میز خبر

میز خبر: تکاپو و جدال صنعت خودروسازی با کمپین

در هفته‌ای که گذشت صنعت خودروی ایران با چند اتفاق عمده همراه شد. در حالی که نمایندگان مجلس گاه از لزوم کاهش سی درصدی قیمت خودروها و گاه از لزوم برقراری تعرفه هزار درصدی بر واردات خودرو حرف می‌زدند، رنو هم سرانجام با همکاری شرکای ایرانی و پس از یک وقفه سه ساله موفق به مونتاژ مدل قدیمی خودروی هاچ‌بک ساندرو شد!

Renault-Sandero_2008_1600x1200_wallpaper_01
گفته می‌شود تلاش‌های گسترده‌ای از جانب دولت برای خرید خودرو از خودروسازان وطنی در جریان است و در برنامه‌ای جالب قرار است کارمندان دولت با تعرفه‌هایی تمام قسط صاحب خودرو شوند. همچنین برخی نمایندگان مجلس با مطرح نمودن یک طرح دوفوریتی خواستار افزایش تعرفه واردات خودرو تا ۱۰۰۰ درصد و کمک مالی به خودروسازان تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال شده‌اند. به نظر می‌رسد ماجرای کمپین تحریم خودروهای داخلی وارد مرحله تازه‌ای شده و با گذر از یک خواسته اقتصادی، رنگ و بوی تقاضایی مدنی به خود گرفته و انتظار می‌رود ابعاد جدیدی پیدا کند. ابعادی که در نهایت یا به انحصار موجود در بازار خودرو و اقتصاد ایران تن خواهد داد و یا با پایان دادن به انحصار و ایجاد رقابت، آزادی انتخاب را برای خریداران به ارمغان آورد.

طی مراسمی که با حضور صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و کامبیر رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هندوستان شرکت رنو و همچنین پیمان کارگر مدیرعامل شرکت رنو پارس انجام گرفت، تولید انبوه خودروی رنو ساندرو در شرکت پارس خودرو آغاز شد. این خودرو دارای موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است و تأییدیه استاندارد آلایندگی یورو ۴ را اخذ کرده است. همچنین موتور این خودرو ۱۶۰۰ سی‌سی و مجهز به ترمز اِی بی اس، ای بی ای و آپشن های مختلفی شامل دو کیسه هوای سرنشین جلو، شیشه‌بالابرهای برقی عقب و جلو است. برمبنای صحبت‌های کارگر قرار است تا پایان سال ۱۰ هزار دستگاه از این خودروها در شرکت پارس‌خودرو تولید شود. خودرویی که قرار بود مدت‌ها قبل با قیمتی مناسب به‌دست مشتریانی برسد که در حسرت یک محصول باکیفیت‌تر و ایمن‌تر کمپین خودرو تشکیل می‌دهند.

Renault Sandero
پیمان کارگر مدیرعامل رنوپارس اعلام کرده این خودرو با قیمت ۴۳ میلیون تومان به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. وی در مراسم رونمایی از این محصول با انتقاد از مجموعه خودروسازان و قطعه سازان داخلی از عزم شرکت رنو برای خرید کل مجموعه پارس‌خودرو گفت و بار دیگر اعلام کرد اگر شرایط مناسبی برای رنو مهیا شود می‌توان به افزایش تولید خودرو در ایران امیدوار بود. کارگر با گلایه از نحوه کار شرکای خود در خدمات پس از فروش گفت: این شرایط باید تغییر کند. نمایندگی خودروساز به ما می‌گوید قطعه تندر ۹۰ موجود نیست در حالی که قطعه وجود دارد اما شرکای تجاری نمی‌خرند و به نمایندگی نمی‌رسانند بنابراین مشتری ناراضی است.

Tondar90
Tondar90
مدیرعامل رنو پارس گفت: به مگاموتور حداکثر سه ماه فرصت دادیم که یا عملکردش را اصلاح کند یا اینکه بخش تولید موتور تندر ۹۰ را به رنوپارس واگذار کند. به گزارش خبرنگار ایسنا، پیمان کارگر در نشستی خبری اظهار کرد: ما از مگاموتور عاجز شده‌ایم، مگاموتور داخلی‌سازی موتور تندر ۹۰ را انجام نداده و همچنین به دلیل مشکلات مالی تیراژ تولید موتور تندر ۹۰ را افزایش نمی‌دهد. وی با بیان اینکه نمی‌شود گفت چون مگاموتور مشکل مالی دارد ما باید موتور تندر ۹۰ را از خارج وارد کنیم، خاطرنشان کرد: آنها موضوع داخلی‌سازی موتور تندر ۹۰ را نیز جدی نگرفتند. این در حالی است که کیفیت موتور تولیدی در ایران از اسپانیا نیز بالاتر است با این حال ما مجبور به واردات آن هستیم. نماینده رنو در ایران ادامه داد: بنابراین تا پایان سال جاری به مگاموتور فرصت داده‌ایم تا ساختمان مگا ۲ که محل تولید موتور تندر ۹۰ است را به رنو پارس بفروشد یا اینکه ما در محل دیگری خط تولید موتور تندر ۹۰ را با مدیریت خودمان راه‌اندازی خواهیم کرد.

با توجه به مدت‌زمان حضور چندساله رنو در ایران و علاقه‌مندی این شرکت برای سرمایه‌گذاری و تولید خودرو در ایران می‌توان به پتانسیل‌های گسترده صنعت خودرو ایران اذعان کرد گرچه شیوه کار خودروسازان داخلی و نحوه تعاملشان با شرکت‌های برجسته خودروسازی ثابت می‌کند کودک خودروسازی ایران به‌درستی تربیت نشده و مقررات گذاری‌های اشتباه دولت ایران در طول دو دهه اخیر به‌جای سوق دادن این فعالان به سمت توسعه این صنعت و حرکت در مسیر جهانی شدن، مونتاژکاران داخلی را به گسترش انحصار و سود سوق داده است. موردی که به‌طور مطلق با سیاست‌های توسعه صنعتی در تقابل است و به عقب‌ماندگی تاریخی امروز منجر شده است.

Tondar90
Tondar90
در همین راستا و با ادامه کمپین تحریم خودروهای داخلی توسط مردم، در روزهای گذشته صنعت خودروی ایران شاهد برخی اتفاقات تلخ بود. به‌تازگی و در روز یکشنبه جمعی با عناوین کارگران صنعت خودروسازی کشور مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، کارگران کارخانه‌های خودروسازی و قطعه‌سازی با تجمع مقابل مجلس خواستار تضمین امنیت شغلی خود از سوی نمایندگان مجلس شدند. تجمع‌کنندگان معتقد بودند که تحریم خرید خودروهای صفر داخلی در کنار واردات خودروهای خارجی منجر به اخراج کارگران شاغل در صنعت خودرو خواهد شد. ظاهرا خودروسازان تصمیم گرفته اند با مظلوم نمایی، دیوار مقاومت مصرف کنندگان را بشکنند.

تجمع کارگران صنعت خودرو
دیگر آنکه جاده‌های نامناسب، رانندگان بی‌توجه به قانون و خودروهای ناایمن در این هفته نیز حادثه آفریدند و به گفته بیش از صد کشته برجای گذاشتند. جانشین رییس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، از کشته شدن ۱۰۰ تن و زخمی شدن یک هزار و ۷۰۰ تن طی سه روز گذشته در جاده‌های کشور خبر داد. از سه روز گذشته یعنی روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه با وقوع ۱۳۰۰ فقره حادثه رانندگی جرحی و فوتی شاهد افزایش تصادف‌ها در جاده‌های کشور هستیم، و این مسئله هشداری جدی برای همه رانندگان و مسافران محسوب می‌شود.

خبرهای خارجی این بخش را با رتبه برتر نسل جدید ولوو XC90 در آزمایش تصادف موسسه امنیت بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) شروع می‌کنیم. این خودرو که در نسل جدید با نوآوری‌های بسیاری همراه بوده در این تست رکورد جدیدی کسب کرده است و توانست امتیاز کامل Safety + یا ایمنی بعلاوه را به‌دست آورد. این امتیاز درخشان به دلیل ساختار بدنه محکم و استفاده ولوو از سامانه جلوگیری از سقوط و به‌کارگیری سیستم پیشگیری از تصادف است که در نسل جدید XC90 به‌صورت استاندارد وجود دارد. همچنین در لیستی که این موسسه تهیه نموده خودروهای سایون iA و لکسوس ES نیز همین امتیاز را در روزهای گذشته کسب کرده‌اند.

Volvo XC90 Crash Test
بنابر اعلام ولفگانگ دورهایمر مدیرعامل بنتلی، ملکه الیزابت دوم نخستین دستگاه از مدل فوق لوکس و سنگین‌وزن بنتایگا را سفارش داده است. تاکنون بیش از ۳۶۰۰ نفر برای نخستین اس‌یو وی شرکت بنتلی ثبت سفارش نموده‌اند و نخستین دستگاه از این محصول قرار است به کاخ باکینگهام جایی که ملکه الیزابت دوم در آنجا زندگی می‌کند و انبوهی از مدل‌های لیموزین بنتلی را در اختیار دارد، برود.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
ولفگانگ دورهیمر در گفتگو با دیلی تلگراف ضمن اشاره به درخواست‌های متعدد برای خرید و پیش‌خرید این مدل گفت: مشتریان با مراجعه به نمایندگی‌های شرکت و تقاضای خرید فوری این مدل اظهار می‌کنند نمی‌توانند تا مدت زمان معین برای خرید این مدل صبر کنند و بسیار مشتاقند زودتر خودروی خود را تحویل بگیرند. دورهیمر در ادامه با شاره به قیمت ۱۶۰ هزار پوندی مدل بنتایگا گفت: مشتریان می‌توانند با افزودن برخی تجهیزات از جمله ساعت بریتلینگ به شاسی‌بلند قدرتمند بنتلی، خودرویی با قیمت ۵۰۰ هزار پوند را تصاحب نمایند که در جهان بی‌نظیر است. برمبنای اعلام مدیران بنتلی تحویل مدل بنتایگا تا پایان سال شروع خواهد شد.

همچنین رسانه‌های متعدد از جریمه سنگین فولکس‌واگن به دلیل مخفی نمودن اطلاعات سوخت در محصولاتش خبر داده‌اند. شرکت خودروسازی فولکس‌واگن اتهام تقلب در معاینات فنی آمریکا را پذیرفت و سهام این شرکت در بازار بورس ۲۰ درصد سقوط کرد. فولکس‌واگن متهم شده با استفاده از یک نرم‌افزار میزان آلایندگی خودروهای دیزلی‌اش را دستکاری کرده است. به گفته کارشناسان آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا شرکت خودروسازی فولکس‌واگن در نزدیک به ۵۰۰ هزار دستگاه از خودروهای دیزلی خود از نرم‌افزار ویژه‌ای استفاده کرده که در هنگام معاینه فنی میزان آلاینده‌ها را کمتر از اندازه واقعی نشان می‌دهد. به این ترتیب خودروهای دیزلی فولکس‌واگن با موفقیت آزمایش‌های معاینه‌فنی مربوط به آلایندگی هوا را پشت سر می‌گذارند، اما در شرایط واقعی در خیابان‌ها بیشتر از حد مجاز آلاینده تولید می‌کنند. آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) خاطرنشان کرده بود که این دستکاری و تخطی از قوانین عامدانه صورت گرفته است. مقام‌های فولکس واگن روز یکشنبه (۲۰ سپتامبر/ ۲۹ شهریور) اتهام وارده را پذیرفته و به تخطی از قانون اعتراف کردند. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند، در صورتی که اتهامات فولکس واگن اثبات شوند، این شرکت مجبور به پرداخت جریمه‌ای تا سقف ۱۸ میلیارد دلار خواهد بود. برخی گزارش‌ها میزان جریمه را حتی بیش از این مبلغ ذکر کرده‌اند. فولکس واگن اعلام نموده در صورتی که بخواهد همه ۱۱ میلیون دستگاه خودرویی که با این نقص مواجه‌اند را تعمیر و تجهیز کند به مبلغی حدود ۶.۵ میلیارد دلار نیاز دارد. شرایط کنونی باعث شده تا سهام شرکت فولکس واگن در بازارهای بورس به‌شدت سقوط کند و بعضاً تا سی درصد ارزش خود را از دست دهد. مارتین وینترکورن مدیرعامل این شرکت در پیامی ویدئویی ضمن عذرخواهی از مشتریان عنوان کرده: گرچه شرکت فولکس به اعتماد میلیون‌ها مشتری خود خیانت کرده است. اما برای جلب دوباره اعتماد مشتریان تلاش خواهد کرد.

مارتین وینترکورن
مارتین وینترکورن
جاسوسان صنعتی در این هفته تصاویر متعددی از خودروهای در حال آزمایش منتشر کردند. از جمله مهم‌ترین مدل‌هایی که تصاویرشان در زیر لایه ای محافظ یا به‌صورت رندرهای دستی و دیجیتال لو رفت می‌توان به مدل اسپرت بریک جگوار xf و مدل جدید اپل اینسیگنیا اشاره کرد. جگوار می‌گوید مدل اسپرت بریک XF 590 لیتر گنجایش بار خواهد داشت و با دو موتور مختلف عرضه خواهد شد. یک موتور شش سیلندر ۳ لیتری و سوپرشارژردار که می‌تواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید نماید و گونه‌ای دیزلی، توربو و ۲ لیتری که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتون متر گشتاور خواهد داشت. جگوار قرار است این مدل را در نمایشگاه خودرو ژنو برای نخستین بار ارائه کند و تا ابتدای ۲۰۱۶ آن را روانه بازارهای اروپایی نماید.

جگوار استیشن
همچنین نسل نوین اپل اینسیگنیا قرار است تا اواخر امسال معرفی گردد و اپل اعلام نموده نسل جدید این خودرو با نوآوری‌های بسیاری همراه خواهد بود. این خودرو که در مقایسه با نسل فعلی دویست کیلوگرم وزن کمتر و ده سانتیمتر طول بیشتری خواهد داشت نهایت تلاش جنرال موتورز برای تولید یک سدان چندمنظوره و زیبا است.
جنرال موتورز برنامه دارد علاوه بر اپل این مدل را در برندهای مختلف خود ازجمله بیوک، واکسهال، هولدن و تحت عناوینی متفاوت برای بازارهای گوناگون تولید نماید. گفته می‌شود اینسیگنیا تا اوایل ۲۰۱۶ به بازارهای جهانی معرفی می‌شود.

اینسیگنیا
از بیوک هم تیزری منتشر شده که نشان می‌دهد قرار است نسل جدید لاکراس در ابتدای ۲۰۱۶ راهی بازارهای جهانی شود. این خودرو که برای نمایشگاه لس‌آنجلس در نوامبر آینده آماده می‌شود از ظاهری شبیه به مفهومی تحسین‌برانگیز بیوک آوینیه که چندی پیش در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی شد سود می‌برد. این مدل که از معماری و پلتفورم جدید جنرال موتورز با نام E2XX سود می‌برد و ضمن کاهش وزن از دینامیک رانندگی بالاتر و پایداری بهتر برخوردار است.

تیزر بیوک لاکراس 2017
تیزر بیوک لاکراس ۲۰۱۷

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. علی اربابی

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    باید خودروسازی ایران خصوصی سازی بشه یا به خودروسازان بزرگ دنیا مثل رنو یا نیسان فروخته بشه تا همه ی مشکلات این صنعت برطرف بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. k-sh

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      جا داره اینجا به نوبه خودم و به نمایندگی از مردم مظلوم ایران از سایت محبوب پدال تشکر ویژه داشته باشم.که همیشه و بخصوص در این جریان بیشتر از سایت دیگری همواره صدای مردم مظلوم ایران رو در حد توان به گوش مسولین رسانده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amin

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دیگه کم انتظار داشته باشین شما هم الان داریم پراید وانت تولید می کنیم چند سال دیگه هم پراید شاستی بلند بعدش پریکوپتر دیگه چی می خواین این همه گارگر کت پوش ایفون به دست اخراج بشن بیش تر از این احترام

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. rapbaz

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (51 ديدگاه)

      دقیقا!
      اگه یه شرکت خارجی بیاد و این شرکتا رو بخره و سرپاشون کنه عالی میشه
      بنظرم هر شرکتی هم که بخره خوبه! حتی تاتا :|

      امیدوارم یه حرکتی زده شه تا بشه این شرکتا رو واگذار کنن
      مثلا سایپا رو خود کیا موتورز اگه بخره عالیه
      ولی زهی خیال باطل….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Aston Martin

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      درود بر پدال. عزیز که هیچگاه پشت ملت مظلوم ایران رو خالی نکرد و همواره درین کارزار طرف حق رو گرفت!تا قیمت ها سه برابری کم نشه تا وقتی که پلتفرم ها به ۲۰۱۵ آپدیت نشه نمیخریم
      اینکه میگن با نخریدن خیلیها بیکار میشن و وضعیت فقط بدتر میشه چرته دوستان! مامیخایم تا بیست پنج سال دیگه یکی از قدرتهای اصلی منطقه رو محو کنیم، همه ی دنیا رو میخایم زیر پا بذاریم. پس بعیده با نخریدن چار تیکه حلب اتفاقی بیوفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. MjM

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (720 ديدگاه)

      مشکلم همینجاست…نمیخوان خصوصی بشه..مگه استقلال و پرسپولیسو گذاشتن؟!!…این همه پول ب جیب میزنن چرا خصوصی کنن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. نوید جهرمی

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      با فروشش هم مشکل برطرف نمیشه. قوانینمون مشکل داره.
      یکی از دلایل مهمی که سرمایه گذاری خارجی در ایران رو ب بن بست میرسونه اینه که قانون کارمون شفاف نیست.
      ب جز این دولت در همه زمینه ها دخالت میکنه و ربطی ب خصوصی و غیر خصوصی نداره. همین که شرکت بزرگ و سودآوری باشه باید منافع دولتی هم مد نظر قرار گرفته بشه.
      متأسفانه خانه از پایبست ویران است.
      مگر تغییراتی اساسی و بنیادین صورت بگیره وگرنه مشکلات حل نمیشن و فقط مسکن موقت هست براش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hamid...Audi

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    اگه تو این چند سال گذشته به جای دغل و گران فروشی و مظلوم نمایی سعی میکردن کیفیت رو به بازار های جهانی نزدیک کنن الان حال و روزشون این نبود…
    اکثر شرکت های بزرگ دنیا مقدار قابل توجهی از سودشون رو توی تحقیق و توسعه سرمایه گذاری میکنن و چند برابر اون هزینه رو به عنوان سود مجدد بدست میارن ولی خودرو ساز های داخلی 35 ساله دارن مونتاژ میکنن.
    اکثر کارکنان هم کارگر زیر دیپلم هستن تا مهندسان و محققان.یه همچین وضعی کاملا قابل پیش بینی بود ولی سود کلان چشم روسا و مسئولین رو کور کرده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ادامه تحریم

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بیکار شدن چند هزار کارگر در مقابل از دست دادن جان چند صد نفر !!!!!! فکر کنم معلوم باشه کدوم رو مردم ترجیح میدهند.. کارگر میتونه در جاهای دیگر هم مشغول به کار باشه
    به نظر من ادامه تحریم حتی با تعرفه 1000000 درصد
    خودروهای دست دوم تویوتا و هیوندای با 10 سال کار هم ایمن تر مطمئن تر از خودروهای داخلی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. وحید

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    لعنت به هرچی خودرو ساز وطنی
    پشمک حاج عبداله لایک
    ادامه روند خودرو سازی داخل دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      حالا آقا وحید
      حاج عبداله بَدِش نیاد گذاشتیش تو کفه ترازو مقابل خودروسازی داخل ؟؟!
      ضمن اینکه اتفاقا پشمک مَشمک فروش ها بهتر و بیشتر میتونن تو زمینه ی قوطی حلبی سازی با ایران خودرو و سایپا همکاری داشته باشن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. kevin7360

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    از قدیم گفتن زور هر کس به خودش میرسه ما هم زورمون به خودمون میرسه و تمایل نداریم این خودروهای بی کیفیت رو با این قیمتهای بالا بخریم واقعا اینها چقدر ابله هستن که فکر میکنن مثلا اگه تعرفه خودرو وارداتی بالا بره اونوقت فروش خودرو داخلی هم میره بالا اون بابایی که پول داره وارداتی سوار شه 30 درصد هم گرون شه باز میره واراتی میخره چون طعمشو چشیده و داره به کیفیت پول میده به هر حال دولت روحانی اگه بخواد از خودروساز حمایت این شکلی بکنه دیگه بعیده تو هیچ انتخاباتی رای بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام01

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خط اخر حرفای شمارو باید طلا گرفت.دولت روحانی اینجا عیار شعاراش معلوم میشه.یا با مردم یا علیه مردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. fluid

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    تحریم تنها راه چاره فرقون سازان داخلی است

    اقا بزرگترین شرکت خودروسازی المان به مردم خیانت کرده!!
    اخه فولکس جان این چه کاری بود گند زدی 30 در صد افت سهام؟
    چند میلیارد دلار جریمه؟
    ممکنه مردم هم از این به بعد در امریکا تمایل کمتری برای خریدش به خرج بدن؟
    یه هو بگو فولکس برشکسته شد به فنا رفت دیگه!
    تویوتا تو سونامی ژاپن انقدر ضرر نکرد و افت سهام!
    این نشون دهنده احترامی که برای مردم قالن وگرنه اگه شرکت های خودروسازی ایران سوتی های خیلی بزرگترم بدن کسی عین خیالش نیست به جای جریمه وام تشویقی هم بهش میدن!!!
    در کل خدا کنه فولکس دوست داشتنی بتونه از این بحران در بیاد هم زمان با موفقیتش توی کسب بزرگترین خودروساز جهان شدن در 6 ماهه اول (منبع مجله ماشین اخرین شمار 393 ) 2015 چه گندی بالا اورد که تو 6 ماهه بعئ ممکنه به سوم هم تنزل پیدا کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. me84

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      پیشاپیش به تمام تویوتا دوستان ( از جمله خودم،) عنوان پرفروش ترین برند خودروساز جهان ( ( برای چندمین سال متوالی ) رو برای سال 2015 تبریک میگم.
      گند بزرگی زد فولکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (216 ديدگاه)

        مدیراجرائی فولکس واگن استعفا داد حالا اگه ایران بود نمی زاشدن قضیه لو بره و رسانه ای بشه ویه جوری ماست مالیش میکردن مثل جریان روغن پالم که آخرشم معلوم نشد کدوم شرکتها بودن مدیرشم میزاشدن مدیر عامل یه شرکت دیگه مثل مدیر عامل سابق ویرانخودرو که شد مدیر هوا فضا راستی اگه بعضی شبا شهاب سنگی دیدید که با بقیه فرق داشت اونا شهاب سنگ نیست فضا پیماهای ایرانی که تو هوا وفضا :))خودبخود آتیش گرفته داره سقوط میکنه !
        خخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رضا

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      با این اتفاق خودروسازهای داخلی دیگه مطمئن شدن کدوم شرکت خارجی واسه شراکت مناسبه : فولکس واگن !
      خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امین

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    من نمیدونم بعضیا نماینده ملت هستند توی مجلس یا نماینده خودروساز اگر شما نماینده ما هستین باید به حمایت از ما بلند بشید. البته نماینده ای هم که میلیاردها تومان خرج میکنه تا بره توی مجلس مسلما برای حمایت از مردم نمیره اون تو . مثل اینکه منافع خیلی ها در خطر افتاده که پیشنهاد تعرفه 1000 درصدی میدن. مردم شریف خوب دقت کنید اگر میخواین برید پای صندوق رای تا فریب نخورید و بدونید به کی رای میدین. پول مال خودمه منم ماشین آشغال نمیخرم. یه ادم غیرتمندی پیدا نمیشه تحقیق کنه که این نماینده های مجلس و مسولان خودروسازی خودشون چی سوار میشن. هدف ما تولید ماشینهای روز دنیا توی ایران با قیمت مناسب و کوتاه شدن دست زالوصفتان از این صنعت هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran72

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (232 ديدگاه)

      کسی میدونه نماینده کدوم شهر ها … بودن؟؟
      این کار اینقدر براشون سرمایه داره که براشون مهم نیست دفعه بعد رای بیارن یا نه.چون قدرت هم هیچوقت از بین نمیره.ولی حد اقل ما میفهمیم که کی چیکارست.
      اون کارمنداهم بدونن اگه یه شرکت درست و حسابی ایرانخودرو یا سایپا رو بخره تازه میفهمند که کارکردن ماهی چندتومن که هی عقب جلو میشه نیست .
      همین فلکس واگن دفعه قبل که از پیش بینیش بیشتر سود کرد،بقیه درامدشو بین همه کارمنداش تقسیم کرد.
      از بین رفتن این زالو ها دوسر برد هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      امسال این آقا باعث خشک شدن دریاچه ارومیه شدن
      “نماینده ارومیه و…”

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Milad

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمیدونم چرا دولت به جای کمک به مردم طرف این حروم لقمه های خودرو ساز رو میگیره اونا هم اینجوری میکنن. مردم دنیا مغزشون کار میکنه حاصلش میشه خودرو های نمایشگاه فرانکفورت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      من که از دولت تدبیر و امید دارم نا امید میشم
      آخه بی تدبیری تا کی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. صادق

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود
    آقا این مسئولین خیلی زرنگ تر از این حرفان
    الان کارگرای بیچاره رو مجبور کردن که شروع کنن به اعتراض کردن تا ترحم مردم رو به دست بیارن
    تا اینجاشو امدیم، بقیه اش هم میریم

    تازه اینم مد نظر داشته باشید، جدیدا به راننده های کامیون های حامل خودرو های صفر پول بیشتر میدن تا توی شهر بچرخن، تا مردم ماشینای صفر رو ببینن و با خودشون فکر کنن که بقیه دارن ماشین میخرن، اینم فن جدیدشونه، زیاد گولشو نخورید

    تحمل کنید، بلاخره یه جایی مجبور میشن که کوتاه بیان، دقت کنید “مجبور میشن”
    فقط باید تحمل کنیم، دیر و زود داره، سوخت و سوز نداره

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      درود بر صادق عزیز…
      جمله ی : ازماست که بر ماست
      رو همگی زیاد شنیدیم!!!
      مشکل خودروی مملکت ما بی کفایتی مسئولین نیست!!!
      [غیر قابل انتشار]
      متاسفانه طی یک ماه گزشته 2 از آشنایانم رفتن ماشین صفر خریدن!
      درسته فامیلن و احترامشون واجب ولی امروزه دیگه چاقو به استخونم رسیده!!!
      امثال این *** که همه ی ما دور و اطرافمون داریم با رفتن و خریدن فقط باعث شکست این کمپین میشه!!!!
      به امیدروزی که همه قیام کنیم و حقمونو بگیریم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        درود بر محمد حسین گل
        محمد حسین هر جایی ممکنه یه همچین اتفاقایی بیفته، فقط فامیلای شما نیستن ولی خیلی خیلی خوب میشد اگر هیچ کس نمیخرید

        فقط امیدوارم که همه چیز به نفع مردم بشه، در حد توانم هم براش تلاش میکنم حالا چ از طریق اطلاع رسانی و آگاه سازی و چ از طریق نخریدن

        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. صادق

        ۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        درود پدال جان
        من که خیلی وقته پیش اینجا یه کامنت گذاشتم، هر چی هم صبر کردم نیومد انگار
        البته چیزی هم نگفتم که مشکل دار باشه
        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. صادق

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      یه چیز دیگه هم اضافه کنم دوستان

      دولت میخواد با استفاده از تعرفه های 1000 درصدی و یا تحدید به گرون تر شدن ماشین مردم رو بترسونه و کاری کنه که مردم کوتاه بیان ولی ولی ولی یه چیز رو فراموش کردن
      هیچ نقطه ای از دنیا
      و هیچ قسمتی از تاریخ رو نمیتونن پیدا کنن که مردم یه چیز رو خواسته باشن و نتونسته باشن به دست بیارن (البته خواسته ی واقعی و از اعماق وجود)
      پس از اعماق وجودتون بخوایید و تحمل کنید و مطمئن باشید که به نتیجه میرسید.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وینسنت پرایس

        ۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا صادق خیلی خوشحالم میبینم دوباره عکس جانی دپ رو کنار اسمت گذاشتی . یکی از طرفدارای جانی دپ هستم . راستش تصمیم دارم برای آواتارم عکس بازیگران و خواننده ها رو بزارم ولی قبلش میخواستم ازت اجازه بگیرم . آقا صادق مدت بسیار طولانی هست که عکس بازیگران رو میزاری .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. صادق

          ۱ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          درود داداش وینسنت پرایس
          عزیزم این چه حرفیه؟؟
          اجازه ی ما هم دست شماست
          هر چی دوست داری بذار برادر، اصلا اگه دوست داشتی همین عکس آواتار فعلیمو بذار، من عوض میکنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          درود بر داداش های گلم صادق و محمد حسین عزیز.
          آره صادق جان چند وقت پیش خبرش رو شنیدم با تریلی از محصولات ایران خودرو میاوردن که از قضا یکی از دوستان تو پدال گفتن تریلی رو تعقیب کردن و ماجرا رو فهمیدن…
          خلاصه اینکه یه روزی باید هرچی ظالمه شرش کنده بشه!
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. صادق

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          درود بر باربد عزیز
          آره باربد جان، منم خودم شخصا این قضیه رو دیدم
          اینا دیگه خودشونم نمیدونن دارن چیکار میکنن، از هر راهی برای کلک زدن ب مردم استفاده میکنن…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. vincent price

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (635 ديدگاه)

          وینسنت پرایس سابق . درود متقابل بر آقا صادق
          به این دلیل اون حرف رو زدم تا بعدا نگن من از شما تقلید کردم
          به هر حال حرفهایی زده میشه . بگذریم
          من یه عکس دیگری گذاشتم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. vincent price

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (635 ديدگاه)

          درود بر آقا صادق
          درباره اون حرفم توضیح دادم ولی پدال نظرمو تایید نکرد
          یه عکس دیگه برای آواتارم انتخاب کردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. صادق

          ۴ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          داش وینسنت شما سروری و صاحب اختیار
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. vincent price

          ۴ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (635 ديدگاه)

          آقا صادق شما تاج سری داداش

          ما بیشتر

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. میلاد

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    این مسیر بستن اقتصاد و ایجاد انحصار و حذف رقبا رو شوروی هم طی کرد.
    آخرش رسید به ورشکستگی صنایع ( شامل خودروسازی) !
    خود دانند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    عاغا راستش من این جمله را هنوز نتونستم هضم کنم :
    “…این در حالی است که کیفیت موتور تولیدی در ایران از اسپانیا نیز بالاتر است ”
    ؟؟!!!!!!!!
    یعنی خودروسازای اسپانیا غیرت داشته باشن ، باید تعطیل کنن و بقول دوستمون برن سمت پشمک فروشی با برند حاج عبداله ه ه ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سعید

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام
    مردم ایران اگر خیلی خوش شانس باشند ، یک شرکت بزرگ خودروسازی می آید و یکی از شرکتهای اصلی خودروسازی رو می خرد ، اگر بیشتر خوش شانس باشند اون شرکت ژاپنی ، آلمانی ، کره ای ، سوئدی یا آمریکایی خواهد بود ، البته خودروهای 2016 فرانسوی از خودروهای داخلی بسیار جذابتر هستند ، ولی در شرایط آزاد مثل بازارهای مناطق آزاد کشور نشان داده است که صلیغه مردم ایران با طراحی های فرانسوی کمتر منطبق می باشد . ( امیدوارم همچنان نسبت به زرق و برق خودروها خودتان را نگهدارید و تسلیم گرانفروشان نشوید )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      من یه چیزی داره بهم ثابت میشه و اونهم اینه که طبقه متوسط به پائین نباید ماشین روز دنیارو سوار بشه کلا نباید از زندگی لذت ببره نباید طعم راحتی رو تو زندگیش بچشه اصلا مدرنیته واسه این طبقه جیززززه نباید ماشین با شکل وشمایل مدرن سوار بشه اقلا باید ماشینش بره پنج سال پیش باشه چون احتمال داره اعتماد به نفسش بره بالا براش خوب نیست باید یه چیزی بلنگه تو زندگیش گرفتار باشه به عنوان مثال باید همیشه از کارش بیوفته صبح زود بره جلو دره نمایندگی تو صف وایسه باهاش برخورد بد بشه بهش بی احترامی بشه مسخره بشه و ماشینشو از اولشم بدتر بهش تحویل بدن یا وقتی با زن و بچش میره مسافرت اگه تصادفم نکرد ماشینش تو راه خراب بشه و خوشی سفر از دماغش بیاد و…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ارمان

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقای نماینده مجلس میخوای تعرفه رو بکنی 1000% خوب عزیز من چرا تارف میکنی بیا یه کلاشنیکف بگیر دستت سر اوتوبان همت واستا به مردم تفریحی تیر اندازی کن بهت خوش هم میگزره والا بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمود

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    تندر نود مدل پنج سال پیش رو هاچ بگ کردن به اسم ساندرو میخوان بفروشن به ملت بدبخت 45 تومن . خیلی رو دارن به خداااااااااااااا
    کمپین با قدرت به پیش میرود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      شورای رفاقت باید تو قیمتگذاری ساندرو ورود کنه و رفاقتشو ثابت کنه :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      دزدی تو روز روشن.
      حالا اگه نسل جدیدش هم بود یه چیزی. میگفتیم مدل ب روز آوردن اختلاف قیمتش قابل چشم پوشیه. اما ماشینی که مال 6 سال پیش هست و خیلی وقته میخواسته تو ایران هم مونتاژ بشه الان با این قیمت گزاف.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. امیرحسین

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    بنظر من باید پوستر کمپین تحریم رو به ماشین هامون بچسبونیم و تو خیابون عرض اندام کنیم تا آقایون حساب کار دست شون بیاد.هرچند رسانه ای شدن این کمپین نشان از قدرت اش داشته و تنها نیاز به کمی صبر برای جشن پیروزی داره
    وقتی علاقه و اشتیاق برای خرید ماشین ایرانی به دلیل کهنگی ظاهر و کیفیت پایین نیست تعرفه 1000 درصدی هم راهگشا نمی باشد جناب مسئول.
    خود من 206 سال 87 دارم بفروشم چی بخرم؟؟پرشیا؟؟؟دنا؟؟؟هزاران نفر مثل من ترجیح میدن که ماشین قدیمی خودشون رو سوار بشن یا برای تعویض ماشین خارجی بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      من پیشنهاد میکنم یه روز جمع بشیم جلو دره کارخونه هاشون با گوجه گندیده و تخم مرغ سر درشونو تزئین کنیم بخاطر توهینها و خیانتهایی که به مردم کردن خانوادهای کسائی که عزیزاشونو تو ثصادف از دست دادن با عکس بیان
      بازتاب بیشتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. شلبى

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    وااااى دارم درست میبینم،مدیر عامل فولکس واگن به تقلب این شرکت اعتراف کرده،مگه میشه تو کشور المان همچین اتفاقى بیفته، به نظرم یه بامبول و انگ تازست که میخان به فولکس بزنن،یا شایدم مسئولینشو تهدید به کشتن و شکنجه کردن!!!!شایدم کار انگلیسى هاست
    درست میگم شایان جان؟؟!! نظر شما چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      شلبی جان معلوم دوست داری یک بحثی راه بندازی ، الان شایان که چیزی نگفت بی چاره .حالا میخوای دوباره جو سایت عوض شه و به سمت جنبه های سیاسی اونم نه مال کشور خودمون بلکه کشور های دیگه سوق پیدا کن؟. من که دیگه به این نتیجه رسیدم در مورد تکنولوژی یا ترز کار کشورهای دیگه نظر ننویسم چون اختلاف نظر بسیار است. به شما هم همین پیشنهاد رو میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. P.G

        ۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        Asaجان این دوست پروفسورمون(شایان) یکم پررو تشریف دارن،اتفاقا به نظر من لازمه هرازچندگاهى یکى ترمزشونو بکشه دور برندارن،شما ناراحت نشو؛)
        ایشون حرفاشونو مفصل دو سه تا مطلب قبل فرمودن که الان جوابشون در مطلب داده شد،پس جواب دوستمون شلبى و همچنین بنده همچین بدون زمینه هم نبوده و اگر به سه چهارتا مطلب قبل رجوع کنید اصل مطلب دستتون میاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. P.G

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    خیلى خوب شد که میز خبر خیلى سریع و به موقع خبر اعتراف فولکس به تقلب و عذرخواهى وینترکورن از مشترى ها و همچنین جریمه ١٨میلیارد دلارى این شرکت رو منتشر کرد تا دهن بعضى دوستان متعصب و متوهم بسته شه!
    خیلى جالبه،دقیقاً دو سه تا مطلب قبل یکى از نوابغ قرن حاضر که افتخار استفاده از کامنتاى علمانه شونو تو سایت پدال داریم،کارآگاه ویژه شرلوک شایان کشف کرده بودن که این خبر صرفاً توطئه ى تویوتا براى خراب کردن فولکسه و نمیدونم کار کار انگلیسیاست مگرنه آلمانیا که سایه ى خدا روى زمینن و هیچ اشتباه و خطایی ازشون سرنمى زنه و خلاصه از این جور …،ولى با این خبر تئورى مشعشع جدید ایشون خیلى زود رنگ باخت و ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      پدال چرا کامنتمو سانسور میکنى آخه؟این کارت خیلى زشته
      تمام مغز کامنت من تو همون قسمتایى بود که الان جاش *** گذاشتى:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Ilyar

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (509 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بنده در خط تامین قطعات ایران خودرو سابقه 18 ساله دارم و وقتی اعتراض خود به مدیریت جهت قطعات بی کیفیت که از هر کجا ارزانتر باشه تهیه میکنن کردم .بعد از یک ماه بنده را توبیخ کردن .اطلاعاتی در این زمینه به مردم شریف ایران میدهم:

    پمپ ABSکه قبلا از شرکت ماندو کره جنوبی تهیه میشد با مدل چینی جایگزین شده که بسیار خطرناک هست در صورتی که ماشین شما بر روی پمپ ABS مارک ماندو را ندیدن سریعا فیش مربوط به پمپ را خارج کنید .اتومبیل شما با این کار مانند اتومبیل بدون ABS میشود خواهی دید ترمزتان عملکرد بهتری خواهد داشت.

    از دیگر *** های ایران خودرو استفاده پلوس چینی جای مارک exel فرانسه است.
    دیگر موارد به این شرح هست:

    بلبرینگ حامد بجای SKF فرانسه

    انژکتور ادید چین بجای زیمنس (Seimens) آلمان

    استارت ایرانی استاپ بجای والئو (Valeo) فرانسه

    دینام ایرانی استاپ بجای والئو (Valeo) فرانسه

    تسمه تایم دایکو چین بجای گیتس (Gates) فرانسه

    دیسک و صفحه شایان صنعت بجای والئو (Valeo) فرانسه

    کلیه کاسه نمد ها چینی بجای الرینگ (Elring) آلمان

    رادیاتور ایرانی بجای اوردونز (Ordonez) اسپانیا

    کمک فنر اف اس ایران بجای اورجینال فرانسه

    لنت ترمز چینی ژرمن تکس بجای تکستار (Textar) فرانسه

    چراغ مدرن یا جم ساز بجای والئو (Valeo) فرانسه

    سنسور اکسیژن چینی بجای بوش (Bosch) آلمان

    لنت ترمز عقب آسیا یا TNH ایران بجای TRW آلمان

    کلیه لامپها ساخت چین بجای Osram آلمان

    پیستون ، میل سوپاپ و شاتون چینی بجای Mahle آلمان

    لوازم جلوبندی ساخت کمکس چین بجای TRW آلمان

    کلیه این قطعات جایگزین قطعات اصلی شدن .حالا انصافا ببینید چی الان سوار میشید. اگر هم حتی به یکی از ردیف بالا شک دارین برید رو ماشین مدل 90 به بالا شخصا مشاهده کنین. چیزی تا نابودی این دو شرکت ***نموده درود بر شرف شما ملت ایران .این تو هر گروهی که عضو هستین بفرستین .تا مردم واقعیت بدونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سارا

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      من میگم چرا این ماشین ما اینجوریه نگو جلو بندی کامل چین !
      موتور چین ! سیستم ترمز هم ایران

      ما یه تندر 90 داریم قبلآ هم داشتیم اما این جدیده مدل 90 اصلآ تعادل نداره توی سرعت همه ی قسمت هاشم چند بار چک شده گفتن سالمه در صورتی که قبلیه اینجوری نبود

      در ضمن من یه چیزیو متوجه شدم تندر های قدیمی باک بنزینشون پلیمری بود و ضد ضربه این جدیدی ها فلزیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. مجتبى

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آخه موضوع اینکه اون نماینده اى که میگه تعرفه رو بکنن ١٠٠٠ درصد ، خودش تو این خودروسازى ها ( فرقون سازى ها) سهام دارن و دارن سود میبرن . [غیر قابل انتشار] . حیف جون اون جوونایى که تو جنگ از دست رفت و [غیر قابل انتشار]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مجتبى

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    میگن مدیرعامل سایپا به خاطر کیفیت پایین از مردم عذرخواهى کرده ، آخه عذرخواهى هم که بلد نیستین . عذرخواهى رو تویوتا کرد که جلو مشتریهاش چه داخلى چه خارجى تا کمر خم شد ، به این میگن عذر خواهى . شما اگر با این محصولاتتون به غلط خوردن هم بیافتىد دیگه مردم قبول نمیکنن ، باید جمع کنید برید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      با راه اندازی خط تولید ساندرو قدیمی واز رده خارج با اون قیمتهای بالا بی احترامی بزرگتری به مردم کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. سپهر

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    خودروی ایرانی رو نمیخرم تا پای جونم.
    بی وجدانای بی همه چیز.نامردای خون خوار.
    تعرفه رو بکنن هزار درصد به من چه.من نمیخرم.
    به خدا به قرآن قسم که پولشو دارم.میخواستم برم فاو بسترن بگیرم ولی تا این کمپین راه افتاد دست کشیدم.قبلش میخواستم برم ملک بفروشم یه کمری یا اکورد یا یه ماشین خوب سوار شم دیدم نمی ارزه ماشینی که خارج دارن فقیراشون میخرن من برم خودمو به آب و آتیش بزنم و بخرم.پولش صرف نمیکنه.رفتم سراغ فاو که اینجوری شد.
    همچنان نمیخرم تا پای جون.از کارمندای دوت هم خواهش میکنم نخرن.منم کارمندم.به کارمندای اداره ی من پیشنهاد دادن بیاین ماشین بردارید هشت تومن پیش پرداخت بقیه اش قسط!!!!اداره هم تازه گفته اون هشت تومن رو هم وام میدیم بهتون.تعداد قسط هم 12 ماه تا 72 ماه!!!!هیچکس تا حالا نرفته ثبت نام کنه و بین کارمندا هم شرط کردیم که کسی نره بخره.
    خدایی حالا توی با شعور بری بخری به من و ملتت توهین نکردی؟هیچ چیزی هم گیرت نیومده

    نمیخریم تا عمر داریم.این کار ها هم نشون میده پیشرفت کردیم و شوقمو دو چندان میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. AHMADREZA

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    میز خبر واقعا پیت جالبیه ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سارا

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    دوستان یه نکته ای هست اونم این که مدل قبلی ساندرو که سایپا داره تولید میکنه ایمنی کمتری داره با توجه به سال تولیدش (2008) یعنی 7 سال پیش تنها 3 ستاره ایمنی گرفته !
    ولی مدل جدیدش که سال 2013 معرفی شد یعنی 5 سال بعد 4 ستاره گرفته که یعنی بهبود زیادی داشته : به لینک ها دقت کنید :

    مدل 2008 :
    http://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/15753

    مدل 2013 :
    http://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/8866

    در ضمن قیمت این ماشین با مدل 2015 نزدیک به 36 میلیون تومان هست که این مدلی که داخل ایران تولید شده با توجه به سطح تکنولوژی پایین و قدیمی بودنش نباید بیشتر از 20 میلیون ارزش داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. MjM

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (720 ديدگاه)

    اگه یکم دیگه ادامه بدیم و تحریم ادامه پیدا کنه به نتیجه میرسیم و پیروزی خوبی حاصل میشه… چون مجبورن و باید دست ب یه کاری بزنن
    ولی اگه این کمپین پیروز نشه…دیگه واویلا..وضع ازینم بدتر میشه مسئولین دیگه ککشونم نمیگذه و هرکاری بخوان میکنن و هیپچ کمپینی هیچ جای دیگه هم جواب نخواهد داد و قیمتها ازینم بالاتر میره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. me84

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    واقعا خجالت نمیکشن؟ ساندرو دیگه چیه؟ هر چند برای ما که فرقی نمیکنه. ما که نمیخوایم بخریم. بذار تولید کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Vorsteiner

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    *** که از طرف سایپا چند شب پیش اومده بود برای عذرخواهی ( در ظاهر : ولی در باطن و پایان معلوم شد برای تبلیغاته …) به کیا سراتو ف میگفت ســــــروتـــــو ( به جان خودم ) … ***
    انشالله تا آخرش پشت هم باشیم ***، که خون مردم بدبخت ومظلوم تو شیشه کردن …
    مرکز آمار میگه 220 هزار نفر فقط در 8 سال گذشته کشته شدن ، یعنی بیشتر از 190 هزار نفر جنگ تحمیلی …
    اگه اون اسمش جنگ بود ، خداوکیلی این اسمش چیه …
    همینجا به نوبه خودم واز طرف شما : بدترین هارو برای این دو آشغال ساز آرزومندم ^_^
    به قول بی بی سی : با احتیاط سری میزنیم به جاده های ایران !!!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. احسان(احسان)

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    …کمپین تحریم خودروهای داخلی وارد مرحله تازه‌ای شده و با گذر از یک خواسته اقتصادی، رنگ و بوی تقاضایی مدنی به خود گرفته و انتظار می‌رود ابعاد جدیدی پیدا کند…
    کم و بیش انتظار چنین چیزی می رفت . فقط مشکل سران و مسولین این هست که تو 40 سال پیش گیر کردن و هنوز هم از همون ادبیات و شعارهای دهه 50 استفاده می کنن و توهم دنیا در برابر ما رو دارن.تاریخ نشون داده توجه به خواست یک جامعه جوان و آگاه شده نتیجه به مراتب بهتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. فریا

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (684 ديدگاه)

    آقای قاضی زاده نماینده محترم ارومیه از این شیرین زبونی ها زیاد بلدن . جدی نگیرید ;-)
    1000% :D :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. احمد باقری

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باز هم قراره ماشینهای بنجل رنو و پژو رو تولید کنن. وای بر آنها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. fluid

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    بنز با 1.4 میلیارد دلار بوجه داره یه کارخونه جدید مدرن تو امریکا تاسیس میکنه!
    این ضرر و جریمه ای که به فولکس بستن خیلی کمر شکنه خداییش نامردیه
    امریکا خیلی موقع ها دیده شده به اروپایی ها هم زور میگه!
    تو قضیه شنود وجاسوسی از رییس جمهور فرانسه المانم اخر هیچ توضیح عذر خواهی
    هم نکرد با وجود عصبانیت اورلاند و مرکل
    این جا هم ممکن سیاست دخالت داشته باشه چون ژنرال موتورزی که با پنهان کاری موجب مرگ چند نفر شده بود فقط 900 میلیون دلار جریمه شد!!!
    اونوقت یان عیبی که قراره با فراخوان برطرف شه و خسارت جانی نداشته چند میلیارد
    دلار جریمه!!!
    انگار یه جورایی سیاست امریکا فولکس بخاطر صدر نشینی خودروسازی جریمه کرده!!!
    حتی کرایسلر هم که باعث مرگ چندین نفر شده بود فقط چند میلیون دلار جریمه شد!!!
    باباب بخدا چندین میلیارد دلار جریمه شوخی نیست!؟؟
    اصلا با عقل جور در نمیاد
    کلا حادثه مشکوک جلو میره
    جریمه سنگین .گردن گرفتن فوری مدیر عامل
    همه چی سری برنامه ریزی شده اتفاق افتاد !
    طبق نظر کارشناسای معتبر اقتصادی دنیا هم بعئ از اون بحران مالی جهانی امریکا با سیاستاش اون زمانی که جنبش 99 در 100 و بحران وال استریت شکل گرفته بود
    مشکل از دلار و اقتصاد امریکا به یورو و اقتصاد اروپا منتقل کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا