نیسان

نتایج ضعیف نیسان مورانو در تست‌های تصادف لاتین انکاپ

نیسان مورانوی جدید در تست‌های تصادف ایمنی لاتین انکاپ نتایج رضایت بخشی را به دست نیاورده است.

2016-nissan-murano-latin-ncap-2
علیرغم وجود به ۷ کیسه‌ی هوا و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی به صورت استاندارد در همه‌ی تریم ها، این شاسی‌بلند ساخته شده در آمریکا در بخش حفاظت از سرنشینان بالغ در تست تصادف جلو تنها دو ستاره را به دست آورده است.

2016-nissan-murano-latin-ncap-1
در این تست بخش استراحت پای راننده تخریب شده که همین امر منجر به شکستگی و جراحت پا می‌شود. علاوه بر این جابجایی ستون فرمان باعث وارد شدن جراحات بیشتر به راننده شده و همین امر باعث شده مورانو در اکثر نواحی کلیدی امتیاز “مرزی” را به دست آورد. البته در بخش مربوط به سر این خودرو امتیاز “کافی” و در بخش گردن امتیاز “خوب” را به دست آورده است.

2016-nissan-murano-latin-ncap-6
ماریا فرناندا رودریگز رئیس لاتین انکاپ می گوید: “ما امسال را با نتایج سورپرایز کننده‌ای تمام می‌کنیم. خودرویی که انتظار می‌رود ۵ ستاره‌ی ایمنی را به دست بیاورد در تست تنها موفق به کسب دو ستاره‌ی ایمنی برای حفاظت از سرنشینان بالغ شده است. این نتایج به‌صورت واضح نشان می‌دهند که خودروهای گران با تجهیزات زیاد ضرورتاً ۵ ستاره‌ی ایمنی را ندارند.”

result_fasevii_dic_en1

result_fasevii_dic_en
از طرف دیگر نیسان مورانو در تست‌های تصادف جانبی امتیاز خوب را برای حفاظت از سرنشینان بالغ و خردسال به دست آورده که همین امر موجب تعجب مدیران لاتین انکاپ شده است:

ما با نیسان درباره‌ی بهبود این خودرو به منظور کسب ۵ ستاره‌ی ایمنی صحبت خواهیم کرد. این امر به منظور حل مسئله‌ی عملکرد ساختاری ضعیف که باعث از دست رفتن امتیازات می‌شود صورت خواهد گرفت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نسل جدید مورانو رو‌ خیلی دوس دارم، هر چند شاید به این زودیا یا شایم هیچوقت دستم بهش نرسه اما این مطلب حس واقعا بدی بهم داد؛ من رو‌ نیسان بیشتر از بقیه برندهای آسیایی حساب کردم، امیدوارم ایرادات مورانو رو‌ برطرف کنه، حیفه واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرشاد

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (313 ديدگاه)

      من فکر میکردم پراید هم اگه تست بشه دو ستاره رو شاید بگیره ولی با این مطلبی که پدال گذاشت به معنای واقعی پرایدرو شناختم به نظرم این تست هایی که در شرکت های ایمنی انجام میگیره از لحاظ سرعت و مقدار ضربه با هم فرق دارن مثلا شرکت safe car guide و nhtsi از لحاظ ایمنی خیلی سخت ستاره میدن و از همه شرکت ها معتبر تر هستند و شرکت های euro ncap و ancap از لحاظ ایمنی زیاد سختگیری ندارند و به اکثر خودرو ها 5 ستاره رو میدن جدیدأ چین هم شرکت تست ایمنی دایر کرده ولی ستاره هایی که به خودرو هاش میده الکیه مثلا به جیلی 4 ستاره داده که به نظرم غیر منطقیه و معتبر نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    به نظرم کشور های امریکای لاتین چون به نسبت از بقیه ی جهان هم از نظر اقتصادی و هم دانش فرهنگی عقب تر هستند. کاری که ایران خودرو بر سر ملت ایران میاره . بقیه کارخونه ها هم بر سر این مجموعه کشور های لاتین میارن .. ی بار ی جایی خوندم خودرو های گل برزیلی نزدیک 100 کیلو از نسخه اروپاییش سبک تر هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. power active

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    من آفرودش و دیدم . افتضاح :-))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاسین

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    این موضوع به این دلیله که کشورهای امریکای جنوبی مدلهایی که رو که از شرکتهای بزرگ میگیرن برای تولید به دلیل مشکلات مالی گاهی وقتها تو ساخت یه حرکتهایی میزنن مثل برداشتن ایربگ یا تغییر جنس یه بخشی از بدنه تا ارزون تولید بشه مثلا پژو 208 که یورو انکپ تست کرده پنج ستاره ایمنی داره اما نسخه ای که تو امریکا لاتین هست با دو ایربگ از لاتین انکپ دو ستاره گرفته این متاسفانه همون داستانیه که تو مملکت گل و بلبل خودمونم داریم
    اینم سند حرفم
    تست یورو انکپ
    http://www.euroncap.com/en/results/peugeot/208/10941
    تست لاتین انکپ
    http://www.latinncap.com/en/result/79/peugeot-208-2-airbags

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. YAS

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      حرفتون درسته اما فکر نکنم این کار رو روی مدل های سطح بالاشون انجام بدن.مثلا نیسان ممکنه این کار رو روی میکرا انجام بده اما روی مورانو که قیمت پایه ای حدود چهل هزار دلار داره خیلی بعید هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Sina

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (364 ديدگاه)

    وقتی بره زیردست رنو همین میشه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی آلمانی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    عزیز دل برادر مثل تویتا کمری تو آمریکا ساخته میشه. نه در اآمریکای جنوبی. قبول.کنید که ایمنی زیادی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیاوش

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    نمی دونم چرا با این که نیسان توسط رنو اداره میشه ولی در زمینه ایمنی خوب عمل نمی کنه نیسان ماکسیما هم عملکرد خیلی ضعیفی از خودش به جا گذاشته بود ولی رنو معمولا در ایمنی خیلی خوب عمل میکنه ؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      رنو هم به لطف نیسان این روزا ماشین های خوبی میسازه………
      موتور گیربکس واسه نیسان زحمت میکشه یه بدنه روش میندازه…….
      وضعیت رنو قبل از همکاری با نیسان دیدنی بود نه الان طرفدارش دارن فخر فروشی میکنن…….
      نیسان دفترفرماندهی و مرکزیش تو یوکوهاما ژاپنه و توسط گروه نیسان اداره میشه نه رنو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سیاوش

        ۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (221 ديدگاه)

        باید به عرضتون برسونم وقتی که رنو نیسان رو در سال 1999 خرید نیسان با بحران شدید مالی مواجه شده بود از 44 محصول خود فقط 2 تا شون سود ده بود رنو نجاتش داد اینکه که داری برعکس فکر می کنین یکم عجیبه و رنگ وبوی تعصب میده من نمی دونم چرا بعضیا چون از کیفیت ماشین های تولیدی ایران خودرو و سایپا که محصولات بی کیفیت قبلی فرانسوی را تولید می کنه و عملا حتی یه قطعه در خودرویی مثل پژو در ایران خودرو بنا بر گفته مسوولین پژو فرانسوی نیست به بی کیفیت بودن کل محصولات فرانسوی نسبت میدن .مثل اینه که بگین شرکت کیا فرغون سازه چون پراید کره ای است نه بلکه یه زمانی مال مزدا و فورد بود و ایمنی اش صفره به نظرتون این استدلال درسته ؟؟؟ رنو شرکت بسیار معظمی است بسیار قدمت طولانی تر از نیسان دارد از خودرو سواری گرفته تا کامیونت میدل باس اتوبوس شهری بین شهری و تریلی وحتی در صنایع ریلی نقش زیادی دارد

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا