میز خبر

اخباری از چهار گوشه صنعت خودرو

حال و هوای صنعت خودرو بهاری بهاری است. پس از رکود بزرگ ۲۰۰۸ و کاهش چشمگیر بازارهای جهانی خودرو، آرام‌آرام شاهد رونق چشمگیر بازارهای خودرو در اقصی نقاط جهان هستیم. این را هم آمارهای جهانی، هم رونق نمایشگاه‌های معتبر و هم تعدد مدل‌های مختلف عرضه شده از جانب برندهای مختلف تأیید می‌کند. چین، امریکا، ژاپن و آلمان همچنان در صدر تولیدکنندگان بزرگ خودروی جهان هستند و در این میان هرچه بازارهای بزرگ از رونق مناسب و روند رو به رشدی برخوردارند بازارهای در حال ظهور لنگان‌لنگان به راه خود ادامه می‌دهند. برآنیم ازاین پس در سایت پدال اخباری از گوشه صنعت خودروسازی را به شما علاقه‌مندان عرضه کنیم.

Awesome 2016 Mazda Miata Wallpaper
Awesome 2016 Mazda Miata Wallpaper
افزایش فروش جنرال موتورز در چین
نخستین خبر را با افزایش فروش کمپانی جنرال موتورز در بازار بزرگ چین شروع می‌کنیم. درحالی‌که بازار خودروی چین به رشد فروش خود ادامه می‌دهد کمپانی جنرال موتورز نیز حال‌وروز خوبی در بازار خودروی چین دارد و مدام اندر مدام رتبه‌ها و دستاوردهای بهتری را با برندها و محصولات احیاشده خود به‌دست می‌آورد و در همین ماه می‌گذشته بیش از ۲۵۲ هزار دستگاه انواع خودرو از برندهای مختلف جنرال موتورز در چین و با همکاری شرکای چینی GM به فروش رفته است. به گفته مت سین مدیر شاخه چینی جنرال موتورز هدف GM تحقق رشد ۶ تا ۸% در فروش خودروهای برند جنرال موتورز در چین است. با عنایت به این گفته می‌توان این رشد را تحقق یافته دانست چراکه برای مثال کمپانی بیوک بیشترین میزان فروش را در چین داشته و در ماه گذشته رشد ۱۲.۹ درصدی را تجربه نموده است و در بخش SUV نیز با ارائه خودروهای شاسی‌بلند و محبوب خود انکور، انویژن و انکلاو رشد فروش ۱۵۸% را تجربه نموده است.

GMC
کادیلاک دیگر برند مشهور جنرال موتورز نیز با جهشی خارق العاده فروش بالایی در چین تجربه نموده و ۱۱% در فروش خود رشد داشته است. این رشد به دلیل عرضه دو مدل ATS و ATS L می‌باشد که خودرویی کشیده، لوکس و زیباست. ATS با این رشد چشمگیر در جدول پرفروش‌ترین خودروهای ماه ۵ پله صعود نمود. جنرال موتورز در ۵ ماه نخست سال در مقایسه با سال گذشته رشدی ۵.۱ درصدی را در فروش محصولات خود تجربه نموده است.

Cadillac ATS L
Cadillac ATS L
F12 برلینتا رخت نو می‌پوشد
خبر بعدی از کمپانی همیشه قهرمان ایتالیایی است که با اسب سفیدش که در میانه نقره و نور می‌درخشد از مدل جدیدی پرده برداشته است. گرچه این روزها همه خبر از ارائه مدل زیبا و فوق‌العاده ۴۸۸ می‌دهند اما گویا پروژه‌های فراری تنها محدود به یک مدل نیست و بهسازی خودروهای محبوب نیز در دستور کار خودروساز ایتالیایی قرار دارد. حال ۴ سال پس از نخستین عرضه فراری F12برلینتا در موتور شو ژنو، می‌رود تا فراری نسخه بازطراحی شده این خودروی زیبا، اسپرت و قدرتمند را به بازارهای جهانی معرفی کند. نسخه ای که به نظر می‌رسد با حداقل تغییرات در خطوط اصلی بدنه به خریداران معرفی گردد. متأسفانه برطبق عکس‌هایی که از آزمایش مخفیانه این خودرو لو رفته چندان نمی‌توان از تغییرات برلینتا آگاه شد، اما به نظر می‌رسد فراری تغییرات اندکی در قسمت عقب به‌ویژه سپر، ورودی‌های هوا، درب عقب و چراغ‌ها انجام داده است. همچنین به نظر می‌رسد در مدل نهایی تغییرات اندکی در ستون c برلینتا اعمال شود. تغییرات اصلی اما در قوای محرکه و موتور خودرو ایجاد شده به‌گونه‌ای که قدرت موتور با اصلاحاتی که در پیشرانه ۱۲ سیلندر و ۶.۳ لیتری آن داده شده ۷۴۰ تا ۷۵۰ اسب بخار تخمین زده شده است.

ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
کِرِتا، عنوان SUV ساب کامپکت جدید هیوندای
خبر دیگر از هیوندای غول بی شاخ و دو کره ای است که با حرص و ولع تمام در حال چنگ‌اندازی به بازارها و رده‌های مختلف خودرویی است و در جدیدترین خبرها و به گفته منابع آگاه قرار است برای شاسی‌بلند ساب کامپکت جدید خود که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ آن را معرفی کند عنوان Creta را برگزیده است. عنوانی اصیل و بکر که برگرفته از جزیره بزرگ و باستانی کِرت در یونان است و در دریای مدیترانه قرار دارد. هیوندای علاقه بسیاری دارد که عنوان خودروهای شاسی‌بلند خود را از مناطق جغرافیایی مشهور انتخاب کند. این شرکت پیش‌ازاین عناوین توسان، وراکروز و سانتافه را برای خودروهای SUV خود برگزیده بود که همگی مناطقی مشهور در آمریکای جنوبی هستند. این خودرو قرار است در هندوستان تولید گردد.

hyunda creta nameplate
Hyundai Creta nameplate
خوش‌آمدگویی به موستانگ شلبی ۵۲۶ اسب بخاری
آخرین خبر نیز از یکی از سازندگان رؤیای آمریکایی است. کمپانی ای که دین بزرگی بر گردن صنعت جهان دارد و همواره با مدل‌های مختلفش کام علاقه‌مندان به خودرو را شیرین نموده است. بر طبق خبرها کمپانی معظم فورد قصد دارد از خودروی مشهور، جنگنده و خیابانی خود موستانگ شلبی که در دو گونه GT350 و GT350R تدارک دیده شده در موتورشو بعدی که در فصل زمستان برگزار می‌شود رونمایی کند. قلب تپنده این موشک آمریکایی موتوری است v8 و ۵.۲ لیتری که به این خودرو توان ۵۲۶ اسب بخار و ۴۲۹ پوند فوت گشتاور اعطا می‌کند و می‌تواند قلب شلبی را تا ۸۲۰۰ دور در دقیقه بالا ببرد. هنوز از دیگر مشخصات این خودروی پرطرفدار خبری درز نکرده اما به نظر می‌رسد در آینده جدال‌های شدید و هیجان‌انگیزی میان کامارو و موستانگ درمی‌گیرد.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R
۲۰۱۶ Ford Mustang Shelby GT350R

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. kurdishlambo

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خداییش فراری با توربو هضم نمیشه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان آرسنالی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    به به هیوندای
    اول تراک مفهومی میدن حالا هم یه مدل جدید.
    خوش به حال مردم کره جنوبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    موتور شلبی 8200 دورررررررررر!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شلبى

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    اول از همه به نظرم این شکل مطلب که به صورت اخبارى است بسیار عالیه و جایه خالیش در پدال احساس میشد،به صورت مختصر و مفید از بسیارى از اخبار خودرو ادم مطلع میشه
    دوم اینکه به عنوان طرفدار جنرال موتورز و فورد از افزایش فروش جى ام خوشحال شدم و اینکه جى ام روند رو به رشدى رو داره و از بند مشکلاتش هم خلاص شده رقابت در صنعت خودرو رو جذاب تر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hussain

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    بابا شلبی ترکونده چه خبرههه اخه البته اگر محصولات جنرال موتور وارد ایران میشد فروش چشم گیری داشت . البته در سطح خود بازار ایران نه نسبت به چین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. lmbx

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    بازار خودرو ی ما هم خیلی بهاریه منتها فقط برای 2 تا لگن ساز!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. زیگما

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    البته لازم به ذکره که توسان شهری در جنوب آریزونا است و سانتافه مرکز سیاسی نیومکزیکو هست و این دو شهر در امریکا جنوبی نیستند بلکه در امریکای شمالی هستند
    هیوندای Creta هم برای رقابت با هوندا hr v و ترکس خواهد بود و بعید نیست با اسم ix25 هم عرضه بشه در برخی از کشور ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. milad

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    خدایش محصولات امریکایی تک هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نوید جهرمی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3683 ديدگاه)

    اولین چیزی که بعد از رشد فروش جی ام دنبالش بودم همین افزایش فروش بیوک بود. ایول داره باکیفیت ترین خودرو امریکایی . چیزی که بعدش نظرم رو جلب کرد رشد فروش ATS بود. با این که تو امریکا با اقبال مناسبی روبرو نشده (بر خلاف قابلیت های بالایی که داره وانتظار فروش زیادی براش پیش بینی شده بود) اما تو چین درخور خودش ظاهرشده .
    درکل تبریک به جی ام با وجود کاهش فروش تعدادی از برند ها که مجبور به کاهش قیمت هم شدن ، عملکرد خوبی در چین داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا