نیسان

استفاده رنو و میتسوبیشی از پلتفرم نسل بعدی نیسان لیف

رنو و میتسوبیشی با توجه به هدف کاهش هزینه‌های محصولات الکتریکی آینده‌ی خود از پلتفرم نسل بعدی نیسان لیف استفاده خواهند کرد.

nissan-leaf-30kwh-hits-showrooms-7
نشریه ژاپنی Nikkei گزارش داده که نیسان در تدارک عرضه‌ی خودروی پلاگین هیبریدی با بهای حدود ۱۷ هزار دلاری و یا حتی کمتر است.

nissan-leaf-30kwh-hits-showrooms-8
با تولید نیسان لیف و رنو Zoe تمام الکتریکی، این دو شرکت از زمان معرفی دو محصول یاد شده بیش از ۳۷۰ هزار دستگاه از آن‌ها را به فروش رسانده‌اند که همین امر به رنو و نیسان اجازه می‌دهد تا بزرگ‌ترین سهم از بازار خودروهای الکتریکی را به دست بیاورند. علیرغم این موضوع، دو خودروی یاد شده به‌صورت جداگانه توسعه یافته‌اند و هم‌اکنون می‌توانند از مزیت‌های همکاری نزدیک بهره‌مند شوند.

جدای از استفاده از پلتفرم نیسان لیف توسط میتسوبیشی و رنو در آینده‌ای نه چندان دور، این سه کمپانی به منظور صرفه‌جویی هر چه بیشتر در هزینه‌ها، باتری و مبدل و پیشرانه‌ی یکسانی را به اشتراک خواهند گذاشت.
درست هفته‌ی پیش بود که اعلام شد نسل آینده‌ی رنو Zoe و نیسان لیف از یک پلتفرم یکسان استفاده خواهند کرد.

نظر شما درباره‌ی مثلث ژاپنی-فرانسوی تشکیل شده چیست؟ آیا میتسوبیشی و رنو-نیسان با این شراکت نقش پررنگ‌تری در صنعت خودرو خواهند داشت؟

منبع: nikkei

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این کار یعنی کاهش هزینه ها و همین طور فرصت استفاده از کیفیت مختلف برندها برای قطعات ماشین امیدوارم در آینده این نوع توسعه خودرویی را بیشتر شاهد باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه اونقدر رقابت زیاده که شرکتهای خودروسازی مجبورن تا میتونن هزینه ها رو کاهش بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا