رقابت هوندا NSX، پورشه 911 و نیسان GT-R

هوندا NSX جدید با آن پیشرانه 3.5 لیتری V6 توربو دوقلو و سه موتور الکتریکی خود مثل یک پورشه 918 اسپایدر کوچک به نظر می‌رسد و البته حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این ژاپنی پرمدعا عزمش را جزم کرده تا با استفاده از فناوری‌های مختلف، عملکردی چشمگیر را از گذرگاهی بدست آورد و در مقایسه با همکلاسان خود دنیای کاملاً متفاوتی به سرنشینان ارائه کند. اما با همه این تفاسیر باید دید در دنیای واقعی و در برابر رقبا چگونه عمل می‌کند و تا چه حد توانسته این اهداف را محقق سازد.

nsx-vs-gtr-vs-911
برای پاسخ به این سوال، نگاهی به ویدئوی مقایسه سرعت NSX با نیسان GT-R مدل 2017 و پورشه 911 توربو جدید می‌اندازیم تا ببینیم کدامیک در آزمایش صفر تا 150 مایل بر ساعت (241.4 کیلومتر بر ساعت) پیروز میدان هستند. گفتنی است طی این تست شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت و صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت نقش بسزایی در نتایج بدست آمده خواهند داشت.

gtr-nsx-991-2tts-2
به نظر شما برنده واقعی کدام است؟!

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

53 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (701 دیدگاه) ,

    به نظر شما برنده واقعی کدام است؟
    هر سه تا .
    من خودم عاشق جی تی ارم.
    911 و gtr نتیجه سالها تلاش و مهندسی بی وقفه پورشه و نیسان هستن .
    ضمنآ جی تی ار بین این سه تا پایین ترین قیمت رو داره .

    پاسخ
  2. Danial
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    :/
    اگم تقلب کرده باشن به قول شما این کلیپ فکر نکنم ربط به پورشه داشته باشه که بخواد شک و تردیدو رفع کنه
    بعدشم تا اونجایی که من میدونم همیشه تو واقعیت عددایی که بدست میاد خیلی بهتر از عددایی که خود پورشه اعلام میکنه

    پاسخ
    1. اعتمادیان
      سوابق: (85 دیدگاه) ,

      فکر کنم جناب مسیح قصد مزاح دارند ، لحنشون بیشتر به شوخی میخوره

      پاسخ
    2. رضا
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      بله پورشه خیلی محافظه کارانه کار میکنه

      پاسخ
  3. ارش
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    جونم عشقم پورشه .عجب ماشینیه شاهکاره فقط فاصله رو داشته باشین.

    پاسخ
  4. ارش
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    کمپانیهای بزرگی امثال پورشه فراری لامبورگینی مکلارن نیازی به تقلب ندارن سوابق درخشان انها در مسابقه هایی نظیر فرمول یک و لمانز خود گویای همه چیز هست به نظر شما کمپانی پورشه با سابقه 18 قهرمانی در لمانز آیا نیازی به تقلب در مقابل سه تازه کار داره؟پر افتخارترین در لمانز

    پاسخ
  5. AMIR 911
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    پورشه واقعا به حقش رسید . ایول ۹۱۱

    پاسخ
  6. AMIR TONDAR
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    پورشه به حقش رسید . ایول ۹۱۱. ایول اشتوتگارت

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Madjid
    Madjid
    سوابق: (7840 دیدگاه) ,

    .
    یک دنیا ، یک خودروساز ، یک پورشه.
    به نظر من و بیشتر کارشناسان خبره ی صنعت خودروسازی بهترین خودروسازان دنیا آلمانی ها هستن و بهترین خودروساز آلمانی هم پورشست.

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل Madjid
        Madjid
        سوابق: (7840 دیدگاه) ,

        در بین بهترین به معنای مطلق وجود نداره.
        ما نظرمون رو می گیم.
        به نظر من در اسپورت سازی پورشه بهترینه.
        هندلینگ و شتاب بی نظیر…

        پاسخ
    1. dice
      سوابق: (130 دیدگاه) ,

      تعصب بی خود و بی جهت… قبلنا سایت خیلی بهتر بود… این عشاق پورشه شوره همه چی رو در اوردن..
      بنز کشک.. بی ام و کشکوو فولکس کشک.. اودی کشک…
      اون موقعه بهترین آلمان ها پورشست؟؟؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Madjid
        Madjid
        سوابق: (7840 دیدگاه) ,

        .
        به نظر من اینطوریه. من حق خودم میدونم از فضای آزاد سایت استفاده کنم و نظرم رو بگم . به کسی ربطی نداره.
        این که قبلا فضای سایت برای شما محیط بهتر یا بدتری بوده هم به خودت مربوطه. برای من مهم نیست.

        پاسخ
        1. dice
          سوابق: (130 دیدگاه) ,

          هر وقت دونستی کلاس پانامرا لیفت بک نه فست بک.. (بر خلاف تصور عوام) اون موقعه برو از پورشه طرف داری کن..

    2. sunmartin
      سوابق: (1693 دیدگاه) ,

      کاش میشد به کامنت های شما هزار تا لایک داد که مثل آلمانی ها (پورشه آئودی بی ام دبلیو فولوکس و بنز و شکودا) فاصله تون از سایر کامنت ها 1000 تایی میشد دوست گرامی دقیقا منم این نظر دارم صنعت خودرو سازی آلمان درعین سادگی ،وقارش با سایرین دنیایی تفاوت داره و اون کشورهایی در این راه موفق هستند که از مهندسین مشاورین و حتی پیست های این کشور در خودروسازی کمک میگیرحد و آلمان الگوی خودشون قرار میدن در این تست حاکم مطلق “پورشه” بود و این برتری ماحصل سالیان سال تجربه ژرمن هاست

      پاسخ
  8. rrr
    سوابق: (76 دیدگاه) ,

    پیروزی پورشه در زمینه ی شتاب دیگه بی مزه شده…. واقعا در یک کلاس خاص و در شرایط تقریبا برابر پیروزی بر پورشه حداقل از نظر شتاب غیرممکن شده.

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (119 دیدگاه) ,

      تازه این توربو بود و نه توربو اس
      شک نکنید در تایم گیری پیست هم توربو برتر از نیسان و آکورا خواهد بود

      پاسخ
  9. تصویر پروفایل Madjid
    Madjid
    سوابق: (7840 دیدگاه) ,

    برای کسانی که نمیتونن ویدئو دانلود کنن
    0 تا 150 مایل :
    پورشه 911 : 15.0 ثانیه
    نیسان جی تی آر : 16.9 ثانیه
    اکورا : 17.8ثانیه

    پاسخ
    1. sunmartin
      سوابق: (1693 دیدگاه) ,

      واقعا از شما سپاس من بیشتر در این سایت کامنت های شما را دنبال میکنم و از اطلاعات شما بهره میبرم مجید عزیز

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Madjid
        Madjid
        سوابق: (7840 دیدگاه) ,

        ممنون. خجالت ندید.
        من الحمد لله با همه ی کاربران پدال رفیقم . امیدوارم هیچ کس از من ناراحتی در دلش نباشه.
        سعی مردم هیچ وقت کسی رو ناراحت نکنم.

        پاسخ
  10. Mehran
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    به نظر من این رقابت برنده نداشته باشه بهتره.هر سه تا اسطوره ان واسه من.

    پاسخ
    1. Mehran
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      اقا من بخدا من تعصب رو هیچکدومشون ندارم.هر سه تاشونم همونطور که گفتم برام اسطوره ان.فقط المانیارو بیشتر دوست دارم.

      پاسخ
    2. Mehran nikfar
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      بعد ازین به خاطر شما دوست عزیز و پر انرژی و با حوصله با این اسم کامنت میزارم

      پاسخ
      1. Mehran nikfar
        سوابق: (177 دیدگاه) ,

        اوه حالا فهمیدم چی میگی، شما توی اون کامنت آئودی و لکسوس منظور منو چپه متوجه شدی.برا همون پایینش انقد شلوغ کردی😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂.عزیز دل یکم دقت کن.من منظورم اونی که شما فک کردی نبود.دوباره برو بخون یکم دقت کن.ببین بخاطر یه برداشت اشتباه چقد مجبور شدی تایپ کنی

        پاسخ
    3. ونوم اف ۵
      سوابق: (371 دیدگاه) ,

      وقتی پورشه به ۳۳۰ میرسه ونوم جی تی تو شهر بعدی منتظرش میمونه تا برسه بعد دوباره با ۴۴۳ سوسکش میکنه پس برنده و بازنده مطرح نیست روح جوانمردی مهمه

      پاسخ
  11. mehran911
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    خخخخخخ
    بچه های ۴ سال پیش مطلع باشید مسیح برگشته
    .
    راستی به دوستانی که جواب مسیح رو دادن بگم ایشون دارن شوخی (تمسخر) میکنن کم کم به کامنت های بی نظیر مسیح عادت میکنید
    .
    .
    یادمه چهار سال پیش بود که یک هفته سر برتری پانامرا نسبت به مازراتی کواتروپورته با هم بحث کردیم یادش بخیر خخخخخخ

    پاسخ
    1. sunmartin
      سوابق: (1693 دیدگاه) ,

      در میان تمامی برندها بلحاظ کیفیت استابلیتی و قدرت و سرعت و ترشح آدرنالین من فقط سه برند میبینم اول پورشه دوم آئودی سوم بی ام دبلیو و کلا کلاس کاری پورشه بخصوص در مدل 918 اسپایدر که بیشتر شبیه یک سفینه فضایی میمونه که بروی زمین در حال سوختگیریه متفاوت و یونیکه شما هیچ کمپانی نمیتونید پیدا کنید که چنین اعدادی بوجود آورده باشند پورشه رویایی که هرکسی آرزوش داره تمام صنعت ژاپن تا بحال با خودروهای مطرحی مثل nsx و gtrکه بسیار نامی زیبا تکنولوژیک و چابک هستند نتونستند و نخواهند توانست رکورد پورشه بدست بیارن لطفا قسمتی از تاپ گیر که جیمز نی سوار بر یک دستگاه اسپایدار 918 در پیست دوبی هست مرور کنید کابین این خودرو و تجهیزاتش و عملکردش فرای ذهن و حداقل برای 20 سال آینده است کلا شرکتی که دکتر فرنیناد پورش ایجاد کرد در زمان خودش هم نیم قرن فراتر بود اولین سیستم توربو اولین سیستم هیبریدی جهان اونم درسالهایی که کسی اصلا نمیدونست پورشه چی میگه و معنی هیبرید چیه در پایان تشکر بی پایان دارم از nobel که نتایج تست ها را برای آندسته از افراد که قادر به دانلود و یا تماشای آنلاین نیستند قرار دادند

      پاسخ
    2. mehran911
      سوابق: (119 دیدگاه) ,

      دقیقا sunmartin عزیز
      .
      هیچ اسپرت سازی
      در طول تاریخ افتخارات و دستاورد های پورشه رو نداره
      متاسفانه بیش از نود درصد برو بچه های این سایت نمی دونن پورشه چیه
      .
      گفتی ژاپن
      جاداره بگم در تاریخ مسابقات استقامتی ۲۴ ساعته لمانز ژاپنی ها درکل فقط یک عنوان قهرمانی دارن اونم برای ۲۶ سال پیش در حالی که آلمانی ها ۳۴ قهرمانی تا بحال کسب کردند
      .
      واقعا خوشحالم که پورشه رو دوست داری دوست عزیز

      پاسخ
      1. sunmartin
        سوابق: (1693 دیدگاه) ,

        ای کاش ای کاش میشد بچه های عشاق ژاپنی فقط یکبار سوار پورشه بشن حتی در مدل های قدیمی پورشه یک خودوریی که با تمام خودورهایی که تا بحال کسی سوار شده از لکسوس و نیسان gtr و حتی فراری متفاوت تره در بیان مهندسی پورشه همین بس که در یکی از برنامه های تاپ گیر یک فراری “ایتالیا” با یکی از معمولی ترین مدلهای پورشه کورس خیابانی داشت که بشدت مغلوب پورش شد و جیمز می و ریچارد کفتن اینه شاهکار پورشه کاش در سایت پدال دستاوردهای این ابر خودورساز آلمانی بعنوان مقاله ای در دسترس افراد قرار میگرفت من تاریخچه اختراعات و عناوین این برند مطالعه کردم و نمیتونم هیچ برندی در حد و اندازه های اون ببینم

        پاسخ
      2. بهزاد
        سوابق: (929 دیدگاه) ,

        آقای sun جان شما چرا از این معجزه های مهندسی استفاده نمیکنید؟!
        کاری نداره شما سراتو را بفروش به جاش پورشه بگیر و دوستان ژاپنی باز را سوار کن تا به مهندسی واقعی پی ببرن.
        این نفسها از جای گرم بیرون میاد.

        پاسخ
  12. تصویر پروفایل ASA
    ASA
    سوابق: (539 دیدگاه) ,

    چقدر تعصب!
    بخدا بیشترش به راننده بستگی داره نه ماشین! اگه حتی راننده هم یکی باشه بالاخر باهم فرق داره، چون نمیتونه دقیقا کار قبلی رو کامل انجام بده!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Madjid
      Madjid
      سوابق: (7840 دیدگاه) ,

      .
      دوست عزیز مواظب باش واسه چی به خدا قسم می خوری.
      اتفاقا 80 درصدش به ماشین بستگی داره.
      .
      نیسان GTR بازنده نیست.
      یک مسابقه ی درگ یا یک دور ، دور پیست ارزش و ذات واقعی این ماشین ها رو نشون نمیده.
      هر ماشینی شخصیت خاص خودش رو داره و خریداران خاص خودش رو هدف گرفته.

      یک بخش از این مقایسه قیمته.
      بذار قیمت چند تا ماشین رو مثال بزنم :
      lamborghini huracan lp610-4 = 250/000$
      mclaren 570 s = 210/000$
      porsche 911 turbo = 178/000$
      audi r8 v10 plus = 178/000$
      acura nsx=156/000$
      nissan gtr = 109/000$
      chevrolet corvette z06 : 84/000$

      اگر پول برام مهم نباشه صد درصد هوراکان رو انتخاب میکنم ، اما باید به اختلاف قیمتش با رقبای دیگه توجه کنی.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ASA
        ASA
        سوابق: (539 دیدگاه) ,

        NOBLE داداش،
        قسم واقعی بود.
        تو یه ماشین رو بده دست یه نفر بهش بگو دو دفعه صفر تا صد بگیره، اگر هردو زمان یکی شد! مگر که طرف اوج رانندگی باشه!
        ماشین تاثیر خودشو داره اما راننده بیشتر
        اصن دوتا پراید رو بزار درگ، حتما یکی پیش میفته اونم بخاطر رانندش.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Madjid
          Madjid
          سوابق: (7840 دیدگاه) ,

          .
          شما به همون نفر یه بار پراید بده یه بار بنتلی کانتیننتال.
          به نظرت اختلافش نسبت به این که هر دو بار با پراید تایم بگیری بیشتر نیست ؟

        2. تصویر پروفایل ASA
          ASA
          سوابق: (539 دیدگاه) ,

          چرا
          ولی این سه تا ماشین تقریبا مشخصات شبیه داشتن

  13. بهزاد
    سوابق: (929 دیدگاه) ,

    دوستمون کیارش بعد از مدتها که سایشون کم شده بود دوباره برگشتند و ما هم لازم دیدیم یکم خوراک برای ایشان فراهم کنیم تا اموراتی بگزرونن!
    نیسان GTR وزنش 1740 کیلوگرمه
    پورشه حدود 1600 کیلو
    قدرت نیسان 565 اسب بخاره
    پورشه 580
    گشتاور نیسان 633
    گشتاور پورشه 700
    هردو AWD هستند و نیسان دیگه بیشتر از این نمیتونه قوانین فیزیک را به چالش بکشه!
    اگه خدا بخواد و کیارش دندان به جگر بزاره نسل جدید GTR مثل سال 2007 میاد و یکم گرد و خاک به پا میکنه!
    خوراک بعدی راجب تایر خودرو هست و امیدوارم نویسندگان عزیز پدال مقاله های خوب و کاملی در این مورد بنویسند که واقعا در این شرایط بسیار بدرد بخوره.
    شتاب آکورا nsx در چند تست از 3 الی 3.5 اندازه گیری شده که این تفاوت ها به نوع تایر و دمای محیط بستگی داره و در حال حاضر nsx با 3 نوع تایر عرضه شده که شامل پیرلی p zero و کانتیننتال و تایر سفارشی میشلین pilot sport cup2 که این آخری در صورت استفاده هم در شتاب هم تایم لپ بهترین عملکردو داره و کلا با ورود پایلوت اسپرت کاپ 2 که به صورت اختصاصی برای 918 توسعه یافته بود بدون اضافه کردن قدرت یا کار خاصی چند دهم ثانیه به شتاب و چند ثانیه در تایم گیری به یاری خودروها آمده.
    918 با تایر پایلوت معمولی شتابش 2.7 ثانیه بود و با پایلوت اسپرت کاپ 2 دقیقا به 2.5 ثانیه رسید در حالی که در اولین زمانگیری 918 در نوربرگ رینگ با تایر پایلوت معمولی اگر اشتباه نکنم 7 دقیقه و 12 ثانیه زد و با تایر جدید توانست به 6:57 برسه و این تفاوت ها اگر در ذهن دوستمون بگنجه خیلی تاثیر گذاره و در صورت عدم پذیرش کیارش جان چیزی از ارزش های ایشون کم نمیشه.

    پاسخ
  14. عطا
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    بنظرم اصلیترین برنده نیسان جی تی ار هست که قیمت های نجومی اون دوتا نداره 🙂

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Madjid
      Madjid
      سوابق: (7840 دیدگاه) ,

      .
      اگه اونطوری حساب کنی بهترین ماشین اسپورت جهان شورلت کوروته.
      قیمت GT-R هم کم نیست.

      پاسخ
  15. shirko
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    پورشه همیشه تو شتاب از نیسان پیشی می گیره ولی تو پیست قافله رو به رقیب ژاپنی واگذار می کنه

    پاسخ
  16. dice
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    جوکر : هااا هاا هووو هییی ها ها
    فک می کردم جوک های من بی مزه هستند
    (شوالیه تاریکی2008)
    انتخاب من بینه اینا هیچکدومه….
    وقتی مرسدس amg gt… اودی R8… جگوار اف تایپ هست چرا این 3 تاااا

    پاسخ
  17. بهزاد
    سوابق: (929 دیدگاه) ,

    کیارش گران مایه چشم نزنیم ردپای شما در تک تک سایتها و شبکه های اجتماعی مشاهده میشه و یک تنه دارید روشنگری میکنید.
    اون مدتی هم که غیبت داشتید یحتمل به خاطر عدم دریافت مواجب از بزرگتر برای خرید بسته ی اینترنتی بوده وگرنه با این انرژی برای حضور 24 ساعته امکان نداشت سایتون کم بشه ، انشالله که هیچ جوانی دچار قطع مواجب برای خرید بسته نشه.
    از اون مدتی که شما نتونستید به اخبار درجه یک دسترسی داسته باشید دنیای خودرو کلی تغییر کرده و اگر میزان بسته اجازه داد حتما روند این چند ماهه یا ساله را مطالعه کنید تا حداقل فضیلتی به فضایلات شما اضافه بشه.
    با آرزوی پیروزی و موفقیت

    پاسخ
  18. shirko
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    در جواب مسیح ، دادا مطمئنی زمان پورش یک و چهله ؟؟؟لطفا یه کم زیادتر مطالعه کنید !!!!!

    پاسخ
    1. Mehran nikfar
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      مسیح دوتا کامنت اخر منو اون بالا بخون. بعد بیا کارت دارم.

      پاسخ
  19. ونوم اف ۵
    سوابق: (371 دیدگاه) ,

    شما بیشتر بدبین هستی سر قضیه درگ ان اس ایکس نظرات دوستاتون معلوم بود که راننده ناشیه و…

    پاسخ
  20. ارمان
    سوابق: (1126 دیدگاه) ,

    متاسفانه دوباره زیر مطالب فضای چت روم یاهور رو یاد اوری میکنه
    اما بعضی دوستان انگار به یکم استراحت نیاز دارن حالو احوالشون میزون نیست!
    50% کامنت ها مال یک شخصه خدا به داد برسه .

    پاسخ
    1. Mehran nikfar
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      عهههه چه جالب دیشب تو این پیج کلی کامنت بود.هیچکدومشون نیستن.ظاهرا حوصله مدیر سایت هم سر رفته.

      پاسخ
  21. just bentley continental
    سوابق: (142 دیدگاه) ,

    نیسان gtr پیر شده صبر کنید تا سال 2019 اونوقته که پوز همه اینا رو می خوابونه گودزیلا فعلا گوشه گرفته به زودی حمله خودشو اغاز می کنه .

    پاسخ
  22. mohsen
    سوابق: (988 دیدگاه) ,

    واسم نتیجه مهم نیست پرستیژ پورشه رو هیچ ماشینی نداره

    پاسخ
  23. راستین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دوستان جوری جانبداری میکنن و تعصب دارن نسبت به برندهای مختلف که این تصور پیش میاد خودشون اهل آلمان یا ژاپن یا ایتالیا هستن، فراموش نکنید ما ایرانیها از نظر اونا یک کشور جهان سومی عقب مونده هستیم، کاش مهندسین کشورم خودرویی کاملن بومی تولید میکردن تا اینجا سنگشو به سینه بزنیم نه اینکه پرچم کشورهای دیگه رو بدیم بالا،

    پاسخ
  24. مجتبی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    یعنی یک نفر اینجا نبود بدون تعصب حرف حق رو بزنه؟
    نیسان و پورشه هر دو موتور ۳.۸ هستن ولی هندا با موتور ۳.۵ چنین رکورد خوبی رو زد.
    دوستان تعصب کورتون کرده.
    هندا اکر بخواد موتور ۳.۸ بذاره ببینید راحت اینا رو میگیره همینطور که توی مسابقات خودرو و موتور سوراری همیشه اول تا سوم هست که اونم به احوالات راننده ربط داره
    قدری تفکر بدک نیست برای شرکتی که اینظور حتی به آلایندگی هم اهمیت میده و باعث اقتصادی تر شدن زندگی ما ها میشه
    درک هندا لیاقت میخواد که خیلیا توی ایران خیلی دیر بهش خواهند رسید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.