طراحینیسان

داستان طراحی نیسان قشقایی

داستان طراحی نیسان قشقایی از زبان سرپرست بخش طراحی، شیرو ناکامورا و مدیر ارشد طراحی داریل اسکرایوِن می‌تواند شنیدنی باشد؛ کسانی که در تمام مراحل طراحی این خودرو در استودیوی طراحی اروپایی نیسان در بریتانیا، درگیر این پروژه بوده‌اند.

Nissan Qashqai Design Sketch
Nissan Qashqai Design Sketch

کانسپت

تغییر و بهینه‌سازی خودرویی که نزدیک به ۲ میلیون مشتری و هوادار دارد، کار ساده‌ای نیست. با این‌حال، تحت رهبری شیرو ناکامورا، استودیوی طراحی اروپایی نیسان در بریتانیا، به سرعت، سه مؤلفه پایه برای قشقایی جدید تعریف کرد.

شیرو ناکامورا می‌گوید:

ایده‌ی اولیه، سه لایه داشت. چالاکی، هوشمندی و کنترل، سه عنصری بودند که در تمام قسمت‌های طراحی مدّنظر قرار داده شدند. خودرویی که می‌بینید نتیجه صرف چند سال کار بی‌وقفه است. ما با یک طراحی جدید، زمینه موفقیت نسل اول قشقایی را فراهم کردیم و اکنون قشقایی، به عنوان سرآمد کراس‌آور در کمپانی نیسان است.

طراحی

قشقایی جدید، ویژگی‌های زیادی از خانواده کراس‌آورهای نیسان به ارث برده و نمایی جسورانه و اسپورت دارد؛ و در همین حال، ظاهری جدید و هیجان‌انگیز دارد.

Nissan Qashqai Profile Design
Nissan Qashqai Profile Design

یکی از مؤلفه‌های طراحی قشقایی، نسبت بین اندازه‌ی چرخ‌ها و دیگر ابعاد بدنه است. داریل اسکرایون، مدیر ارشد طراحی نیسان در اروپا می‌گوید:

می‌خواستیم که با استفاده از کمان دایره‌های چرخ‌ها بر قدرت و اعتماد‌به‌نفس خودرو، تأکید داشته باشیم. با استفاده از خط پنجره طولانی‌تر، این امکان فراهم شد که جرم بیشتری در اطراف چرخ‌ها قرار گیرد. ما از وسط بدنه به عنوان اتصال چهارگوشه‌ی آن استفاده کردیم و در نتیجه، شکلی به‌دست آمد که شرایط کاملاً ورزشی و مسابقه‌ای داشت. چنین طراحی بر اساس ابعاد چرخ‌ها، قدرت و ایمنی بیشتری را در یک خودرو نشان می‌دهد و نشان از یک حالت غرور و اعتماد‌ به نفس در درون خودرو دارد.

نسبت بین قسمت‌های بالا و پایین کاپوت، یکی دیگر از چالش‌های زمان‌بر تیم طراحی نیسان بوده است. داریل اسکرایون در این‌ باره توضیح می‌دهد که:

تفاوت چندانی بین دو قسمت بالا و پایین وجود ندارد، با این‌حال، پیچیدگی‌های بدنه در قسمت پایین، بیشتر درنظر گرفته شده است.

به‌عنوان مثال اگر سپر عقب را درنظر بگیرید، در نسل اول قشقایی، شکلی بسیار ساده داشته، امّا در نسل جدید، از طراحی بهتر و ضربه‌گیرتری استفاده شده است. در این مدل، سعی شده تا عناصر ایمنی، احساس آسایش بهتری ایجاد کنند.

تایسوکه ناکامورا اضافه می‌کند:

ماه روح بیشتری به طراحی بدنه داده ایم. حرکات بیشتری در سطوح دیده می‌شود و حجم‌ها به صورت روشن‌تر تعریف شده‌اند.

هدف این‌بوده که قشقایی جدید، شکلی مدرن‌تر داشته باشد و من نیز اطمینان دارم که به این هدف دست‌ یافته‌ایم. وقتی از جلو به خودرو نگاه می‌کنید، می‌توانید تباین دینامیکی احجام  را در مواردی مانند طرح‌های برجسته چراغ‌ها و جلوپنجره، درک کنید. جلوپنجره V شکل در محل اتصال به بدنه، باعث یک حرکت دینامیکی شده و در تضاد با دینامیک طراحی کلی بدنه قرار دارد.

عناصر دیگری مانند «خط سقف»، همان‌طور که داریل اسکرایون می‌گوید، دوباره به صورت کامل طراحی شده‌اند:

قشقایی جدید، دارای یک سقف «تیز» تری نسبت به نسل اول است. ارتفاع این سقف در عقب خودرو، کاهش می‌یابد و ما نیز به برای هم‌پوشانی، خط سقف را طولانی‌تر درنظر گرفته‌ایم. این کار باعث می‌شود تا حسّ سرعت و مسابقه در خودرو تقویت شده و نمای دینامیک بیشتری برای قشقایی جدید، ایجاد شود.

طراحی هوشمندانه

Nissan Qashqai front end design
Nissan Qashqai front end design

با بکارگیری تمام تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های در دسترس در مراحل اولیه طراحی،  تیم طراحی NDE این فرصت را داشته‌اند که تمام عناصر کلیدی را در طراحی این خودرو لحاظ کنند. تایسوکه ناکامورا توضیح می‌دهد:

تکنولوژی، هیچ‌گونه شکل و فرم خاصی ندارد. برای بیان تکنولوژی در قالب طراحی بیرونی خودرو، ما با چالشی بزرگ روبرو بوده‌ایم. درک افراد مختلف از «تکنولوژی» متفاوت است و سؤال اینجاست که چگونه این مفاهیم را در طراحی جای دهیم.

Nissan Qashqai rear end design
Nissan Qashqai rear end design

کلید این مشکل، استفاده از تکنولوژی از همان مراحل اولیه است. داریل اسکرایون می‌گوید:

چراغ‌های LED یکی از مثال‌های خوبِ استفاده از تکنولوژی در طراحی‌های ما برای قشقایی جدید است. ما از اول هم می‌خواستیم از همین پلتفرم برای روشنایی استفاده کنیم. ولی انتظار نداشتیم  که این کار ما، باعث ایجاد یک نمای هوشمندانه و تکنولوژیک برای خودرو شود. بر این اساس، قاب‌های چراغ‌ها را نیز به صورت کامل، دوباره طراحی کردیم. این قسمت، یکی از عناصر زیبای طراحی قشقایی جدید با خطوط و اشکال هندسی پیچیده است.

Nissan Qashqai Front Three Quarter View
Nissan Qashqai Front Three Quarter View

همچنین تیم طراحی ناکامورا، سعی داشته‌اند که با استفاده از تجهیزاتی که بیشتر در خودروهای گران‌قیمت و لوکس پیدا می‌شود، حسّ سواری در قشقایی را ارتقا دهند. بر این اساس، از همان اوایل طراحی، استفاده از این تجهیزات، پیش‌بینی شد. در این رابطه، داریل اسکرایون می‌گوید:

استفاده از عناصری مانند طرح کروم دور پنحره‌ها، از گام‌های نخست طراحی جدید بودند. ایجاد یک طرح شاهکار، به این سادگی‌ها نیست. جزئیات، تأثیر زیادی در حس بهتر رانندگی دارند. به‌عنوان مثال نگاهی به جاهای خالی در پنل‌ها و همچنین جاهایی که سه پنل در کنار هم از سه جنس مختلف هستند، داشته باشید. طراحی و ساخت این قسمت‌ها، زمان زیادی گرفته تا تکمیل شود؛ امّا در مقابل تأثیری که در جلوه‌ی خودرو ایجاد می‌کند، ارزشش را دارد.

Nissan Qashqai Profile View
Nissan Qashqai Profile View

یکی از نواحی  ویژه در طراحی بدنه که وقت زیادی از تیم طراحی را به خود اختصاص داده، طرح «کلامشل» برای بازشدن در کاپوت است؛ یک طراحی پیجیده که تیم طراحی نیسان را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است. در این زمینه داریل اسکرایون اشاره می‌کند که:

طراحی پنل‌های کاپوت کلامشل، کاملاً سه‌بعدی است و برای ساخت دقیق آن، وقت زیادی لازم است. می‌توانستیم کار خودمان را راحت کنیم و از یک کاپوت صاف با طراحی ساده استفاده کنیم؛ ولی این چیزی نبود که احساس یک سواری بهتر را منتقل کند. قبول دارم که کار بسیار سختی بر روی دوش طراحان قرار گرفت، امّا نتیجه‌ی کار، باورنکردنی بود.

Nissan Qashqai Dashboard
Nissan Qashqai Dashboard

طراحی مبتنی بر «کنترل»

کنترل، یکی از مؤلفه‌هایی است که در تمامی عناصر طراحی قشقایی جدید حضور دارد. از طراحی کابین متمرکز بر روی نیازهای راننده و همچنین موقعیت صندلی‌ها گرفته تا طراحی بدنه، همه‌ی قسمت‌های خودرو، دست به دست هم داده تا احساس کنترل و آسودگی‌خاطر را برای راننده و سرنشینان ایجاد کنند. تایسوکه ناکامورا توضیح می‌دهد:

ایجاد احساس امنیت از طریق طراحی، کار مشکلی بود و باز هم تیم طراحی با چالش‌های زیادی مواجه گردید. ما از اول هم می‌دانستیم که باید اندازه چرخ‌ها را افزایش دهیم؛ زیرا طراحی یک خودرو با چرخ‌های بزرگتر، بر عملکرد رانندگی بهتر و حسّ امنیت بیشتر پشت فرمان، تأکید خواهد داشت. تیم طراحی از شروع کار، به این سمت کشیده شد.

در نتیجه قشقایی جدید، به صورت استاندارد از چرخ‌های ۱۹ اینچی استفاده می‌کند. به‌منظور تأثیرگذاری بیشتر بر شخصیت خودروی جدید، جزئیات کلیدی مانند چراغ‌های عقب و جلو، توسط تیم طراحی، به صورت موشکافانه بررسی شد. همان طور که داریل اسکرایون می‌گوید:

قصد ما این بود که در هر شرایط روشنایی روز و شب و هوای ابری، قشقایی جدید، از دور، مشخص باشد. در چراغ‌های عقب از طرح بومرنگ استفاده شده است؛ طرحی که به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی طراحی‌های جدید نیسان شناخته می‌شود و قدرت روشنایی مناسبی در جهت خودش دارد. با وجود تعداد زیاد رقبا در این عرصه، باید هم به فکر یک عنصر قوی در طراحی بیرونی خودرو باشیم؛ چیزی که بتواند هم در شب و هم در روز، بدرخشد.

Nissan Qashqai Interior Design
Nissan Qashqai Interior Design

ایجاد حس امنیت و کنترل در داخل کابین، یکی دیگر از اولویت‌های طراحی قشقایی جدید بوده است. تایسوکه ناکامورا در این باره توضیح می‌دهد که:

پنل اصلی ابزارها، ساختمان کلی طراحی جدید را تشکیل می‌دهد. این طراحی، به صورت مجازی، عرض کابین را بزرگتر جلوه داده و جریانی پیوسته با درها ایجاد می‌کند. در همین‌حال، یک محل متمرکز برای تمام ابزارهای مهم  رانندگی است و باعث می‌شود که تمامی سرنشینان در خودرو، احساس امنیت کنند. برای آسودگی خاطر بیشتر، قسمت پایین داشبورد، پنل‌هایی برای قرارگیری زانوها در یک حالت راحت، درنظر گرفته شده است.

[jwplayer mediaid=”60382″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. .....

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    این قشقایی چرا اینقدر شبیه به تویوتا rv4 هست ؟؟ در هر دو تیپ !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      زیباست !!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. saied

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        از عاشق های المان و بخصوص پورشه دعوت میکنم که این کلیپو حتما ببینن!
        http://www.aparat.com/v/NrP6R
        دیگه توضیح نمیدم ! هرکی نظر خودشو زیرش بنویسه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          سعیدجان، کلی خندیدم :-)

          شبیه اون وانت قدیمی که پدال هم کلیپ ش رو گذاشت! واقعا فکر میکنی اینجور ماشینها چه ارزشی دارند؟؟؟!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          درضمن اگه با دقت نگاه کنی (وکمی هم منطقی!) متوجه میشی که پانامرا به هیچ عنوان لانچ نداشت! مشخصه که اصلا گاز نمیداد!
          من از شما میپرسم:
          به نظرت وقتی یه پانامرا توربو با موتور قریب 5 لیتر! با حداکثر توان گاز بده، نباید صداش شنیده بشه ؟؟!!
          آخه اون پراید برفرض هم که توربو گذاشته باشن روش :-) فوقش میخواد چند اسب بخار باشه ؟؟؟!!! عزیزم GTR که نیست!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. یارو .فقط المان . فقط فولوکس

          ۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (290 ديدگاه)

          فکر کنم پراید رو کلا یه موتور دیگه انداختن روش یکی از معلم ما کیا اپتیما داره می گفت داشتم 150 تا می رفتم دیدم یه پراید مثل جت از بقلم رد شد . گفت گزاشتم دنبالش یه جا وایساد رفتم ازش پرسیدم . کاپوتو زد بالا دیدم متور فورد بسته رو ماشین . اینم اگه هزاران دلار خرج کنه و به یه تیونر ماهر بده راننده ش خوب باشه. شانس هم باهاش باشه می تونه یه پانا مرای کا خونه ای رو شکست بده

          (پرچم بالاست)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          یارو جان نمیتونه! تازه تو این فیلم ادعا شده پانامرا توربو بوده!!!
          شما به من بگو با همه این تفاسیر که موتورش رو عوض کرده باشه و تیون شده باشه و… فوقش میخواد چند اسب باشه؟؟؟!!! تازه اگر قدرت موتورش از یه حدی بیشتر باشه وضعیت بدتر میشه! چون پراید چسبندگی لازم رو برای یه لانچ کامل نداره!
          من به هیچ وجه این فیلم روقبول ندارم! یه دلیل دیگه هم تو نظر قبلی گفتم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رضا 2272

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (186 ديدگاه)

        این مدل چراغ جلو مد شده انگار. سراتو ، سورنتو ، هوندا ، نیسان، همه یه مدل میزنن..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. M5

          ۷ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (294 ديدگاه)

          این مدل چراغ هم Audi مد کرد با اولین R8 !

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Kurosh

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (310 ديدگاه)

      تا حالا نیسان قشقایی رو از رو اسمش می شناختم…
      این دفعه رسماً دیدم نیسان چه کرده وقشقایی چیه…
      طراحی متفاوتی داره و واسه همین طرفدار زیاد پیدا میکنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Zonda R

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      بی نقصه
      این کلاسه حساسیه
      و
      رقبای قدری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    واقعا زیباتر شده. طراحی قبلی زیاد دلچسب نبود.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Ehsan

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    نسبت به مدل قبلی خیلی جالب تر شده مخصوصا عقب ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      پرفروش ترین نیسانه انگلیسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. matin

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    ما هم طراحی داریم ده سال سمند رو تولید کردن زورشون سورن بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. توفیقی

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    آفرین به نیسان.واقعا یک ماشین زیبا و GF جذب کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جهانگير

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (147 ديدگاه)

      بازم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. SALAR

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      یعنی در این حد ……….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. emad

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    تازه مرد شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. كربنادو.فقط آلمان.فقط منصوري

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    داستان جالبی بود !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SALAR

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      واقعا داستان جالبی . میبینید چقدر برای ایل قشقایی ایران ارزش قائلن که اسمش قشقایی اما یه عده هستن که برای هیچکس ارزش قائل نیستن فقط فکر جیبشونن ……. درود بر نیسان ……. زنده باد ایران و ایرانی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. كربنادو.فقط آلمان.فقط منصوري

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        ,عزیز من تو إیران معروف به قشقایی است!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SALAR

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (377 ديدگاه)

          http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86_%D9%82%D8%B4%D9%82%D8%A7%DB%8C%DB%8C دوست عزیز برو یه سری به اینجا بزن……

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ارش

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (27 ديدگاه)

          داداش تو وب سایت نیسان هم اسمش قشقائی هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. بهزاد

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    همیشه تغییر دادن خودروهای موفق کار سختی بوده و از عهده ی هر طراحی بر نمیاد.
    با توجه به قیمتش عناصر طراحی داخلی و خارجی اون گرانتر به نظر میرسن و نشون دهنده ی موفقیت تیم طراحی رو میرسونه.
    امیدوارم این مدل هرچه زودتر وارد ایران بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آقا محمد ، فقط ژاپن ، فقط لکسوس

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    برادر راو4

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امین

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    داشبودش که خیلی زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mahsa

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    چقد فقط فقط زیاد شده
    ولی خودمونیم اولین کسی که فقطو اینجا باب کرد من بودما
    با مهسا فقط آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كربنادو.فقط آلمان.فقط منصوري

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      من برای خوشى دل شماها اسمم رو عوض کرده ام . میل باطنی من أین نیست!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      مطمئنی مهسا خانوم؟؟؟؟

      این من بودم که باب کردم و لقب متعصب رو هم یدک کشیدم.

      ولی باشه مهسا .

      چون دوستت دارم قبول میکنم بر خلاف میلم.

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (615 ديدگاه)

        عجب
        میلاد خودتی؟!!!!!!!!!!!!!
        امروز بچه های پدال خیلی شیطنت میکنن ها.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      اتفاقا یکی از چیزهایی که من ازش متنفرم همین تقلید کردنه!

      اینکه من اسمم رو عوض کردم،دلیل داشت و با هماهنگی کامل با میلادجان بود وگرنه هیچوقت همچین کاری نمیکردم!!!
      درضمن مهسا خانوم با عرض معذرت شما اشتباه میکنید! اونموقع که آقامیلاد این اسم رو داشت،با بیش از 500دیدگاه! شما هنوز اولین دیدگاه رو ثبت نکرده بودین!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. طوفان

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        به چه چیزایی افتخار می کنید شما !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          دوست عزیز، بحث افتخار نیست!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. علی

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    واقعا فوق العاده شده خیلی زیباست
    نیسان واقعا شاهکار کرده قطعا پرفروش خواهد بود
    دربرابر مدل قبلی خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان(احسان سابق)

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    نسل جدیدش خیلی طراحی خوبی داره.هم عقب هم جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مصطفی

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    بسیار زیبا و عالی و تناسب خوبی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. farshi

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پشتش خیلی شبیه new سانتافه هست !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    افرین به نیسان.

    خدایی خیلی قشنگ شده.

    عیبهاشم برطرف شده.

    مثلا در نسل قبل ، سپر عقب کوتاه بوده که در این نسل بر طرف شده!!!!

    افرین . افرین .

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      امیدوارم نسله جدیدش وارد بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. بنده خدا

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.درست ایرانی ها انسانهای خوش انس و عاطفی ان ولی دوستان این مجله تخصصی ماشین ……ای به قربان ایران و ایرانی و اقوامش که همشون تاج سرن…مزدا…قشقایی…تاتا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    اینو مطمئن باشید اگه نیسان تا دو سال دیگه همین طراحی هارو ادامه بده طرفدارش خیلی زیاد میشه.

    البته تا اینجا نیسان طرفدار کمی هم نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mds

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    اینجا سایت تخصصی خودرو هست جای دیگه برا چت کردن پیدا کنید :-x

    در ضمن بـــوس در مکان عمومی حرام است :-P

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. arash1354

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    خیلی طراحی زیبایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. arash1354

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    خیلی خوب شده !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. arash1354

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    طراحیش خیلی تغییر کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. mahsa

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    نمیدونم شاید میلاد اولین نفر بوده اما خداییش من فقط آلمانو از خودم درآوردم از رو کسی نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mahsa

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    میدونم فیس بوک نیست اما خسته شدم به خدا تا کی بگیم این خوبه اون بده.آخه به ما که چیزی نمیرسه جز نگاه کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حامد MASERATI GT

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    اگه بیاد ایران فکر کنم بتونه با سانتافه رقابت کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. خادم

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادش بخیر اقای مهندس سهراب قشقایی
    درسال ١٣٨٠ در یکی از مطبوعات کشور نقل شده بود که در یک جلسه با حضور وزیر صنایع که میزبان مقامات ارشد شرکت تویوتا مقام ارشد تویوتا می پرسد غیر از ماشینهای زمان جنگ کدام مدل در ایران زیاد بوده ومورد علاقه مردم است. موضوع بحث می شود مهندس سهراب قشقایی که دران زمان نماینده فیروزاباد در مجلس و جزء مقامات کمیسیون صنایع بود و در جلسه حضور داشت توضیح می دهد لندکروز که معروف است به ” جیپ تویوتا ” که در بین عشایر طرفداران زیادی دارد مدیر عامل تویوتا علاقه مند می شود برای ان همایشی بگذارد که مهندس قشقایی می گوید می تواند در ایل قشقایی ۵٠٠ تا ١٠٠٠ تا از انهارا در یک جا جمع کند البته اضافه میکند که اگر چنین کاری کرد شرکت تویوتا یک خط تولید در فارس بزند ونام یکی از مدلهای خود رو را قشقایی بگذارد. که این امر محقق نمی شود ولی سال بعد در سفری در ژاپن در کاخانه نیسان یکی از مقامات نیسان موضوع را از قول مدیر عامل تویوتا نقل نموده و جویای تشابه اسمی می شود که اقای مهندس قشقایی توضیحاتی داده ومقداری ایل قشقایی وعلاقه انها را به ماشینهای شاسی بلند ( suv ) نقل میکند که گویا این موضوع یکی از عوامل ناگذاری نیسان قشقایی قرار می گیرد

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا