میتسوبیشی

بهای گزاف میتسوبیشی Evo نسخه نهایی

یک نمایندگی میتسوبیشی در بروکلین در حال حاضر اولین نسخه از ۱۶۰۰ نسخه‌ی تولیدی مدل اوولوشن X Final Edition را با قیمت گزاف ۸۸,۸۸۸ دلاری به فروش گذاشته است.

Mitsubishi Evo Final Edition
Mitsubishi Evo Final Edition
در ابتدا گفته شده بود که این نسخه مختص بازار ژاپن خواهد بود اما اوولوشن در چند بازار دیگر نیز پیدا شد. تعداد زیادی از این خودرو به بازار آمریکا راه نیافته و بنابراین برای علاقه‌مندان آمریکایی این خودرو کاملاً خاص خواهد بود.

Mitsubishi Evo Final Edition
Mitsubishi Evo Final Edition
درحالی‌که کانسپت پیش‌نمایشی این خودرو پیشرانه‌ی قوی ۴۷۳ اسب بخاری داشت اما این نسخه قدرت بسیار پایین‌تری دارد. در حقیقت از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری این خودرو قدرت ۲۹۱ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۶ نیوتون متری خارج می‌شود.

درحالی‌که پیشرانه تغییری نسبت به مدل اوو X نداشته اما بهبودهای زیادی در هندلینگ خودرو صورت گرفته است. قابل توجه آنکه مجموعه‌ای از ضربه‌گیرهای بیلشتین، فنرهای Eibach، ترمزهای برمبو و رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن BBS در این خودرو استفاده شده‌اند. همچنین خودرو به رنگ قرمز درآمده و تعدادی از نشان‌های Final Edition در آن به چشم می‌خورند.

حتی با اینکه خودرو شماره‌ی ۱ را دارد اما باز هم قضاوت درباره‌ی اینکه چه قدر امکان دارد که این خودرو کلکسیونی شود سخت است. دهمین نسل اوولوشن هرگز توجه زیاد مدل‌های نسل ۸ و ۹ را نداشت. اما شاید با تولید آخرین نسل این سدان اسپورت نمادین، توجه کلکسیونرها به آن جلب شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. 창세기

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    88,888 دلار برا 290 اسب!!!!! بالاترین نسخه جنسیس کوپه 35000 دلار قیمت داره با 370 اسب که اینو چه از نظر طراحی چه از نظر قدرت لوله میکنه
    ماشینا میتسو ماشینای سگ جونی هستن ولی فاقد قیافه هستن و بهای بالای هم دارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      داداش چرا جنسیس کوپه رو میگى.
      کامارو SS شروع قیمتش 36000 دلاره.
      با شتاب 4.1 براى دنده دستى و تاپ اسپید 298.
      واقعا یعنى لنسر لوکستر و با کیفیت تره؟(توان کامارو 455 اسب)
      با قیمت این بهترین ماشینایى که میشه خرید:
      ١.شورولت کوروت Z06 با 650 اسب بخار
      ٢.چلنجر و چارجر هلکت 707 اسب بخارى

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش گلم لنسر اوو یه ماشین تقریبا نمایشی هم هست
        ماشین هایی که شما میگی خیلی تولیدش انبوه تر از اوو هست و شما نباید فقط قدرت رو حساب کنی
        مثلا دوج وایپر هم خیلی گرونه ولی از خیلی ماشین های ارزون تر تو درگ میباره یا نیسان جی تی ار خیلی گرون تر از خودش رو میزنه

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. لانتا

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (48 ديدگاه)

      این ماشین خاص یعنی شما این ماشین با جنسیس .کامارو مقایسه کردید هر کس میتونه یه جنسیس یا کامارو بگیر میتونه چلنجر بگیره میتونه کوروت بگیره اما این ماشین به قدری خاص که تعدادش محدودش تولید شده اینجاست که نه شتاب مهمه نه قدرت نه سرعت بلکه فقط خاص بودن ماشین مهمه این فقط یه ماشین باز کلکسیونر درک میکنه مثل کلی فراری و لامبورگینی ماشین دیگه که یه ده کارای ماشینای امروزی ندارن اما قیمتش شاید چند برابر اونا باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۶ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2034 ديدگاه)

        داداش اخه خاص خاص میگی باید یه قدرتی یه شتابی یه قیافه ای خاصی داشته باشه بگیم خاصه.هرخودروی که محدود تولید میشه الزاما خاص نیست که.حالا ما بیایم ده تا پیکان تولید کنیم بگیم خاصه؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. iviasoud

          ۶ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          این بر میگرده ب نظر شخصی شما.قیافه سلیقه ایه.ب نظر من جز شیک ترین ماشیناست تو سبک خودش.واسه شتاب و سرعت هم که جایه گفتن نداره شما برو بخون دربارش.و در ضمن لازم ب ذکره که شما با این پول دارید یه ماشین ژاپنی سوار میشید نه کره ای
          امریکاییا وقتی میخوان بگن فلان چیز خراب نمیشه میگن ژاپنیه!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. حبیب

          ۶ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (169 ديدگاه)

          یعنی میخای بگی خاص نیست evo یکی از محبوبترین و خاصترین ماشیناس که طرفدارای خیلی خیلی زیادی داره همه چیز قدرت گشتاور نیست بعضی وقتا یه ماشین با قدرت گشتاور پایینتر خیلی بیشتر به چشم میاد تا یه ماشین 800 اسبی

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. کاوه آهنگر

          ۶ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (99 ديدگاه)

          آرش جان، خاص بودن ماشین ربطی به اسب بخار و گشتاور نداره. لنسر اوولوشن یکی از محبوب ترین ماشین های تولید شده در دنیا است

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. دانیال

          ۷ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (71 ديدگاه)

          دوست عزیز هر ماشین بازی میدونه لنسر یک اسطوره است و کسی که ان ماشینو 88000 دلار میخره نمیخواد باهاس بره سر کار میزارتش تو کلکسیونش تا 20 سال دیگه یه چیز خاص داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. کاوه آهنگر

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (99 ديدگاه)

      جنسیس خخخخخخخخخخخ، کامارو هم یک ماشین با سابقه و مشهور است اما نسل طلایی ژاپنی ها فوق العاده بودن ضمن اینکه این لنسرها با این قیمت و با توجه به اینکه آخرین نمونه های تولیدی اند بسیار مورد توجه کلکسیونردارها هستند
      لنسر اوولوشن یک اسطوره است از نسل دهه نود ژاپن.
      ماشین‌های اسطوره ای دهه نود ژاپن رو با هیچ ماشین دیگه ای نمیشه عوض کرد. امیدوارم که نسل جدید اوو حتما تولید بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. uss zumwalt DDG-1000

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      88888 دلار میشه 311108000 تومن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. iviasoud

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداشه من هیچوقت ماشین ژاپنی و کره ای رو با هم مقایسه نکن
      بعدم ماشینایه امریکایی این همه حجم موتور بالایی دارن اما بازم سریع ترین ماشینایه دنیا چند سال اخیر ژاپنی و اروپایی بودن.پس اونقدرا هم مهم نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کلکسیون داری هم سبک و روش خودش رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اقای باقری من زیاد فعال نیستم ولی از قدیمی ها این سایتم و همه ی مطالب دمبال کردم
      واقعا برام سواله که شما چرا اینقدر علاقه دارین دیدگاهاتون بالا ببرید
      همه ی نظرات شما یا ربطی نداره به موضوع یا بسیار کلیشه ایه
      فقط خواستین یه چیزی بگین
      مثلا مطلب در مورد مرسدس بزنه میگین بنز عالیه یا ….
      نظراتتون رو هر وقت میبینم فقط میخوام زود رد بشم نبینمشون
      یا همین نظرتون کلسیون داری هم روش خودش داره ، یعنی چی واقعا ! پست گذاری هم روش خودش داره نه این که زیر تمام مطلاب یه نظری بدین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sina

        ۶ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (234 ديدگاه)

        یعنی ایشون گندشو دراورده با این کامنت های مسخرش
        همش بی محتوا و پوچ
        فلان کمپانی خیلی پیشرفت کرده!!!
        اینم خیلی خوبه!!!
        افرین به فلان کمپانی!!!!
        بابا بس کن این مسخره بازیو

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سامان

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    خدانگهدار اسطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Alpha

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فقط یک ماشین باز ارزش لنسر میفهمه.
    اسپرت های ژاپنی دهه ی 90 مثل mazda rx7 ، Nissan skyline GTR ، Toyota supra، Mitsubishi lancer نباید جزئی از خاطره ها بشن. خوشبختانه نیسان،GTR رو ساخت و تویوتا در حال ساخت نسل جدید سوپرا بعد از حدود 20 سال هست. زمزمه هایی از ساخت نسل جدید RX 7 هم شنیدم. ولی برای لنسر واقعا متاسفم. کاش تولیدش متوقف نمیشد. کاش نسل بعدش تولید میشد.یک خودروی اسپرت عالی بود اونم با موتور 2 لیتری. به خاطر هندلینگ بی نظیر و سیستم SAWC (super all wheel control در پیست حریف خودروهایی با قیمت 10 برابر خودش و حجم موتور 5-6 لیتری میشد.
    لنسر یک اسطورست. معنای اسطوره چیزی بیشتر از هیوندای جنسیس کوپه ست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. آرش آمریکایی

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (620 ديدگاه)

    لنسر واقعا حیف شد
    میدونید ژاپنیا تو دهه 90 دقیقا حکم ماسل کارهای دهه 70 رو داشتن از همون تکنیک استفاده کردن و همون غوغا رو ب پا کردن

    این دومین خبر بد خودرویی تو این چند هفته بود

    امیدوارم میتسوبیشی لنسر اوولیوشن و دوج وایپر افسانه ای دوباره بازگشت قدرتمندی داشته باشن
    هرچند میدونم این بازگشت حداقل 10 سال طول میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. adel

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    کاش میشد یکی از این نسخه رو داشت، هر چند عشق میتسوها میتونن نسخه معمولیش رو داشته باشن ولی هیچی اوو نمیشه.
    من خودم علاقه خاصی به لنسر دارم و امید وارم تا 2-3 سال آینده یکیشو بخرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mohsen.b

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    سلام مدل نهایی میتسوبیشی لنسر اوولوشن 303اسب بخار قدرت داره-از لحاظ شتاب هم نسبت به مدل 291اسبی خیلی بهتره-تو هندلینگ هم کمتر خودرویی در رده ی خودش به گرد پاش میرسه- مقایسه ای که بین مدل نهایی این خودرو یعنی 303اسبی با سوبارهwrx stiانجام شده فقط یک مورد نسبت به سوبارو کم اورده اونم ترمزه و دلیلشم وزن بالای خودرو هستش….در کل باید گفت این خودرو معنای واقعی خودرو هستش در صورتی که با خودروهای هم کلاس و رده ی خودش مقایسه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Fakhr

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    برای اونایی که میگن قیمت به اسب بخارش ارزش نداره باید بگم طلا چرا انقدر گرونه؟ چون کم یابه خب این ماشین هم محدوده فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. میثم

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رقیب سوباروsti
    ولی سوبارو یه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد جواد

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    من خودم مدلex gt۲۰۱۳اش رو سوار شدم تو ایران با موتور۲لیتری
    واقعا فوق العاده بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mahmood

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    این اسطوره که یادگاری از دهه ی 90 هست چیزی نیست که بخواد با خودروهای دیگه مقایسه بشه همه چیز که به اسب بخار نیست الان هایپر کار عربی و چینی داریم که 1000 اسب بخار قدرت دارند اگر بحث بخواد سر اسب بخار باشه به نظر من این قیمت برای این خودروی افسانه ای ژاپنی خیلی هم معقوله به این فکر کنید که آنقدر این اسطوره خاصه که نه تنها نسخه ی نهایی است بلکه اولین خودروی تولیدی نسخه ی نهایی است که شماره ی 1 روی خودرو حک شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یاسر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هنوزم دارم mostwanted بازی میکنم به عشق Evo 8….دلم واسه این وحشی تنگ میشه….خاطره نشو لعنتی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا