نیسان

باتری‌های تازه نیسان لیف ۲۰۱۶ نوید بردی بیشتر را می‌دهند

اندک مدتی پیش نیسان مدل ۲۰۱۶ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی را معرفی کرد، نیسان لیف. این بار هم طبق انتظار تغییرات عمده‌ای در طراحی نمی‌بینیم – درست مانند تویوتا پریوس – اما این دوروبرها یکی دوتا تفاوت اساسی خودروی تمام الکتریکی نیسان را بیش از پیش جذاب می‌کنند.

2016 Nissan Leaf
۲۰۱۶ Nissan Leaf
باتری لیف ۲۰۱۶ دستخوش تغییرات فراوانی گشته است. باتری این خودرو از ۲۴ کیلووات- ساعت برای مدل قبلی، به ۳۰ کیلووات رسیده، یعنی افزایش حجمی ۲۷ درصدی. به گفته نیسان، سازمان حفاظت از محیط زیست برد خودرو را ۱۷۲ کیلومتر تخمین زده که برای خودرویی در این کلاس قابل قبول است. این باتری جدید تنها در مدل‌های SV و SL به‌صورت پیش‌فرض نصب‌شده، مدل‌هایی که به ترتیب مدل میان و بالا رده لیف محسوب می‌شوند. لیف S بیچاره که در انتهای لیست تنها مانده، مجبور است تا با باتری‌های قدیمی با برد ۱۳۵ کیلومتر سر کند.

2016 Nissan Leaf
۲۰۱۶ Nissan Leaf
2016 Nissan Leaf
۲۰۱۶ Nissan Leaf
سیستم سرگرمی لیف ۲۰۱۶ نیز به‌نوبه خود سرشار از بهبودهاست و نیسان آن را «کاربرپسندتر» از نسخه‌های قبل توصیف کرده است. لیف S پایین‌رده را با صفحه نمایش رنگی ۵ اینچی به همراه ارتباط هندزفری بلوتوث و استریم صوت، پیام‌رسانی صوتی و مجموعه نرم‌افزاری “NissanConnect” تجهیز کرده‌اند. این همه کافی نیست؟ خب مدل‌های SV و SL حتی بیشتر از این خواهند داشت. نظرتان راجع به صفحه نمایش ۷ اینچی چند لمسی، تشخیص صدا، ناوبری و رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM چیست؟

2016 Nissan Leaf
۲۰۱۶ Nissan Leaf
2016 Nissan Leaf
۲۰۱۶ Nissan Leaf
این بالایی ها را فاکتور بگیرید، بقیه چیزهای لیف ۲۰۱۶ به مدل قبلی‌اش مو نمی‌زند. بدنه آئرودینامیک خارجی بدون تغییر باقی مانده است و خودرو هنوز هم از طریق پورتی که در جلوپنجره‌اش جاسازی‌شده، شارژ می‌شود. همه این سناریو در داخل خودرو هم اجرا می‌شود. دو صفحه‌نمایش پشت فرمان نهاده‌اند که یکی زمان و سرعت را نشان می‌دهد و دیگری اطلاعاتی را درباره باتری نشان می‌دهد. نوری آبی‌رنگ تمام داشبورد را پوشانده و شیفتر گوی مانند هم از جایش جم نخورده است. نیسان شاید دوست داشته باشد خودروی تمام الکتریکی‌اش را یک ماشین نوآورانه بنامد و ما نیز از بسیاری جهات او را به‌عنوان خودروی الکتریکی قابل‌توجه و مقرون‌به‌صرفه قبول داریم؛ اما وقتی لیف ۲۰۱۶ رخ نمایاند، نیسان هم به بازی «تکرار سالانه» کمپانی‌های بزرگ وارد شد.

2016 Nissan Leaf
۲۰۱۶ Nissan Leaf
2016 Nissan Leaf
۲۰۱۶ Nissan Leaf
2016 Nissan Leaf
۲۰۱۶ Nissan Leaf
2016 Nissan Leaf
۲۰۱۶ Nissan Leaf
قیمت لیف اس ۲۰۱۶ از ۲۱٬۵۱۰ دلار، لیف اس وی از ۲۶٬۷۰۰ دلار و لیف اس آل از ۲۹٬۲۹۰ دلار شروع می‌شود. این قیمت‌ها از نیسان به دست ما رسیده و شامل حداکثر تخفیف مالیات فدرال برای خرید یک خودروی الکتریکی است و قیمت خرده‌فروشی با این ارقام تفاوت خواهد داشت.

منبع: ورج

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. SARD

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    به داخلشو رینگاش کارندارم ولی واقعا اینقدر طراحی یه ماشین سخته؟اگه این طور نیست پس در نتیجه طراحان نیسان طراحی بلد نیستند!
    فقط یه نیگا به ماشین های تسلا بندازید یه کوچولو
    خجالت بکشید:)
    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/02/Tesla-entry-level-all-electric-car-and-truck-in-the-works.jpg
    بی خیال قیمت فقط تسلا:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahryar

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (237 ديدگاه)

      طراحان،نیسان طراحی بلد نیستند!!!!!!!!!!O_o

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. datsun

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    بی خیال قیمت تسلا!!
    با قیمت یه تسلا مدل ایکس میتونی یه نیسان gtr مدل پایه و یه دونه 370z بگیری!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SARD

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (104 ديدگاه)

      نگفتم کل محصولات نیسان ، من پول یه نیسان gtr رو داشتم باهاش تسلا میخریدم.
      بالا ترین رضایت خریداران خودروها از خودرو هاشون تو آمریکا مال تسلا مدل اس بوده .
      آینده دست خودرو های الکتریکی هست و فقط تا چند سال دیگه به حرف من میرسید این همون چیزیه که تسلا میگه. حالا که این ماشین سرعت بالا و شتابی باور نکردنی هم داره . مدت زمان شارژ شدنش و مدت عمر باتریشم که عالیه . قیافشم که باکلاس و مدرن و زیباست. داخل ماشین یه مانیتور خفن و اینترنت با سرعت عالی داره. ماشینم که سوختی نمیسوزونه و با پریز خونتونم میتونید شارژش کنین و با فنا وری های جدید که تا چند سال دیگه میاد با محیط اطرافم مثل جاده شارژ میشه.خوب درسته ماشین بنزینی تو بعضی مواقع بهتره اما توجه کنید زمانی هم که تو ماشینا بجای گازوییل بنزین ریختن هم همه همینو میگفتن.حالا کی میگه gtr که قدمتش از سن بنده بیشتره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظرم میتونست طراحی خیلی خیلی بهتری داشته باشه و همین قابلیت ها رو هم به همراه خودش به ارث ببره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shahab

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    این یه ماشین کاربردیه اون چیزی نیست که برای قیافه باشه
    طراحی بهتر خرج داره که نیسان نمیخواسته اینکارو بکنه چون قراره اینو همه مردم توان خریدشو داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SARD

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (104 ديدگاه)

      کسی که پرایدو طراحی کرد هم همینو می گفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. AHMADREZA

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    عقبش زشته چقدر جلوش هم که واقعا خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ملینا

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقد بدگویی کردین خوب حالا منکه پولم به تسلا نمیرسه وگرنه که عالیه ، یعنی اینو بگیرم یا بنزینی ، لطفا با هم قیمت خودش مقایسه کنین که بشه یه نتیجه ای گرفت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Alex

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    درود بر همه عزیزان
    بنا به گفته نیسان این یه ماشین کاربردی اقتصادی که میخواهد کاری کنه همه قدرت خرید را داشته باشند. در کل آینده ماشین ها برقی حرف اول را میزنند و شاهد مدلهای کامل تر و قیمت مناسب تری خواهیم بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا