مینی

نگاهی به کانسپت جدید مینی Vision NEXT 100

گسترش روزافزون دیجیتالی شدن و ارتباطات در حال تغییر نگاه ما به خودرو و به خصوص خودروهای شهری هستند. سرویس‌های اشتراک خودرو تغییری بزرگ در نیازهای ما به خودرو در محیط‌های شهری ایجاد می‌کنند؛ بنابراین مینی شروع به پاسخ دادن به برخی از سؤالاتی کرده که ممکن است درباره‌ی این تکنولوژی‌های جدید وجود داشته باشد. بیایید با آخرین کانسپت مینی یعنی Vision NEXT 100 آشنا شویم.

MINI Vision NEXT 100
MINI Vision NEXT 100
MINI Vision NEXT 100
MINI Vision NEXT 100
MINI Vision NEXT 100
MINI Vision NEXT 100
این خودرو که به همراه کانسپت همنام رولزرویس معرفی شده کانسپتی است که می‌تواند نگاه ما به جابجایی‌های شهری را تغییر دهد. این کانسپت جدید تأکیدی قوی بر به اشتراک‌گذاری خودرو دارد و جمله‌ی “هر خودروی مینی، مینی من است” بیانگر همین هدف است. این ایده به رانندگان در مراکز شهری اجازه می‌دهد تا بسته به اولویت‌های خود در هر زمان و در هر مکانی مینی را فرابخوانند. داخل کابین مینی واقعاً خود را با اولویت‌های شخصی راننده وفق می‌دهد.

MINI Vision NEXT 100

MINI Vision NEXT 100
طبق گفته‌های آدریان ون هوی دونک، سر طراح ب‌ام‌و، مینی به دنبال عرضه‌ی قابلیت تحرک هوشمند و سفارشی در شهرها است و همه‌ی سلایق را دربرمی گیرد. در آینده شاید واقعاً مجبور نباشید تا خودرویی را برای لذت بردن از منافعش خریداری کنید.

MINI Vision NEXT 100
بزرگ‌ترین چالش برای تیم طراحی مینی توسعه‌ی خودرویی بود که بتواند واقعاً خود را با علایق و اولویت‌های هر شخص تطبیق دهد؛ بنابراین آن‌ها دسته‌ای از طراحی پیش‌فرض blank canvas را خلق کردند که در آن این کانسپت دارای پوسته‌ای نقره‌ای است و طراحی و رنگ آن بسته به ترجیحات شخصی راننده می‌تواند تغییر یابد. طرح‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت خوشامدگویی بر روی زمین و در هنگام رانندگی شخص جدید نقش خواهند بست. حتی گرافیک‌های دیجیتالی و صفحات نمایش نیز در داخل کابین و بسته به علایق راننده تغییر می‌یابند.

در طرح نشان داده‌شده مردی از ساختمان خارج شده و به طرف طرح پیش‌فرض مینی که تنها برخی لوگوها را در کنار خودرو دارد رفته و جمله‌ی “سلام الکس” در جلوی او و روی زمین نقش می‌بندد. رنگ‌های داخلی تغییر یافته و غربیلک فرمان و پدال‌ها به کنار می‌روند. وقتی مرد خودرو را ترک می‌کند، یک خانم سوار شده و مینی روش مشابهی را در پیش می‌گیرد و خوشامدگویی خاصی را انجام می‌دهد. بنابراین از نظر تکنیکی مینی شخصی‌سازی خاصی را برای هر فرد انجام می‌دهد.

MINI Vision NEXT 100
در داخل کابین صفحه‌ی دایره‌ای شکل شبیه مینی‌های کنونی را می‌بینیم که Cooperizer نامیده می‌شود. این سیستم رنگ را تغییر می‌دهد و شخصی‌سازی، سرگرمی، ارتباطات و تنظیمات رانندگی خودکار را برای راننده به نمایش درمی‌آورد.

MINI Vision NEXT 100
بخش جذاب دیگر دکمه‌ی Inspire Me است که وقتی فشار داده شود، شروع به دانلود اطلاعات دیجیتال از گوشی هوشمند راننده و یا سایر وسیله‌ها می‌کند. سپس این سیستم این اطلاعات را برای پیشنهاد مقصدهای جدید یا فعالیت‌های مختلف بکار می‌گیرد.

MINI Vision NEXT 100
جنبه‌ی لذت‌بخش این مینی چگونگی رانندگی آن است. اگر شما فردی باشید که واقعاً به رانندگی علاقه‌مندید، مینی نه‌تنها به شما اجازه‌ی این کار را می‌دهد بلکه کمکتان نیز می‌کند. داشبورد و کاکپیت منظم این کانسپت دیدی وسیع از بیرون را فراهم می‌کند و شیشه‌ی جلو دیدی آسان از جاده را ارائه می‌نماید.

MINI Vision NEXT 100
دیگر جنبه‌ی آشنای این کانسپت اندازه‌ی آن است. درحالی‌که بسیاری از طرفداران این برند انگلیسی در چند سال اخیر رشد اندازه‌ی مدل‌های گوناگون مینی را شاهد بوده‌اند اما این کانسپت جدید بیش از آنکه در اندازه مشابه مدل‌های مدرن امروزی باشد به مدل ۱۹۵۹ اصلی شباهت دارد. قوای محرکه‌ی الکتریکی به این کانسپت جدید اجازه می‌دهد تا به‌طور باورنکردنی‌ای جمع‌وجور باشد ولی فضای داخلی آن جادار است. بخش اعظم این جادار بودن به حذف قوای محرکه‌ی احتراق داخلی مینی مربوط می‌شود.

MINI Vision NEXT 100
رانندگی خودکار نیز در این کانسپت جدید برجسته و چشمگیر است. مینی Vision NEXT 100 قادر به رانندگی در حضور و بدون حضور سرنشینان است. اگر سرنشینان خواهان رانندگی خودکار باشند، سرنشینان جلویی به سادگی فرمان را به طرف وسط کابین حرکت داده و خودرو به‌طور خودکار رانندگی می‌کند.

MINI Vision NEXT 100
داخل کابین نه تنها از مواد دوستدار محیط‌زیست استفاده شده بلکه استحکام بالایی را نیز نشان می‌دهند. مهندسان مینی از موادی استفاده کرده‌اند که نوعاً در خودروها یافت نمی‌شود اما به حد کافی مقاوم هستند. این مواد همچنین قابل بازیافت هستند. موادی همچون برنج، بازالت و سلولوز در این خودرو بکار رفته است.

آینده‌ی دیجیتال و ارتباطی در حال نزدیک شدن است، خواه بخواهیم یا نخواهیم. طرفداران بسیاری ازاین‌گونه آینده‌ای می‌ترسند؛ اما مینی اطمینان می‌دهد که آینده‌ای روشن را به ارمغان می‌آورد. برند مینی بیش از هر زمان دیگری قوی و پرافتخار است. آینده برای همه است…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Elemento

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    باز هم BMW. باز هم آینده نگری خارق العاده و سرمایه گذاری های بزرگ برای فردا. باز هم کانسپت next 100

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      کارش درست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این طرحهای آینده نگرانه هم زیاد شده که باعث پیشرفت هم خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فقط انگلستان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    مینی در سبک خودش حرف اولو می زنه دراینده هم همین طور خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir.z

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (175 ديدگاه)

    پیشرفت تکنولوژی توی صنعت خودروسازی در این چندسال اخیر سرعت زیادی داشته….ولی خب من ترجیح میدم قبل اینکه همه خودروها رانندگی خودکار داشته باشن بمیرم….دیگه لذت روندن توی جاده خلوت و پر پیچ و خم رو نمیشه به همین راحتی از دست داد…خصوصا وقتی که سوار یه ماشینی بشی که کاملا حس جاده رو بهت منتقل کنه….نه ماشینای جدیدی که چه تو اسفالت چه تو جاده خاکی یه حسو بهت منتقل میکنن….این تکنولوژی ها خیلی خوبه….باعث راحتی انسان میشه…..ولی یه سری چیزا باید باقی بمونه….مثه روندن به دست خودت….مثه فوتبال با انسان…نه با ربات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (127 ديدگاه)

      زیبا گفتی
      شاید فرمون هم برای همینه دیگه
      شاید در اینده شرکت ها کاری کنند که ماشین روندنش هم نرم بشه هم خشک

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا