میتسوبیشی

بررسی میتسوبیشی پاجرو GLS مدل 2016

یک ساعت قدیمی، قابل اعتماد و بی‌انتها است و هنوز مثل روز اول خود کار می‌کند. میتسوبیشی پاجرو GLS 2016 نیز چیزی شبیه همان ساعت است.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
۲۰۱۶ Mitsubishi Pajero GLS
علیرغم اینکه این خودرو مدت‌های مدیدی در بازار حضور داشته اما پاجرو هنوز هم دنبال هدف اصلی و اولیه خود است، یعنی یک خودروی خانوادگی که توانایی آفرود بالایی داشته باشد.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
تریم های پاجرو از GLX با قیمت ۵۳۹۹۰ دلار استرالیا (به همراه هزینه‌های جاده‌ای) آغاز شده و به مدل فول Exceed با قیمت ۶۵۹۹۰ دلاری می‌رسد. GLS تست شده در این مقاله قیمت ۵۸۹۹۰ دلاری دارد و یک شاسی‌بلند ۷ سرنشینه با توانایی آفرود را پیشنهاد می‌دهد.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
نیروبخش پاجرو یک پیشرانه توربودیزل ۴ سیلندر و ۳.۲ لیتری است که ۱۹۸ اسب بخار قدرت و ۴۴۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به گیربکس ۵ سرعته اتوماتیکی جفت شده که می تواند به‌صورت دستی نیز تعویض دنده‌ها را انجام دهد. میتسوبیشی ادعا می‌کند که این خودرو در چرخه ترکیبی مصرف سوخت ۹ لیتر در هر صد کیلومتری را نشان می‌دهد.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
همانند برادر اسپورت خود، پاجرو در ابتدا به‌صورت خودرویی دیفرانسیل عقب عمل می‌کند اما می‌تواند با استفاده از یک اهرم نیرو را به هر چهارچرخ انتقال دهد.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
برخلاف برخی از رقبا، فعال کردن سیستم چهارچرخ محرک در پاجرو باعث باز شدن دیفرانسیل می‌شود بنابراین خودرو می‌تواند در همه‌ی سطوح رانده شود. بسیاری از خودروهای دیگر در این کلاس نمی‌توانند به‌صورت فول تایم در حالت چهارچرخ محرک عمل کنند و آن‌ها با فعال‌سازی سیستم چهارچرخ محرک، دیفرانسیل مرکزی را قفل خواهند کرد.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
پلتفرم و طراحی کهن‌سال پاجرو تأثیری بر آمار فروش نداشته و میتسوبیشی هنوز تعداد زیادی خودرو می‌فروشد. امسال این خودرو بالاتر از برادر اسپورت خود، فورد اورست و حتی تویوتا فورچونر قرار گرفته است.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
طراحی خودرو از خطوط صاف و صیقلی استفاده می‌کند و LED های روزتاب، جلوپنجره کروم افقی و نشان پرافتخار میتسوبیشی در خودرو به چشم می‌خورند. حالت جعبه‌ای شکل سنتی و درب عقب خاص خودرو فضایی غار مانند را ایجاد می‌کنند که باعث حمل ۷ سرنشین می‌شود.

کابین خودرو استایل مدرنی ندارد و در آن از مواد ارزان‌قیمت با طراحی سنتی استفاده شده است. استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی ۷ اینچی پاجرو که نمایی شبیه نمونه‌های ارزان‌قیمت دارد آسان است اما با حالت کلی خودرو همخوانی ندارد. هرچند که استفاده از تجهیزات مدرنی چون اپل کارپلی و اندروید اتو باعث شده تا خودرویی کهن‌سال وارد عصر مدرن شود. این سیستم همچنین با فعال‌سازی صدا عرضه می‌شود اما سیستم ناوبری به تلفن هوشمند محدود شده است. مزیت این سیستم این است که به‌روزرسانی‌های نقشه دائماً دریافت می‌شود اما نقطه‌ضعف هم این است که برای استفاده از سیستم ناوبری همواره نیازمند پذیرش تلفن همراه خواهید بود.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی آسان است اما فقدان دکمه‌ی صدا می‌تواند عجیب‌وغریب باشد، به‌ویژه در زمان‌هایی که باید فوراً صدا را کم یا زیاد کنید.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
مجموعه‌ی بالای سیستم اطلاعات سرگرمی اطلاعات ضروری از قبیل کامپیوتر سفری و اطلاعات سیستم چهارچرخ محرک را در برمی‌گیرد. صفحه‌ی کیلومتر شمار نیز اطلاعاتی نظیر سیستم انتقال قدرت و حالت فعلی خودرو را نشان می‌دهد.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
به لطف صندلی‌های راحت و بزرگی اتاق، فضای سر و پاها در جلو عالی است. وارد و خارج شدن به خودرو نیازمند برداشتن قدم بلندی است اما با وارد شدن به داخل کابین و قرار گرفتن در موقعیت راننده، به دید خوب نسبت به بیرون و جاده پی می‌برید.

ردیف دوم صندلی‌ها نیز احساس‌برانگیز است و فضای کافی برای سرنشینان بزرگ‌سال و کودکان را فراهم می‌کند. صرف‌نظر از ارتفاع شیشه‌ها، سرنشینان می‌توانند به آسانی بیرون خودرو را نظاره‌گر باشند. برای سرنشینان ردیف دوم ورودی‌های سیستم تهویه در سقف با کنترل‌های انفرادی وجود دارد.

ورود و خروج به ردیف سوم کار آسانی نیست. درحالی‌که صندلی‌ها به‌صورت تخت در کف خودرو می‌خوابند، وارد شدن به ردیف سوم صندلی‌های کاری زمان‌بر و سخت است.
سرنشینان ردیف سوم نیز از دریچه‌های تهویه‌ی مخصوص خود استفاده می‌کنند.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
برای راحتی، لاستیک زاپاس روی درب پشتی قرار گرفته و فضای اضافی را در زیر خودرو و یا کف صندوق اشغال نمی‌کند. البته نقطه‌ضعف قرار گرفتن لاستیک در درب پشتی نیز به سنگینی و سختی باز و بسته کردن در فضاهای محدود مربوط می‌شود.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، پاجرو فضای زیاد ۱۰۳۸ لیتری را ارائه می‌کند و با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این فضا به ۱۷۵۸ لیتر افزایش می‌یابد.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
یکی از مزیت‌های پاجرو ظرفیت بکسل کردن آن است. پاجروی ۷ سرنشینه می‌تواند ۳ تن بار را بکسل کند.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
در راه‌های باز، پاجرو سنگ محکی دینامیک و کارا نیست. پیشرانه‌ی دیزل پر سروصدا بوده و نیازمند زمان است تا به حداکثر گشتاور ۴۴۱ نیوتون متری برسد.
اما گیربکس خودرو به‌طور مؤثری عمل می‌کند. گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک کماکان از پیشروهای کلاس فاصله دارد اما تعویض‌های نرم و روانی را ارائه می‌کند.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
سیستم فرمان هیدرولیک پاجرو با سنگینی خاصی عمل می‌کند اما بازخورد چندانی را شاهد نیستیم. احساس پدال ترمز خوب است اما این بخش هم بازخورد چندانی ندارد. با چند بار عمل کردن ترمز می‌تواند اسفنجی شود و در زمان ترمزهای سنگین خودرو دایوهای کوچکی را نشان می‌دهد.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
دل‌پذیرترین جنبه‌ی پاجرو سواری آن است. سواری خودرو نرم و راحت است و همانی است که از خودرویی شبیه این انتظار می‌رود. در بخش جلو از سیستم تعلیق مستقل با فنرهای پیچشی و میله‌های تثبیت‌کننده استفاده شده است. بخش عقب نیز از سیستم تعلیق مستقل با فنرهای پیچشی چند اتصالی سود برده است.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
با نگاهی هم به فورد اِورست به عنوان خودرویی معیار در بخش دینامیک (در سگمنت شاسی بلندهای آفرود ۷ سرنشینه) انداختیم. پاجرو سواری نرم‌تری را ارائه می‌دهد اما تکان‌های بدنه نیز زیادتر است اما حرکات آن قابل پیش‌بینی است.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
این خودرو در حالت دیفرانسیل عقب کاملاً شایسته است و در سر پیچ‌ها با فشردن پدال گاز کمی آشوب نشان می‌دهد. همچنین سوئیچ کردن به حالت چهارچرخ در زمان‌هایی که کشش اضافی نیاز است آسان‌تر صورت می‌گیرد.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
جایی که پاجرو می‌درخشد به طبیعت آفرود آن مربوط می‌شود. سیستم چهارچرخ محرک پاجرو سه حالت محدوده‌ی بالا (دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل به همراه دو دیفرانسیل با دیفرانسیل مرکزی قفل‌شده) و سه حالت محدوده پایین با قفل دیفرانسیل مرکزی دارد. درنهایت، دیفرانسیل عقب می‌تواند به‌صورت دستی و با فشردن یک دکمه قفل شود.

2016 Mitsubishi Pajero GLS
با ۲۳۵ میلی‌متر ارتفاع از سطح زمین،۷۰۰ میلی‌متر عمق غوطه‌وری و زوایای ورود و خروج ۳۶.۶/۲۵ درجه‌ای، پاجرو می‌تواند از هر مانعی عبور کند.

پاجرو از مرکز ANCAP 5 ستاره‌ی ایمنی دریافت کرده و با قیمت آغازی ۵۳۹۹۰ دلاری می‌تواند انتخابی معقول برای کسانی که دنبال شاسی‌بلند ۷ سرنشینه با قابلیت آفرود هستند محسوب شود.

نقاط قوت: ارزش در برابر پول پرداختی، فضای زیاد داخل کابین، سیستم چهارچرخ محرک
نقاط ضعف: سیستم چهارچرخ محرک نیمه‌وقت، عدم استفاده از گیربکس و پیشرانه‌ی پاجرو اسپورت، ورود و خروج سخت به صندلی‌های ردیف سوم

2016 Mitsubishi Pajero GLS
۲۰۱۶ Mitsubishi Pajero GLS

امتیازهای میتسوبیشی پاجرو GLS

کارایی و مصرف سوخت: ۶.۵
فضای کابین و راحتی: ۷
تکنولوژی و ارتباطات: ۸
قیمت و تجهیزات: ۷.۵
سواری و هندلینگ: ۶
امتیاز کلی: ۶.۵ از ۱۰

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. کرمانشاه

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پاجیرو یا موهای v6؟؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا