نیسان

لغو رسمی تولید خودروی اسپورت دیفرانسیل عقب نیسان

نیسان درباره‌ی رقیب تویوتا GT 86 اعلام کرده که به علت هزینه‌های تولید این خودرو را تولید نخواهد کرد.

Nissan IDx Nismo
رقیب تولیدی نیسان قرار بود تا معماری دوچرخ متحرک و وزنی سبک و اندازه‌ای کوچک داشته باشد و بنا به گفته‌ی یکی از مدیران نیسان این عوامل مانعی جدی برای نیسان هستند.

Nissan IDx Freeflow and IDx Nismo
شیرو ناکامورا می‌گوید:

شما نیاز دارید که پلت فرمی را آماده کنید زیرا این مدل باید کوچک و سبک و همچنین قابل‌ابتیاع باشد. در دنیای واقعی یافتن این مدل آسان نیست. این مدل باید دیفرانسیل عقب باشد، اگر ما آن را به‌صورت دیفرانسیل جلو بسازیم خیانت کرده‌ایم. با این کار قیمت بالاتر رفته و کارمان فایده‌ای نخواهد داشت.

استفاده از پلت فرم دیفرانسیل عقبی که توسط رنو در خودروی برند آلپاین استفاده‌شده نیز مطرح نیست چنانکه که ناکامورا اضافه می‌کند:

ما سازنده‌ی خودرویی با پیشرانه در وسط نیستیم. ما میراثی مشابه با عنوان آلپاین نداریم.

برنامه‌ی اولیه درباره‌ی نسخه‌ی تولیدی کانسپت iDX بوده که بیش از دو سال پیش در توکیو به نمایش درآمده بود اما آخرین خبرهایی که شنیده شد این بود که معاون بخش آمریکایی نیسان تولید آن را رد کرده است.

طرفداران نیسان مجبور خواهند بود تا با خودروهای اسپورت Z و سوپراسپورت GT-R سر کنند، خودرویی که برای همیشه و به خاطر وفاداری هواداران در خط تولید باقی خواهد ماند.

Nissan 370Z Nismo
۲۰۱۵ Nissan 370Z Nismo
2017 Nissan GT-R
۲۰۱۷ Nissan GT-R
نکته: تصاویر ابتدایی مربوط به کانسپت‌های نیسان iDX هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نیسان GT-R که حرف نداره، تویوتا GT86 هم یه شاهکاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. moein

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    همون نیسان GT R یه قول بود چه برسه به این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. moein

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    واقعا حیف می شه که دیگه نیسان GT R رو نبینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. apolo

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (505 ديدگاه)

    دایی فازت چیه کجای مقاله نوشته بود قراره تولید جی تی ار متوقف بشه؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. erfan

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    جی تی آر که سلطانه درون شکی نیس.
    اما جی تی ٨۶ ٢ تا مشکل بزرگ داره
    یکی موتورشه که واقعا ضعیفه بدون تعصب بگیم. واقعا موتور نداره و حیف اون زیبایی با اون موتور صفر تا صدشم که ٨ ثانیه حس ماشین اسپرت نمیده.
    ومشکل دیگه صندلی عقبشه که خیلی خشک و تنگه باید طول ماشین افزایش پیدا کنه
    از نظر من جی تی٨۶ یه ماشین کاملاً ناقصه. ماشینی که موتور تنبل و گیرباکس ۶ دنده ی قدیمی داره
    اما جنسیس کوپه با این که اسم کره ای روش خورده اما. ٣۵٢ اسب قدرت داره شتاب ۵/۵ داره عقبش جا دار تره صندلی عقبش راحت تره موتور ٣/٨ داره با یه گیرباکس ٨ دنده که خیلی کاربردیه. تو
    ایران و تو این کلاس جنسیس کوپه برتره تا جیتی ٨۶

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parvaz

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (395 ديدگاه)

      من برم یه هوایی بخورم بیام، تحلیل دوستمون خیلی سنگین بود ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. بهنام طیبی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خودروهای دیفرانسیل جلو سرعت و شتاب بهتری دارن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsem

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (39 ديدگاه)

      تو این سگمنت دیگه و گرنه بحث خودرو های موتور میانی یا دیفرانسیل عقب های خاص مثل المانیا نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام به همه و خصوصا بهنام طیبی
    در خودرو های سواری اقتصادی که از قدرت کمتری برخوردارند دیفرانسیل جلو کاربرد وسیع تری داره چون هم طراحی شاسی راحت تره(به خاطر نبودن تونل گاردان)و هم هزینه ها کمتر میشه
    ولی ضعفی که داره مربوط میشه به دو کاره بودن محور فرمان پذیری که هم باید جهت حرکت رو مشخص کنه و هم قدرت رو به زمین منتقل کنه . اگر یه خودرو دف جلو از مسیر منحرف بشه راننده فقط میتونه از چرخای جلو کمک بگیره چون هم فرمان اونجاست و هم قدرت موتور.
    به همین دلیل من کمتر خودرویی حتی تقویت شده رو به یاد دارم که بیشتر از 350 اسب رو دف جلو آورده باشه و (یه هوندا رو یادمه که تا 356 اسب تقویت شده بود)
    دفرانسیل عقب وضعیت به مراتب بهتری داره و محدودیت در قدرت موتور نداره .لاستیک ها بهتر مصرف میشن و اگر خودرو دچار انحراف بشه راننده کنترل جلو رو با فرمان داره و عقب خودرو رو هم با گاز میتونه کنترل کنه(مثل دریفت زدن)
    ولی در مسیر های لغزنده و قدرت پایین دف جلو میتونه برتر باشه
    لذت سواری با دف عقب بیشتره شتابگیری بهتری هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      آقا علی نظر کامل دادن ولی یا دتون باشه پیکان و آردی و خانوادهاشونم همه یه دف عقب بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا