خداحافظی با میتسوبیشی لنسر در ماه آگوست

اگر از میتسوبیشی درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی این شرکت بپرسید خواهید فهمید که تولید کراس اوور بر هر بحث دیگری ارجحیت دارد. از میتسوبیشی درباره‌ی موفقیت کنونی‌اش بپرسید و شما درباره‌ی مدل میراژ جواب خواهید گرفت. هرچند این خودرو عملکرد چندان درخشانی در تست و بررسی‌ها نداشته اما برای میتسوبیشی موفقیت را آورده است؛ و از میتسوبیشی درباره‌ی لنسر بپرسید و جواب شما سکوت خواهد بود.

2017-mitsubishi-lancer
بله لنسر به پایان خط می‌رسد و جایگزینی برای آن دیده نمی‌شود. مدیر ارشد میتسوبیشی در آمریکای شمالی تأیید کرده که کمپانی لنسر را از خط تولید خارج خواهد کرد. تولید این سدان کامپکت به‌طور رسمی در ماه آگوست پایان می‌یابد.

2017-mitsubishi-lancer01
زمانی که درباره‌ی ساخت خودروی احتمالی دیگری برای این سگمنت و با همکاری نیسان پرسیده شد این مدیر ارشد گفت نیازی به یک جایگزین نیست: “ما کمی باخته‌ایم.”

2017-mitsubishi-lancer03
برنامه‌های توقف تولید لنسر پیش از نهایی شدن معامله‌ی میتسوبیشی و رنو-نیسان ریخته شده بود.


در طول سالیان اخیر فروش لنسر رو به کاهش بوده است. بهترین سال فروش برای لنسر سال 2002 بوده که میتسوبیشی 69 هزار دستگاه از آن را فروخته است اما این آمار در سال 2016 تنها به 14304 دستگاه رسیده است.


هرچند میتسوبیشی درباره‌ی مدل کوچک‌تر میراژ می‌گوید که هم‌اکنون این خودرو بخش کلیدی از موفقیت کمپانی به شمار می‌رود:

مصرف‌کننده‌های ما میراژ را دوست دارند.

2017-mitsubishi-lancer05
انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید این خودرو در اواخر دهه‌ی جاری میلادی عرضه شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

37 دیدگاه

  1. Yasin
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لنسر برا من مثل تویتا سوپرا به اسطوره بود اینم حیف شد😔😔

    پاسخ
    1. حميد
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      با تمام علاقه ای که به لنسر و گالانت نسل قبل داشتم اما اپتیما کارکرده رو به لنسر ٢٠١۶ ترجیح دادم

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل "Amir"
    "Amir"
    سوابق: (483 دیدگاه) ,

    با وجود رقیبی چون سوبارو و طراحی به روز ترش ، قاعدتا همینطور هم باید میشد ، میتسوبیشی از رقابت عقب موند !
    انگار کلا حواسش نبود !!!
    حیف لنسر …

    پاسخ
  3. Shahryar
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    لنسرو حیف کردن!
    تقصیر خودشونه،خلی راحت میشد این ماشینو پر فروش کرد،مردم ذهنیت خوبی ازین ماشین دارن.
    واقعا حیف،کاش نیسان بتونه کمکی کنه دوباره لنسر بیاد رو دور

    پاسخ
    1. سیاوش
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      منظورت رنو و کارلوسنه ؟؟؟؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل datsun
        datsun
        سوابق: (670 دیدگاه) ,

        34 درصد سهام میتسوبیشی رو خود نیسان خریده نه با اتحاد رنو
        بعدش شما فقط میایی اینجا که طرفدار ی رنو نیسان رو به جون هم بندازی و قبلا من به کامنتهات جواب دادم متاسفانه شما اطلاعات چندانی در مورد این دو شرکت نداری فقط میخوای کاربرای سایت رو به جون هم بندازی رنو نیسان سالهاست با هم همکاری دارن و پیشرفت کردن بعد یکی مثل شما بیاد اینجا سر برتری رنو بر نیسان یا نیسان بر رنو بحث کنه کمی مسخرس

        پاسخ
  4. تصویر پروفایل F40
    F40
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    لنسر evo سال 2006 حرف نداشت.هندلینگ و شتاب خوب.طراحی عالی.
    طراحی جدیدش به نظرم در حد نسل قبلیش نبود.
    امیدوارم لنسر و sky line و بقیه ژاپنیا برگردن.اون دوران خیلی خوب بود من که یادم نمیره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (670 دیدگاه) ,

      Gtr فعلی ادامه دهنده راه اسکای لاین Gtrهای گذشته است و از سری خودروهای نیسان با کد R میباشد فقط نام اسکای لاین حذف شد
      مثلا آخرین اسکای لاین Gtr تولید شده با کد r34 بود و Gtr فعلی کد R35 میباشد پس اسکای لاین جایی نرفته که بخواد برگرده

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل F40
        F40
        سوابق: (32 دیدگاه) ,

        ممنون دوست عزیز اینو نمیدونستم.
        من به شدت به sky line علاقه داشتم GTR رو دوست دارم ولی اسکای لاین یه چیزه دیگه بود

        پاسخ
        1. حميد
          سوابق: (5 دیدگاه) ,

          به نظر من اسکای لاین ” خط هوایی” خیلی اسم قشنگتر و با مسما تری نسبت به GTR هست
          کاش اسمش عوض نمیشد

  5. sunmartin
    سوابق: (1588 دیدگاه) ,

    بزرگترین مشکل لنسر طراحی قدیمی اون و 5دم تطابق با خودروهای روز و تیز کیفیت بشدت پایین م ل های لنسر چه 1.6 و چه 2 لیتری بود و بیشتر قطعات توسط چینی ها تولید شده بود در لنسر و این کار باعث شد من مشتری با بررسی کیفی خودرو متوجه نازل بودن اون بشم کلا میتسو در سالهای قبل خودروهای با کیفیت تری میساخت و اگر نیسان نبود که در 6 ماه مانده به انتهای سال 2016 این شرکت کاملا ورشکسته شده بود چون خطوط اولیدی اون در امریکا یکی پس از دیگری بسته شدند این خبر برای افرادیکه بفکر خرید لنسر هستند مثل یک هشدار است

    پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (427 دیدگاه) ,

      دقیقا اشتباه بدی بود که قطعات رو چینی کرد می دونم روی کیفیت نظارت داشته و اینا درست ولی واقعا داشبورد لنسر حس جالبی به ادم نمی ده مثلا شما توی asx می نشینید کیفیت واقعا عالی داره ولی بعدش وارد لنسر می شید پلاستیک روی داشبودش دقیقا عین خودرو های چینیه (خودم چون mg دارم با اولین سوار شدن حس کردم) ایراد بسیار بد دیگش گیربکس cvt بودش اخه اولوشن با اون عظمت و افتخارات بعدش ادم توی این ها بشینه و شتابش ١١ باشه ای کاش لااقل یه جایگزین مناسب معرفی کنه

      پاسخ
      1. عرفان
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        آقا کوروش من خودم لنسر 2017 اتومات دارم. کیفیت متریالش به نظر من خیلی خوبه. ام جی رو نمیدونم ولی از سراتو 2017 بهتره. در مورد گیربکس هم قبول دارم یه مقدار برا یه ماشین اسپرت کند هست ولی با اینحال حتی کرولا هم در مدل 2017 گیربکسش رو به CVT تغییر داده. علت بزرگش میتونه بهینه کردن مصرف سوخت باشه

        پاسخ
    2. nima
      سوابق: (148 دیدگاه) ,

      اتفاقا در لنسر اصلا قطعات چینی به کار نرفته.برادر من داشت این ماشین رو و کیفیتش بسیار بالا بودحتی یکبار که تصادف کرد و درب ماشینش باز شد برای صافکاری خودم دیدم که حتی روی خار رودری هم خیلی ریز زده بود made in japan.
      اما انصافا فروش ماشین خیلی سخت بود و خیلی صبر کرد تا بتونه بفروشه.واقعا بد فروشه خصوصا که یه درب و گلگیرش هم رنگ شده بود.واقعا ضرر کرد

      پاسخ
  6. ایرانی
    سوابق: (256 دیدگاه) ,

    خریت میتسوبیشی…

    یعنی عرضه نداشت این اسطوره را به روز کنه؟!!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل F40
      F40
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      بعضی وقتا شرکتا بعضی ماشینارو انقدر خوب میسازن که دیگه خودشونم نمیتونن مثلشو بسازن
      مثل F40 که خواستن F50 مثه اون خوب باشه ولی در اون حد نبود.
      یا لکسوس LFA .یا همین لنسر

      پاسخ
  7. مجید
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    واقعا حیف!!!!!!من همیشه مشتاق رقابت مدل های اوولوشن و سوبارو ایمپرزاWRX بودم.دو تا سامورایی غول کش!!!!!!!!!!علاقه من به لنسر از فیلم سریع و خشن 2 که مرحوم پاول واکر باهاش نقش آفرینی میکرد شروع شد ولی با قطع تولیدش تموم نمیشه!

    پاسخ
  8. حسین
    سوابق: (1270 دیدگاه) ,

    کافیه بیان با ایرانخودرو قرارداد ببندند برای تولید لنسر! تا ۳۰ سال دیگه تولید میشه ، از راه فروش قطعه ،میتسوبیشی سود خوبی میکنه ، نسخه وانت و … اش رو ایرانخودرو واسشون میسازه!
    فقط با موتور ۲لیتری و گیربکس سرعتی بدن خوبه!😉😂

    پاسخ
  9. The R
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    لنسر EVO و گالانت VR4 دوتا سدان اسپورت عالی بودن.
    میتسوبیشی اول گالانت رو کشت حالا هم لنسر رو.
    گالانت VR4 دو دیفرانسیل با فرمانپذیری چرخ های عقب بوده با یه موتور 2.5 لیتری 6 سیلندر 300 اسبی.

    پاسخ
  10. bkh
    سوابق: (185 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی لنسر evo با اون شتاب خفنش و هندلینگ خوبش بود که معروف شد نه با این گیربکس و شتاب مسخره.راه درستی نرفتن به نظرم.اشتباه کردن

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Shayan
    Shayan
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    ایران خودرو بره امتیاز و پلتفرمشو بخره شیرین تا 50-60سال دیگه لنسر زنده میمونه…البته با کیفیت در حد آریسان.

    پاسخ
  12. reza-a
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    چرا؟ من لنسر دوست دارم این ماشین خوبه حیفه تولیدش متوقف بشه خیلی از هویت میتسوبیشی بخاطر لنسر هست

    پاسخ
  13. حمیدرضا
    سوابق: (469 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی در این چند ساله به جای تولید خودرو بیشتر انجین ساخت و به چین صادر کرد منتها دهه نود درخشانشو با مدلایی مثل پاجرو و گالانت از بین برده بود حالام که لنسر به هر حال باید قبول کرد هر خودروسازی میتونه دوره ای داشته باشه امیدوارم مثل دوو نابود نشه

    پاسخ
  14. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2308 دیدگاه) ,

    من نه میراژ سوار شدم نه لنسر اما همین الانم میتونم بگم میراژ اصلا جای لنسر رو نمیگیره

    پاسخ
  15. پژمان
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    حیف من خیلی این ماشین و دوست داشتم
    باید به روز میکردن تولیدشو نه اینکه متوقف کنن
    میتسوبیشی لنسر واقعا بد نبود که جاش میراژ بیاد!!

    پاسخ
  16. sadegh
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    راستش دیگه از میتسو ناامید شدم،،،،وقتی عامل موفقیتش میشه میراژ!!!!!!!!اون از گالانت،اینم لنسر….افسوس

    پاسخ
  17. امین
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    لنسر رویای من بووووود :((((((
    لنسر افسانه ای :(((

    پاسخ
  18. adel
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    همیشه دوست داشتم یه روز لنسر سوار بشم اما ظاهرا دیگه این اتفاق نمی افته.
    میتسوبیشی اشتباه بزرگی رو مرتکب شد وقتی به این اسطوره کم توجهی نشون داد اینم میشه نتیجش.

    پاسخ
  19. محمد
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    بسه بابا چقد شعار میدین. یارو النترا می خره بعدمیاد اینجا میگه وای چه حیف لنسر دیگه تولید نمیشه. خب تا کی شعار؟ اگه مردین برین بخیرن لنسرو

    پاسخ
  20. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من ثبت نام کردم.دو هفته دیگه هم میدنش.
    فقط امیدوارم قطعاتش تولید بشه!!!

    پاسخ
  21. علی
    سوابق: (509 دیدگاه) ,

    ای وای…اخه چراااااا؟؟؟؟
    واقعاماشین عالی بود وهست..البته هرچه که تو ایران خیلی درخشش نداره ولی عالی هست ..مخصوصا هندلینگ وتعادل عالی بافنربندی نرم وقدرت موتور خوب کیفیتشم که دیگه ژاپنی هست

    پاسخ
  22. عطا
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    عاشق طراحی بیرونیش بودم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.