میز خبر

میز خبر: کاهش واردات خودروهای خارجی/ نقص فنی خودروهای داخلی

اخبار میز خبر امروز با احساسات و عواطف یک ملت و انتظارشان برای اتمام یک مناقشه هسته‌ای آغاز می‌شود. پس از ۱۴ سال از نخستین دور مذاکرات ایران و غرب بر سر برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حالا و در تیرماه داغ ۱۳۹۴ خورشیدی آخرین دور این مذاکرات در جریان است. بازارهای مختلف در انتظار این مذاکرات به لاک خود فرورفته و منتظر خبرهای خوش از این مذاکرات هستند. بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و قطعاً اگر پشت درهای هتل کوبورگ دود سفید بلند شود صنعت خودروسازی ایران بیش از همه از این توافق خرسند خواهد بود.

zarif kerry
خبر دیگر بازهم از ایران است اما چندان خوشایند نیست و از کاهش واردات خودرو و تنگ‌تر شدن فضای رقابت خبر می‌دهد. دراین‌باره دیروز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در حالی بازار خودروهای وارداتی در خردادماه نیز با کاهش ۵۰ درصدی همراه شد که ادامه این روند نگرانی‌هایی را برای دست‌اندرکاران وارداتی‌ها به‌وجود آورده است. در این بین برخی کاهش واردات خودرو را به دستورالعمل وزارت صنایع مبنی بر اصلاح مقررات واردات خودرو مرتبط می‌دانند این در حالی است که واردکنندگان خودرو کاهش تقاضا را اصلی‌ترین علت افت واردات خودرو عنوان می‌کنند.
هرچند برخی فعالان بازار با خوش‌بینی پیش‌بینی می‌کنند که این روند ادامه‌دار نخواهد بود، اما آمار واردات خردادماه نگرانی نسبت به ادامه وضعیت فعلی را افزایش داده است. گزارش گمرک حاکی از آن است که در سومین ماه سال نیز روند کاهشی واردات خودرو که از نخستین ماه سال‌جاری آغاز شده با شدت کمتری ادامه پیدا کرده است.

2015 Hyundai Santa Fe Sport Interior
بر اساس آمار گمرک از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰ هزار خودرو وارد کشور شده است که این میزان، نشان‌دهنده کاهش ۵۱ درصدی واردات خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ هزار و ۴۶۴ خودرو وارد کشور شده است. بسیاری از کارشناسان علت افت واردات را کاهش تقاضا می‌دانند و برخی دیگر بر قوانین دست‌وپاگیر اشاره دارند. از سوی دیگر برخی بر افزایش واردات سال گذشته تاکید دارند و معتقدند که این موضوع به‌دلیل نگرانی واردکنندگان غیرنمایندگی از تغییر قوانین بوده است. با این حال بررسی علل کاهش واردات خودرو در سال‌جاری موضوعی است که به پرسشی جدی بدل شده که نیازمند پاسخ از سوی فعالان بازار وارداتی‌ها و کارشناسان خودرو است.

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
خبر دیگر درباره تصاویر درز یافته از فیات ۵۰۰ است. این خودرو که مدت‌هاست درحال پوست‌اندازی و فیس لیفت است و تصاویر مختلفی از آن در پس پوششی شطرنجی انتشار یافته حالا رخ نموده و تغییرات ظریفی به خود دیده است. تزئینات کرومی ظریف در جای جای بدنه، مه شکن‌های کوچک دوار با پوشش کرومی در پایین سپر و چراغ‌های جلو و عقب از نو طراحی شده از جمله تغییرات در فیس لیفت جدید این مدل محبوب و پرفروش است.

پس آنکه هیوندای گونه‌ای تازه از شاسی بلندهای گوناگون خود را با نام کرتا در هندوستان تولید و از آنجا به بازارهای جهانی عرضه نمود هوندا نیز دست‌به‌کار شده و گویا مدلی در همین حدواندازه تدارک دیده است. به‌تازگی دو رندر جالب از این مدل هوندا منتشر شده است که همان ویژگی‌های اغراق‌آمیز محصولات جدید هوندا را با خود دارد و در پوزه از خطوط هوندا CR-V بهره بسیار برده است.

2016 Honda BR-V Compact SUV Sketch
۲۰۱۶ Honda BR-V Compact SUV Sketch
2016 Honda BR-V Compact SUV Sketch
۲۰۱۶ Honda BR-V Compact SUV Sketch
چندی پیش خبری در رسانه‌های مختلف درز نمود که به فراخوان سوبارو برای بیش از ۷۲ هزار دستگاه از انواع خودروهای خود حکایت دارد. این فراخوان که به دلیل نقص در سیستم ایمنی و فن‌آوری روشنایی بوده باعث فراخوان خودروهای فروخته شده سوبارو در ایالات‌متحده از جمله مدل‌ها ایمپرزا، لگاسی و XV شده است.

Subaru XV SE
Subaru XV SE
خبرهایی که به‌تازگی از کمپانی بنتلی به گوش می‌رسد از طراحی یک suv کوچک‌تر از بنتِیگا حکایت می‌کند. این مدل به احتمال فراوان به مفهومی زیبای بنتلی که چندی پیش با کد EXP10 معرفی شد نزدیک است و از ویژگی‌های طراحی این مدل بهره می‌برد. البته بر مبنای همبن خبرها ممکن است این طرح کنار گذاشته شود و بنتلی به تولید مفهومی EXP10 روی آورد که یک کوپه سنگین‌وزن و لوکس است. این را ولفگانگ دورهیمر مدیر بنتلی به وب‌سایت اتوکار گفته و ادامه داده ما نمی‌توانیم هردو مدل را به‌صورت همزمان داشته باشیم چراکه بنتلی هنوز کمپانی کوچکی است و منابع لازم برای تولید همزمان این دو مدل را ندارد.

Bentley EXP 10 Speed 6 concept
Bentley EXP 10 Speed 6 concept

دورهیمر البته گفته که برای تولید پنجمین مدل این کمپانی مصمم است و اگر این خودرو به‌صورت یک کوپه لوکس تولید گردد احتمالاً با موتور ۴ لیتری و توربوشارژدار آئودی و بر روی پلات فورم جهانی گروه فولکس‌واگن که MSB نام دارد و در خودروهای پانامرا و نسل جدید A8 استفاده شده تولید می‌شود. بنتلی امیدوار است با اتمام مطالعات بازار، این محصول را در اواخر ۲۰۱۶ و اوایل ۲۰۱۷ تولید نماید.

Bentley EXP 10 Speed 6 concept Interior
Bentley EXP 10 Speed 6 concept Interior
بوگاتی دیگر خودروساز گروه فولکس‌واگن که به ساخت خودروهای سفارشی با عملکرد فوق‌العاده بالا مشهور است از تولید نسل جدید .یرون با نام شیرون خبر داده که هیبریدی است و مصرف کمتری دارد. وینترکورن رهبر گروه فولکس‌واگن در مصاحبه با نشریه معتبر بیلد این خبر را فاش کرده و گفته به احتمال فراوان نسل جدید ویرون که ابرخودرویی اسپرتی است به‌صورت هیبریدی و چیزی در مایه تولیدات جدید فراری، مک لارن و پورشه تولید می‌گردد. وینترکورن گفته که بوگاتی در حال انتخاب میان دو گزینه موتور ۱۶ سیلندر برقی/ بنزینی و موتور بنزینی توربوشارژ با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار است. این ابرخودرو به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۸ معرفی و تولید می‌گردد.

و سرانجام اینکه سریال قدیمی نقص‌های خودروهای داخلی دوباره در حال تکرار شدن است. به‌تازگی سایت خبری تابناک از خودروهایی که ناگهان خاموش می‌شوند گزارشی تهیه کرده و نوشته: در روزهایی که صداهای غیرعادی و جا نرفتن دنده‌ها و کار نکردن ضبط صوت و امثال اینها، دیگر به مشکلات جاری و عادی مشتریان خودروهای ایرانی تبدیل شده، اخیراً مشکلی جدید و بسیار خطرناک دامان برخی خودروهای پرتیراژ داخلی را گرفته و مستقیماً سلامت و ایمنی سرنشینان آنها را تهدید می‌کند. داستان از این قرار است که به‌تازگی برخی از مالکان خودروهای پرتیراژ داخلی، با مراجعه به تعمیرگاه‌ها، عنوان می‌کنند خودروشان در حین حرکت خاموش می‌شود. هرچند برخی از مشتریان تأکید کرده‌اند امکان روشن شدن دوباره خودروشان پس از خاموشی ناگهانی، وجود دارد، اما هستند برخی دیگر که عنوان می‌کنند خودرو آنها پس از خاموش شدن، دیگر روشن نشده و باید حتماً راهی تعمیرگاه شود. باید دید آیا خودروسازان داخلی این نقص را می‌پذیرند یا اینکه بازهم از زیربار مسئولیت شانه خالی می‌کنند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. امين

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    تاریخ معرفی بوگاتی شیرون رو اشتباه نزدین ؟! چون تا جایی که یادمه چند وقت پیش طراح ارشد فولکس واگن گفته بود که در اواخر ٢٠١۶ معرفی میشه !
    کل مطالب پدال یه طرف میز خبر یه ور ! بازم از اخبار دنیای خودرو بزارین عالیه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. قاقالی

      ۱۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (150 ديدگاه)

      احساس میکنم هرچندوقت یه بار مونتاژکاران داخلی دور هم جمع میشن تاروشی جدیدبرای کشته شدن سرنشینان خودروهای داخلی ابداع کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارمان

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      دوستان بی ربطه اما بلاخره کمپانی پورشه از کمپانیهای چینی شکایت کرد
      http://www.carbuzz.com/news/2015/6/30/Porsche-Is-Finally-Doing-Something-About-Those-Dickhead-Chinese-Copycats-7727809/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ALL CARS

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    خیلی عالی (میزخبر)
    تصاویر رندر هوندا بنظر میاد خیلی بهتر از هیوندای کرتا باشه ( منظورم فقط ظاهر وزیبایی خودروست ونه چیز دیگه ی چون فقط در حد رندر و نه چیز دیگه)
    امیدوارم شیرون ظاهرش هم تغییراتی اساسی با ویرون داشه باشه !

    یعنی میشه خودروها با قیمت واقعی ومعقولانه تری وارد وعرضه بشن ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sunmartin

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    علت کاهش 51 درصدی واردات بنظر من:سخت تر شدن شرایط شماره گذاری +تبصره13+افزایش مالیات بر ارزش افزوده+افزایش هزینه های گمرکی و پلاک ملی هزار مشکل و چاله چوله بر سر راه واردات +توقع بیشتر مشتریان و آگاهی نسبت به حقوق مشتری مداری از جمله داشتن خدمات پس از فروش فراوانی قطعه و داشتن نمایندگی +کاهش نقدینگی و در نهایت انتظار برای توافق نهایی در پایان ماه ژوئن که باز 10 روز دیگه تمدید شد میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نمای هوندا خیلی عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عارف

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    من فکر میکردم فقط ماشین من(روآ) اینجوریه،تا الان حدود ده بار شده از یه محل خاص(نزدیک دانشگاه) که رد میشم ماشین خود به خود خاموش میشه،پیش برقکار ماشین هم بردم فایده نداشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      احتمالا اون طرفها دلش درگیر کسی شده!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ALL CARS

      ۱۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      مشکل از همون یه محل خاصه
      ازاون محل خاص رد نشین مشکلتون حل میشه
      اینم از قابلیت های خودروهای ساخت داخله دیگه ، بعضی مکان های خاص خاموششون میکنه.اما نمیدونم چرا توبعضی مکانهای خاص که بهتره شتاب سریعی بگیرن ویا ترمز ها خوب عمل کنن هیچ اتفاقی نمیفته خخخخخخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    چن تا رندر از شیرون دیدم،حالت سقف و بغل خودرو شبیه کونیخزگ شده،دوس داشتم ی شکل متفاوت و حیرت انگیز مث بوگاتی داشته باشه
    فیات ۵۰۰هم فرق زیادی نکرده،ولی هنوز جذابه،فقط دوس دارم توش ی سیستم سرگرمی و ناوبری جذاب بذارن براش
    واقعن ایرانخودرو حالمو بهم میزنه،این مشکل برا یکی از فامیلامون پیش اومده ک ۲۰۶صندوقدار خریده،جالب اینجاس ک بهش افتخار میکنه و از خریدش راضیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    هر چند امیدوار بودن به خودروساز وطنی دیوانگیست اما امیدوارم مثل ماشینهایی که آتیش میگرفتند و جان تعداد زیادی از مردم کشور رو گرفت و خودروساز گردن نگرفت این مشکل به جان مردم ختم نشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. AHMADREZA

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بوگاتی هایبرید!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohsen

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    همه ی اینا ماشینایی عالی با پیشرانه ای قوی هستند که کمپانی ایرانخودرو و سایپا ساختند:
    پراید:131.132.111.151.141.
    ساینا
    تیبا .تیبا2
    …….
    پژو 405.206. 206sd .207.
    سمند
    پژو پارس
    آریسان
    تندر 90
    دنا
    رانا
    .
    .
    .
    .
    اما متاسفانه بهشون میدون نمیدن وگرنه دنیا رو دگرگون میکنن البت از اون ور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرشاد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    گویا واردات کپچر به دهن ایران خودرویی ها مزه داده.از شنبه دوباره پیش فروشش شروع میشه.اون سری تو 4 ساعت 800 تا فروش رفت احتمالا بازم تو چند ساعت هزار یا حتی بیشتر بفروشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارمان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    بنتلی رو نگاه :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    فقط فکر کنید تو آزادراه بین شهری دارید با سرعت 120 تا میرونید یهو ماشین خاموش میشه و دیگه هم روشن نمیشه.
    مشتری:وااااااااای ایران خودرو دستت درد نکنه که این قدر به فکر هیجان ما مشتری هات هستی.
    ایران خودرو:شما لطف داری.این کاری بوده که تا الان از دستمون برمیومده هنوز نتونستیم بیشتر از این ناامنش کنیم ولی داریم تمام تلاش خودمون رو میکنیم.
    مشتری:وای ما منتظر ماشین های بدترتون هستیم و حضور پرشور خودمون رو تو پیش فروش ها بهتون اثبات میکنیم
    اصن یه وضعیlol فقط میشه تاسف خورد به حالمون.خدایا خودت کمک کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی خیال

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      خیلی کامنت قشنگی بود دمت گرم کلی خندیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. 09126200445

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ماشین من سمند ef7هست یک دفعه ماشین ریپ میزنه و دیگه راه نمیره و خاموش میشه یا موتور خفه کار میکنه باید سر باتری رو بردارم دوباره وصل کنم تا دوباره راه بی افته .یکی از دوستام که 405داره هم این مشکلو داره وقتی کولر روشنه بیشتر میشه این مشکل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. amir

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام دوستان وقتی هزارجور چاله میذارن جلو پا وارد کننده و از اون ور قیمتا سرسام اور و چندین برابر قیمت جهانی خب خیلیا دیگه رغبت وارد کردن ماشین ندارن و از همه مهمتر خیلیا دیگه توان خرید ماشین ندارن مخصوصا که توان خرید اکثریت مردم افت خیلی زیادی پیدا کرده مشکل داشتن ماشینای این فرغون سازا هم چیز جدیدی نیست فقط هر روز یه مشکل جدید دارن ماشالا یه خودرو با هزاران ایراد میخریم و هیچکس هم صداش در نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سعید

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    قبلا شنیده بودم جانشین بوگاتی خیلی زود بعد از بوگاتی معرفه میشه،بعد گفتند 2016،حالا هم شده 2018 ،تازه هنوز موتورشو هم مشخص نکردن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. عارف

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    جواباتون خیلی به دردم خورد،الان دیگه ماشینم هیچ مشکلی نداره :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فریا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (684 ديدگاه)

    یه دونــه رله هست کنار باتری که اسمشم نمیدونم ، اونو دادیم عوض کردن. مشکل کاملا رفع شــد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. solat

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (143 ديدگاه)

    خودروهای ایرانی همه جاش مشکله / شما بگرد یه جاشو پیدا کن که مشکل نباشه / کلا مشهورن به دهن سرویس کن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا