالیا
        تکنی کارلاوینیا
        واید 12
        آلفا رومئو
        مازانتی
        مازراتی
        پاگانی
        لامبورگینی
        فراری!!!!!!!
        و…

        اسماشون به تن حریفا رعشه میندازه.

        درسته مکلارن خیلی خوبه ولی درحد فراری نیست
        اصولا انگلیسی ها خودروهاشون سلطنتیه حتی اگه سوپراسپرت هم بسازن باز هم از عناصر لوکس استفاده میکنن…
        جاگوار
        بنتلی
        مکلارن
        استون مارتین
        رولزرویس
        رنجروور
        و….

        البته مکلارن تو اسپرت سازی قابل احترامه ….خیلی……ولی جلو ایتالیایی ها کم میاره.

        iهمه دنیا خودروهای اسپرت و سریع رو با ایتالیا میشناسن.

        ……
        miura
        murcie lago 650& sv 670
        gallardo
        aventador
        reventon
        sesto ellemento
        venneno
        ……..
        912
        921
        458
        488
        california
        enzo
        laferrari
        fxx
        fxx k
        ……….
        huayra
        zonda lm760
        zonda r
        zonda f
        zonda s
        zonda cinque
        zonda revulocion
        …………….
        اینا فقط گوشه چشم ایتالیایی بود.
        خیلیاشو فاکتور گرفتم
        دید مستقیم نشه برق بگیرتت

        ……
        فقط ایران
        فقط
        فقط

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. SCUDERIA - اسکودریا

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      یک 918 کل اینایی که گفتی رو با هم لوله میکنه میذاره کنار. اونتادورم همشون بجز پی وان رو لوله میکنه. حتی صفر تا پنجاه اونتادور از پی وان هم بهتره. ماشین دیفرانسیل عقبی که 900 اسب قدرت داره قید لانچشو باید بزنی…

      دیگه بحث جدی نبود بحث لافراری رو نکشیدم وسط.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        اصلا نیازی به نام بردن اسب تک شاخ مارانلو(لافراری) نیست!
        وقتی F12 GTB و aventador SVتو دسته خودشون یکه تازی میکنن و حریف میطلبن , دیگه نیازی با نام بردن لافراری نیست!
        (خودروساز یعنی فراری , لامبورگینی , پاگانی)
        لافراری , اسب تک شاخ
        آونتادور , گاو وحشی
        هوایرا , الهه باد
        رو دست اینا ماشین نیست :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Pagani

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        918
        تو پرستیژ استایل ظاهربه گرد پای لافراری نمیرسه
        سوما
        رکورد یه دور نوربرگ رینگ :
        اونتادور با تنفس طبیعی و غیر هیبرید 6:54
        پورش918 6:52
        پاگانی زوندا آر سال 2008 6:48
        پاگانی زوندا روولوسیون 6:30

        هیچ جوره نمیشه توی اسپرت سازی هیچ کشوری رو به ایتالیا چسبوند
        پرچم خیلی بالاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Parvaz

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (395 ديدگاه)

      خواهشا سر چیزایی که نه سوار شدیم و نه از نزدیک دیدیم و نه قراره ببینیم الکی اعصاب خودتونو بهم نریزید !!! یه تعداد اعداد و ارقام حفظ کردیم داریم و داریم تعصب برندی که دوست داریم رو نگه میداریم این نشد که !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pagani

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        کی گفته سوار نشدیم
        یا سوار نخواهیم شد؟؟؟؟؟؟؟؟
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        لامبو گالاردو …مزراتی گرنتوریزمو …شورولت کوروت….موستانگ
        سوار شدم (داییم میخواس ماشین بگیره یه تن زدیم ،تو چندجای مختلف )

        امیدوارم یه روز استطاعت مالی داشته باشم که بخرم ،میزارم شمام یه تن بزنید!!!!
        توی سایت فلان
        فراری458 2011 زده بود 550 میلیون
        مزراتی گرنتوریزمو 2010 رو زده بود 215
        کوروت صفرکیلومتر 325

        موستانگ هم که تو خوزستان از در و دیوار میباره!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. فقط انگلستان

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    اقای کربنادو اونتادور عزیز
    خب استون مارتین خودروهاش ازمکلارن ضعیف تره موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی می زاره روشون حالا مکلارن نمی تونه بسازه بعدشم مقایسه هام کاملا درست بود مثلا لامبورگینی وننو از لحاظ قیمت و سطح در ردیف مکلارن p1 gtrقرار می گیره همینطور لامبورگینی رونتون و استون مارتین ولکان و بعضیا هم مثلن شاید انگلیسیه سطحش بالاتر باشه ولی عیبی نداره در ضمنن ماشینایی رو که گفتم واقعا برترن از طرفی دیگه هم لافراری هم چه از نظر نهایت سرعت و چه تو درگ از مکلارنp1باخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بنتلی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    کربونادو اونتادور عزیز ینی واقعا فک میکنی موتور موتور وی 12تنفس طبیعی خیلی بهتره؟حتی فراری هم داره سمت توربو میره!ی چیز دیگه ،موتور مک لارن 675 امسال جزء موتورای برتر تو حجم خودش بوده،قبول دارم فراری موتور های فوق العاده ای میزنه و شکی نیس ولی دیگه مک لارن هم اونطور ک شما فک میکنی نیس!مک لارن پی 1 و پورشه918 و لافراری رو همه از جمله خودم ب عنوان سه پادشاه هایپرکار میشناسن و هرسه توانایی بالایی دارن و دوس داشتنی هستن!در ضمن دوس عزیز شروع کننده این بحث مسخره اسکودریا بوده پس خواهشا ادامش نده!لحن صحبتتون هم اگه یکم بهتر باشه ممنون میشم! :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SCUDERIA - اسکودریا

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بحث میکنیم…. بدون توهین… من به همه احترام میذارم…. چه اشکالی داره اطلاعاتمون رو در یک فضای دوستانه به رخ هم بکشیم و چیزی یاد بگیریم؟؟؟؟ من مک لارن رو هم دوست دارم و از اقای فقط انگلستان کلی اسم ماشین خوب انگلیسی یاد گرفتم و ازشون تشکر میکنم….. من اومدم اینجا اطلاعاتمو زیاد کنم…. فقط همین…تا زمانی هم که در این سایت هستم به کسی توهین نخواهم کرد. اگرم جایی بحث شروع میشه به نظر من عیبی نداره…. این سایت برای همین حرفاست… فقط که نباید به به و چه چه کنیم… اینطوری هیچ کس هیچ چی یاد نمیگیره… مک لارن خیلی ماشین خوبیه هیچ کس هم منکر خوبیش نیست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        این شد یه حرف درست اقای اسکودریای عزیز
        بذار در مورد خودروهای لوکس واسپورت اینو بگم که خودروهای لوکس کم فرمانی دارن نه اینکه فرمونشون ضعیف باشه بلکه یعنی باید بیشتر فرمونو بچرخونی وماشین های سوپر اسپورت بیش فرمانی دارن یعنی باید کمتر فرمونو بچرخونی
        در سرپیچ ها که ماشین شونه می خوابونه هم برای جلوگیری از این چیز گریز از مرکزو کم می کنن که ماشین شونه نخوابونه
        ماشین های تنفس طبیعی هم صدای بهتری دارن هم استهلاک کمتری
        سیستم تعلیق هم درسرعت های بالا ارتفاع ماشینو کم می کنه که براش مشکلی پیش نیاد
        ماشین دو دیفرانسیل رو لندروور انگلیس اختراع کرد
        در رولرزویس هم ازپوست تمساح نر استفاده می کنن چون اگر از پوست تمساح ماده استفاده کنن ممکنه ماشین بزاد ویه بنز رو پرت کنه بیرون
        خوبه اطلاعاتت یکم زیاد شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. NIKOLA

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        این جا جای بحث نیست. بعضی ها متعصب تر از اون چیزین که فکر میکنی. من دیگه تسلیم شدم برای قانع کردن این جماعت. سعی کن دیگه کامنت نذاری. اگر میخوای چیزی یاد بگیری فقط مطالبو بخون. من که دیگه این کارو میکنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          نیکلا جان
          الان شما میگی اگه میخوای چیزی یاد بگیری فقط مطالبو بخون.
          خب اگه چیزی بیشتر از مطالب میدونستیم و اگه یه نفر با کامنتش اطلاعات غلط به دیگران بده نباید بیاییم درستش رو بگیم؟؟؟
          کلا بخش نظر دهی واسه تبادل اطلاعات ساخته شده.
          من در مورد فراری و مخصوصا لامبورگینی سرم میشه.
          دوست خوبم PAGANI , در مورد پاگانی خیلی سرش میشه.
          دوست خوبم شاهین درمورد بی ام و خیلی سرش میشه
          و و و و
          ما باید بیاییم دانسته هامونو به بقیه انتقال بدیم.
          _________________________________
          _________________________________
          الان به طور مثال همه ی ما پاگانی رو میشناسیم.ولی چند نفرمون میدونه معنی کلمه PAGAN میشه دروغ گو و کافر…
          الان هممون فروچیو لامبورگینی رو میشناسیم ولی چند نفرمون میدونه اسم اصلی فروچیو لامبورگینی >تونی استارک <هست؟؟؟
          همه ی ما فروچیو لامبورگینی رو به ساخت تراکتور میشناسیم ولی چند نفرمون میدونه فروچیو لامبورگینی در جریان جنگ جهانی تو یه غار با کمترین امکانات یه راکتور هسته ای ساخت؟
          ماها فکر میکنیم میدونیم ولی هیچی نمیدونیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      بنتلی عزیز
      عالی بودن مکلارن به کسی پوشیده نیست!
      من خودم بعد ایتالیایی ها مکلارن رو دوست دارم و بعد پورشه…
      مکلارن 675 با اینکه تو دسته اونتادور و اف12 نیست ولی رقیب گردن کلفتیه و به چالش میکشه!
      ______________________________________________
      من خودم اخلاقم جوریه که کامنت بعضی افراد رو تماما دنبال میکنم و تا وقتی کارد به استخوانم نرسه سعی میکنم تو این سایت کامنت نزارم.
      فراری نیاز به حمایت و طرفداری شخصی مثل من نداره, ولی اگه من گاها با لحن تند صحبت نکنم , طرف بازم کامنت هاش رو ادامه میده.
      البته بگم این لحن تند من دال بر مشکل داشتن با ایشون و یا شخص دیگه ای نیست,من تک تک افراد این سایتو دوست دارم…
      ولی فوق العاده از تعصب بیجا متنفرم
      ______________________________________________
      خب بریم سر بحث اصلی.
      بله بله موتورای مکلارن یکی از بهترین موتور ها هستن و شکی درش نیست.
      درمورد توربو هم که فراری هیچ وقت رو موتور های 12 سیلندرش توربو نمیزاره
      چون این موتور های 12 سیلند تاریخچه ی کمپانی هست.
      تو فواید موتور های توربو هم که شکی نیست ولی موتورای تنفس طبیعی(مخصوصا از نوع V12) واکنش موتور نسبت به پدال سریعتره و به علت داغ شدن توربو راندمان موتور کاهش پیدا نمیکنه.
      درکل واسه ای این نوع خودرو ها که دور موتور همیشه باید در بالاترین حالت باشه و قدرت و گشتاور لحظه ای به چرخ ها وارد شده موتور تنفس طبیعی خیلی گزینه بهتریه!
      به نظر من تو جنبه ی سوپر اسپرت سازی رو دست فراری نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. محمد حسین

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    من عاشق P1 هستم و معتقدم یه سوپرکار بی نظیره برای همین با اینکه زیاد طرفدار انگلیسی ها نیستم( با عرض معذرت از انگلیس دوست ها البته !) احترام زیادی برای مک لارن قائلم , امّا باید بگم “علاقه ای نداره” درست نیست ؛ “نمیتونه بسازه” درسته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ASTON

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    خدا رو شکر که suv تولید نمیکنه به شخصه عاشق این برند هستم و دعا میکنم هیچ وقت نره سمت suv

    والاااااا دیگه از همین suv شرو ع میشه بعد تو استرالیا به وانت بار ختم میشه واسه اینکه بد نباشه اسمشو میزارن یووت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، عوامل زیادی در این امر دخیل هستند، هر چند یه شرکت بعد از سالها با یه برنامه ریزی دقیق و استفاده از شرایط و امکانات، در زمان مناسب میتونه بدون وارد کردن خلل در کار تولید سبکهای قبلی، سبکهای جدیدی رو هم تولید کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بنتلی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    اسکودریا عزیز من میگم بحث منطقی بشه!الان مثلا حسین بیشتر از بی ام و خوشش میاد ولی کامنتاش عالیه و آدم از خوندنش لذت میبره!یا مثلا صادق از فراری بیشتر خوشش میاد ولی کامنتاش واقعا فوق العادس،وقتی شما میگی مکلارن در حد لامبو نیس و فقط بلده سبک کنه من دیگه چی بگم؟!ب نظر خودتون حرفتون منطقیه؟!سبک کردن خودرو ب همین سادگی نیس ک!،من برا شما احترام زیادی قائلم و خودم هم بین خودروهای ایتالیایی از فراری و مازانتی خیلی خوشم میاد ولی انصافا مک لارن اون طوری ک شما فکر میکنید نیس،مک لارن هم شرکت فوق العاده و پیشرفته ای هس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SCUDERIA - اسکودریا

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شما راست میگی دوست گلم. میتونستم این جمله رو با لحن بهتری بگم که شما هم ناراحت نشین. حق با شماست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Monster_ALM

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    مکلارن و فراری که پادشاه مطلق ابرخودرو ساز ها هستن و همیشه رقابتشون توی کلاس های مختلف دیدنیه..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا