نیسان

اولین تجربهٔ رانندگی با نیسان آرمادا 2017

پاترولی که لباس فاخر اینفینیتی را بر تن کرده و در ایالات‌متحده بانام آرمادا عرضه می‌شود

نسل نخست نیسان آرمادا که بر اساس وانت بزرگ تایتان ساخته‌شده بود، به‌عنوان یک SUV فول سایز در سال ۲۰۰۳ به جهت رقابت با SUVهای فول سایز آمریکایی همچون شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن به بازار آمد. این SUV غول‌پیکر ژاپنی حدود ۵.۲۷ متر طول داشته و فقط با یک پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 ارائه می‌شد.

نسل اول نیسان آرمادا
نسل اول نیسان آرمادا

تولید نسل اول آرمادا تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت و در سال ۲۰۱۳ نیز نیسان اعلام کرده بود که نسل بعدی آرمادا همچنان بر اساس وانت تایتان ساخته‌شده و کماکان یک SUV فول سایز با ساختار بدنه روی شاسی باقی خواهد ماند؛ اما هنگامی‌که نیسان در ۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۶ در نمایشگاه شیکاگو از نسل دوم آرمادا رونمایی کرد، همگان متعجب شدند چراکه این خودرو درواقع همان پاترول بود که با ایجاد تغییراتی جزئی در ظاهر و افزودن ویژگی‌های لوکس با عنوان نسل دوم آرمادا در ایالات‌متحده عرضه‌شده بود.

2017-nissan-armada-first-1

علت عمدهٔ این اقدام عجیب از سوی نیسان تطابق با مقررات زیست‌محیطی و همین‌طور کاهش هزینه‌ها عنوان شد. به‌هرحال فروش نسل دوم آرمادا در آگوست ۲۰۱۶ با مدل ۲۰۱۷ در ایالات‌متحده آغاز شد. آرمادای جدید که بر روی پلت‌فرم نیسان پاترول و اینفینیتی QX80 ساخته‌شده، به‌جز موتور، به‌طور کامل در ژاپن مونتاژ می‌شود و فقط موتور V8 آن در ایالت تنسی آمریکا مونتاژ و نصب می‌گردد. امروز یک دستگاه نیسان آرمادای جدید مدل ۲۰۱۷ در اختیار ما است که در ادامه به بررسی و تجربهٔ رانندگی با آن می‌پردازیم.

2017-nissan-armada-first-2

اگر هنگامی‌که به تصاویر آرمادا ۲۰۱۷ نگاه می‌کنید به نظرتان آشنا می‌آید، شما دیوانه نیستید! زیرا شما ممکن است قبلاً نیسان پاترول یا اینفینیتی QX80 را دیده باشید. این درواقع همان پاترول است که با ایجاد تغییراتی لوکس‌تر و راحت‌تر و مناسب عرضه در بازار ایالات‌متحده شده است. بازاری که در آن حتی باوجود افزایش قیمت سوخت هنوز هم SUVهای فول سایز بسیار محبوب و پرفروش‌اند. بااین‌وجود اگر شما به مجموعه‌ای از ویژگی‌های کامل یک SUV فول سایز نیاز دارید، آرمادایی که بر اساس پاترول ساخته‌شده است تقریباً تمامی آن‌ها را ارائه می‌کند.

2017-nissan-armada-first-4

آرمادای جدید بااینکه همچنان بزرگ و جعبه مانند است اما مطمئناً جذاب‌تر نسل قبلی خود بوده و می‌توان گفت واقعاً این خودرو در دههٔ جاری طراحی‌شده است. در ظاهر این خودرو خطوط و ویژگی‌هایی وجود دارد که بهتر از پاترول به نظر می‌رسند اما قطعاً به زیبایی اینفینیتی نیست. آرمادا از هر زاویه‌ای خشن و سرسخت است که البته با افزودن برخی از ویژگی‌های پریمیوم همچون استفاده از کروم در جای‌جای خودرو، رینگ‌های ۲۰ اینچی زیبا و تریم دورنگ بدنه، لوکس‌تر از پاترول به نظر می‌رسد.

همانند بیرون خودرو، در داخل آن نیز شاهد بهبودهایی هستیم. کابین آرمادا بزرگ، مدرن، راحت و زیبا است و مطمئناً قطعات زیادی از نیسان و اینفینیتی در آن دیده می‌شود که البته احساس بدی ندارند چراکه شما درواقع کابین QX80 را با پرداخت مبلغ بسیار کمتری دریافت می‌کنید. حتی نسخهٔ Platinum آرمادا که همان نمونهٔ مورد آزمایش ما است با تجهیزاتی چون صندلی‌های چرمی با گرم‌کن و سردکن، سیستم ناوبری، سامانهٔ اطلاعاتی-سرگرمی و… تنها حدود ۶۵ هزار دلار قیمت دارد که مشابه قیمت نسخهٔ پایهٔ اینفینیتی QX80 است.

2017-nissan-armada-first-11

نیسان آرمادا دارای سه ردیف صندلی بوده و قابلیت حمل ۸ نفر را دارد که صندلی‌های ردیف دوم و سوم به‌راحتی جمع می‌شوند. آرمادا بهترین فضای سر و پا را در کلاس خود ارائه می‌کند به‌گونه‌ای که در ردیف دوم ۱۰۱.۶ سانتیمتر ارتفاع و ۱۰۴.۱ سانتیمتر فضای پا وجود دارد که هرچند چندان زیادتر از همکلاسانش نیست (به‌عنوان‌مثال شورلت تاهو ۹۸.۳ سانتیمتر ارتفاع داخلی سقف و ۹۹ سانتیمتر فضای پا دارد) اما نشستن در صندلی‌های عقب آرمادا راحت‌تر است و حتی افراد بزرگ جثه نیز هیچ مشکلی برای ورود و خروج ندارند.

2017-nissan-armada-first-13

صندلی‌های کاپیتان به‌صورت سفارشی به همراه یک کنسول وسط که دسترسی سرنشینان ردیف سوم را به‌آسانی فراهم می‌کند در بالاترین تیپ یعنی پلاتینیوم ارائه می‌گردد. حالا که صحبت از ردیف سوم شد باید بگویم که فضای سر و ارتفاع سقف آن خوب است اما فضای پا وحشتناک است به‌طوری‌که بیشتر برای نشستن کودکان مناسب است و احتمالاً بزرگ‌سالان از نشستن در آن‌ها پس از مدت طولانی بیزار خواهند شد. تیپ‌های پلاتینیوم و SL را می‌توان با صندلی‌های تاشوی برقی ردیف دوم و سوم سفارش داد که فوق‌العاده آهسته صندلی‌ها را جمع می‌کند اما به‌هرحال آپشن خوبی محسوب می‌شود. همچنین آرمادا ۲۷۰۰ لیتر فضای بار ارائه می‌کند که کمی بیشتر از شورلت تاهو است اما قطعاً حجم کمتری نسبت به صندوق بار شورلت سابربن دارد.

2017-nissan-armada-first-15

لازم است یادآوری کنیم که آرمادای جدید بر اساس پاترول شش‌ساله ساخته‌شده است و تنها موردی که در داخل خودرو این سن بالا را نشان می‌دهد، سیستم اطلاعاتی سرگرمی آن است چراکه رنگ و گرافیک آن شبیه به سیستم‌های یک نسل قبل است و سیستم MyLink شورلت و Sync 3 فورد در تاهو و اکسپیدیشن چه ازلحاظ طراحی و چه ازلحاظ عملکرد برتر از سامانهٔ اطلاعاتی-سرگرمی آرمادا هستند؛ بنابراین به نظر می‌رسد نیسان باید یک تجدیدنظر کلی در این سیستم انجام دهد.

2017-nissan-armada-first-14

در جاده‌ها آرمادا نه‌چندان بهتر و نه بدتر از دیگر SUVهای این کلاس احساس می‌شود اما بااین‌حال از قابلیت هدایت مطلوب و مناسبی برخوردار است. در زیر کاپوت این SUV غول‌پیکر پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 قرارگرفته که Endurance نام دارد و برای استفاده در نسل جدید آرمادا مورد تجدیدنظر قرارگرفته است. بدین ترتیب این موتور توانایی تولید ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. این دقیقاً همان موتوری است که در اینفینیتی QX80 هم مورداستفاده قرار می‌گیرد اما به دلیل استفاده از بنزین پریمیوم در QX80 توانایی تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. بااین‌حال امیدواریم نیسان نسخهٔ تقویت‌شدهٔ نیسموی این پیشرانه را هم برای آرمادا ارائه کند.

2017-nissan-armada-first-10

هر دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل برای تمامی تیپ‌های آرمادا قابل سفارش است که سفارش سیستم دو دیفرانسیل فقط کمی موجب افزایش مصرف سوخت می‌گردد به‌گونه‌ای که آرمادا در مدل دیفرانسیل عقب در هر صد کیلومتر در شهر ۱۶.۸ و در جاده ۱۲.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند که این اعداد در مدل دو دیفرانسیل به ترتیب به ۱۸.۱ و ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر افزایش میابد. با آرمادا می‌توانید به دل تپه‌های خاکی و مسیرهای ناهموار زده و به‌راحتی از آن‌ها عبور کنید. بااینکه این خودرو نرم‌تر از QX80 است اما توانایی‌های آفرود بسیار بیشتری نسبت به کراس‌اوورهای سه ردیفه داشته و با قفل دیفرانسیل و سیستم تعلیق هیدرولیکی فعال خود آمادهٔ رفتن به مسیرهای صعب‌العبور‌است.

2017-nissan-armada-first-dr

به‌طور تصادفی من حدود یک هفته پیش‌ازاین با یک اینفینیتی QX80 رانندگی کردم و صادقانه باید بگویم قادر به تشخیص تفاوتی میان رانندگی QX80 و آرمادا نیستم. البته نیسان سواری نرم‌تری دارد. بااینکه در آرمادا فضای سر و شانهٔ زیادی وجود دارد اما صندلی حتی در پایین‌ترین حالت هم بیش‌ازحد بالا احساس می‌شود. فرمان نیز کمی سبک بوده و هیچ‌گونه بازخورد واقعی از سطح مسیر منتقل نمی‌کند که البته این مورد در این کلاس خودرویی معمول است. آرمادای جدید بسیار ساکت‌تر از سلف خود است و حتی در روزی که باد شدیدی می‌وزید کابین خودرو همچنان ساکت و آرام بود که این تجربه‌ای پریمیوم و در حد اینفینیتی است.

2017-nissan-armada-first-12

واقعاً باید گفت که این خودرو بهترین آرمادایی است که تاکنون ساخته‌شده است. شما تمام خوبی‌ها و ویژگی‌های مثبت اینفینیتی QX80 را می‌توانید با قیمت به‌مراتب کمتری خریداری کنید. بااین‌حال نیسان در مورد اینکه آرمادا فروش QX80 را تحت تأثیر قرار دهد نگران نیست همان‌طور که جنرال موتورز نگرانی‌ای بابت اینکه کادیلاک اسکالید موجب کاهش فروش جمس یوکان یا شورلت تاهو و سابربن گردد ندارد.

2017-nissan-armada-first-3

قیمت پایهٔ نیسان آرمادا ۲۰۱۷ در تیپ SV دیفرانسیل عقب معادل ۴۴,۴۰۰ دلار است درحالی‌که در تیپ‌های SL و پلاتینیوم افزایش چشمگیری داشته و همان‌طور که قبلاً ذکر شد به حدود ۶۵ هزار دلار می‌رسد که بازهم برای این کلاس چندان زیاد نیست. حقیقتی که دربارهٔ آرمادای جدید وجود دارد این است که شما با خرید آن، خودرویی در سطح اینفینیتی را با قیمت یک نیسان به دست می‌آورید و این عالی چراکه آرمادا در اصل یک پاترول است. این خودرو قطعاً گزینهٔ جذاب‌تری نسبت به شورلت تاهو، فورد اکسپیدیشن و حتی تویوتا سکویا محسوب می‌شود و اگر علاقه به خودروهای بزرگ دارید، نیسان آرمادای فول سایز می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

 

مشخصات فنی

Nissan Armada 2017
پیشرانه ۵.۶ لیتری V8
قدرت ۳۹۰ اسب بخار
گشتاور ۵۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر (ترکیبی)
وزن خالص ۲۷۰۴ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۳۸۵۵ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۸ نفر
حجم صندوق بار ۴۶۷/۵۶۳/۲۷۰۰ لیتر
قیمت پایه ۴۴,۴۰۰ دلار
قیمت مورد آزمایش ۶۵,۰۰۰ دلار

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    دقیقا همون پاتروله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت پایه: 44400 دلار میشه 155400000 تومن
    قیمت مورد ازمایش: 65000 دلار میشه 227500000 تومن
    مشخصاتش هم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      البته چرتکه مسولین با چرتکه شما خیلی فرق داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        رضا عزیز مسئولین کدوم کارشون درست که تعرفه گمرکی شون درست باشه
        من قیمت جهانی میگم

        موافقم 0
        مخالفم 1
  3. عام پوری

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    نیسان طراحیش ضعیف و تکراریه ولی به خاطر GT_R و 350z باید بهش احترام گذاشت.♥

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سامان اذری

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      عکس ماکسیما و مورانو 2017. رو دیدی؟؟؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        عمرا دیده باشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. عام پوری

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (77 ديدگاه)

          آشغاله

          موافقم 0
          مخالفم 1
  4. علي

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    عجب نهنگیه. به نظر بهترین اسم که برازندشه nissan mobidick (همون نهنگ سفید غول پیکر) واقعا عظمتیه. شنیدم بیشترین فروشش هم تو کشورهای عربیه بخاطر جادار بودن و کولر قوی.البته مدل اینفینیتی همین مدل بیشتر به نهنگ شبیهه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      آره چون عربها هر چیزی را گندشو دوست دارن … !

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. AKBAR

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    بعد از بحران اقتصادی اواخر دهه قبل شاسی بلندهای خیل غول پیکر درحال انقراض هستند ، شروع این انقراض با توقف تولید خودروهای ساخت شرکت هامر شروع شد و اکنون دیگر لزومی به تولید آرمادای قدیمی وجود ندارد و کمی بعد نیز نوبت سکویا شرکت تویوتا خواهد رسید . احتمالاً کمی بعد دیگر خودرویی با نام پاترول در آمریکا تولید نخواهد شد و این نام برای دیگر بازارها انتخاب می شود . هم اکنون سابربن نقش طویل ترین شاسی بلند فول سایز آمریکا با سه ردیف صندلی دارد و دیگر مدلها چون آرمادا ، لندکرویزر ، تاهو ، یوکان و اکسپدیشن دارای سطح مقطعی برابر و با طول کمتر هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    طراحی های نیسان چقد قدیمی وازمد افتادست اینفینیتی زیر محموعش خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. کاوه آهنگر

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      دوست گرامی، این ماشین یک اس یو وی فول سایز است و قرار نیست مثل کراس اوور ها طراحی بزک کرده داشته باشد، تمامی اس یو وی های فول سایز طراحی های با ابهت و متناسب با کلاس خود را دارند

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. ALIREZA034

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    این کلاس خودرو ها عظمت خاصی دار و جذابن.ادم وقتی توشون میشینه احساس امنیت خوبی داره.ارمادا با موتور 5.6لیتری همش390 تا قدرت!!! یکم نسبت به رقباش رکورد کمتری محسوب میشه و میشه گفت رقباش یکم بهترن.ولی با این قیمت و کابین خوبش وحتی انتخاب بسیار خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    والا من نمیفهمم طراحی از مد افتاده یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟هنوز طراحی داخلی این ماشین رو زیباتر از رقبا میدونم و همه چیز سر جای خودش هست
    با وجود چنین هموطنان سختگیری در عجبم چطور سانتافه شده بت صنعت خودروسازی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!به خدا یه چیزی این وسط اشتباه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Radison

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    عاشقش شدم ولی حیف باید تو خواب ببینیم همچین ماشینی سوار میشیم ??

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. ferrari

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    یه اتومبیل همه فن حریف.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. M4 Sherman(مجید)

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این شاسی بلنده. کراس اوور ها معلوم نیست چین. هیکلش منو کشته. البته مصرفش هم واسه کشورهای اروپایی خیلی زیاده. ولی در ایران و آمریکا مشکلی نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی کاربردیه، ولی طراحی بیرونیش(هم نمای عقب و هم نمای جلو)، میتونست بهتراز اینا باشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. حميد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این قول چقدر خوش قیمته توش که سوپر سالنه عالی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Sajjad Ahmadi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    8 نفر سرنشین!
    باهاش مسافرکشی کنی میتونی یکی دیگه ازشون بخری و همینطور یه شرکت مسافربری درست کنی!
    شوخی بود حضار

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای uss عزیز شما نظری راجع به مسئولین ندید بهتره. انتقادی دارید در حوزه صنعت خودرو نمود داره. شما دایره انتقاداتت منوط به همین صنعت باشه باز برای حضرتعالی بهتره انشاالله. موفق باشید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قدرت موتورش که فوق العاده هس 5600 عالیه. ب نظرم نیسان جز 3 کمپانی قدرتمند دنیاس. مخصوصا با جی تی ار 35 . من که عاشقشم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا