نیسان

بررسی نیسان تیتان XD مدل ۲۰۱۶

شاید باورش سخت باشد، ولی نیسان تیتان از سال ۲۰۰۴ به طور مستمر در خط تولید حضور داشته است. این مدل در پایین‌ترین سطح بازار پیکاپ‌ها قرار دارد و در سال ۲۰۱۴، تنها ۱۲۵۲۷ دستگاه فروخته است؛ این در حالی است که این رقم تقریباً برابر تعداد سری F هایی است که هر ۵ روز در فورد تولید می‌شوند.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD

امّا تصور کنید که نیسان همین امروز تصمیم بگیرد که تولید تیتان را متوقف کند، فکر می‌کنید که چه اتفاقی می‌افتد؟ مسلماً نه کسی به آن فکر می‌کند و نه کسی درباره آن صحبت خواهد کرد، و اینکه کمتر کسی در خارج از کارخانه مونتاژ نیسان در «کانتون» ایالت می‌سی‌سی‌پی امریکا دلش برای این پیکاپ تنگ می‌شود.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD

حتی پس از آن که در شراکت نیسان-کرایسلر (که البته در سال ۲۰۰۹ از هم گسسته شد) تقریباً به یک «رام» با نشان نیسان نزدیک شده بود، نیسان تیتان هنوز زنده است. اکنون نیز تیتان ۲۰۱۶ باز هم در بازار حاضر شده تا منش تراک‌های بزرگ را کماکان دنبال کند. البته دو نوع از این تراک داریم؛ اولی تیتان معمولی است که ساده‌سازی‌های زیادی در مورد آن انجام شده و بدنه جدید تیتان بر روی فریم قدیمی قرار گرفته است. ولی پس از آن، تیتان XD را داریم که در اینجا بررسی خواهد شد. این مدل از استخوان‌بندی جدید و فریم مخصوص به خود استفاده می‌کند. ریچارد میلر (Richard Miller)، برنامه‌ریز محصول تیتان در نیسان می‌گوید:

ما در تیتان XD توانستیم موقعیت فنربندی را پایین‌تر از یک تراک سه چهار تُنی معمولی، درنظر بگیریم. در نتیجه، فرصتی برای ما فراهم شد که در عین داشتن سواری نرم و راضی‌کننده، هنوز هم یک ظرفیت یدک‌کشی ۱۲ هزار پوندی (۵۴۴۳ کیلوگرمی) را در اختیار داشته باشیم. و به خاطر فنرهای نرم‌تر، از پایه‌های کابین هیدرولیکی استفاده کردیم که نسبت به پایه‌های کابین لاستیکی، «لرزش‌های جاده» را بهتر خنثی می‌کند.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD

تیتان XD از یک سیستم تعلیق کنترل بازویی با فنربندی کویل در جلو استفاده می‌کند و در عقب نیز از سیستم فنربندی صفحه‌ای کمک گرفته شده است. سیستم فرمان نیز از نوع ساچمه چرخان است.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD

سه فرم کابین و دو فاصله محوری برای تیتان XD درنظر گرفته شده است. مدل پایه، «کرو کاب» غول‌پیکر است که با بارگیر بزرگ خود، طولی به اندازه ۶۱۶۷ میلی‌متر دارد و بر روی یک فاصله محوری ۳۸۵۱ میلی‌متر سوار شده است. این فاصله محوری به اندازه ۱۳۲ میلی‌متر از طولانی‌ترین مدل فورد F-150 «سوپر کرو» کوتاه‌تر است. با این حال، پیش‌آمدگی‌های بزرگتر نیسان باعث شده که طول کلی تیتان، تنها ۲۳ میلی‌متر کمتر باشد. همانند دیگر پیکاپ‌های بزرگ، تیتان XD نیز بزرگیِ خود را در دماغه بلند خود نشان داده است. این دماغه بلند تیتان، آن‌قدر ارتفاع دارد که اگر یک شخص بزرگسال بخواهد محفظه موتور را با دقت ملاحظه کند، باید روی انگشتان پاهای خود بایستد.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD

در این محفظه، یک موتور جدید ۵ لیتری توربو-دیزل V-8 از تیم «کامینز» و البته متفاوت با موتورهای «رام» استفاده شده است. این موتور V-8 جدید قدرتی به میزان ۳۱۰ اسب‌بخار دارد و حداکثر گشتاورش در ۱۶۰۰ دور بر دقیقه به ۷۵۲/۴ نیوتن‌متر می‌رسد. این خروجی بین گزینه ۳ لیتری اکو دیزل توربو V-6 ساخت «VM موتوری» در رام ۱۵۰۰ با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۶۹/۴ نیوتن‌متر، و گزینه ۶/۷ لیتری «کامینز» توربو-دیزل شش سیلندر با قدرت ۳۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۹۴/۸ نیوتن‌متر قرار می‌گیرد. همچنین موتور دیزل نیسان نسبت به موتورهای بزرگ توربو-دیزل موجود در تراک‌های سنگین فورد (۴۴۰ اسب‌بخار و ۱۱۶۶ نیوتن‌متر) و جنرال‌موتورز (۳۹۷ اسب‌بخار و ۱۰۳۷ نیوتن‌متر، قدرت کمتری تولید می‌کند. در همین حال، یک موتور بنزین‌سوز ۵/۶ لیتری V-8 برای XD جدید درنظر گرفته شده که البته با چیزی که در تیتان قدیمی استفاده می‌شد، فرق دارد.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD

طبیعتاً تیتان XD پلاتینیوم ریورس دارای هر امکان تکنولوژیک ممکن است و بیشتر از هر مدل دیگری از چوب و چرم استفاده کرده است. صندلی‌ها با تکیه‌گاه مناسب در پشت، بسیار راحت هستند و بیشتر کنترل‌ها به صورت منطقی به کار برده شده‌اند. همچنین عایق‌‌کاری ضخیم کابین، موجب شده که سر و صدای «کامینز» کمتر به گوش برسد.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD

تیتان XD که از چرخ‌های ۲۰ اینچی در پوششی از تایرهای جنرال گربر HTS استفاده می‌کند، فرمان کُندی دارد؛ ولی در عین حال، دارای یک سواری نرم است. سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک «اِیسین» شیفت دنده‌ها را بسیار مؤدبانه و با اعتماد به نفس انجام می‌دهد. این موضوع حتی وقتی که در تست، یک تویوتا تاندارای ۲۰۰۰ بر روی یک تریلر به دنبال تیتان کشیده می‌شد، قابل‌لمس بود. در عین حال، باید گفت که تیتان XD پایداریِ زیادی دارد؛ چیزی که با توجه به وزن بالای آن، چندان هم دور از ذهن نیست.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD

تیتان XD سنگین‌وزن به ۹/۲ ثانیه زمان احتیاج دارد تا بتواند به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و در عرض ۱۷ ثانیه نیز مسیر یک‌چهارم مایل را با سرعت نهایی ۱۳۱/۹۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. این آمار تنها اندکی با مدل دو کابین رام اکو دیزل با ۹ ثانیه کامل تا شتاب ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت و ۱۶/۹ ثانیه برای فاصله یک‌چهارم مایل اختلاف دارند. این در حالی است که وزن۲۵۸۰ کیلوگرمی رام در مقایسه با ۳۳۰۳ کیلوگرم وزن تیتان XD، بسیار سبک به نظر می‌رسد.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD

وزن بالا، چسبندگی جانبی تیتان XD را به ۰.۷۴g در تست لغزش در پیچ محدود کرده است و در همین حال، توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به مسافتی برابر ۵۸/۵۲ متر نیاز خواهد داشت. در تست انجام‌شده برای تیتان XD، با طی مسافتی بیش از ۹۱۰ کیلومتر که حدود ۳۲۰ کیلومتر آن به صورت یدک‌کشی بوده، این خودرو مصرف‌ سوختی معادل ۱۹/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نشان داده است.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD

تراک ۴×۴ شاید در تست‌ها حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد، ولی در همین حال، تریم «پلاتینیوم ریوِرس» جلوه‌ خاصی به آن بخشیده است. ضمن اینکه نیسان در این مدل از برخی‌های ویژگی‌های مناسب برای مدیریت فضای حمل وسایل استفاده کرده است؛ از جمله گیره‌های ریلی برای بستن بار و چراغ‌های LED در ارتفاع پایین.

به گفته نیسان، قیمت تیتان XD دیزل از حول و حوش ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود و حداکثر به ۶۰ هزار دلار می‌رسد. ولی اینکه بازار خودرو برای حضور یک پیکاپ فول‌سایز سنگین با پیشرانه دیزلی و سطح عملکردی پایین‌تر نسبت به رقبا، آمادگی دارد یا خیر، چیزی است که به‌زودی برای نیسان مشخص خواهد شد. البته طبیعتاً نیسان با معرفی این تراک، چیزی را هم از دست نخواهد داد.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب/ چهار چرخ متحرک ، ۵ سرنشین، ۴ در پیکاپ.
  • قیمت مدل تست (تخمین): ۴۰۰۰۰ دلار.
  • نوع موتور: DOHCبا ۳۲ سوپاپ دیزل V-8، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی،بلوک آهنی و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۴۹۹۷ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۱۰ اسب بخار در ۳۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۷۵۲/۴۸ نیوتن‌متر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۳/۸۵۱ متر.
  • طول ماشین: ۶/۱۶۷ متر.
  • عرض: ۲/۰۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۹۹۹ متر.
  • وزن کلی: ۳۳۰۳ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۸/۲ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۱/۹۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۷۰/۵۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۸/۵۲۲ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۷۴ g.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: اعلام نشده.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۹/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. armada

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (91 ديدگاه)

    عجب غولیه 618*205*200 با تراکهای ford f250 مقایسه میشه واقعا جلوی پنجره خوفی داره دم نیسان گرم چرا مشخصاتش با موتورترند فرق داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hitler

      ۲۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      مصرف بیست لیتری برای یک خودروی دیزل ،فاجعس
      ماشین سه و نیم تنی،کند،پرمصرف،ژاپنی و صد البته کم قدرت و گرانتر از رقبا
      واقعا چرا کمپانی ها به خیلی چیزا دقت نمیکنند؟
      آشکار نیس که با این مشخصات تنها کسی که اینو میخره یا ژاپنی بازه یا فقط عاشق قیافش شده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۲۷ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (81 ديدگاه)

        1.از کی ژاپن مایه ننگ شده؟
        2. 310 اسب اونم تو دور 3200 از کی کم حساب میشه؟
        3. 750 نیوتون متر میدونی ینی چی؟
        4. وزن زیادشم به خاطر غول پیکریشه
        5. قیمت نسبتا زیادش به خاطر کیفیت و چوب و چرم و غیرس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Aston Martin

          ۲۷ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          حمید خب میخاسی از متر هشت سیلندر قدرتی غیر این بدست بیاد؟ با حرفاش موافقم. آخه کی چل هزار دلار میده که یه همچین وانتی رو بگیره؟ مگه این که پولش “خیلی”اضافه اومده باشه.
          ماشین باید در عین بصرفگی قیمتش هم با کارایی که ارایه میده بخونه اینکه کامیون نیس چرا باید اینقد سنگین باشه. ایران خودرو هم همینکارا رو کرد ک ملتو ب این روز انداخت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hitler

          ۹ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (499 ديدگاه)

          1:ژاپنی سوار شدن در مقابل اون همه غول آمریکایی یعنی ننگ
          2:از موتور هشتصد لیتری اینو بیرون میکشن عزیزم
          3:اره به مباحث فیزیک مسلط ام ولی بازم میگم کمه
          4:وزن زیاد فیل هم به خاطر غول پیکریشه
          5:قیمت زیادش بخاطر آرمش هس

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ford

        ۳ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (68 ديدگاه)

        دوست عزیز درسته که تو پیکاپ ها رتبه اول فورد هست و حرف اولو اخرو چه تو شاسی چه تو پیکاپ میزنه اینوهمه میدونن ولی نمیشه که همه فورد سوار شن خوب بعد هم این افرودش عالیه سر تر از شورولت دوج و رقیبش تویوتا هست من لندکروز fzj80 داشتم درجا تو گل گیر میکرد ولی نیسان پاترول سافاری y60 گل برف حالیش نبود خلاصه که برند خوبیه و برندش فقط ژاپنیه و گرنه گیربکس امریکایی بدنه امریکایی موتور همچنین طراحان امریکایی ژاپن هیچ نقشی نداشته فروش هم میکنه جوب نمیریزن که اب ببره بد بختی اینه اول فقط امریکایی قبول داشتیم لمانی امد همه گفتن اشغاله بعد پذیرفتن بعد المانی ماشین ژاپنی امد باز گفتن اشغاله و بعد مدتی پذیرفته شد الان ماشین ژاپنی چی شده بعد کره ایی مثل کیا هیوندا همه میگفتن اشغاله که الان خدایی میکنه تو ایران چندی پیش هم ماشین چینی بازارو گرفت طبق داستان گفتن اشغاله الان چه ماشینایی کع نمیزنن نمونش هاوال h9 لند کروز لوله کرد گزاشت کنار خلاصه ما فقط یاد گرفتیم بگیم اره این اله این بله در کل یه تحریم ساده میشه همین خودروی ملی نمیتونیم تولید کنم یه کم بعد هم فکر کنم صنعت افغانستان ایرانو بگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. KING 918

      ۲۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      هنوز خیییییلی مونده به وانت اریسام برسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. armin

      ۲۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      انصافا با اینکه خیلی خوب درومده کشش لازم واسه اینکه ادم سمت امریکایی نره رو نداره …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر سابق

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (161 ديدگاه)

    الآن به اینم باید وانت گفت و به پراید وانتم وانت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. suburban

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    بله همینطور هم هست طرف داشت موتورشو بررسی میکرد جلوپنجرش تا کتف طرف اومده بود واقعا با ابهت هستش اشکم دراومددر ضمن رخ زیبایی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جواد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اگه نیسان اینو تو خاورمیانه عرضه کنه موفق تر تا جلوی غولهای امریکایی فورد سالی 450000تا میفروشه این فقط12000 این کجا و ان کجا نیسان دوست داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمااااان

      ۲۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      با اینکه احترام خاصی واسه ماشینای ژاپنی دارم،ولی در زمینه تراک راه درازی دارن تا به پدر تراک دنیا برسن
      تراک های آمریکایی خیلی خوش قیمت تر با ابهت ترن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۲۶ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (3477 ديدگاه)

        آرمان جان از کدوم راه دراز صحبت میکنید فقط همین نیسان هشتاد سال در ضمینه پیکاپ سازی تجربه داره درسته تو کلاس فول سایز این چند سال ضعیف تر عمل کردن هر چند تو نسل جدید دارن جبران میکنن ولی تو کلاس ساییز متوسط مثل ناوارا و هایلوکس موفق بودن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. suburban

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    دوست عزیز نسل قدیم این تراک واقعا حرفی برای گفتن نداشت و نیسان صرفا به جهت اینکه نخواد از قافله عقب نمونه تولید کرد ولی نسل جدیدش به کلی تغییر کرده و ازنو طراحی شده اگه با نسل قبلیش مقایسه کنید میبینید هیچ تشابهی به هم ندارند اما نسل جدیدش رقیب قدرتمندی برای ford f150 هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. datsun

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    فوق العاده س
    با معرفی این ماشین دیگه کم کم باید منتظر نسل جدید آرمادا هم باشیم باید ببینیم باز هم بر پایه تیتان ساخته میشه یا نیسان فکرهای دیگه تو سر داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ali ayat

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    من بین همشون بازم f 150رو بیشتر قبول دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان)

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کاملا برای امریکایی ها طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرحسین

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    در زمینه تراک و suv فول سایز آمریکایی ها زبان طراحی خودشون رو به سایر کمپانی ها تحمیل کردن، آقا جان،ماسل کار،فول سایز و تراک فقط آمریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آق جبات

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خدایی اصن ژاپنیا خوداشون قدشون به رانندگیه این ماشینا میرسه؟؟؟؟
    بد گاویه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    خیلی اضافه وزن داره، فورد بدنه f150 رو المینومی کرد که وزنش رو پایبن بیاره الان با اون هیبتش خیلی وزن کمتری نسبت به تراکای دیگه داره ،ترمزهاش هم واقعا افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خفنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ۰۹۱۶۸۰۵۰۷۶۹

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان بازم دست برادرمون (ژاپنی ها)درد نکنه والله تا الان هیچ ماشینی نداشتیم سوار بشیم از دست این تحریم ها بهترین ماشین های جهان وبا کیفیت ترین ماشین ها وارزان ترین هم در دست این برادرای بزرگ وارمونه والله الان باید اشغال های ایران خودرو وسایپا که بدترین خودروهای جهان هستن حتی نمیشه گفت ماشین سه چرخ هم ایمنیش ازشون بیشتره.
    یه خوبی دیگه که ایرانیها دارن خودشون هیچی از خودشون ندارن فقط کلاس میزارن اخه ما کی به مردم رسیدیم که بخواییم ازشون ایرادی بگیرین کدوم ماشینتون با اینا قابل مقایسه هستش که حرف میزننین امریکایی یا اروپایی بازم هم شما نیستین خدارو شکر کنید که شرق اسیا به داد مردم رسیدن وگزاشتن مثل ادم سوار ماشین بشیم باقیمتهای منسفانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهرداد

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان در ساخت شاسی بلند و پیکاپ ید ی طولانی داره، و تیتان هم مسلما هم جذاب و هم حرفی برای گفتن داره،ولی اگر می‌خواد تو بازار آمریکای شمالی و خصوصا امریکا که پیکاپ ها و تراک های فول سایز مثل فورد f و دوج رم ،شورولت و جی ام سی ،تویوتا هست و هر کدوم هم میانگین 400 الی 500 هزار دستگاه تولید دارند که این نشان از رقابتی بودن بازار هست، دوام بیاره ،پس باید نیسان چیزی فراتراز این محصول در همه زمینه ها مثل موتور،امکانات ، طراحی (بدون نشانه هایی از تقلید ),کیفیت، خدمات و…. ارائه کنه حتی اگر نسبت به رقبا هزینه بیشتر و سود کمتری کنه، تا ظرف چند سال بتونه با اعتماد و استقبال مشتریان رو برو بشه، البته نیسان این پتانسیل رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم چرا تا اسم نیسان میشنوم یاد رنگ ابی میفتم!!!!نیسان ابی ما هم از همین خانوادست یعنی؟نه فک کنم فرزند خونده باشه اونم فرزند ناخلف…عمرمون تموم شد حسرت دیدن این غولها بدلومون موند سوار شدنشون بماند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. هژیر

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خداییش من عاشقه خودروهای ژاپنی هستم قبول و نیسان هم ماشین های فوق العاده و غولی تولید میکنه مثل جی تی آر که با 3800سی سی و دو توربو غوغا میکنه و رقیب لامبورگینی و حتی نمونه های تیونینگ شدش رقیب بوگاتی هستش در زمینه ی وانت هم واقعا عالی کار کرده ولی بین خوب و خوبتر اگه بخوای وانت تیتان و رقبای آمریکاییش رو باهم مقایسه کنی خدایی بخوای بگی وانت ها ی شرکت هایی مثل فورد و دوج آمریکا بهتر هستن اصا یه حسه عجیبی بهت میده انگار کله آمریکا پشت توه و ازت حمایت میکنه و خیالت راحته و قیمتاشون هم مناسبه .فورد اف 150 تا اف 550 …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. پیام

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشق آفرود و همچین وانتایم ……بعضی وقت ها میگم خدا چرا ما نباید داشته باشیم ….جوابشو پیدا کردم خلایق هرچه لایق وقتی با وام 25 میلیونی مردم برا خرید ماشین صف میکشن پس لیاقتمون همون پراید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Amir

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحیش شبیه پیکاپ فورد هست حتی داشبوردشم شببهشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا